Skocz do zawartości

Brzydkie tekstury w viewportach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z jakiegoś nieznanego mi powodu ta tekstura wygląda w viewporcie inaczej niż w Photoshopie, co ciekawe inne tekstury wyglądają raczej normalnie, tworzyłem już nowy plik maxa, nowy plik photoshopa, sprawdziłem ustawienia viewportów oraz gamma w 3ds max i nic nie pomaga. Poniżej porównanie:

 

n62d0g.jpg

 

afdcle.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Brzydkie to pojęcie względne. Twoja w viewporcie wygląda jakby miała 256 kolorów. W jakim formacji ją podstawiasz do maxa?

Więcej informacji, jaki tryb wyświetlania, nitrous czy direct.

Napisano

Pliki próbowałem zarówno psd jak i jpg, tryb wyświetlania Nitrous, i fakt wygląda na 256 kolorów, z ciekawości użyłem gradientu i wygląda jak mocno skompresowany gif. Sprawdziłem także inny wariant pokrywając całą teksturę jaskrawym zielonym kolorem a w maxie wygląda jak zgniła zieleń. Co ciekawe w edytorze materiałów na tej sferze tekstury wyglądają normalnie

Napisano

tex wrzucona jest bezpośrednio do diffuse czy przechodzi przez jakiś mix, color correction, output itp? czy dzieje się tak jeżeli wrzucisz ja do innego materiału lub na inny model?

Napisano (edytowane)

O ile ci to pomoże u mnie jest tak:

 

2db8je1.jpg

 

sterownik to nitrous, ustawienia defaultowe - materiał standard.

Zastanawiające że viewport (gradient w tle) u ciebie jest przyciemniony.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Pamiętam że już kiedyś miałem problem z tą samą teksturą, teraz po prostu chciałem jej użyć zmodyfikowanej do innego modelu ale jak to zrobiłem, że zadziałało to już nie pamiętam. Jednak, skoro u Ciebie jest tak samo to widać coś z tą grafiką jest nie tak, nie wiem może te kolory, może to blokowisko wyglądające jak kompresja. Będę musiał użyć innej teksturki, ale jak ktoś wpadłby na pomysł co jest nie tak z tym to niech powie :)

Napisano

Hej, wydaje mi się że tu kryje się rozwiązanie problemu ;)

1jpg_sprnxsh.jpg

 

EDIT: Przepraszam, teraz dopiero doczytałem, że sprawdziłeś gammę

sprawdziłem ustawienia viewportów oraz gamma w 3ds max i nic nie pomaga

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności