Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam mam pytanie.

Otóż zamierzam zabrać się za rigowanie postaci lego i chciałem zapytać w czym i jak to najlepiej zrobić. Ponieważ chciałbym, żeby postać mogła poruszać się normalnie, oraz móc zrobić dla niego animację rozpadu. Model składa się z osobnych modeli: noga, noga, tułów, ręka, ręka, głowa. I tutaj pytanie jak zrobić taki sam skin dla obu nóg ( ponieważ to te same modele i te same kości tylko w innym miejscu ).

Może ma ktoś jakieś dobre poradniki do czegoś takiego ?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zapoznaj się z metodą tworzenia IK/FK blending. W skrócie tworzysz 3 szkielety. W twoim przypadku będzie to

1. Szkielet pod animację ręczną. (input A)

2. Szkielet pod rozpad / symulację (input B)

3. Szkielet do skinowania. (output)

Jak chcesz animować ręcznie rozpad to nawet wystarczyłby 1 szkielet z odpowiednią hierarchią jointów.

Jeżeli chcesz używać symetrii w skinowaniu to najprostszą metodą jest scalenie modelu do jednej siatki i używanie opcji w stylu 'mirror skin weights'.

Napisano

Rig Lego może być banalnie prosty albo bardzo skomplikowany. Zależy od animacji i charakteru.

Jeżeli ma się wyginać to trzeba kości + malować skiny.

 

Jeżeli ma się poruszać jak prawdziwy Lego (na sztywno) to wystarczy kilka parentów i kontrolek z prostą hierarchią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności