Lukasz2244 Napisano 7 Październik 2016 Napisano 7 Październik 2016 (edytowane) Witam, tak jak w temacie. Jako, że dla mnie to drugi co do urody śmigłowiec, dlatego postanowiłem go wymodelować. Będę w miarę możliwości, wiedzy i umiejętności dodawał detal. Ale, bardziej skupię się tym razem na skończeniu go w całości :). Edytowane 29 Październik 2016 przez Lukasz2244
medwed Napisano 7 Październik 2016 Napisano 7 Październik 2016 No powodzenia. Fakt że to Bell UH-1Y ale ładnie mu szło.Szkoda ze nie skończył. Pozdro http://www.cgmag.at/index.php?page=Thread&threadID=5628
Lukasz2244 Napisano 8 Październik 2016 Autor Napisano 8 Październik 2016 medwed - nie ta liga :). Faktycznie, szkoda, że nie dokończył. Połowa "wylotu" za mną.
Lukasz2244 Napisano 9 Październik 2016 Autor Napisano 9 Październik 2016 (edytowane) Powoli do przodu, ale już widzę parę błędów :/. [/img] Edytowane 11 Październik 2016 przez Lukasz2244
deadmaster Napisano 9 Październik 2016 Napisano 9 Październik 2016 Zapowiada się konkretny model, jestem na tak ;) Widzę że będzie sporo detalu więc będę śledził.
Lukasz2244 Napisano 11 Październik 2016 Autor Napisano 11 Październik 2016 Na tą chwilę tyle. Chyba zostało mi najgorsze - śmigła. Do uzupełnienia masę detali. No i gdzieś w myślach pojawia się obawa nad teksturą całości :/.
Hokmah Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Jedna z moich ulubionych maszyn bojowych ! Czekam na więcej i trzymam kciuki za pomyślne skończenie modelu :)
dexter47 Napisano 17 Październik 2016 Napisano 17 Październik 2016 no wienc tak model jak najbardziej fajny aczkolwiek pamietaj ze ah64dbo chyba tą wersje robisz ma niesymetryczne gondole te gdzie sie cała elektronika znajduje a nie silników.
Lukasz2244 Napisano 25 Październik 2016 Autor Napisano 25 Październik 2016 Jeden element tylko dodany. Przy okazji testuje sobie kolor. Co myślicie?. Jak najlepiej na poszycie nakładać nity?. Macie może jakiś sprawdzony sposób?, może jakiś tutorial Wam się gdzieś opatrzył. [/img]
Lukasz2244 Napisano 29 Październik 2016 Autor Napisano 29 Październik 2016 (edytowane) Dalsze me boje, ale jeszcze dużo detalu mnie czeka do zrobienia. [/img] [/img] [/img] Edytowane 6 Maj 2017 przez Lukasz2244
Lukasz2244 Napisano 7 Maj 2017 Autor Napisano 7 Maj 2017 Pd długiej przerwie, wziąłem się za dokończenie modelu. Teksturuję etapami, ponieważ na tym etapie wyszły babole z siatką. A przy okazji będę dodawał nity i parę jeszcze detali. Co myślicie (już na tym etapie), czy kolor może być. Ten model traktuję bardzo szkoleniowo. Wiem, gdzie już od samego początku popełniłem błąd i teraz wychodzi :). Ale nauka bezcenna :)
kliment woroszyłow Napisano 10 Maj 2017 Napisano 10 Maj 2017 Chcesz go nitować obiektowo? Level hard. Skoro texturujesz już, to zapewne elementy są po unwrapie, nie lepiej nity zrobić bumpem czy displacementem?
