Napisano 12 Lipiec 20168 l Cześć! Chcielibyśmy pokazać klika naszych obrazków wykonanych przy użyciu nowego programu do renderingu z wykorzystaniem GPU- FStorm. Wcześniej specjalnie złożyliśmy kompy na Tytanach X pod Octane render, ale z każdym nowym update`m pluginu pod 3ds-a coraz bardziej zawodził, więc wybraliśmy alternatywę w postaci FStorm. Na razie jest to wersja beta, jednak jak na ten czas jest dobrze a zapowiada się jeszcze lepiej. Rendery poniżej zostały wykonane poza pracą i nie są to komercyjne projekty, głównie abyśmy zapoznali się z możliwościami nowego programu. Wszystko liczone na GPU 4x Titan X, CPU i76950x,pamięć 32GB ram. Czasy to tak do 20 min max przy rozdzielczości 2500px. Pozdro! Edytowane 13 Lipiec 20168 l przez PMstudio
Napisano 12 Lipiec 20168 l Fantazje front jak nic , czasy świetne w stosunku do jakości. Czysta ciekawość na jakim zasilaczu to jedzie?
Napisano 12 Lipiec 20168 l Rendery na naprawdę wysokim poziomie, aż miło patrzeć :) Ciekawi mnie dlaczego wybór padł na FStorm? Jesteście jakoś związani z tym rendererem? pytam bo strona FStorma jakoś nie zachęca do wypróbowania, pamiętam jak kiedyś gdzieś trafiłem na newsa o nim, zobaczyłem stronę i było takie meh :) Teraz jest troszkę lepiej z galerią ale nadal ilość informacji jest niemal zerowa.
Napisano 12 Lipiec 20168 l Grant Warwick - Mastering CGI "Look at the glass here, What the F Storm :O "
Napisano 12 Lipiec 20168 l Ale dobre. Mozecie nam powiedziec czy ta roslinnosc za oknem to fota czy 3d?
Napisano 12 Lipiec 20168 l Patrzyłem ostatnio na ten renderer i uznałem ze to chyba jeszcze nie czas na testy ale to co pokazałes jest grube wiec trzeba bedzie spróbowac. Oczywiśćie bez Twojego skilla niebyło by efektu wow! wiec front się należy.
Napisano 12 Lipiec 20168 l Autor Dzięki wszystkim za komentarze, bardzo miło :) Skalpel- zasilacze których używamy to Corsair AX1500i Imperator- Tak jak pisaliśmy wcześniej, na początku zaczęliśmy renderenować w Octane, jednak przeszliśmy na FStorm. Co do strony to rzeczywiście jakoś nie zachęca, ale twórca skupił całą uwagę na razie na samym programie. Jest to dopiero wersja beta-0.1.17 Z czasem pewnie na stronę też przyjdzie czas. keajra- Tło za oknem to zdjęcie. Pozdr.
Napisano 13 Lipiec 20168 l A ja mam trochę inne pytanie, bardziej od strony technicznej :) Z ciekawości, chciałem tylko zapytać, jak to wygląda kosztowo? Lepiej poskładać jeden komputer z kilkoma Titanami czy kupić jakąś stacje roboczą renderującą normalnie przez CPU? Jestem obecnie w takim momencie, że muszę wymienić soft w firmie, całe życie renderowałem w Vrayu i tez pod tym kontem chciałem składać sprzęt. Jakie są plusy renderingu GPU vs CPU? I czy lepie inwestować w jakąś stację +- 15tys i Vraya, czy lepiej coś takiego jak macie wy i Fstorma?
Napisano 13 Lipiec 20168 l @PMstudio: Wersja beta? Chyba sobie żarty robisz? :) Ależ to jest dobre! @tiger250: Chyba są dwie drogi: 1. mocny CPU + corona 2. GPU + Octane
Napisano 13 Lipiec 20168 l Wow takie sceny tylko dla testu. Niesamowite. Jestem ciekaw czym to jest święcone?
Napisano 14 Lipiec 20168 l Autor Dzięki wszystkim za komentarze ! :) tiger250- tak jak w dużym skrócie napisał remanent, mocny CPU + corona/vray lub GPU + Octane/FStorm. Wszystko zależy do czego będziesz używał softu przy komercyjnych projektach. Dodamy od siebie, że sami składaliśmy dwie stacje pod Octane. Na początku program bardzo dobrze się rozwijał a później się trochę przejechaliśmy kiedy kupiliśmy licencję v3(wcześniej testowaliśmy na wersji demo 2.x) Bezpieczniejszą opcją jest zakup czegoś z mocnym procesorem i dużą ilością pamięci plus dobra jedna lub dwie karty, jak Titan. Zawsze będziesz mógł renderenować i w Coronie i FStorm z dobrą wydajnością. W razie czego karty zawsze możesz dokupić. remanent- tak jest to wersja beta i niestety jeszcze jej sporo brakuje, aby można było go wykorzystać do większych komercyjnych projektów. Choćby nawet brak Displeace map, czy render elements. lukis8787- świecone było różnie, zależne od sceny i efektu jaki chcieliśmy uzyskać. Np. FStorm light/ HDRI silverfox- oczywiście, że jest post-pro. Zawsze to robimy, niezależnie od programu w jakim renderenujemy. Pozdrawiamy, P&M
Napisano 14 Lipiec 20168 l składaliśmy dwie stacje pod Octane. Na początku program bardzo dobrze się rozwijał a później się trochę przejechaliśmy kiedy kupiliśmy licencję v3(wcześniej testowaliśmy na wersji demo 2.x) Możesz dokładniej napisać dlaczego się "przejechaliście" na octanie? chyba, że to tajemnica :) ale może ktoś inny się tak nie przejedzie. Testowaliście redshifta pod maxem na tych tytanach czy nie braliście go pod uwagę?
Napisano 14 Lipiec 20168 l Może ja jeszcze cos wtrącę odnośnie rendererów (chyba można tak napisać :) ), Ostatnio panuje jakaś dziwna moda na instalowanie wszystkiego co nowe, Fstorm, Corona itp. A chyba ludzie trochę zatracili się w softach, bo żeby zrobić dobra wizkę potrzeba jednak czegoś więcej niż silnika renderującego. Taki efekt w Vrayu można tez spokojnie uzyskać i wcale czas nie będzie zbytnio pewnie odbiegał od innego silnika. Nowy Vray w prostocie ustawień działa tak samo jak Corona, a śmiem twierdzić, że jednak możliwości ma więcej. Wasze wizki są świetne! Dlatego, że macie wyczucie tego "czegoś", taka wizkowa najwyższa klasa! I wiem dobrze, że zrobilibyście świetne wizki na każdym silniku. A niektórym chyba sie wydaje, że jak zainstalują Coronę to już są PRO i każdy render będzie cudny :) Możecie zdradzić jeszcze ile kosztuje złożenie takiego zestawu pod GPU?
Napisano 14 Lipiec 20168 l Autor Imperator, Eden-3d- Dzięki! Sprawa wyglądała tak, że z kolejnymi nowym upadatem, program stawał się coraz mniej stabilny, potrafił wysypać/zawiesić się kilka razy w ciągu paru godzin przy mało skomplikowanych scenach. Do tego dochodzi bardzo słaby feedback ze strony twórców odnośnie problemów z ich softem na co skarży się też spora część użytkowników. Tym bardziej, że główny programista pluginu do 3ds, który bardzo dobrze rozwijał ten program opuścił team i zaczął pracować własnie nad FStorm. Oczywiście nie uważamy, że Octane jest złym programem po prostu nam nie podpasował. Redshifta jeszcze nie testowaliśmy, może w przyszłości. tiger250- Tutaj masz bardzo dużo racji odnośnie do oczekiwań ludzi, którzy instalują coraz to nowe rendery. Wydaje nam się, że Vray jak dotąd(mowa tutaj tylko o wizualizacjach arch.) ma najwięcej do zaoferowania. Też czasami wracamy do Vraya, gdzie niektóre rzeczy można wykonać łatwiej i szybciej. Po prostu teraz warto być na bieżąco z nowościami. Ogólnie FStorm traktujemy jako ciekawostkę i odskocznię od Vray czy Corona. Bardziej liczyliśmy na Octane przy komercyjnych projektach. Co do komputerów to na początku posiadaliśmy po jednym Titanie X i kiedy zaczęliśmy częściej renderować w Octane komercję, dokupiliśmy po 3 kolejne Titany i mocniejszy zasilacz. W sumie cena za 4x Titan x wyszło ok. 22tyś zł do tego doliczyć procesor i76950x, ok. 8tyś. (procesory kupione wcześniej pod Corone). Nie chciało nam się bawić w budowanie jakiś renderfarm czy coś w tym stylu i dla tego woleliśmy zainwestować w dwie mocniejsze stacje. ............................................................... Przy okazji dwie szybkie vizki robione na podstawie zdjęć z katalogu B&B Italia for fun. Pozdr! P&M Edytowane 17 Lipiec 20168 l przez PMstudio
Napisano 14 Lipiec 20168 l Dzięki za konkretną odpowiedź ! Ja wczoraj próbowałem Fstorma na moim GTX 770, render zwykłej kuli z jednym światłem zajął ok 30 sekund :) Wizki naprawdę świetne!
Napisano 15 Lipiec 20168 l Wy to nawet w Excelu byście zrobili piękny obrazek :D Piękne subtelności w specularach.
Napisano 17 Lipiec 20168 l Autor tiger250, Pabllos- dzięki wielkie ! pionix- dzięki ! Podobno w Excelu jest słabe GI ;) Pozdr!