Skocz do zawartości

Substance Designer/Painter + PBR i Blender ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, moja przygoda z 3d trwa już od roku. Zacząłem od Maya Studio, lecz po długich przemyśleniach przeszedłem do blendera (działam na nim jakiś miesiąc) :) Również rozpocząłem naukę Substance Designer/ Painter gdyż wydaje mi się że jest to przyszłość 3d (jeżeli chodzi o textury) - może się mylę :d Mam teraz mały mętlik z tym wszystkim w głowie, chcę to jakoś poukładać. Będę wdzięczny za wszystkie informacje.

 

PBR jest jedynie shaderem działającym na działający na renderze cycles ? Czy waszym zdaniem warto jest go używać czy lepiej radzić sobie w inny sposób z exportem textur z substance ?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pikacz - Najlepszą opcją na chwile obecną jest korzystanie z Principled Shadera. Będzie w blenderze 2.79 za jakieś 2 tygodnie, tymczasem możesz pobrać testbuild z https://builder.blender.org/download/

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.79/Cycles#Principled_BSDF

 

Ekstporujesz normalnie BaseColor, Roughness, Metalic i podpinasz gdzie trzeba. Możliwe że będziesz musiał zrobić korekcje gamma tekstur albo ustawić im tryb Non-Color w imagenodzie, nie wiem. Pokombinuj, na pewno gdzieś są już do tego tutki. Ustawiając odpowiednio świecenie enviro powinieneś dostać rezultat niemal identyczny jak ten który widzisz w Painterze.

Napisano

Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda :

oVmN4C7VSECZILgJIAczlA.png

Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :)

Napisano (edytowane)
Hej, mam pytanko tworzę texture z poradnika i tak ona wygląda :

Używam opcji "Material : Hight" żeby ona nie była taka płaska tylko miejscami była wypukła. Gdy wrzucam ją na plane w blenderze shaderem principled jest ona po prostu płaska tak jakby Material : Hight był na 0. Czy mogę jakoś to zmienić w blenderze ? Chodzi tu może o hight map ? Nie bardzo ogarniam i proszę o jakąkolwiek poradę :)

 

Dlaczego nie spróbujesz ? Użyj mapy height w blenderze i zobacz co się stanie ;)

btw użyj tego

http://blog.michelanders.nl/2017/06/nodeset-add-principled-shader.html

wątek jest na blenderartist forum, przydatna rzecz

https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406462-Load-Substance-Painter-texture-set-as-a-neat-group

a tutaj masz do height mapy

https://jtheninja.wordpress.com/2015/02/08/importing-substance-painter-texture-to-cycles/

nowsza wersja

https://jtheninja.wordpress.com/2017/05/11/substance-and-blender-2-79/

Edytowane przez Idaho
Napisano

@zbyszko @Idaho

Bardzo dziękuje wam za pomoc udało się :

TxGiVHjPTr6x4z0027MEUQ.png

 

ps. Chciałem dać + ale po kliknięciu w niego nic się nie dzieje :( próbowałem nawet na innej przeglądarce :D

Napisano

Kolejne pytanko, jak mogę powiększyć tą texture żeby była na całej powierzchni a nie tylko fragment ?

5tzCVjAwTCa2tjR54d2fOg.png

Zwiększając tamte parametry i tak samo w innych nodach, textura zaczyna wyglądać dużo słabiej. Jest na to jakiś sposób w blenderze żeby np. się duplikowała lub w substance żeby ją jakoś powiększyć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności