Napisano 2 Grudzień 20159 l Witam mam pytanie. Otóż zamierzam zabrać się za rigowanie postaci lego i chciałem zapytać w czym i jak to najlepiej zrobić. Ponieważ chciałbym, żeby postać mogła poruszać się normalnie, oraz móc zrobić dla niego animację rozpadu. Model składa się z osobnych modeli: noga, noga, tułów, ręka, ręka, głowa. I tutaj pytanie jak zrobić taki sam skin dla obu nóg ( ponieważ to te same modele i te same kości tylko w innym miejscu ). Może ma ktoś jakieś dobre poradniki do czegoś takiego ? Pozdrawiam
Napisano 2 Grudzień 20159 l Maya + Solver z houdiniego :P (wersja overkill) nie no all zrobisz w każdym sofcie. Maya max blender cinema modo
Napisano 2 Grudzień 20159 l Zapoznaj się z metodą tworzenia IK/FK blending. W skrócie tworzysz 3 szkielety. W twoim przypadku będzie to 1. Szkielet pod animację ręczną. (input A) 2. Szkielet pod rozpad / symulację (input B) 3. Szkielet do skinowania. (output) Jak chcesz animować ręcznie rozpad to nawet wystarczyłby 1 szkielet z odpowiednią hierarchią jointów. Jeżeli chcesz używać symetrii w skinowaniu to najprostszą metodą jest scalenie modelu do jednej siatki i używanie opcji w stylu 'mirror skin weights'.
Napisano 2 Grudzień 20159 l https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=rigging+lego+man
Napisano 2 Grudzień 20159 l Rig Lego może być banalnie prosty albo bardzo skomplikowany. Zależy od animacji i charakteru. Jeżeli ma się wyginać to trzeba kości + malować skiny. Jeżeli ma się poruszać jak prawdziwy Lego (na sztywno) to wystarczy kilka parentów i kontrolek z prostą hierarchią.
Napisano 1 Luty 20169 l Temat stosunkowo bardzo stary, ale w razie gdyby to wrzucam ten tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=x87NkIOoYdk Wydaje mi się, że raczej spełni Twoje oczekiwania ;) Ponadto na jego kanale jest również seria tutoriali na temat modelowania LEGO Batmana i riggowania jego twarzy!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto