Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wczoraj się zastanawiałem nad jakimś innym programem niż Blender + Cycles. Co mi w tym zestawie przeszkadzało to dość słaby rendering szkła. To może zanim pójdę na zakupy, spytam się Was czy można coś poprawić w tym co jest.

 

Poniżej przykładowa scena, z którą się zmagam. Przygotowana jest według zasady z tego poradnika.

 

Scena jest prościutka. Z tyłu mam panel z emission z lekkim gradientem. Z lewej strony świeci duży area light. Gdzieś tam w tle jest umieszczona bardzo słaba mapa HDRI ze studiemm - praktycznie jej nie widać, dałem ją aby trochę dodała delikatnych szczegółów.

 

Wersja po lewej to goły shader Glass. Co mi się w nim podoba, to czystość i szybki render.

Wersja po prawej to shader szkła ściągnięty z Chocofur. Co mi się w nim podoba, to trochę wytłumione czernie, więcej detali. Niestety jest też w nim wiele rzeczy, które mi nie pasują: podwójne odbicia (na szkle i cieczy), niektóre detale są moim zdaniem trochę odczapy.

 

szkla.jpg

 

Obydwie wersje moim zdaniem mocno odbiegają od naturalnego wyglądu szkła. Właśnie w takich czystych scenach moim zdaniem Cycles nie daje rady, ani to realistyczne ani ładne. Bo szczerze mówiąc nawet mógłbym trochę zrezygnować z koncepcji stricte fotorealizmu na rzecz bajeru, ale nie widać tutaj ani tego ani tego:)

 

Jakieś rady?

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

imho czy coś jest "oczoje_ne" zależy tylko i wyłącznie od umiejętności. Fakt są silniki gdzie mniejszym nakładem można uzyskać takie efekty. Próbowałeś może coś takiego ?

https://cgcookiemarkets.com/all-products/prism-fast-realistic-glass-shader-for-cycles/

raptem ok 7$ może warto spróbowacć ? 7$ to nie kilkaset-kilkatysięcy za inny silnik renderujący co więcej jak ci nie odpowiada cycles wypróbuj:

Yafaray - darmowy

Octane

renderman - free for non-commercial

V-ray

Zanim kupisz możesz je przetestować i sprawdzić gdzie uzyskasz zadowalający efekt.

 

P.S. Wiesz co dwie buteleczki na białym tle, puste/pełne ... hmm no żesz... nie wiem jak sprawić by były "eyecandy" na miarę oscara. Jest to typowa grafika użytkowa a ta bardzo często jest potem obrabiana w PS w postpro. To jest tak jak byś chciał uzyskać zadowalający efekt świecącego bannera neonowego w słoneczny dzień.

 

P.P.S. Napełnij do połowy, ZMIEŃ KOLOR cieczy pierwszy raz widzę przeźroczystą, przechyl w dwóch osiach, ustaw inaczej kamerę, dodaj rysy na szkle, w PS zmień na overlay,multiply, opacity etc zduplikowaną warstwę, dodaj odbicia ... zmień studio ... !

Edytowane przez Idaho
Napisano

 

P.S. Wiesz co dwie buteleczki na białym tle, puste/pełne ... hmm no żesz... nie wiem jak sprawić by były "eyecandy" na miarę oscara. Jest to typowa grafika użytkowa a ta bardzo często jest potem obrabiana w PS w postpro. To jest tak jak byś chciał uzyskać zadowalający efekt świecącego bannera neonowego w słoneczny dzień.

 

 

Prisma, właśnie testuje:) Zbieg okoliczności:)

 

Ja wiem, że napełniona butelka na białym tle to żaden oscar. Niemniej myślę, że można to jakoś spreparować. Jeśli chodzi o użycie do tego Photoshopa, to w gruncie rzeczy mógłbym to tak właśnie robić, ale byłoby z tym super dużo zadymy. Ale i tak jest większy problem, dzięki ustaleniu w miarę jednej sceny w 3D i robienie tego w renderze pomoże mi zachować spójność między wieloma plikami. Jak zacznę każdy plik traktować indywidualnie w PS to zaraz mi się to rozjedzie. Owszem, kontrast, jasność, poziomy to ja sobie dopasuje, ale fajnie by było gdyby materiał wyjściowy był jak najlepszej jakości.

 

Jakimś punktem odniesienia są dla mnie takie wizualizacje. Niby prosta scena i model, ale jednak sam render jest na tyle przekonywujący że jakoś to daje rade.

Napisano

Fakt zapomniałem o vódeczce :D

Przyjrzyj się dokładnie twojej wzorcowej wizualizacji, tam butelka nie jest całkowicie biała/przeźroczysta w grubszych partiach szkła występuje taki delikatny niebieski , pamiętam z jakiegoś tutka czy wykładu na temat reklamy użytkowej że poprzez dodanie, zestawienie pewnych kolorów woda jest bardziej mokra, ocean jest bardziej niebieski, lód jest bardziej "zimny" itp itd. Uzyskujesz to poprzez dodanie np dodatkowego światła o innej barwie. Na tej butelce vodki widać dwa białe odbicia kiedyś robiło się to w PS, w cyclesie dodajesz dwa emission plane. Końcowy render tej vódeczki ma dodany kolor na metalowym kapslu, etykietę to wszystko też wpływa na odbiór całości przez odbiorcę. W reklamach perfum dodaje się np złoty napis itp rzeczy.

Napisano

Wiem, że męczę, ale niestety z tymi kolorami to u mnie może być ciężko. Jak sam robiłem wódkę, to też tak grałem kolorami, ale tutaj musi być b&w. Chodzi o to, że kolor płynu będzie ustawiany z poziomu PS`a. Jeśli dam butelce jakiś nawet delikatny kolor, to on będzie wpływał na ten z płynu. Teoretycznie można by to maskować, ale kiedyś coś takiego próbowałem i jednak jedna warstwa multiply czy linear burn jest najlepsza.

 

Ale żeby nie było żem leń. Użyłem sobie Prism`a i dodałem dwa plane`y o których pisałeś. Niestety nadal wychodzi to dziwnie. Głównie dlatego, że plan`y się odbiją w czterech miejscach. Na butelce, na płynie, na płynie z tyłu, na butelce z tyłu. Być może to jest sama fizyka, ale wygląda to po prostu brzydko. Można tego uniknąć korzystając z drugiej metody łączenia szkła i cieczy z tego poradnika. Niestety ścianki butelki robią się bardzo brzydkie a spód praktycznie znika (pamiętam o normals).

 

Dotychczasowy efekt poniżej:

drugi.jpg

Napisano (edytowane)

Spróbuj zmienić Hdri map, usuń plane emission, zmień studio - delikatnie materiał tła

http://graphicslearning.com/blender-cycles-image-based-lighting-hdri/ spróbuj z tym hdr light probe 01 co jest na dole albo tym

http://www.mrbluesummers.com/4678/downloads/free-hdri-map-area-light-360

To może być pomocne pomimo że to vray - tutorial taki bardziej zrozumiały niż ten twój

http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-glass-liquid-01.htm

Patrzyłeś na blendswapie ?

http://www.blendswap.com/blends/view/69995

http://www.blendswap.com/blends/view/69654

 

P.S.

To jest bardzo bardzo pomocne -całość

http://www.chocofur.com/1-general-idea.html warunki używania shaderów

http://www.chocofur.com/7-glass-shaders.html

http://www.chocofur.com/2-environment.html

http://www.chocofur.com/3-rendering.html

kopalnia wiedzy dla renderingu do reklamy użytkowej

Edytowane przez Idaho
Napisano

Wielkie dzięki za pomoc. Niestety to wszystko trochę na nic. Wszystkie linki podane przez Ciebie już znam i przestudiowałem - no, oprócz mapy HDRI. A jeśli o tą chodzi to można powiedzieć, że ja jej nie stosuje, w obrazku powyżej jej nie widać. Wszystkie odbicia pochodzą z dwóch planeów.

 

Zresztą tą mapę co podałeś to właśnie jest w scenie:D Tylko że jak napisałem wcześniej, ona jest bardzo delikatna. Ogólnie rzecz biorąc nie bardzo chce korzystać z map (mam całkiem fajną kolekcję w wysokiej rozdzielczości), bo z nimi nie ma się żadnej kontroli nad blikami. Owszem, można nimi obracać czy odbijać lustrzanie, ale nie mogę kontrolować samych blików, a to jest dla mnie dosyć istotne.

