SUPER_OkO Napisano 30 Listopad 2016 Napisano 30 Listopad 2016 (edytowane) Rigg stworzony na bazie skanow. Jest to bazowa główka wyjściowa do dalszej pracy. Animacja to zwykłe roto 3d, robione na kolanie nic specjalnego. Przy okazji mogłem przetestowac nowy Arnoldowy shaderek sss dla vraya. Patrze juz na to jakis dluzszy czas, wiec nie mam juz dystansu odpowiedniego do tego. Takze kazde sugestie/detale mile widziane. Tutaj link do oryginalu. Wzialem sobie tego goscia na warsztat, bo wiedzialem, ze i tak nie jestem w stanie sie zblizyc w minimalnym stopniu do realizmu mimiki, podjalem wyzwanie. Edytowane 1 Grudzień 2016 przez SUPER_OkO
michalo Napisano 30 Listopad 2016 Napisano 30 Listopad 2016 Dla mnie bomba. Fajna mimika, zwłaszcza na koniec jak odchyla głowę w lewo. Świetnie ci wyszło a render na wysokim poziomie.
Bielik93 Napisano 30 Listopad 2016 Napisano 30 Listopad 2016 Szkoda, że po tym szybkim ruchu glowy kończy sie animacja. Świetnie to wyglada i jestem pod wielkim wrażeniem. Po zobaczeniu moja mina było podobna do tej z miniaturki :D Nie jestem w stanie osiągnąć tak dobrego efektu (jak narazie), ale jeśli mogę sie doczepić to coś nie pasuje mi z kącikami ust. Pięknie :) Genialne oczy jak dla mnie.
Traitor Napisano 30 Listopad 2016 Napisano 30 Listopad 2016 Swietna animacja i shader, jednak mam wrazenie, ze oczy sa martwe. To chyba odwieczny problem w symulacji ludzkiej twarzy.
Bielik93 Napisano 30 Listopad 2016 Napisano 30 Listopad 2016 @Traitor Jak dla mnie wlasnie oczy sa genialne, ale teraz widze, że coś chyba się dzieje z rzęsami.
STRZYG Napisano 1 Grudzień 2016 Napisano 1 Grudzień 2016 Chyba za mało agresywne masz ruchy. Mimika twarzy człowieka nie składa się z easingów, tylko drastycznych szarpnięć, czasem rozłożonych na 1-3 klatki. Patrząc na oryginał i Twoje to właśnie rzuca mi się w oczy.
zio_mal Napisano 1 Grudzień 2016 Napisano 1 Grudzień 2016 świetny efekt:) 1.jeśli chodzi o ten konkretny przykład w porównaniu do refki, przydało by się bardziej wyeksponować napięcia mięśniowe twarzy. wybrałeś nie lada trudny materiał referencyjny - ale to dobrze. on właśnie mocno akcentuje grę, napinając mięśnie, co staje się głównym motywem wizualnym. 2.jeśli spojrzeć na to tylko jak na test riga, rewelacja:) nie mam uwag
ETA Napisano 1 Grudzień 2016 Napisano 1 Grudzień 2016 jak dal mnie przekozactwo, możesz napisać coś więcej o wykorzystanie skanów w animacji twarzy, jak ugryźć temat itp, ewentualnie podesłać parę linków?
SUPER_OkO Napisano 1 Grudzień 2016 Autor Napisano 1 Grudzień 2016 Dzięki za komentarze, pojawiło się tu sporo celnych uwag. Aby bardziej wam rozjaśnic o co w tym chodzi, to wrzuciłem nowy skan twarzy do systemu. Zupełnie inna twarz, z innym detalem, natomiast animacja ta sama. Całość posiada dosyć uniwersalna warstwe do manipulacji. Mimika, jest zrobiona podstawowa, ktora można rozszerzać modyfikować. W produkcji, juz trzeba będzie dopracowywać detal jednostkowo. Workflow jest dosyc prosty: 3dscanstore, texturing.xyz, wrap3, max, mudbox i przerzucanie wszystkiego w kazda strone co chwile.
gaspar Napisano 1 Grudzień 2016 Napisano 1 Grudzień 2016 Rig wygląda zacnie, jak na test to na prawdę dobra robota. Niestety uncany valley bije po oczach im bliżej realizmu. Staram się nie czepiać animacji, ale w niektórych przypadkach sam będziesz wiedział czy to rig czy animacja ;) Żeby bylo hiperrealistycznie moim zdaniem przydało by się: - Ciut więcej sqasha i stretcha na środkowej części dolnej wargi. - górna warga unosi się jednocześnie jako całość, przydały by się tam jakieś offsety - reakcja nozdrzy na snear, zazwyczaj ten sam mięsień wpływa nieco na skrzydełka nosa - brak overlapa skory policzków na ruch głowy. - bardziej wydatne zarysowanie mięśni żuchwy przy akcentach. - skóra pod oczami powinna być bardziej żywa tam mięcho rusza się zazwyczaj góra dół nieco bardziej często ma wpływ na dolna powiekę- znowu nie wiem czy rig czy animacja - brwi są nieco martwe w niektórych momentach, również mam wrażenie, że zewnętrzna część brwi powinna ruszać się nieco więcej - same źrenice wyglądają jak "constrainięte" ;) , ale to już chyba bardziej animacja niż rig. Pozdro Gaspar
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się