Temporal Napisano 25 Listopad 2016 Napisano 25 Listopad 2016 Jest jakas sensowna opcja/addon do kopiowania obiektow? Zaznaczam sobie jakis obiekt i klikam by zrobilo mi 50 kopi wzdluz osi x, y czy tam z. Jest array ktory zrobi to wewnatrz jednego obiektu, jako jeden mesh, ale czy da sie tak robic duplikaty jako nowe obiekty? Shift+D i sztuka po sztuce, to troche niezbyt profesjonalne rozwiazanie nieprawdaz?
Ajgor Napisano 25 Listopad 2016 Napisano 25 Listopad 2016 (edytowane) Spróguj skopiować jeden raz, a później Shift + R - to jest skrót na powtórzenie ostatniej operacji. Z kolei pod F3 masz historię operacji dla skrótu Shift+R :) Wybierasz, którą chcesz powtórzyć. Możesz też inaczej. Najpierw Array, następnie klikasz Apply w modyfikatorze, wchodzisz do edycji siatki, zaznaczasz wszystko, wciskasz "p" i wybierasz By loose parts". Obiekty zostaną rozdzielone jako osobne. Edytowane 25 Listopad 2016 przez Ajgor
Temporal Napisano 26 Listopad 2016 Autor Napisano 26 Listopad 2016 Nie ma na to jakos addonow albo cos? Te sposoby znam, ale sa takie nie do konca wydajne. Trick z reapet jest ok gdy powielam jakas male ilosc obiektow, jak bede chcial precyzjnie dowalic np 75 kopi to bede musial liczyc te powtorzenia. Array jest ok, ale znow musze pozniej tracic czas na rozdzielenie meshy na oddzielne obiekty. To nawet znienawidzony przez wszystkich 3dsmax ma to lepiej rozwiazane. Myslalem ze moze community napisalo jakiego skrypta na to :(
Ajgor Napisano 26 Listopad 2016 Napisano 26 Listopad 2016 Ale rozdzielanie meshy na osobne obiekty to raptem dwa kliknięcia. Bez względu na to, ile ich jest.
Nezumi Napisano 26 Listopad 2016 Napisano 26 Listopad 2016 Mozesz tez sobie stworzyc obiekt (w moim przykladzie plane ktory subdivnalem ale moze to byc cokolwiek) i potem parentujesz do tego obiektu to co chcesz powielic (zaznaczasz najpierw to co chcesz powielic, potem ten nowy obiekt, ctrl+P i wybierasz "object"). Teraz zaznaczasz tylko parenta i we wlasciwosciach obiektu wybierasz sobie verts jak na przykladzie. Twoj child object bedzie powielony w miejscu kazdego wertexa parenta. Mozesz tez wybrac face jesli ci bardziej pasuje. W ten sposob nie tylko latwo powielic obiekty ale tez precyzyjnie kontrolowac miejsce ich polozenia. Na koncu wciskasz Ctrl-Shift-A i masz wszystkie obiekty osobno.
alex3d Napisano 26 Listopad 2016 Napisano 26 Listopad 2016 @Temporal, można to na bardzo wiele sposobów zrobić. Np. Array i particle system - Ajgor już*Ci podał rozwiązanie z rozdzielaniem obiektów by loose parts - nie musisz wydzielać każdego obiektu z osobna ;) Najprostszy skrypt może wyglądać tak (choć można byłoby go zrobić zgrabniej ;) ); na tym przykładzie w nawiasie po range cyfra 10 to ilość kopii; w nawiasie po "value" cyfra 4 to cztery jednostki wzdłuż osi Y. import bpy for i in range (0,10): bpy.ops.object.duplicate_move(OBJECT_OT_duplicate={"linked":False, "mode":'TRANSLATION'}, TRANSFORM_OT_translate={"value":(0, 4, 0), "constraint_axis":(False, False, False), "constraint_orientation":'GLOBAL', "mirror":False, "proportional":'DISABLED', "proportional_edit_falloff":'SMOOTH', "proportional_size":1, "snap":False, "snap_target":'CLOSEST', "snap_point":(0, 0, 0), "snap_align":False, "snap_normal":(0, 0, 0), "gpencil_strokes":False, "texture_space":False, "remove_on_cancel":False, "release_confirm":False})
Temporal Napisano 27 Listopad 2016 Autor Napisano 27 Listopad 2016 Ale rozdzielanie meshy na osobne obiekty to raptem dwa kliknięcia. Bez względu na to, ile ich jest. Ja wiem ze nie musze wszystkiego oddzielac recznie, ale i tak to jest dluzsze rozwiazanie niz w konkurencyjnych softach. Zamiast zrobic 65 kopi w danym rzedzie i odstepach musze dodac arraya tam sobie ustawic, wejsc w editd mode zaznaczyc i wyodrebnic "luzne" meshe. Godzine to nie zajmuje ale i tak do szybkich sposob nie nalezy. Myslalem ze tez to komus przeszkadzalo i gdzies w sieci ktos napisal jakiego addonka, ale widocznie jednak nie ma :( Trudno, dzięki wszystkim za pomoc.
Ajgor Napisano 27 Listopad 2016 Napisano 27 Listopad 2016 (edytowane) Po prostu to nie jest funkcja, której się używa na co dzień i co chwila. Jak raz na rok oddzielisz coś ręcznie, to wiele czasu nie stracisz. A zawsze możesz takiego addona napisać. Główny kod podał Alex3d. Wystarczy go ubrać w jakiś panel i addon gotowy :) Mnie osobiście brakuje czegoś innego. Mianowicie Array ustawia obiekty tylko "po prostej". Nie ma funkcji duplikującej obiekty po okręgu i po krzywej. Oczywiście da się, ale trzeba używać Empty i jest to zabawa. Żeby zduplikować po krzywej, trzeba nakładać drugi modyfikator. A można było zrobić wszystko w jednym. Edytowane 27 Listopad 2016 przez Ajgor
Maciek Jutrzenka Napisano 27 Listopad 2016 Napisano 27 Listopad 2016 (edytowane) zaznaczasz obiekty ctrl+g potem bierzesz tworzysz plane... do niego wrzucasz tą grupe jako instancje i do palne'a dodajesz array. i gotowe. Nie ma funkcji duplikującej obiekty po okręgu i po krzywej. oczywiście że jest.. kiedyś zrobiłem filmik miej więcej pokazujący.. przeskocz do 6 minuty. Tutek jest tragiczny, wiem :D [video=youtube;P-S6lnhYtn0] Edytowane 27 Listopad 2016 przez Maciek Jutrzenka
szczuro Napisano 28 Listopad 2016 Napisano 28 Listopad 2016 zduplikuj, przestaw|obróc jednym ruchem (alt+D->G|R), zatwierdz, a potem shift+R
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się