Lukasz2244 Napisano 10 Maj 2017 Autor Napisano 10 Maj 2017 Chcesz go nitować obiektowo? Level hard. Skoro texturujesz już, to zapewne elementy są po unwrapie, nie lepiej nity zrobić bumpem czy displacementem? Cześć Wojtku, faktycznie pierwszy zamysł był taki by nity robić osobno. Ale, zobaczę dziś jak wstawię nity jako bump i jak to będzie wyglądało. Dzięki za podpowiedź :)
tiger250 Napisano 11 Maj 2017 Napisano 11 Maj 2017 Jak Kliment mówi, że nity maja być bumpem, to nie ma dyskusji :)
Lukasz2244 Napisano 21 Maj 2017 Autor Napisano 21 Maj 2017 Zrobiłem mapkę normal map i coś mi się porobiło z kolorem :(. Nity za duże, ale tak wstawiłem dla sprawdzenia. I nie wyglądają one jakoś ciekawie :/. Co może być tego powodem? Ps. sorki za link, ale nie mogę wstawić zdjęcia https://zapodaj.net/6f568defc6942.jpg.html
Maciek Jutrzenka Napisano 21 Maj 2017 Napisano 21 Maj 2017 Chcesz go nitować obiektowo? Level hard. Skoro texturujesz już, to zapewne elementy są po unwrapie, nie lepiej nity zrobić bumpem czy displacementem? z jakiej racji niby hard? dla mnie osobiście to texturami to jest hard... zrobić te nity. wymodelować to jest dużo prościej
kliment woroszyłow Napisano 22 Maj 2017 Napisano 22 Maj 2017 z jakiej racji niby hard? dla mnie osobiście to texturami to jest hard... zrobić te nity. wymodelować to jest dużo prościej A no z takiej że jak z grubsza oceniam na całym modelu nitów będzie co najmniej kilka tysięcy co będzie mieć wpływ na ciężar modelu... pomijam tu kłopot z idealnym pozycjonowaniem każdego nita w stosunku do powierzchni poszycia. Oczywiście można dać sfery zatopione w powierzchnię i wtedy odrobinę łatwiej ale za to masa zbędnych poligonów. Reasumując osobiście wolałbym zrobić to bumpem, ale oczywiście każdy robi jak woli. ;)
medwed Napisano 22 Maj 2017 Napisano 22 Maj 2017 Może tu ci się coś przyda 1. http://www.cgfeedback.com/cgfeedback/showthread.php?t=2765 2. http://www.cgfeedback.com/cgfeedback/showthread.php?t=6095 3. http://www.cgfeedback.com/cgfeedback/showthread.php?t=6234
Maciek Jutrzenka Napisano 22 Maj 2017 Napisano 22 Maj 2017 A no z takiej że jak z grubsza oceniam na całym modelu nitów będzie co najmniej kilka tysięcy co będzie mieć wpływ na ciężar modelu... pomijam tu kłopot z idealnym pozycjonowaniem każdego nita w stosunku do powierzchni poszycia. Oczywiście można dać sfery zatopione w powierzchnię i wtedy odrobinę łatwiej ale za to masa zbędnych poligonów. Reasumując osobiście wolałbym zrobić to bumpem, ale oczywiście każdy robi jak woli. ;) cooo? Kliment z takim doświadczeniem? instancje panie. całość będzie ważyć mniej niż tekstura. pozatym mówisz kilka tysięcy.. a to kropeczki w photoshopie same się postawią? i jeszcze trzeba je stawiać na dobrej uv'ce, patrzeć jak ta uv'ka idzie to jest dopiero masakra.. A tak sobie na szybkiego z odpowiednim snappingiem modyfikatorami array czy shrinkwrapem możńa mega szybko zrobić nity czy śróbki... zaskoczyłeś mnie trochę.
dexter47 Napisano 23 Maj 2017 Napisano 23 Maj 2017 powtarzam że w ah64 d i e, lewa i prawa strona gondol donych się rożni, szyby są wypukłe trochę jak bańka (w prototypie były zakrzywione tylko ale okazało się że taka szyba odbija za dużo światła i dlatego maja taki charakterystyczny wypukły kształt)
Lukasz2244 Napisano 28 Maj 2017 Autor Napisano 28 Maj 2017 medwed - dzięki za linki. Maciek Jutrzenka - wybrałem opcję bardziej wnerwiającą bo faktycznie wstawianie tych kropek i patrzenie czy dobrze spasowana to istny koszmar :). dexter47 - tak wiem, że się różnią. O tych szybach to nie wiedziałem, dzięki za info. Tak wygląda na tą chwilę z bumpem nity [/img]
muszka pietruiszka Napisano 28 Maj 2017 Napisano 28 Maj 2017 @lukasz2244 a nie mógłbyś tych nitów stawiać w substance painterze? nie musiał byś się bawić i patrzeć czy dobrze ci pasują bo ustawisz to na brushu i polecisz po modelu wiec rozmiar będzie taki sam, dodatkowo ustawiasz sobie lazy mouse i zwiększasz spacing na brushu i robisz nity za pomocą jednej linii. Ustawianie instancji lub nakładanie tego w PS brzmi trochę masochistycznie, a w SP obleciał byś wszystko w godzinę
Lukasz2244 Napisano 28 Maj 2017 Autor Napisano 28 Maj 2017 @lukasz2244 a nie mógłbyś tych nitów stawiać w substance painterze? nie musiał byś się bawić i patrzeć czy dobrze ci pasują bo ustawisz to na brushu i polecisz po modelu wiec rozmiar będzie taki sam, dodatkowo ustawiasz sobie lazy mouse i zwiększasz spacing na brushu i robisz nity za pomocą jednej linii. Ustawianie instancji lub nakładanie tego w PS brzmi trochę masochistycznie, a w SP obleciał byś wszystko w godzinę Myślałem o tym, ale nie bardzo umiem :/. Szukałem na necie jakiś tutoriali, ale nic takiego nie znalazłem. Ten model traktuję bardziej jako naukę. Masę błędów popełniłem już na początku. Teraz wszystko się mści. Idę etapami kolejno teksturując i poprawiam tam gdzie się jeszcze da siatkę. Tak czy siak, męczę się niemiłosiernie :).
muszka pietruiszka Napisano 28 Maj 2017 Napisano 28 Maj 2017 jak chcesz ogarnąć paintera to polecam kanał alegorythmic na YT. Tu masz playliste do intra do SP jak obejrzysz całość to będziesz ogarniać program w wystarczającym stopniu żeby sobie poradzić z większością rzeczy. jak nie che Ci się tego przeglądać to tu masz jpg w którym opisałem ci jak to zrobiłem, dość szybko bo nie mam zbyt wiele czasu teraz ale jak coś to później mogę Ci opisać żebyś się nie męczył z ustawianiem tego ręcznie :P
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Maj 2017 Napisano 28 Maj 2017 Ja modelowałem osobiście nity i wyszło to w ten sposób. gddybyś się zdecydował jednak modelować to daj znać to powiem co i jak :D
Lukasz2244 Napisano 28 Maj 2017 Autor Napisano 28 Maj 2017 (edytowane) Dziękuję Ci bardzo :). Zabieram się za oglądanie Edytowane 4 Czerwiec 2017 przez Lukasz2244
Lukasz2244 Napisano 4 Czerwiec 2017 Autor Napisano 4 Czerwiec 2017 Faktycznie, nity w SP zdecydowanie łatwiej a co najważniejsze szybciej jest wykonać :). Oto wypociny, chyba pozostanę przy takiej teksturze modelu.
Lukasz2244 Napisano 12 Czerwiec 2017 Autor Napisano 12 Czerwiec 2017 Hej, napotkałem na mały/duży problem. Co może być powodem, że w SP wstawiając wartość 0,1 "nit" jest mało wyraźny i duży. Czy jest to spowodowane słabym zagęszczeniem siatki w maxie?. Jak wstawiałem je segmentami czyli kawałek modelu to nie miałem takich problemów.. Teraz unwarpem dałem cały model i takie coś mi się porobiło. Screen poniżej powinien wyjaśnić o co mi chodzi. Ps model w formacie *.obj.[/img]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się