Akierek Napisano 8 Listopad 2017 Napisano 8 Listopad 2017 Czesc, chcialbym wam zaprezentowac moja najnowsza prace, wykonana specjalnie na Car Render Challenge 2017. To moj pierwszy raz kiedy biore udzial w takim konkursie. Na pewno nie ustrzeglem sie bledow, ale osobiscie jestem zadowolony. Zapraszam do komentowania!
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 Hmm... chyba zbytnio sie pospieszylem z ukonczeniem tej pracy. Teraz widze ze np. gory maja slaba teksture no i sniegu za malo jest na samochodzie. Na szczescie mozna aktualizowac prace na stronie konkursu. Chcialbym wam pokazac co udalo mi sie poprawic, bo narazie nie jest za dobrze. Co o tym sadzicie?
michalo Napisano 9 Listopad 2017 Napisano 9 Listopad 2017 Model fajny ale tekstury i shadery, zwłaszcza otoczenia, leżą.
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 Dzieki michalo za szybka odpowiedz. :) Probuje cos wyczarowac z tymi gorami, ale rezultatu narazie nie ma. Uzywam displace modifier w blenderze i do tego dopasowauje teksture. W tym problem ze nadal ona jest taka nijaka.
michalo Napisano 9 Listopad 2017 Napisano 9 Listopad 2017 Wzorujesz się na jakimś zdjęciu czy scenka z głowy? Może teksturę masz za małą? Mógłby się wypowiedzieć ktoś kto się zna lepiej ode mnie ;)
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 Scenka z glowy, tak wymyslilem , choc pewnie nie jest to idealna koncepcja pod roznymi wzgledami, ale nie moge jej juz zmienic bo konkurs tego zakazuje. Tekstura wazy blisko 10 MB i ma 5000x 3500. Nie wiem , juz wieksza moj komp nie wytrzyma. Moze to kwestia slabego zmiksowania tekstur? ( w sensie nie uzywania wielu tekstur w jednym shaderze)
Gajowy Napisano 9 Listopad 2017 Napisano 9 Listopad 2017 Nie ma szans żeby te góry wyglądały dobrze bez chociaż podstawowego wymodelowania zarysu kamieni. Wymodeluj trochę, i przysyp śniegiem bo niby z jakiej racji na nich akurat ma śniegu nie być.
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 @Gajowy- kamienie sa zrobione metoda displace, teraz nadalem wypuklosci wieksze.
Gajowy Napisano 9 Listopad 2017 Napisano 9 Listopad 2017 Nie dawaj displacementa na obiekty duże, które jakby budują scenę bo zawsze efekty bedą słabe, a czasem wręcz zepsują scenę. Ja używam displacementu tylko do bardzo małych detali np. struktura drewna, kamyczki w mieszance asfaltowej. Reszte, niestety trzeba modelować. Jak na moje oko dwa ostatnie obrazki są naprawdę spoko, widać że sporo rzeczy jest przemyślanych, czego wcześniej brakowało. Dla mnie jest to wszystko na duży plus, posiedz teraz nad poprawkami bo jest potencjał.
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 ok dzieki za rady, postaram sie cos z tym zrobic zeby to wygladalo jakos lepiej jeszcze.
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 hmm... mysle ze teraz jest znacznie lepiej. Wreszcie gory sa odpowiednie no i snieg dobrze rozlozony.
michalo Napisano 9 Listopad 2017 Napisano 9 Listopad 2017 No jest progress. Tylko wpadło mi w oko - jakby lewa opona była w powietrzu.
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 Dzieki, opona w porzadku, na swoim miejscu.
Akierek Napisano 9 Listopad 2017 Autor Napisano 9 Listopad 2017 Korekta oswietlenia, mysle ze tak moze zostac.
michalo Napisano 10 Listopad 2017 Napisano 10 Listopad 2017 Tak jest dużo ciekawiej. W przyszłości staraj się zbierać refki do takich spraw, żebyś wiedział do czego chcesz się zbliżyć.
pecet Napisano 10 Listopad 2017 Napisano 10 Listopad 2017 Dlaczego maska i progi są ośnieżone a reszta nie? Drzwi są zniszczone tam gdzie jest blacha, a wszystkie inne elementy na nich są jak nowe (klamki, zawiasy lusterka)? Dach i drzwi są zniszczone a główna część karoserii nie? Opony są ośnieżone ale felgi i elementy zawieszenia jak prosto z fabryki z dodatkowym nabłyszczeniem. Ogólnie słabo.
Akierek Napisano 10 Listopad 2017 Autor Napisano 10 Listopad 2017 pecet- w każdej pracy zawsze coś się znajdzie nie poprawnego,więc ... A że słabo? To twoja opinia. Ja się z nią nie zgadzam. Uważam że i tak jest lepiej niż było.
Akierek Napisano 10 Listopad 2017 Autor Napisano 10 Listopad 2017 To nie jest podejście, tylko frustracja spowodowana zmęczeniem nad tym projektem. Wiesz co zauważyłem? Od kiedy udzielam się na tym forum i Ty komentujesz moje prace(samochody itp.) to widzę tylko posty o charakterystyce : słabo, źle. Ja rozumiem że nie prezentuje światowego poziomu,ale mógłbyś choć raz napisać co jest dobrze zrobione,co zostało poprawione its.Bo nie wierzę w to że nie ma żadnego postępu.Nie chodzi mi o pianie z zachwytu, ale o odrobinę obiektywizmu.A nie tylko wymieniasz same wady.Czasami opis zalet też może pomóc,zwłaszcza jak człowiek jest zmęczony projektem i trochę się frustruje. Pozdro :)
Akierek Napisano 11 Listopad 2017 Autor Napisano 11 Listopad 2017 (edytowane) Hej Boris :) Mam referencje i to sporo, lecz jak wiadomo nie zawsze wychodzi pozadany efekt.Snieg moim zdaniem wyglada juz lepiej na tym obrazku ktore wlanie wrzucam. Ja mam problem zbyt pospiesznym wrzucaniem renderow, zbyt latwo sie podniecam moja praca. Powinienem zachowac dystans, lecz mysle ze z czasem sie to wyrobi. Troche displacement jest za mocny, no ale to poprawie. Edytowane 11 Listopad 2017 przez Akierek
lukaM Napisano 11 Listopad 2017 Napisano 11 Listopad 2017 Chej im szybciej przyjmiesz krytyke tym lepiej;) Nie ma się co przejmować, praca faktycznie ma sporo do poprawienia, może nawet nie ma sensu już tego ciągnąć skoro jesteś zmęczony tym projektem. Zamień krytyke na pozytywną energię, wykorzystaj wskazówki, ludzie na tym forum prezentują wysoki poziom i jest od kogo się uczyć. Szybciej to zrozumiesz będziesz szybciej zbierał pozytywy. Na tym etapie opinie tego typu przydadzą Ci się bardziej niż sztuczne pochwały. Tak poważnie, to masz dryg do tego, świetny pomysł na prace, fajna kompozycja widać, że masz talent! Nad warsztatem musisz popracować, ale warto bo masz duży potencjał, pół roku ciężkiej pracy i będziesz zbierał propsy! Jeśli uważasz, że ktoś Cię hejtuje to zamknij im buzie pracami które same się obronią! By the way... Car Render Challenge 2017 - prace nie moga być publikowane w internecie przed ogłoszeniem wyników (chyba)...
Akierek Napisano 11 Listopad 2017 Autor Napisano 11 Listopad 2017 Dzieki lukaM. Dodales mi sporo motywacji, takie komentarze wlasnie lubie! :) Car Render Challenge 2017- prace moga byc publikowane po opublikowaniu na stronie konkursu. Nie wiem jak jest z aktualizacja prac, ale nic nie jest napisane ze nie mozna publikowac postepow, poprawek po publikacji. Wazne zeby nie zmieniac charakteru pracy no i samej kompozycji.
Akierek Napisano 12 Listopad 2017 Autor Napisano 12 Listopad 2017 Dodalem hdrke, przez co oswietlenie wyglada zdecydowanie lepiej. Doradzcie co by tu jeszcze poprawic( oprocz modelu).
Sebazx6r Napisano 12 Listopad 2017 Napisano 12 Listopad 2017 (edytowane) http://www.3dtexture.net/data/media/15/dirt_bump_car_.jpg http://www.3dtexture.net/data/media/15/dirt_bump_car_bump_.jpg Te zabrudzenia sniegu czy blota powinny pochodzic od kół. Ja bym to reczeni robil takimi alphami czy cos. Edytowane 12 Listopad 2017 przez Sebazx6r
Akierek Napisano 12 Listopad 2017 Autor Napisano 12 Listopad 2017 W Blenderze to nie powinien byc problem bo ma fajny texture painting. Spoko sie na nim maluje. Chociaz te alphy co dodales tez sa nawet ciekawe. :)
michalo Napisano 12 Listopad 2017 Napisano 12 Listopad 2017 Błotem tak ale nie śniegiem.. Racej w górach przy takiej ilości śniegu błota nie uraczysz. https://cimg7.ibsrv.net/gimg/www.hummerforums.com-vbulletin/600x450/picture_php_pictureid_1295_8b5e1dae910ae9b4af1e1e61ffd0e9c2b251901e.jpg Spadający śnieg zatrzyma się na wypukłościach. Podczas jazdy większość spadnie Na pierwszym filmiku widać fajnie , gdzie zostaje śnieg. ps. Światło lepszejsze teraz.
PawelB Napisano 12 Listopad 2017 Napisano 12 Listopad 2017 Śnieg na samochodzie zaryzykowałbym zrobić przy pomocy systemu cząsteczek. Wtedy mógłbyś, używając tekstury i vertex grup, dokładnie ustalić gdzie śnieg powinien się znajdować. Np. więcej śniegu powinno gromadzić się we wszelakich zagłębieniach i powierzchniach równoległych względem podłoża. I przede wszystkim śnieg zyskałby na przestrzenności.
Akierek Napisano 12 Listopad 2017 Autor Napisano 12 Listopad 2017 michalo- fajne te filmiki. napewno sie przydadza :) PawełB- czasteczki pewnie by troche komputer przymulilo, ale moze by dalo rade. Jesli mozesz to przybliz te metode, bo ja cos wiem jak zrobic, ale nie do konca :)
Akierek Napisano 13 Listopad 2017 Autor Napisano 13 Listopad 2017 Probuje tymi czasteczkami zrobic snieg na samochodzie. Ale wydaje mi sie ze nie wyglada to przekonujaca. Zrobilem tak, ze zaznaczylem polygony i dodalem na vertex group. Potem stworzylem kulke imitujaca snieg no i dodalem teksture w particles. Tylko blender tak jakby nie wykrywa tej tekstury, bo snieg jest jednolicie bialy i wyglada jak pomalowane na samochodzle.
mitic Napisano 14 Listopad 2017 Napisano 14 Listopad 2017 https://i.ytimg.com/vi/MLyqbnV26Zk/maxresdefault.jpg -zły balans bieli- wszystko brudno- żółto- beżowe -śnieg na kołach i listwach też taki szarobury -nie masz reflektorów? te blobiaste zaspy nienaturalne mocno -zobacz zdjęcie które zlinkowałem, praktycznie ta sama sytuacja co u Ciebie- inaczej wygląda śnieg, są jakieś srobne krzaczki, lampy subtelnie świecą, auto mimo wszystko nie jest tak oblepione śniegiem jeśli już był by śnieg na samochodzie to najwięcej na masce i przed przednią szybą
Rekomendowane odpowiedzi