Jump to content
DAGOO

Dagmara Darsicka

Recommended Posts

Hej,

Po długim okresie przerwy, wracam na forum po konstruktywną krytykę, motywację i porządnego kopa w dupę.

Wrzucam parę prac, które uważam za najbardziej udane, jakie zrobiłam na przestrzeni tych paru miesięcy.

Angażowałam się do różnych prac, pracowałam nad takimi rzeczami jak komiks, okładki do książek, trochę concept artu (duży bałagan) mam wrażenie, że straciłam kierunek, a tym bardziej motywację. Uświadomiłam sobie ostatnio, że moim marzeniem jest wyspecjalizować się jako (character) concept artist, zwłaszcza do gier.

 

Dzięki wszystkim! :)

Edited by DAGOO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej parę prac:

 

[ATTACH=CONFIG]99470[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99471[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99467[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99468[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99469[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszczcze trochę

 

[ATTACH=CONFIG]99476[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99477[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99473[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99472[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99474[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro skonczylas studia plastyczne i juz utrzymujesz sie z rysowania jako freelancer to na co mialoby byc za pozno?

 

Inna sprawa, ze warto przemyslec czy concept art akurat do gier bedzie najlepsza opcja. Twoje portfolio az krzyczy: "animacja", "komiks", "cartoon" - to raz. Dwa - patrzac po portfolio bardziej z ciebie grafik niz malarz. Trzy - malo które studio zatrudnia concept artyste tylko do postaci (to domena swiata animacji) a twoja stylistyka i portfolio bardziej pasuje do gier mobilnych, ktore sa produkowane zwykle przez mniejsze firmy i tam grafik robi naprawde rozne rzeczy. Stad nie wiem czy nie lepiej rozbudowywac portfolio pod katem character concept art ale dzialac jako freelancer i brac zlecenia zarowno ze swiata gier jak i animacji badz uderzac do jakiejs firmy, ktora robi cartoonowe animacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie jest za późno, żeby spełniać swoje plany, czy tam marzenia. Ja mam 25 lat i dopiero zaczynam, także się nie przejmuj ;). Potrafisz już bardzo dużo. Bycie character designerem to oczywiście fajna sprawa, ale tutaj akurat purin ma rację. Mało kto zatrudnia tylko do jednej, konkretnej czynności. Animacja to ciężki kawałek chleba i trzeba to zwyczajnie lubić. Przede wszystkim rysuj jak najwięcej, bo masz fajny styl! Jeśli miewasz chwile zniechęcenia, po prostu zmuszaj się, żeby przysiąść do biurka. Zniechęcenie mija już po postawieniu kilku kresek - potwierdzone info ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo ja tam wiem czy mało kto zatrudnia do jednej konkretnej czynności. To trochę u nas jest tak że każdy musi być generalistą a na świecie nie koniecznie. Rozwijaj i idź w tym kierunku który cię kręci. Widać że to postacie i że masz do tego smykałkę. Gry czy animacja, co za różnica? te światy się przeplatają i będą przeplatać coraz bardziej.

Bardzo fajoskie jest to:

http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=99473&d=1436597584

i to:

http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=99488&d=1436704804

Jest luz, jest gest.

Za to unikaj tego:

http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=99472&d=1436597577

 

Tu masz niezdecydowane przerysowania, karykaturyzacja taka jakaś niezgrabna, może za mało odwagi, może nie do końca wiedziałaś co chcesz uzyskać, generalnie w śród reszty prezentuje się słabo.

 

To nie jest też tak że dopiero odkryłaś że chcesz rysować a do tej pory zajmowałaś się spawaniem wiec wiek nie ma znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za komentarze!

 

@Purin:

z tym utrzymywaniem z ilustracji różnie jest. Zwłaszcza po szkole artystycznej, gdzie niemożliwością było przyrządzenie sobie portfolio pod gry komputerowe :)

Początki jako freelenacer są mega trudne. (ale to chyba dla każdego)

Czasem mam wrażenie, że wlazłam w taką stylistykę z rozpędu :) Jakoś tak życie mną pokierowało.

Jednakże chcę spróbować się bardziej jako malarz, mimo, że łatwiej mi tak jak jest. Wolę nie wybierać łatwiejszej opcji, a myślę że bardziej malarskie ćwiczenia pozwolą mi uniknąć "wejścia w manierę" co zdaje mi się jest częste wśród cartoonowców. (mogę się mylić)

 

Dzięki @PiotrRygiel! Masz rację z tym, że trzeba przestać się dołować i nie filozofować za dużo, bo potem nic się nie robi :) Niby wiadomo, ale dobrze jak się o tym przypomina :).

 

Dzięki za rady @biglebowsky :)

Ostatnio zakupiłam sobie taką książkę: "The Big Bad World of Concept Art for Video Games" by Eliot Lilly w której piszą o różnych "specjalizacjach" grafików (ktoś od environements, ktoś od broni i różnego typu ekwipunku, ktoś od postaci, ktoś od potworów, ktoś od różnego typu pojazdów) ale już wtedy wydawało mi się to zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe :P. No może na taką "specjalizację" może pozwolić sobie ktoś, kto ma paroletnie doświadczenie w robieniu wszytkiego :).

 

Ostatnio zaczęłam robić sobie studia screenów filmowych. Myślę, że to może być niezłe ćwiczenie, zwłaszcza dla kogoś kto "leży" jeśli chodzi o sprawy oświetlenia itd. Pokażę wkrótce.

 

A póki co parę szkiców:

 

[ATTACH=CONFIG]99494[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99493[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99492[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99491[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99490[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

[ATTACH=CONFIG]99499[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99498[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99497[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99496[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]99495[/ATTACH]

 

Trochę cartoonów i trochę portretów ze zdjęć.

Cartoony wszystkie z głowy, żadnych referencji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz wprawę ogromną i luz, Uważaj na mangę, widać że traktujesz ją swobodnie i nie wpadasz w manierę ale chyba lepiej mniej mangi niż więcej. Jak masz to wsio opanowane to pewnie przydało by ci się więcej dynamicznych póz z różnych odważniejszych perspektyw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, ze warto probowac nowych rzeczy - wazne tylko by wybor byl swiadomy a nie, ze chcesz robic gry, bo ciezko z ilustracja a slyszalas ze w grach som hajsy :D Jesli to lubisz i cie to kreci, to jak najbardziej warto.

 

Najsmieszniejsze jest to, ze pytanie: "czy nie jest za pozno" najczesciej zadaja osoby, ktore de facto nie maja nic do stracenia. Bo to nie jest tak, ze masz inna, lukratywna kariere, ktora chcialabys porzucic dla concept artu ale nie wiesz czy warto. Zasadniczo jak rozumiem, nie masz nic poza solidna baza plastyczna, wiec nie wiem nad czym tutaj sie zastanawiac :P "Artystom po ASP", ktory pracuje w Biedronce a po godzinach tworzy zawsze zdarzysz jeszcze zostac :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

touché @Purin :D

to prawda, takie pytania o wiek w sumie nie maja sensu, a jednak sie je zadaje i wiem, ze nie jestem jedyna :D

coz, albo kryzys, albo to ze jestem baba i gadam farmazony.

 

A co do gier to na pewno nie jest to wybor drogi zyciowej typu ''ide tam, gdzie jest praca'', bo to chyba najgorsze, co mozna sobie zrobic.

Naprawde mnie temat interesuje i zawsze interesowal, a teraz trzeba po to siegnac :) bo poki co, to tylko gram :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie tworzysz, czuć mega przyjemną lekkość i pewność w tych postaciach. Robisz jakieś "pełne" ilustracje albo sceny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne rysunki, aż chciałbym zobaczyć jakąś animację z taką ładną kreską :D

Powodzenia w dalszym rozwoju!

Share this post


Link to post
Share on other sites
No może na taką "specjalizację" może pozwolić sobie ktoś, kto ma paroletnie doświadczenie w robieniu wszytkiego

Raczej zależy od wielkości studia, w którym znajdziesz pracę, niż od osoby. Im większe studio tym węższa specjalizacja każdej osoby. Moim zdaniem taka specjalizacja szybko może się znudzić, osobiście wolę małe firmy w których muszę robić wszystkiego po trochu, ale każdy człowiek jest inny.

 

Bardzo podoba mi się w niektórych Twoich rysunkach taka "odwaga do brzydoty", wyróżnia się,

np. to http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=99473&d=1436597584

i ta z kotem

http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=99495&d=1436778116

(nie chcę powiedzieć że obrazek brzydki, tylko że charakter odchodzi od standardowej i wszechobecnej słodkości)

 

Kolory w poście #2 niezbyt ciekawe, nie wiem dokładnie na czym to polega, ale jakby dokładnie takich kolorów przeciętny widz by się spodziewał gdyby obrazek był czarnobiały, kolory nie wnoszą nic nowego ani nie dodają klimatu. W poście #3 już jest lepiej, ale myślę że nad kolorami ogólnie by warto trochę popracować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki @DraxMustHurt :)

 

Z duzych rzeczy to pare miesiecy temu robilam to:

 

[ATTACH=CONFIG]99501[/ATTACH]

 

lista bledow jakie tu popelnilam jest ogromna :) ale to moje pierwsze takie duze rysowanie i kolorowanie.

potem zaszylam sie na kolejne pare miesiecy do pracy nad komiksem (przyklad strony):

 

[ATTACH=CONFIG]99502[/ATTACH]

 

@Ania:

Generalnie wiem, ze mam duzo pracy przed soba nad kolorem i oswietleniem, bo ten temat lezy u mnie. Z glowy mi to wogole nie wychodzi i bardziej przypomina zabawe w kolorowanke, wiec bede robila jak najwiecej studiow z natury.

 

Dzieki wielkie @Paveu69 :) To mega motywujace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna krecha w tym komiksie! ;)

Ilustracja też bardzo na propsie - zawsze podziwiam ludzi, którzy mają cierpliwość do robienia tak wielu postaci na jednym obrazku ;) Z oświetleniem chyba faktycznie coś jest nie tak - brakuje głębszych cieni, przez co jest trochę płasko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzięki PiotrRygiel :)

Głębszych cieni to raz.

Ale przede wszystkim wszystko ma ten sam materiał. Tak jakby wszystko było zrobione z gumy, albo coś w tym stylu.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiał i cienie to jedno ale bardziej istotne jet to że wszystko jest równoważne, każdy detal. Nie ma fokusu na jakimś głównym motywie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o różnicowanie materiałów, to na Max3d jest fajny tutek: http://max3d.pl/tutoriale/297/art-tutorial-wersja-polska

Myślę, że warto czasem wrócić do podstawowych podstaw xD

 

Biglebowsky ma rację. Patrzę na ten obrazek i moje oczy błądzą. Ogarnij sobie może jakieś książki z obrazami starych mistrzów i pooglądaj, jak oni tworzyli kompozycję. Ostatnio na Allegro kupiłem cztery albumy malarstwa za 60 zł. Ludzie sprzedają to za bezcen, co akurat, w tym przypadku, mi się podoba ;)

Edited by PiotrRygiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zrozumieniu materiałów i światła bardzo pomaga opanowanie podstaw renderingu 3d. Rzecz niedoceniona przez wielu ludzi parających się 2d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki @PiotrRygiel, @biglebowsky :)

 

Praca nad dzielami mistrzow to faktycznie dobry pomysl. Mysle, ze do studiowania materialow przydaje sie stara, dobra martwa natura :)

Trzeba to przecwiczyc, bo takich umiejetnosci z powietrza sie nie bierze :)

 

Ostatnio robilam sobie mega szybkie cwiczenie innego typu - kadr z filmu. Tego:

 

[ATTACH=CONFIG]99508[/ATTACH]

 

(zna ktos?) :)

 

tutaj efekt:

 

[ATTACH=CONFIG]99509[/ATTACH]

 

nie uwazam tego za probe zakonczona sukcesem (gdzies sie to sypie w proporcjach, a kolory sa ''tubkowe''), ale ciesze sie, ze sie przelamalam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy