pikacz Napisano 15 Czerwiec 2017 Napisano 15 Czerwiec 2017 Hej, moja przygoda z 3d trwa już od roku. Zacząłem od Maya Studio, lecz po długich przemyśleniach przeszedłem do blendera (działam na nim jakiś miesiąc) :) Również rozpocząłem naukę Substance Designer/ Painter gdyż wydaje mi się że jest to przyszłość 3d (jeżeli chodzi o textury) - może się mylę :d Mam teraz mały mętlik z tym wszystkim w głowie, chcę to jakoś poukładać. Będę wdzięczny za wszystkie informacje. PBR jest jedynie shaderem działającym na działający na renderze cycles ? Czy waszym zdaniem warto jest go używać czy lepiej radzić sobie w inny sposób z exportem textur z substance ?
Maciek Jutrzenka Napisano 15 Czerwiec 2017 Napisano 15 Czerwiec 2017 PBR to nie shader, lecz, technika, koncepcja, i zasady. i ogólnie teoria.
Idaho Napisano 16 Czerwiec 2017 Napisano 16 Czerwiec 2017 PBR - Physically-Based Rendering. Masz tu trochę teorii https://www.marmoset.co/posts/basic-theory-of-physically-based-rendering/ https://www.marmoset.co/posts/pbr-texture-conversion/ https://www.marmoset.co/posts/physically-based-rendering-and-you-can-too/ i praktyki zacznij od tego jest łatwiejszy w zrozumieniu a potem przejdź do tego jest to poprawienie/rozwinięcie tego powyżej [video=youtube;NgdCen-cRZ0]
Ajgor Napisano 17 Czerwiec 2017 Napisano 17 Czerwiec 2017 Tu też masz ciekawego tutka: [video=youtube;V3wghbZ-Vh4]
Monio Napisano 18 Czerwiec 2017 Napisano 18 Czerwiec 2017 pikacz - Najlepszą opcją na chwile obecną jest korzystanie z Principled Shadera. Będzie w blenderze 2.79 za jakieś 2 tygodnie, tymczasem możesz pobrać testbuild z https://builder.blender.org/download/ https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.79/Cycles#Principled_BSDF Ekstporujesz normalnie BaseColor, Roughness, Metalic i podpinasz gdzie trzeba. Możliwe że będziesz musiał zrobić korekcje gamma tekstur albo ustawić im tryb Non-Color w imagenodzie, nie wiem. Pokombinuj, na pewno gdzieś są już do tego tutki. Ustawiając odpowiednio świecenie enviro powinieneś dostać rezultat niemal identyczny jak ten który widzisz w Painterze.
pikacz Napisano 26 Czerwiec 2017 Autor Napisano 26 Czerwiec 2017 Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda : Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :)
Idaho Napisano 27 Czerwiec 2017 Napisano 27 Czerwiec 2017 (edytowane) Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda : Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :) Dlaczego nie spróbujesz ? Użyj mapy height w blenderze i zobacz co się stanie ;) btw użyj tego http://blog.michelanders.nl/2017/06/nodeset-add-principled-shader.html wątek jest na blenderartist forum, przydatna rzecz https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406462-Load-Substance-Painter-texture-set-as-a-neat-group a tutaj masz do height mapy https://jtheninja.wordpress.com/2015/02/08/importing-substance-painter-texture-to-cycles/ nowsza wersja https://jtheninja.wordpress.com/2017/05/11/substance-and-blender-2-79/ Edytowane 27 Czerwiec 2017 przez Idaho
zbyszko Napisano 27 Czerwiec 2017 Napisano 27 Czerwiec 2017 Blender Microdisplacements tak od 16 min.
pikacz Napisano 27 Czerwiec 2017 Autor Napisano 27 Czerwiec 2017 @zbyszko @Idaho Bardzo dziękuje wam za pomoc udało się : ps. Chciałem dać + ale po kliknięciu w niego nic się nie dzieje :( próbowałem nawet na innej przeglądarce :D
pikacz Napisano 30 Czerwiec 2017 Autor Napisano 30 Czerwiec 2017 Kolejne pytanko, jak mogę powiększyć tą texture żeby była na całej powierzchni a nie tylko fragment ? Zwiększając tamte parametry i tak samo w innych nodach, textura zaczyna wyglądać dużo słabiej. Jest na to jakiś sposób w blenderze żeby np. się duplikowała lub w substance żeby ją jakoś powiększyć ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się