Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej, moja przygoda z 3d trwa już od roku. Zacząłem od Maya Studio, lecz po długich przemyśleniach przeszedłem do blendera (działam na nim jakiś miesiąc) :) Również rozpocząłem naukę Substance Designer/ Painter gdyż wydaje mi się że jest to przyszłość 3d (jeżeli chodzi o textury) - może się mylę :d Mam teraz mały mętlik z tym wszystkim w głowie, chcę to jakoś poukładać. Będę wdzięczny za wszystkie informacje.

 

PBR jest jedynie shaderem działającym na działający na renderze cycles ? Czy waszym zdaniem warto jest go używać czy lepiej radzić sobie w inny sposób z exportem textur z substance ?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 4,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

PBR - Physically-Based Rendering. Masz tu trochę teorii

https://www.marmoset.co/posts/basic-theory-of-physically-based-rendering/

https://www.marmoset.co/posts/pbr-texture-conversion/

https://www.marmoset.co/posts/physically-based-rendering-and-you-can-too/

i praktyki

zacznij od tego jest łatwiejszy w zrozumieniu

a potem przejdź do tego jest to poprawienie/rozwinięcie tego powyżej

[video=youtube;NgdCen-cRZ0]

Napisano

pikacz - Najlepszą opcją na chwile obecną jest korzystanie z Principled Shadera. Będzie w blenderze 2.79 za jakieś 2 tygodnie, tymczasem możesz pobrać testbuild z https://builder.blender.org/download/

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.79/Cycles#Principled_BSDF

 

Ekstporujesz normalnie BaseColor, Roughness, Metalic i podpinasz gdzie trzeba. Możliwe że będziesz musiał zrobić korekcje gamma tekstur albo ustawić im tryb Non-Color w imagenodzie, nie wiem. Pokombinuj, na pewno gdzieś są już do tego tutki. Ustawiając odpowiednio świecenie enviro powinieneś dostać rezultat niemal identyczny jak ten który widzisz w Painterze.

Napisano
  • Autor

Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda :

oVmN4C7VSECZILgJIAczlA.png

Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :)

Napisano
Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda :

Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :)

 

Dlaczego nie spróbujesz ? Użyj mapy height w blenderze i zobacz co się stanie ;)

btw użyj tego

http://blog.michelanders.nl/2017/06/nodeset-add-principled-shader.html

wątek jest na blenderartist forum, przydatna rzecz

https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406462-Load-Substance-Painter-texture-set-as-a-neat-group

a tutaj masz do height mapy

https://jtheninja.wordpress.com/2015/02/08/importing-substance-painter-texture-to-cycles/

nowsza wersja

https://jtheninja.wordpress.com/2017/05/11/substance-and-blender-2-79/

Edytowane przez Idaho

Napisano
  • Autor

@zbyszko @Idaho

Bardzo dziękuje wam za pomoc udało się :

TxGiVHjPTr6x4z0027MEUQ.png

 

ps. Chciałem dać + ale po kliknięciu w niego nic się nie dzieje :( próbowałem nawet na innej przeglądarce :D

Napisano
  • Autor

Kolejne pytanko, jak mogę powiększyć tą texture żeby była na całej powierzchni a nie tylko fragment ?

5tzCVjAwTCa2tjR54d2fOg.png

Zwiększając tamte parametry i tak samo w innych nodach, textura zaczyna wyglądać dużo słabiej. Jest na to jakiś sposób w blenderze żeby np. się duplikowała lub w substance żeby ją jakoś powiększyć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.