 

Zresztą poniżej render oświetlony tylko mapą. Nadal są podwójne odbicia, no i jeszcze ten jeden blik na środku... żeby nie było on jest ładny, ale niepotrzebny. Aczkolwiek nie ukrywam, że chyba jest ładniej niż wcześniej. Dziwne, zważywszy że swoje próby zacząłem od map... Dziwne koło się z tego robi:)

 

trzeci.jpg

Napisano
Nawiązując też do poprzedniego wątku o software, jeżeli chcesz mieć kontrole nad hdri to może zapoznaj się z HDR Light Studio.

 

Dzięki, na pewno się temu przyjrzę. Aczkolwiek cena za jednak dodatkowy dla mnie program trochę przyciężkawa:)

 

Przepraszam, że tak męczę, ale zrenderowałem powyższe ustawienia w docelowej rozdzielczości i znów mam problem: podwójne albo nawet potrójne odbicia.

 

odbicia.jpg

 

Kurczę, być może robię coś nie tak, aczkolwiek wydaje mi się, ze wszystko jest tak być powinno. No paskudnie to wygląda. Macie może jakiś pomysł co zepsułem? A może tak być powinno?

Napisano

Masz może jakiś materiał referencyjny do tego co chcesz uzyskać w szkle? Imo te obrazki prezentują się naprawdę nieźle i trochę nie rozumiem co wygląda w nich paskudnie (podwójne czy poczwórne odbicia w szkle z cieczą są z tego co wiem czymś zupełnie poprawnym fizycznie).

 

Z takich tipów które nie wiem czy padły w wątku - przy renderowaniu szkła w Cyclesie ważne są też ustawienia samego renderingu. Ilość bouncy, wartości clampa, kaustyki (nawet jeśli nie są widoczne) itp, to wszystko ma wpływ na finalny wygląd.

Napisano
Z takich tipów które nie wiem czy padły w wątku - przy renderowaniu szkła w Cyclesie ważne są też ustawienia samego renderingu. Ilość bouncy, wartości clampa, kaustyki (nawet jeśli nie są widoczne) itp, to wszystko ma wpływ na finalny wygląd.

 

Tego się trochę domyślałem, ale wszystkich ustawień nie sprawdzałem. Będę musiał popróbować różnych ustawień. Przydałby się jakiś poradnik do tego:)

 

W każdym razie, na ten moment muszę zamknąć te rendery, za niedługo robię kolejne więc w razie czego będę się znów naprzykrzać.

 

Po zmodyfikowaniu mapy HDRI (w photoshopie :D ), dodaniu trochę rysek itd, korekcie w PS i jeszcze kilku małych tweaków, udało mi się uzyskać coś takiego. Idaho ma w tym niemały udział za co serdecznie dziękuję. :)

 

pokaz.jpg

Napisano
imho czy coś jest "oczoje_ne" zależy tylko i wyłącznie od umiejętności. Fakt są silniki gdzie mniejszym nakładem można uzyskać takie efekty. Próbowałeś może coś takiego ?

https://cgcookiemarkets.com/all-products/prism-fast-realistic-glass-shader-for-cycles/

raptem ok 7$ może warto spróbowacć ? 7$ to nie kilkaset-kilkatysięcy za inny silnik renderujący co więcej jak ci nie odpowiada cycles wypróbuj:

Yafaray - darmowy

Octane

renderman - free for non-commercial

V-ray

Zanim kupisz możesz je przetestować i sprawdzić gdzie uzyskasz zadowalający efekt.

 

P.S. Wiesz co dwie buteleczki na białym tle, puste/pełne ... hmm no żesz... nie wiem jak sprawić by były "eyecandy" na miarę oscara. Jest to typowa grafika użytkowa a ta bardzo często jest potem obrabiana w PS w postpro. To jest tak jak byś chciał uzyskać zadowalający efekt świecącego bannera neonowego w słoneczny dzień.

 

P.P.S. Napełnij do połowy, ZMIEŃ KOLOR cieczy pierwszy raz widzę przeźroczystą, przechyl w dwóch osiach, ustaw inaczej kamerę, dodaj rysy na szkle, w PS zmień na overlay,multiply, opacity etc zduplikowaną warstwę, dodaj odbicia ... zmień studio ... !

 

dokładnie tak, chyba w każdym silniku można uzyskać super szkło i inne dielektryki, kwestia umiejętności oświetlenia i czucia tematu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności