Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam mam pytanie.

Otóż zamierzam zabrać się za rigowanie postaci lego i chciałem zapytać w czym i jak to najlepiej zrobić. Ponieważ chciałbym, żeby postać mogła poruszać się normalnie, oraz móc zrobić dla niego animację rozpadu. Model składa się z osobnych modeli: noga, noga, tułów, ręka, ręka, głowa. I tutaj pytanie jak zrobić taki sam skin dla obu nóg ( ponieważ to te same modele i te same kości tylko w innym miejscu ).

Może ma ktoś jakieś dobre poradniki do czegoś takiego ?

Pozdrawiam

  • Replies 5
  • Views 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zapoznaj się z metodą tworzenia IK/FK blending. W skrócie tworzysz 3 szkielety. W twoim przypadku będzie to

1. Szkielet pod animację ręczną. (input A)

2. Szkielet pod rozpad / symulację (input B)

3. Szkielet do skinowania. (output)

Jak chcesz animować ręcznie rozpad to nawet wystarczyłby 1 szkielet z odpowiednią hierarchią jointów.

Jeżeli chcesz używać symetrii w skinowaniu to najprostszą metodą jest scalenie modelu do jednej siatki i używanie opcji w stylu 'mirror skin weights'.

Rig Lego może być banalnie prosty albo bardzo skomplikowany. Zależy od animacji i charakteru.

Jeżeli ma się wyginać to trzeba kości + malować skiny.

 

Jeżeli ma się poruszać jak prawdziwy Lego (na sztywno) to wystarczy kilka parentów i kontrolek z prostą hierarchią.

Temat stosunkowo bardzo stary, ale w razie gdyby to wrzucam ten tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=x87NkIOoYdk Wydaje mi się, że raczej spełni Twoje oczekiwania ;)

 

Ponadto na jego kanale jest również seria tutoriali na temat modelowania LEGO Batmana i riggowania jego twarzy!

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy