Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Mam problem z przesyłaniem modeli z 3ds Maxa do Maya. Część wysłanych modeli wygląda jakby pogubiła Uvki, jednak w oknie UV texture editor wszystko jest na swoim miejscu. Dodatkowo dochodzi do tego triangulacja.

 

Problem tekstury mogę rozwiązać konwertując obiekt na Editable Mesh, wtedy jednak zostaje triagnulacja. Dopiero jak na to narzucę modyfikator Edit Poly - obiekt przerzuca się normalnie. Z czym to może mieć związek, można to jakoś obejść?

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wszystko spłaszczone. Dziwne jest to, że część obiektów mi dobrze przesyła inne źle. Nawet jeśli jest to dziesięć skopiowanych obiektów, czyli wszystkie powinny być takie same - czasem część przechodzi dobrze, część źle.

Napisano

Jak wypluję do .abc to wszystko gra (co ciekawe z fbx i obj są te same problemy). Traktuję to jednak jako wyjście awaryjne, najfajniej jakby "send to" działało poprawnie, żeby się nie bawić w ręczny export/import.

Napisano

O funkcji "send to" mi nic nie wiadomo bo z maxa nie korzystam. Mówiłem o eksporterze plików FBX. Niestety nie mogę znaleźć dokładnie tego posta ale na forum adsk temat się pojawia często.

Napisano

Ja zaś przerzucam zawsze obj'tem. Maxa trzeba tu pochwalić za świetny, konfigurowalny eksporter.

Nigdy nie zginęły mi uvki, geometria trzyma swój układ (nie trzeba triangulacji).

Od biedy, gdy jest wiele tekstur, albo jakieś podwójne mapowania, w ruch idzie fbx, ale czasem dzieje się coś ze ściankami.

Napisano

Najbardziej zależałoby mi na działającej funkcji "send to". Raz działa jak się doda edit poly w stosie, raz trzeba przekonwertować do edit mesh, ew. dodać na to edit poly, czasem zgrupować, czasem zrobić attach do nowego obiektu, czasem xform... i kombinacje z połączeniem tych technik. A czasem nic nie pomaga.

 

Akurat pracuję teraz między Maya i Max dość ostro i bardzo dużo czasu by mi to oszczędziło zamiast import/export.

 

Dzięki za odzew!

Napisano
Najbardziej zależałoby mi na działającej funkcji "send to". Raz działa jak się doda edit poly w stosie, raz trzeba przekonwertować do edit mesh, ew. dodać na to edit poly, czasem zgrupować, czasem zrobić attach do nowego obiektu, czasem xform... i kombinacje z połączeniem tych technik. A czasem nic nie pomaga.

 

Akurat pracuję teraz między Maya i Max dość ostro i bardzo dużo czasu by mi to oszczędziło zamiast import/export.

 

Dzięki za odzew!

 

Dlatego nikt tych opcji "send to" nie bierze na poważnie. Chcesz mieć pewność? Użyj Alembic'a.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności