adek Napisano 30 Maj 2015 Napisano 30 Maj 2015 Kilka dni temu pojawiło się nowe, duże wydanie programu do sculptingu 3D-Coat. Pełna treść: 3D-Coat 4.5
Monio Napisano 31 Maj 2015 Napisano 31 Maj 2015 Świetnie się to prezentuje. Widać jasno że to nie jest tak silne combo jak Substance Designer/Painter ale przy prostych materiałach się sprawdzi doskonale. Bardzo bym chciał żeby ten soft się spopularyzował i Pixologic poczuło ich oddech na plecach. Malowanie zbrusha to archaizm, najbardziej odpuszczony i zbugowany kod w całym tym programie.
diabelt Napisano 31 Maj 2015 Napisano 31 Maj 2015 Bądźmy szczerzy, cały viewport zbrusha to archaizm.
Grzessko Napisano 31 Maj 2015 Napisano 31 Maj 2015 Jestem pod niesamowitym wrażeniem tego softu! To takie rysowanie w 3d;) Bardzo szybki i prosty w użytku. Dziwi mnie ze jest tak malo popularny
Grzessko Napisano 31 Maj 2015 Napisano 31 Maj 2015 Uzywam 3d do concept artu nie jestem znawca Zbrusha , ale uzywałem go od czasu do czasu do w pracy i.. 3dcoat oferuje niesamowita wolnosci w tworzeniu i nie odstaje od zbrusha a jest totalnie niezauważany .
Monio Napisano 31 Maj 2015 Napisano 31 Maj 2015 Bądźmy szczerzy, cały viewport zbrusha to archaizm.Technologia została wymyślona dawno temu ale rozwija się tak jak w przypadku innych viewportów. Mając średniej klasy stacje roboczą da się w nowej zecie uzyskać absurdalnie wysokie polycounty. Dodając do tego instancje możemy mówić o jednym z najbardziej wydajnych viewportów w softach 3d. Ciekawe co by było jakby przenieśli renderer zbrusha na architekturę GPU, pewnie przepustowość by na to nie pozwoliła ale jeśli modele mieściłyby się w całości na GPU to zasuwałoby to jak szalone. Dla pixologic przejście na zwykłe 3D równałoby się z napisaniem programu od zera oraz rezygnacją z niektórych jego podstawowych funkcji (bądź ich zupełnym przeprojektowaniem). To się nie stanie w najbliższych latach bo nic by nie zyskali. Prędzej właśnie przeniosą swój dziwny rendering na GPGPU.
zaki79 Napisano 31 Maj 2015 Napisano 31 Maj 2015 Grzessko- Ja też się dziwię, że ten program jest tak mało popularny. Poza opcjami malowania w 3D ma całkiem fajne narzędzia UV. Do tego dochodzi cena, która przy możliwościach tego softu jest po prostu śmieszna. Nie zgodzę się jedynie co do uwagi o rzeźbieniu. Zbrush jest w tej kwestii niekoronowanym królem (chyba?).
Grzessko Napisano 31 Maj 2015 Napisano 31 Maj 2015 (edytowane) Co do rzeźbienia uwazam ze to kwestja hmm podejścia i potrzeb ? Moze do jakis bardzo skomplikowanych modeli i projektow zbrush lepszy ? ( w sumie pytanie do tych co sie lepiej znaja ) ale jako soft do szybkiego rzezbienia w moim przypadku do concept artu to jest cud maszyna. Tworzenie i dziurawienie geometrii za pomoca tych róznych line strokes to cos pieknego. Oczywiście nie mowie ze 3dcoat jest lpeszy niz zbrush... mowie tylko ze zaczyna grac w tej samej lidze icoraz mniej mu brakuje do starszego brata a czasem bywa i lepszy. Sofcik jest też duzo mniej "techniczny" od zbrusha Te pbr jest tak prosty i mily w obsłudze ehh ;) Nawet z blederem te texturki fajnie dzialaja jak sie ma jakis uniwersalny shader do pbr-ow Edytowane 31 Maj 2015 przez Grzessko
Ania Napisano 1 Czerwiec 2015 Napisano 1 Czerwiec 2015 (edytowane) Właśnie do rzeźbienia konceptowego i "szukania bryły" program jest idealny, również do czyszczenia skanowanych modeli, i żeby doprowadzić model do stanu takiego średniego detalu (tak że już można to renderować, ale bez jakichś makro zbliżeń). Jeśli chodzi o bardziej detaliczny high poly sculpt (mikrozmarszczki czy tam coś), trochę brakuje narzędzi, wtedy już warto eksportować model i iść dalej w czym innym (Zbrush lub Mudbox). Używaliśmy 3DC wraz z Mudboxem w firmie do większego projektu (Tardigradia - The Wild Little World) i bardzo sobie chwaliłam (wtedy jeszcze nie miał tych materiałowych bajerów). Przyjemny w obsłudze, szybki w nauce, wygodne przypisywanie skrótów. Edytowane 1 Czerwiec 2015 przez Ania
Grzessko Napisano 1 Czerwiec 2015 Napisano 1 Czerwiec 2015 Dokładnie Ania , o to mi też chodziło. Jesli ktos robi sculpty z mikrozmarszczkami itp to w penym momecie musi sobie pomóc zbrushem ale po za tym nie wiele mi w 3dc brakuje. A i w tym temacie maja iść zmiany z tego co czytałem na forum o nadchodzacych zmianach w sofcie. Caly plus jest taki ze program rozwija sie baardzo dynamicznie i warto miec na niego oko. Z tego co tez widze projekt o ktorym piszesz to juz 2 letni temat. Jesli tak warto bys do 3dc wróciła teraz bo nowości tam zobaczysz co nie miara :D
Ania Napisano 1 Czerwiec 2015 Napisano 1 Czerwiec 2015 Właśnie zamierzam użyć w prywatnym projekcie (ale na razie jestem w fazie animaticu, sculptować jeszcze na dobre nie zaczęłam)
Pionier Napisano 3 Czerwiec 2015 Napisano 3 Czerwiec 2015 Ale czad, odkopałem moj serial i okazalo sie ze dziala do 4.5 :)
silverfox Napisano 7 Czerwiec 2015 Napisano 7 Czerwiec 2015 czy on ma coś w stylu dynamesh z ZBrusha?
Nezumi Napisano 7 Czerwiec 2015 Napisano 7 Czerwiec 2015 Ma poza voxelami dynamicznie dzielona siatke - podobnie jak Sculptris czy Blender.
Grzessko Napisano 8 Czerwiec 2015 Napisano 8 Czerwiec 2015 Ma on Voxele czyli cos w stylu dynamesha z Zbrusha oraz Surface sculpting czyli dunamiczna siatke ( jest gesta tam gdzie chcesz , masz tez live clay brushe by stopniowac detal w zaleznosci od potrzeb) laczac te dwie techniki mozna zdzialac niezle cuda z relatywnie nie dużą gestoscia siatki na calosci
silverfox Napisano 10 Czerwiec 2015 Napisano 10 Czerwiec 2015 Przyznam szczerze że chyba go kupię :) Ten najnowszy update naprawdę wnosi moc do workflow. Dziękuję Wam za odpowiedź :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się