jareksen Napisano 27 Listopad 2015 Napisano 27 Listopad 2015 Witam wszystkich, Wstawiam wizualizację deweloperską. Dwa ujęcia dzienne, jedno nocne. Kolory trochę zbyt nasycone, ale tego życzył sobie klient. Jest to mój pierwszy render w Coronie, obróbka w PS. Komentarze i konstruktywna krytyka mile widziana.
wujek_kane Napisano 27 Listopad 2015 Napisano 27 Listopad 2015 Najlepsze ujęcie nocne, na pierwszym strasznie się odcina budynek od reszty, ale to może być właśnie kwestia tych nasyconych kolorów. Robiłeś sam render czy wszystko?
jareksen Napisano 27 Listopad 2015 Autor Napisano 27 Listopad 2015 wujek_kane W jakim sensie pytasz czy robiłem sam render czy wszystko?
wujek_kane Napisano 27 Listopad 2015 Napisano 27 Listopad 2015 Hmmm jakoś źle wcześniej zrozumiałem, jakbyś napisał, że robiłeś tylko render. Powiedz coś więcej na temat geometrii i elementów wklejanych.
jareksen Napisano 27 Listopad 2015 Autor Napisano 27 Listopad 2015 Budynek wiadomo, wg planów architektonicznych bryła oraz kolorystyka i użyte materiały. Drzewa w tle oraz trawa wraz z kwiatami: corona scatter, oświetlenie HDRI. Krzewy na ujęciu nocnym corona proxy Drzewa na pierwszych planach, rząd roślin przy uliczce oraz dzieciaki: postprodukcja w PS Tak jak wspominałem wcześniej, to pierwszy render w Coronie, wcześniej tylko vray. Skusiła mnie prędkość Corony przy użyciu scattera do drzew i trawy. Wg mnie vray dłużej liczył te elementy.
wujek_kane Napisano 27 Listopad 2015 Napisano 27 Listopad 2015 Samochody renderowane, a można spytać skąd?
lukson7 Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 Dla mnie przede wszystkim wizualizacje są przepalone. Druga sprawa - popracowałbym nad materiałami, zarówno nad ich powtarzalnością ( vide balkony, wszedzie tak samo rozłożona textura), jak i zadbał o to aby nie były nudne - reflekty, bumpy, blendy... Ludzi których wkleiłeś, jesli juz dodajesz za nimi cień, to niech ta strona nie będzie oświetlona bo troche komicznie wygląda :)
mirass Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 Chciałbym jeszcze dodać, że ludzie są mocno przeskalowani. Mają od 2,5 do 3m wysokości. Dodatkowo może to potęgować źle ustawiona kamera, ale tego już nie jestem pewien :P
skalpel3d Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 Pomijaj co sobie życzył klient bo na to nie masz wpływu, to praktycznie ci na tych wizualizacjach tylko trawa wyszła. Ewidentnie na przyszłość popracuj nad materiałami i ich różnorodnością, nie wie jak ustawiałeś światło w coronie ale znacznie lepiej się ją ustawia przy pomocy Use photographic exposure
jareksen Napisano 28 Listopad 2015 Autor Napisano 28 Listopad 2015 lukson7 Zgadzam się z Tobą, że są przepalone, niestety taka kolorystyka podoba się klientowi, postaram się w ps trochę popracować nad kolorystyką i zrobić ją bardziej stonowaną. cień za chłopcem, trafna uwaga, poprawię na pewno. mirass co do przeskalowania ludzi; na wizualizacji z dziewczynkami i latawcami kamera jest odsunięta od budynku 45m i znajduje się na wys 75 cm, więc nie do końca się z tym zgodzę. Druga kwestia klient większość wizualizacji ma z ludźmi na pierwszym planie, tu tego też wymagał. skalpel3d tak jak pisałem to był pierwszy test corony. Ustawienia standardowe, oświetlałem tylko mapą hdri przeniesioną do environment map do maxa. Radzisz popracować nad materiałami... na co byś radził w takiej sytuacji zwrócić uwagę? Budynek prosty, dwa kolory tynku, beton na balkonach, okna + poręcze malowane na grafit z lekkim połyskiem i tyle. Dodam jeszcze, że mamy duży budynek ze znacznej odległości, gdzie nie za bardzo widać detal. Maciek Jutrzenka Maciek, prawie 30 na karku, studia skończone 5 lat temu, żona, dziecko ;) od dwóch lat w 100 % utrzymuję się z grafiki. Co ma do rzeczy status studenta w pytaniu o konstruktywne uwagi? :)
ca mel Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 (edytowane) Na ostatnim ujęciu dzieci myślę, że mają dobrą skalę i jest to najlepsze ujęcie, pomijając nienaturalne światło na postaciach. Za to na pierwszym kobieta jest dwa razy większa od samochodu, dziecko rzuca cień w kompletnie inną stronę niż wynika z oświetlenia budynku. Mimo tego, że jest dość blisko kamery, to też wydaje się być gigantem. Fiolet we włosach - skąd taki pomysł, wygląda jak wklejone z kompletnie innej bajki. Nocne ujęcie samo w sobie byłoby ciekawe, gdyby nie samochody. Oświetlone są w taki sposób, że wyglądają na wklejone. Są płaskie, powinna oświetlać je jakaś latarnia. Drzewo na pierwszym planie ewidentnie widać, że wklejka - zero zmieszania liści z niebem. Przydałby się tam chyba lekki dof, by uwiarygodnić pierwszy plan. Jeśli chodzi o materiały - wyglądają trochę jak wstępne testy betonu. Szczególnie parking na pierwszym ujęciu, wygląda jak odlany z jednego kawałka plastiku. Nawet ulica - asfalt, pozbawiona jest tekstury, albo przynajmniej na taką wygląda. Samo światło na dziennych ujęciach myślę, że ma za mało zdecydowane cienie. W tak mocnym słońcu, na jakie wskazują przepalenia cienie są ostre, rzucają czasem ciekawe wzory, budując przestrzeń na modelach. Za to trzeba pochwalić trawę. Szczególnie na nocnym ujęciu wyszła bardzo fajnie. Edytowane 28 Listopad 2015 przez ca mel
jareksen Napisano 28 Listopad 2015 Autor Napisano 28 Listopad 2015 Dziękuję za cenne uwagi i rady. Przygotuję ponownie ujęcia dzienne. Tak jak zauważył ca mel popracuję nad materiałami i ich różnorodnością oraz światłocieniem. Co do corony i oświetleniu hdri, to macie Panowie jakieś sugestie co do ustawień samego silnika? Standard czy można coś wspomóc? Światłocień wyreguluję rotacją mapy, jest sens dodawać jeszcze corona sun?
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 Maciek Jutrzenka Maciek, prawie 30 na karku, studia skończone 5 lat temu, żona, dziecko od dwóch lat w 100 % utrzymuję się z grafiki. Co ma do rzeczy status studenta w pytaniu o konstruktywne uwagi? Moje gratulacje. Nie no śmieje się, bo taki typowy render jak uczą robić na politechnice np. :P Koledzy już dużo napisali staraj się robić wszystko brudne ale jednocześnie czyste. Nic w świecie rzeczywistym nie jest idealnie czyste. i nic nie powtarza sie idealnie. jak robisz np jakiś płot płytki podłogę czy coś przy urzyciu arraya czy wielokrotnego powiększenia. to warto wrzucić na to jakiś noise żeby to nie wyglądało jak by to miało napis swiss made.
jareksen Napisano 28 Listopad 2015 Autor Napisano 28 Listopad 2015 Wiem, tu macie rację, że nic nie jest idealne w świecie rzeczywistym. Powtarzalność betonu rzeczywiście bardzo widać i to mój ewidentny błąd. Co do brudu na elewacjach to deweloperzy mają własne zdanie jak zapewne wiesz. Moje niedopatrzenia co do materiałów biorę na klatę. Co do corony chętnie posłucham rad bardziej doświadczonych. Cukierkowości nie przeskoczę - wymóg klienta. Chętnie przygotuję ponownie dwa ujęcia, uwzględniając wasze rady tak dla samego siebie i chęci nauki. Może i deweloper się przekona, kto wie... Ogólnie widzę fajny potencjał w coronie i póki można te 40 dni testować to chętnie to wykorzystam.
rly Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 Moja rada jak ustawiasz sobie ujecia pod PS'a to wstawiaj boxy w miejsce ludzi o odpowiednich wymiarach 170-180 cm wys.,na warstwie nierenderowalnej .Łatwiej wtedy odpowiednio przygotować scenę pod kompozycję w postprodukcji.Ujęcia dzienne,Corona daje o niebo lepsze możliwości kontrolowania ekspozycji w porównaniu do vraya w fazie renderowania, także tak przepalone rendery nie powinny się zdarzać w tym silniku
skalpel3d Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 Do czepliwości typu brud na tynkach powiem jednemu osobnikowi aby głupot nie gadał albo nie pracował z deweloperami u nich ma być świeżutkie czyściutkie bez zacieków. Co do twojego pytania jak urozmaicić pracuj z większymi planszami tekstur takimi które np mają podane mapowanie realne np arroway, dodaj bardziej wyrazisty tynk w bump szczególnie ze w coronie bump jest naprawdę fajny. Co do sowietlenia sceny to oprócz hdri i sun fajny patentem jest zastosowanie sun plus mapka corona mix do otoczenia do mixa wrzucasz do top layer: coronasky, a do base layer: color correction z podpiętym widokiem ( dobre są tu panoramy albo obrazki pod 180 stopni przygotowane)
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 nie chodzi o zacieki. Tylko np ściana to nie jest po prostu biały RGB i tyle. tylko ma mikro fakt..
mirass Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 No właśnie sam wytłumaczyłeś. Ustawiłeś kamerę na wysokości zaledwie 75cm (co jest nienaturalne) z tego względu postacie wyglądają na przeskalowane, zwłaszcza w pierwszym ujęciu.
Dynamico Napisano 28 Listopad 2015 Napisano 28 Listopad 2015 No to chyba jeszcze nikt nie napisał o "przewracających" się ścianach. Źle ustawione zbiegi kamery powodują, że budynki, mimo patrzenia na nie z dołu, mają pochylone na zewnątrz ściany. Powinny być co najmniej pionowe, a gdyby założyć 100% "foto" to perspektywa powodowała by efekt dokładnie odwrotny niż widać to u Ciebie.
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 Ah 3 zbieg taaa W sumie w fotografi mega często jest popełniany ten błąd tzn niee jest poprawiany w obróbce..
skalpel3d Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 No właśnie sam wytłumaczyłeś. Ustawiłeś kamerę na wysokości zaledwie 75cm (co jest nienaturalne) z tego względu postacie wyglądają na przeskalowane, zwłaszcza w pierwszym ujęciu. Przepraszam ale zdjęcia z przysiadu się robi i np dla faceta mającego tak jak przeszło 190 cm w przysiadzie aparat mam na około 95 cm, osoby niższe spokojnie jest to 75 cm także niema tu nic nienaturalnego. Szczególnie ze aby właśnie pokazać bryłę domu jej wielkość często się robi właśnie ujęcia poniżej 100 cm i celownik w górę. Co do ludzi aby dobrze byli wyskalowani to metoda rly jest bardzo dobra można tez wrzucić na plejna materiał z ludkiem i z kanałem opacity
jareksen Napisano 29 Listopad 2015 Autor Napisano 29 Listopad 2015 Witam, Zastosowałem się do konstruktywnych uwag i przygotowałem dwa nowe rendery. Ujęcia te same, ponieważ klient ich nie odpuści. Mniej cukierkowa kolorystyka, choć oświetlenie nadal ciepłe. Zastosowałem się do rady skalpel3d. oświetliłem scenę corona sun + mix map dodatkowo kontrola ekspozycji z poziomu parametrów aparatu. Co widzę na plus, to słońce dało wyraziste ostrzejsze cienie, którymi można było się pobawić. Dopracowałem również materiały oraz mapowanie.
skalpel3d Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 Zdecydowanie lepiej , co prawda na drugim ujęciu ciągle lewa strona wygląda sztucznie coś bym zrobił z tymi granatowymi murkami jakiś bump który by nadał strukturę
jareksen Napisano 29 Listopad 2015 Autor Napisano 29 Listopad 2015 tu był wprowadzony oryginalny kolor RAL tynku. Światło sprawiło że wyglądał dużo jaśniej oraz widać było delikatny bump. Klient prosił aby go przyciemnić, żeby był mocny kontrast i mamy to co mamy. Oryginalny render mam 5000 px szerokości, wstawię Ci podgląd z bliska.
skalpel3d Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 No tak tu widać ale równocześnie widać ze powinno się to trochę dłużnej porenderować bo masz stale szumy
jareksen Napisano 29 Listopad 2015 Autor Napisano 29 Listopad 2015 tam gdzie dzieciaki z latawcami 200 passów, to drugie ujęcie 100 - 1,5 h przy rozdzielczości 5000 px. Wiem, że widać szumy, dlatego wstawię je na np 300 passów i powinno być w miarę
skalpel3d Napisano 29 Listopad 2015 Napisano 29 Listopad 2015 wyrenderuj sobie regionem miejsce gdzie masz szumy i zobacz po ilu ci znikną i dopiero potem cały puszczaj dwa włącz albedo w render element i zobacz czynie będzie jakiegoś obiektu na czerwono jeśli tak należny poprawić shader w tym miejscu
Endemi Napisano 30 Listopad 2015 Napisano 30 Listopad 2015 Super postęp na nowych renderech w porównaniu do poprzednich ale mógłbyś nieco więcej uwagi poświęcić postprodukcji: na drugiej wizce nie zgadzają się cienie dziecka na pierwszym planie, grupki ludzi na drugim i samego budynku (różne kierunki padania cienia). Dodatkowo wydaje mi się, że mógłbyś coś pokombinować i dodać jakieś cieniowanie zieleni na pierwszym planie ponieważ widać, że jest mocno "doklejona". Idziesz na pewno w dobrą stronę, a co do tynków podbije twierdzenie skalpela; też jakoś nie spotkałem się żeby jakikolwiek deweloper chciał mieć nawet najmniejszy bród na wizkach. Tam ma być wyidealizowana biała bryła jeb**ca po oczach a nie fotorealistyczne przedstawienie budynku pięć lat po realizacji.
ca mel Napisano 30 Listopad 2015 Napisano 30 Listopad 2015 Dużo lepiej, teraz masz tu znacznie ciekawsze światła. Pokombinowałbym jeszcze z tynkiem, żeby nie był dla odmiany aż tak bardzo surowy, betonowy. Na ujęciu z garażem dodałbym jeszcze jedno światło, niezbyt mocne, by wydobyć trochę detalu z białej ściany, ram okiennych. Z kolei na tym z dwójką dzieci biała ściana wyszła zbyt brudna. Spróbuj wyrzucić tam teksturę, ale sprawić dodatkowym światłem (niepoprawnym fizycznie, z liniowym decay) by ściana nie była jednostajnie biała, a miała na sobie lekki gradient. Cienie postaci też jeszcze do poprawy. Roślinom na pierwszym planie dałbym blur alfy - trzeba zmieszać je lekko z niebem, żeby powstało wrażenie przenikania światła przez krawędzie liści. Po całości przydałaby się też jakaś flara, dodająca odrobinę ciepła i dodatkowych naturalnych barw.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się