Coruscant Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Z jakiegoś nieznanego mi powodu ta tekstura wygląda w viewporcie inaczej niż w Photoshopie, co ciekawe inne tekstury wyglądają raczej normalnie, tworzyłem już nowy plik maxa, nowy plik photoshopa, sprawdziłem ustawienia viewportów oraz gamma w 3ds max i nic nie pomaga. Poniżej porównanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Brzydkie to pojęcie względne. Twoja w viewporcie wygląda jakby miała 256 kolorów. W jakim formacji ją podstawiasz do maxa? Więcej informacji, jaki tryb wyświetlania, nitrous czy direct. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coruscant Posted August 28, 2015 Author Share Posted August 28, 2015 Pliki próbowałem zarówno psd jak i jpg, tryb wyświetlania Nitrous, i fakt wygląda na 256 kolorów, z ciekawości użyłem gradientu i wygląda jak mocno skompresowany gif. Sprawdziłem także inny wariant pokrywając całą teksturę jaskrawym zielonym kolorem a w maxie wygląda jak zgniła zieleń. Co ciekawe w edytorze materiałów na tej sferze tekstury wyglądają normalnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 tex wrzucona jest bezpośrednio do diffuse czy przechodzi przez jakiś mix, color correction, output itp? czy dzieje się tak jeżeli wrzucisz ja do innego materiału lub na inny model? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coruscant Posted August 28, 2015 Author Share Posted August 28, 2015 bezpośrednio do diffuse, spróbowałem też na innym obiekcie, po restarcie maxa w nowym dokumencie, po zriobieniu zrzutu ekranu i zapisaniu jako nowego pliku jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Wrzuciłem u siebie tą teksturę i mam tak samo, zamieniłem na png i dalej, na tę chwilę nie mam pomysłu gdzie leży przyczyna, raczej wina pliku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlito Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 (edited) O ile ci to pomoże u mnie jest tak: sterownik to nitrous, ustawienia defaultowe - materiał standard. Zastanawiające że viewport (gradient w tle) u ciebie jest przyciemniony. Edited August 28, 2015 by Pawlito Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coruscant Posted August 28, 2015 Author Share Posted August 28, 2015 Pamiętam że już kiedyś miałem problem z tą samą teksturą, teraz po prostu chciałem jej użyć zmodyfikowanej do innego modelu ale jak to zrobiłem, że zadziałało to już nie pamiętam. Jednak, skoro u Ciebie jest tak samo to widać coś z tą grafiką jest nie tak, nie wiem może te kolory, może to blokowisko wyglądające jak kompresja. Będę musiał użyć innej teksturki, ale jak ktoś wpadłby na pomysł co jest nie tak z tym to niech powie :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedaith Posted August 30, 2015 Share Posted August 30, 2015 Hej, wydaje mi się że tu kryje się rozwiązanie problemu ;) EDIT: Przepraszam, teraz dopiero doczytałem, że sprawdziłeś gammę sprawdziłem ustawienia viewportów oraz gamma w 3ds max i nic nie pomaga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now