Skocz do zawartości

Sotto


MaRCuSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przedstawiam kolejne współne dzieło moje i Tomka Marońskiego dla firmy Sonokinetics. Tym razem tematyka padła na świat wikingów.

W linkach zamieszczam też krótki making of.

 

Kreditsy:

Tomek Maroński - art director, matte paint

Marek Gajowski - modelowanie, teksturowanie, light/render, symulacje, animacja, compositing

Tomek Kowalczyk - użyczył twarzy i dłoni do postaci wikinga :)

 

Technikalia:

Rendering w arnoldzie, symulacje fluidowe/partiklowe - maya/krakatoa, compo - nuke

 

Oto linki:

YouTube:

Vimeo:

 

Making Of:

YouTube:

Vimeo:

 

Enjoy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ha, wiedziałem! Jakiś czas temu oglądałem making of z tej animacji na Cg Record (albo CG Bros) i tak własnie coś mi świtało, czy aby to nie robił ten gościu z max3d. Ładnie, ładnie.

Coś więcej byś powiedział (jaki soft, ile czasu itd.), kawał roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O softach napisałem na początku :) Wszystko w majce, łącznie z fluidami, partiklami (tutaj symulacja na partiklach majkowych i render w krakatoa). Compo w Nuku. Zdecydowałem się nagrać prawdziwą twarz i rękę bo wiedziałem że będzie problem z osiągnięciem wystarczającej jakości i subtelnego detalu w tych elementach. Myślę, że całkiem sprawnie podbijają ogólny poziom całości :)

Co do timingu to przy tym projekcie było problematycznie bo powstawał w dość burzliwym dla mnie okresie. Pierwsze wstępne prace zaczynały się już w marcu/kwietniu, final tydzień temu. Każdy poprzedni projekt dla Sonokinetics zamykał się w przedziale 3-4 miesięcy. Myślę, że tak byłoby i tym razem no ale się pokomplikowało i wyszło 7 :) Na szczęście klient miał z tym luz.

Z ciekawostek właśnie najbardziej hardkorowym technicznie elementem całości było blendowanie footage'owych elementów z cg. Szczególnie ręka, która była nakręcona na statycznej kamerze podczas gdy finalnie mamy ruch obrotowy (nie było mozliwości nakręcenia tego inaczej - wszystko na oko). W compo sprowadziło się to do drobiazgowej rotoskopii, ręcznego poklatkowego trackowania i warpowania ręki, wymazywania i dopaintowywania drobnych elementów, maskowania mnóóstwa badżorów, generalnie raczej koszmarek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacne to ziemia w tym 1 ujęciu jak on glebi na śledzia. mogła by być bardziej dopracowana. w sumie pokusiłbym się o skan, albo po prostu system kamyczków rozsiany particlami. tak to fajnie. Popracowałbym jeszcze trochę odrobinkę nad color grade... bo momentami ten statek tak dziwnie odstaje ale tak to sztosix!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej hardkorowym technicznie elementem całości było blendowanie footage'owych elementów z cg. Szczególnie ręka, która była nakręcona na statycznej kamerze podczas gdy finalnie mamy ruch obrotowy (nie było mozliwości nakręcenia tego inaczej - wszystko na oko). W compo sprowadziło się to do drobiazgowej rotoskopii, ręcznego poklatkowego trackowania i warpowania ręki, wymazywania i dopaintowywania drobnych elementów, maskowania mnóóstwa badżorów, generalnie raczej koszmarek :)

 

Po obejrzeniu miałem się pytać jak ogarnęliście tą rękę. Ruch głowy do tracku wyszedł prosty, ale ręka... szacun :D Ogromny szacun :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności