Napisano 28 Sierpień 20159 l Z jakiegoś nieznanego mi powodu ta tekstura wygląda w viewporcie inaczej niż w Photoshopie, co ciekawe inne tekstury wyglądają raczej normalnie, tworzyłem już nowy plik maxa, nowy plik photoshopa, sprawdziłem ustawienia viewportów oraz gamma w 3ds max i nic nie pomaga. Poniżej porównanie:
Napisano 28 Sierpień 20159 l Brzydkie to pojęcie względne. Twoja w viewporcie wygląda jakby miała 256 kolorów. W jakim formacji ją podstawiasz do maxa? Więcej informacji, jaki tryb wyświetlania, nitrous czy direct.
Napisano 28 Sierpień 20159 l Autor Pliki próbowałem zarówno psd jak i jpg, tryb wyświetlania Nitrous, i fakt wygląda na 256 kolorów, z ciekawości użyłem gradientu i wygląda jak mocno skompresowany gif. Sprawdziłem także inny wariant pokrywając całą teksturę jaskrawym zielonym kolorem a w maxie wygląda jak zgniła zieleń. Co ciekawe w edytorze materiałów na tej sferze tekstury wyglądają normalnie
Napisano 28 Sierpień 20159 l tex wrzucona jest bezpośrednio do diffuse czy przechodzi przez jakiś mix, color correction, output itp? czy dzieje się tak jeżeli wrzucisz ja do innego materiału lub na inny model?
Napisano 28 Sierpień 20159 l Autor bezpośrednio do diffuse, spróbowałem też na innym obiekcie, po restarcie maxa w nowym dokumencie, po zriobieniu zrzutu ekranu i zapisaniu jako nowego pliku jpg
Napisano 28 Sierpień 20159 l Wrzuciłem u siebie tą teksturę i mam tak samo, zamieniłem na png i dalej, na tę chwilę nie mam pomysłu gdzie leży przyczyna, raczej wina pliku.
Napisano 28 Sierpień 20159 l O ile ci to pomoże u mnie jest tak: sterownik to nitrous, ustawienia defaultowe - materiał standard. Zastanawiające że viewport (gradient w tle) u ciebie jest przyciemniony. Edytowane 28 Sierpień 20159 l przez Pawlito
Napisano 28 Sierpień 20159 l Autor Pamiętam że już kiedyś miałem problem z tą samą teksturą, teraz po prostu chciałem jej użyć zmodyfikowanej do innego modelu ale jak to zrobiłem, że zadziałało to już nie pamiętam. Jednak, skoro u Ciebie jest tak samo to widać coś z tą grafiką jest nie tak, nie wiem może te kolory, może to blokowisko wyglądające jak kompresja. Będę musiał użyć innej teksturki, ale jak ktoś wpadłby na pomysł co jest nie tak z tym to niech powie :)
Napisano 30 Sierpień 20159 l Hej, wydaje mi się że tu kryje się rozwiązanie problemu ;) EDIT: Przepraszam, teraz dopiero doczytałem, że sprawdziłeś gammę sprawdziłem ustawienia viewportów oraz gamma w 3ds max i nic nie pomaga
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto