Napisano 15 Czerwiec 20177 l Hej, moja przygoda z 3d trwa już od roku. Zacząłem od Maya Studio, lecz po długich przemyśleniach przeszedłem do blendera (działam na nim jakiś miesiąc) :) Również rozpocząłem naukę Substance Designer/ Painter gdyż wydaje mi się że jest to przyszłość 3d (jeżeli chodzi o textury) - może się mylę :d Mam teraz mały mętlik z tym wszystkim w głowie, chcę to jakoś poukładać. Będę wdzięczny za wszystkie informacje. PBR jest jedynie shaderem działającym na działający na renderze cycles ? Czy waszym zdaniem warto jest go używać czy lepiej radzić sobie w inny sposób z exportem textur z substance ?
Napisano 15 Czerwiec 20177 l PBR to nie shader, lecz, technika, koncepcja, i zasady. i ogólnie teoria.
Napisano 16 Czerwiec 20177 l PBR - Physically-Based Rendering. Masz tu trochę teorii https://www.marmoset.co/posts/basic-theory-of-physically-based-rendering/ https://www.marmoset.co/posts/pbr-texture-conversion/ https://www.marmoset.co/posts/physically-based-rendering-and-you-can-too/ i praktyki zacznij od tego jest łatwiejszy w zrozumieniu a potem przejdź do tego jest to poprawienie/rozwinięcie tego powyżej [video=youtube;NgdCen-cRZ0]
Napisano 18 Czerwiec 20177 l pikacz - Najlepszą opcją na chwile obecną jest korzystanie z Principled Shadera. Będzie w blenderze 2.79 za jakieś 2 tygodnie, tymczasem możesz pobrać testbuild z https://builder.blender.org/download/ https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.79/Cycles#Principled_BSDF Ekstporujesz normalnie BaseColor, Roughness, Metalic i podpinasz gdzie trzeba. Możliwe że będziesz musiał zrobić korekcje gamma tekstur albo ustawić im tryb Non-Color w imagenodzie, nie wiem. Pokombinuj, na pewno gdzieś są już do tego tutki. Ustawiając odpowiednio świecenie enviro powinieneś dostać rezultat niemal identyczny jak ten który widzisz w Painterze.
Napisano 26 Czerwiec 20177 l Autor Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda : Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :)
Napisano 27 Czerwiec 20177 l Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda : Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :) Dlaczego nie spróbujesz ? Użyj mapy height w blenderze i zobacz co się stanie ;) btw użyj tego http://blog.michelanders.nl/2017/06/nodeset-add-principled-shader.html wątek jest na blenderartist forum, przydatna rzecz https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406462-Load-Substance-Painter-texture-set-as-a-neat-group a tutaj masz do height mapy https://jtheninja.wordpress.com/2015/02/08/importing-substance-painter-texture-to-cycles/ nowsza wersja https://jtheninja.wordpress.com/2017/05/11/substance-and-blender-2-79/ Edytowane 27 Czerwiec 20177 l przez Idaho
Napisano 27 Czerwiec 20177 l Autor @zbyszko @Idaho Bardzo dziękuje wam za pomoc udało się : ps. Chciałem dać + ale po kliknięciu w niego nic się nie dzieje :( próbowałem nawet na innej przeglądarce :D
Napisano 30 Czerwiec 20177 l Autor Kolejne pytanko, jak mogę powiększyć tą texture żeby była na całej powierzchni a nie tylko fragment ? Zwiększając tamte parametry i tak samo w innych nodach, textura zaczyna wyglądać dużo słabiej. Jest na to jakiś sposób w blenderze żeby np. się duplikowała lub w substance żeby ją jakoś powiększyć ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto