Miłosz3ds Napisano 6 Listopad 2015 Napisano 6 Listopad 2015 Cześć! Mam problem z przesyłaniem modeli z 3ds Maxa do Maya. Część wysłanych modeli wygląda jakby pogubiła Uvki, jednak w oknie UV texture editor wszystko jest na swoim miejscu. Dodatkowo dochodzi do tego triangulacja. Problem tekstury mogę rozwiązać konwertując obiekt na Editable Mesh, wtedy jednak zostaje triagnulacja. Dopiero jak na to narzucę modyfikator Edit Poly - obiekt przerzuca się normalnie. Z czym to może mieć związek, można to jakoś obejść? Pozdrawiam!
Monio Napisano 6 Listopad 2015 Napisano 6 Listopad 2015 Masz te UV jako modyfikator czy go zcollapsowałeś wcześniej?
Miłosz3ds Napisano 6 Listopad 2015 Autor Napisano 6 Listopad 2015 Wszystko spłaszczone. Dziwne jest to, że część obiektów mi dobrze przesyła inne źle. Nawet jeśli jest to dziesięć skopiowanych obiektów, czyli wszystkie powinny być takie same - czasem część przechodzi dobrze, część źle.
Miłosz3ds Napisano 6 Listopad 2015 Autor Napisano 6 Listopad 2015 Jak wypluję do .abc to wszystko gra (co ciekawe z fbx i obj są te same problemy). Traktuję to jednak jako wyjście awaryjne, najfajniej jakby "send to" działało poprawnie, żeby się nie bawić w ręczny export/import.
Monio Napisano 6 Listopad 2015 Napisano 6 Listopad 2015 Wyczytałem że zalecane jest dodawanie Edit Poly żeby meshe importowały się prawidłowo, smoothing trzeba ustawić w eksporterze.
Miłosz3ds Napisano 6 Listopad 2015 Autor Napisano 6 Listopad 2015 Co dokładnie masz na myśli mówiąc żeby ustawić smoothing w eksporterze? Są gdzieś ustawienia "send to ..."?
Monio Napisano 6 Listopad 2015 Napisano 6 Listopad 2015 O funkcji "send to" mi nic nie wiadomo bo z maxa nie korzystam. Mówiłem o eksporterze plików FBX. Niestety nie mogę znaleźć dokładnie tego posta ale na forum adsk temat się pojawia często.
Kroopson Napisano 7 Listopad 2015 Napisano 7 Listopad 2015 Dałbym spokój fbx'owi jeśli alembic wysyła Ci poprawnie. W każdej kolejnej wersji Max'a to działa jakoś inaczej i nigdy tak naprawdę nie wiesz jak.
ca mel Napisano 7 Listopad 2015 Napisano 7 Listopad 2015 Ja zaś przerzucam zawsze obj'tem. Maxa trzeba tu pochwalić za świetny, konfigurowalny eksporter. Nigdy nie zginęły mi uvki, geometria trzyma swój układ (nie trzeba triangulacji). Od biedy, gdy jest wiele tekstur, albo jakieś podwójne mapowania, w ruch idzie fbx, ale czasem dzieje się coś ze ściankami.
Traitor Napisano 7 Listopad 2015 Napisano 7 Listopad 2015 Ewentualnie przesylac pluginem XMESH (Zabejkowana animacja, uv, Mesh)
Miłosz3ds Napisano 12 Listopad 2015 Autor Napisano 12 Listopad 2015 Najbardziej zależałoby mi na działającej funkcji "send to". Raz działa jak się doda edit poly w stosie, raz trzeba przekonwertować do edit mesh, ew. dodać na to edit poly, czasem zgrupować, czasem zrobić attach do nowego obiektu, czasem xform... i kombinacje z połączeniem tych technik. A czasem nic nie pomaga. Akurat pracuję teraz między Maya i Max dość ostro i bardzo dużo czasu by mi to oszczędziło zamiast import/export. Dzięki za odzew!
Kroopson Napisano 13 Listopad 2015 Napisano 13 Listopad 2015 Najbardziej zależałoby mi na działającej funkcji "send to". Raz działa jak się doda edit poly w stosie, raz trzeba przekonwertować do edit mesh, ew. dodać na to edit poly, czasem zgrupować, czasem zrobić attach do nowego obiektu, czasem xform... i kombinacje z połączeniem tych technik. A czasem nic nie pomaga. Akurat pracuję teraz między Maya i Max dość ostro i bardzo dużo czasu by mi to oszczędziło zamiast import/export. Dzięki za odzew! Dlatego nikt tych opcji "send to" nie bierze na poważnie. Chcesz mieć pewność? Użyj Alembic'a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się