Jump to content

Naionel

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Good

About Naionel

  • Rank
    Member
  1. To w takim razie z czystej ciekawości - jak wielkie szafy renderfarm trzeba posiadać, aby móc tworzyć takie rzeczy jak te? https://www.youtube.com/watch?v=I2UjRjcImKI Przy okazji, gdzieś w temacie widziałem post sugerujący mój poziom umiejętności w 3D jako początkujący. Zmartwię Was bowiem, iż jedynym ograniczeniem które też nie pozwala mi na skończenie mojego portfolio to właśnie znowu sprzęt. Nie orientuje się tak dobrze w hardware jak kiedyś z uwagi na moje przebranżowienie i po to też założyłem ten wątek.
  2. Z całym szacunkiem panowie, ale akurat Matrixy czy pierwszy Toy Story nie robią już takiego wrażenia jak kiedyś... ;)
  3. Jakie Unity?! Wyraźnie był wspomniany przecież RenderMan i UE4, a do tego jeszcze VRay oraz KeyShot. Nie mam pewności co do 2 ostatnich, ale mam wrażenie że akurat te raczej idą w stronę CPU, zaś mówiąc o rendererze prosto od Pixara, to jestem przekonany że skupia się on mocno na GPU. Ponadto jeszcze była mowa o symulacji różnych FX-ów oraz o innych, potencjalnych rendererach z których być może będę korzystał (jak chociażby Octane Render do Mayi).
  4. A co z kwestią renderingu? Jak już wspomniałem, moim zajęciem nie stanowi tylko rzeźbienie. Potrzebuję również jednostki, która pozwoli mi na rendering scen czy przede wszystkim animacji. Z tego też powodu wyskoczyłem z Quadro.
  5. Moim celem póki co nie jest może tworzenie CGI filmów, ale z pewnością chciałbym tworzyć krótkie animacje (tzw. "shorty"). Do tej pory nie miałem na to warunków, dlatego też ten pomysł na zakup nowego sprzętu. Ściślej mówiąc, jeśli chodzi o samego ZBrusha to dobrze by było jakby nowy blaszak pozwolił mi na osiągnięcie do 100 mln polygonów na mesha. Z kolei nie mam pojęcia ile może trwać rendering kilkuminutowej animacji. Oczywiście wszystko w zależności od wszelkiego rodzaju FX-ów, ale nadal chciałbym aby po zakupie nowej stacji roboczej móc w stanie coś takiego po prostu wykonać, niezależnie czy to renderowałoby się kilka dni czy tygodnie.
  6. A dlaczego nie kupować Quadro? Czyżby gamingowe karty biły na głowę układy przeznaczone do CG? Swoją drogą całkiem niezłe prace w Twoim portfolio. Zdradziłbyś z jakiej maszyny korzystasz? :)
  7. Witajcie, Potrzebuję nowej maszyny do pracy nad grafiką 3D. Na co dzień korzystam z takich programów jak ZBrush, dla którego kluczowym elementem jest wydajny CPU I całkiem duża pojemność RAMu (więcej szczegółów tutaj: https://pixologic.com/zbrush/system/). Oprócz tego zajmuję się również renderowaniem animacji oraz VFX, a zatem niezbędne byłoby mi raczej takie GPU, dzięki któremu sam proces renderowania byłby jak najkrótszy. Myślałem o jakimś układzie Quadro, jednak mój budżet nie może przekroczyć bowiem 6000 zł. Co do pamięci to z uwagi na ZBrusha liczyłbym na min 16 GB. Moja wiedza na temat hardware'u jest jednak tak ograniczona iż nie wiem jakie byłyby różnice między wyborem DDR3, a DDR4. Po to też zakładam ten temat na tym forum. ;) Pojemność dyskowa ma małe znaczenie, wystarczy mi tak naprawdę jakiś SSD na system i HDD lub 2 takie o łącznej pojemności 4 TB. Priorytetem jest tutaj dobór jak najlepszego procesora i grafiki. Nie planuję się bawić w jakieś OC, gdyż nie jestem w tej dziedzinie amatorem. Interesuje mnie sprzęt, który spełniłby moje oczekiwania na kilka lat. Niewykluczone iż będzie on częścią przyszłej renderfarmy, składającej się z 3 takich lub podobnych zestawów (ten jako master + 2 slave'y). Jeśli chodzi o producentów, to na ten moment bardziej bym się skłonił w stronę Intel/Nvidia niż AMD. Posiadam ogromny wstręt do GIGABYTE, słyszałem że ponoć ich płyty w ogóle nie trzymają się proporcji jakości do ceny. Oczywiście mogę się mylić. Dodam jeszcze, że nie potrzebuję żadnego monitora czy innych akcesoriów. Sama maszyna ;) Na zakończenie wspomnę jeszcze o rendererach, z jakich zamierzam skorzystać w przyszłości. Będą to z pewnością VRay, RenderMan, Unreal Engine do wizualizacji dużych scen, KeyShot oraz pomniejsze software'y do symulacji włosów, cieczy, ubrań itd. Dziękuję z góry za pomoc
  8. Fajne prace, poleciłbyś jakieś tuty do Fusion 360 na start? :P
  9. Ale w jaki sposób udało Ci się tak precyzyjnie pozycjonować owe krzywe? Myślałem, ze zazwyczaj nakłada się ich na meshe mający jakieś creasy lub z przytrzymanym Shift żeby zrobić okrąg. Niesamowite prace!
  10. Jak zrobiłeś fotel? Czy jest to nanomesh? :)
  11. W jaki sposób zrobiłeś układ nerwowy? Chodzi mi o ten render wrzucony na ZBrush Central. :D
  12. Jak wspomniałem, potrzebuję kilku, a nawet kilkunastu poz do tej samej postaci, czyli tego samego mesha. Z tego też powodu zastanawiam się po co tak naprawdę istnieją ZBrushowe manekiny (no chyba że jako wzór, guide do pozy którą by się chciało zrobić). Jeśli chodzi o info to ja już wiedziałem o wszystkim co napisałeś, ale miałem nadzieję że jest jakiś lepszy mam na myśli szybszy sposób na pozowanie modeli mających już detale, bez względu na to z czego się korzysta. Mimo to dzięki za wsparcie. :)
  13. No ok, ale do tej pory używałem wszystkich metod na riggowanie w ZBrushu (ZSphery + Transpose) tak jak również auto-riggera Mixamo i zarówno moje, jak i o dziwo nawet ich autorskie modele się deformowały przy pozowaniu! Dopiero niedawno dowiedziałem się o czymś takim jak "malowanie wag" przy skinowaniu, ale tak jak wspomniałem na samym początku - powiedziano mi, że rigguje się tylko modele low poly i że Maya nie utrzyma moich high poly (przypomnę - około +3 mln polygonów!). Przyznam, że się trochę już zgubiłem w temacie. Każde zdanie mówi co innego. Zatem w jaki sposób mógłbym stworzyć normalne pozy dla moich meshów tak, aby przy pozowaniu się nie "bugowały"? :P
  14. Przy okazji napiszcie też z jakiego softu korzystacie. Być może Maya jakimś cudem nie jest najlepszym rozwiązaniem mojego problemu? :P
  15. Temat stosunkowo bardzo stary, ale w razie gdyby to wrzucam ten tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=x87NkIOoYdk Wydaje mi się, że raczej spełni Twoje oczekiwania ;) Ponadto na jego kanale jest również seria tutoriali na temat modelowania LEGO Batmana i riggowania jego twarzy!
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy