Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam pytanie.

Otóż zamierzam zabrać się za rigowanie postaci lego i chciałem zapytać w czym i jak to najlepiej zrobić. Ponieważ chciałbym, żeby postać mogła poruszać się normalnie, oraz móc zrobić dla niego animację rozpadu. Model składa się z osobnych modeli: noga, noga, tułów, ręka, ręka, głowa. I tutaj pytanie jak zrobić taki sam skin dla obu nóg ( ponieważ to te same modele i te same kości tylko w innym miejscu ).

Może ma ktoś jakieś dobre poradniki do czegoś takiego ?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Zapoznaj się z metodą tworzenia IK/FK blending. W skrócie tworzysz 3 szkielety. W twoim przypadku będzie to

1. Szkielet pod animację ręczną. (input A)

2. Szkielet pod rozpad / symulację (input B)

3. Szkielet do skinowania. (output)

Jak chcesz animować ręcznie rozpad to nawet wystarczyłby 1 szkielet z odpowiednią hierarchią jointów.

Jeżeli chcesz używać symetrii w skinowaniu to najprostszą metodą jest scalenie modelu do jednej siatki i używanie opcji w stylu 'mirror skin weights'.

Napisano

Rig Lego może być banalnie prosty albo bardzo skomplikowany. Zależy od animacji i charakteru.

Jeżeli ma się wyginać to trzeba kości + malować skiny.

 

Jeżeli ma się poruszać jak prawdziwy Lego (na sztywno) to wystarczy kilka parentów i kontrolek z prostą hierarchią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności