Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc, chcialbym wam zaprezentowac moja najnowsza prace, wykonana specjalnie na Car Render Challenge 2017. To moj pierwszy raz kiedy biore udzial w takim konkursie. Na pewno nie ustrzeglem sie bledow, ale osobiscie jestem zadowolony. Zapraszam do komentowania!

 

PYY9s58.jpg

 

 

enn99ej.jpg

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm... chyba zbytnio sie pospieszylem z ukonczeniem tej pracy. Teraz widze ze np. gory maja slaba teksture no i sniegu za malo jest na samochodzie. Na szczescie mozna aktualizowac prace na stronie konkursu. Chcialbym wam pokazac co udalo mi sie poprawic, bo narazie nie jest za dobrze. Co o tym sadzicie?

 

5PghlT0.jpg

 

mSleWMA.jpg

Napisano

Dzieki michalo za szybka odpowiedz. :) Probuje cos wyczarowac z tymi gorami, ale rezultatu narazie nie ma. Uzywam displace modifier w blenderze i do tego dopasowauje teksture. W tym problem ze nadal ona jest taka nijaka.

Napisano

Wzorujesz się na jakimś zdjęciu czy scenka z głowy? Może teksturę masz za małą?

 

Mógłby się wypowiedzieć ktoś kto się zna lepiej ode mnie ;)

Napisano

Scenka z glowy, tak wymyslilem , choc pewnie nie jest to idealna koncepcja pod roznymi wzgledami, ale nie moge jej juz zmienic bo konkurs tego zakazuje. Tekstura wazy blisko 10 MB i ma 5000x 3500. Nie wiem , juz wieksza moj komp nie wytrzyma. Moze to kwestia slabego zmiksowania tekstur? ( w sensie nie uzywania wielu tekstur w jednym shaderze)

Napisano

Nie ma szans żeby te góry wyglądały dobrze bez chociaż podstawowego wymodelowania zarysu kamieni. Wymodeluj trochę, i przysyp śniegiem bo niby z jakiej racji na nich akurat ma śniegu nie być.

Napisano

Nie dawaj displacementa na obiekty duże, które jakby budują scenę bo zawsze efekty bedą słabe, a czasem wręcz zepsują scenę. Ja używam displacementu tylko do bardzo małych detali np. struktura drewna, kamyczki w mieszance asfaltowej. Reszte, niestety trzeba modelować. Jak na moje oko dwa ostatnie obrazki są naprawdę spoko, widać że sporo rzeczy jest przemyślanych, czego wcześniej brakowało. Dla mnie jest to wszystko na duży plus, posiedz teraz nad poprawkami bo jest potencjał.

Napisano

Dlaczego maska i progi są ośnieżone a reszta nie? Drzwi są zniszczone tam gdzie jest blacha, a wszystkie inne elementy na nich są jak nowe (klamki, zawiasy lusterka)? Dach i drzwi są zniszczone a główna część karoserii nie? Opony są ośnieżone ale felgi i elementy zawieszenia jak prosto z fabryki z dodatkowym nabłyszczeniem. Ogólnie słabo.

Napisano

pecet- w każdej pracy zawsze coś się znajdzie nie poprawnego,więc ... A że słabo? To twoja opinia. Ja się z nią nie zgadzam. Uważam że i tak jest lepiej niż było.

Napisano

To nie jest podejście, tylko frustracja spowodowana zmęczeniem nad tym projektem. Wiesz co zauważyłem? Od kiedy udzielam się na tym forum i Ty komentujesz moje prace(samochody itp.) to widzę tylko posty o charakterystyce : słabo, źle. Ja rozumiem że nie prezentuje światowego poziomu,ale mógłbyś choć raz napisać co jest dobrze zrobione,co zostało poprawione its.Bo nie wierzę w to że nie ma żadnego postępu.Nie chodzi mi o pianie z zachwytu, ale o odrobinę obiektywizmu.A nie tylko wymieniasz same wady.Czasami opis zalet też może pomóc,zwłaszcza jak człowiek jest zmęczony projektem i trochę się frustruje. Pozdro :)

Napisano (edytowane)

Hej Boris :)

Mam referencje i to sporo, lecz jak wiadomo nie zawsze wychodzi pozadany efekt.Snieg moim zdaniem wyglada juz lepiej na tym obrazku ktore wlanie wrzucam. Ja mam problem zbyt pospiesznym wrzucaniem renderow, zbyt latwo sie podniecam moja praca. Powinienem zachowac dystans, lecz mysle ze z czasem sie to wyrobi. Troche displacement jest za mocny, no ale to poprawie.

 

c5MbfOE.jpg

Edytowane przez Akierek
Napisano

Chej im szybciej przyjmiesz krytyke tym lepiej;) Nie ma się co przejmować, praca faktycznie ma sporo do poprawienia, może nawet nie ma sensu już tego ciągnąć skoro jesteś zmęczony tym projektem. Zamień krytyke na pozytywną energię, wykorzystaj wskazówki, ludzie na tym forum prezentują wysoki poziom i jest od kogo się uczyć. Szybciej to zrozumiesz będziesz szybciej zbierał pozytywy. Na tym etapie opinie tego typu przydadzą Ci się bardziej niż sztuczne pochwały.

Tak poważnie, to masz dryg do tego, świetny pomysł na prace, fajna kompozycja widać, że masz talent! Nad warsztatem musisz popracować, ale warto bo masz duży potencjał, pół roku ciężkiej pracy i będziesz zbierał propsy! Jeśli uważasz, że ktoś Cię hejtuje to zamknij im buzie pracami które same się obronią!

By the way... Car Render Challenge 2017 - prace nie moga być publikowane w internecie przed ogłoszeniem wyników (chyba)...

Napisano

Dzieki lukaM. Dodales mi sporo motywacji, takie komentarze wlasnie lubie! :)

Car Render Challenge 2017- prace moga byc publikowane po opublikowaniu na stronie konkursu. Nie wiem jak jest z aktualizacja prac, ale nic nie jest napisane ze nie mozna publikowac postepow, poprawek po publikacji. Wazne zeby nie zmieniac charakteru pracy no i samej kompozycji.

Napisano

W Blenderze to nie powinien byc problem bo ma fajny texture painting. Spoko sie na nim maluje. Chociaz te alphy co dodales tez sa nawet ciekawe. :)

Napisano

Błotem tak ale nie śniegiem.. Racej w górach przy takiej ilości śniegu błota nie uraczysz.

 

https://cimg7.ibsrv.net/gimg/www.hummerforums.com-vbulletin/600x450/picture_php_pictureid_1295_8b5e1dae910ae9b4af1e1e61ffd0e9c2b251901e.jpg

 

Spadający śnieg zatrzyma się na wypukłościach. Podczas jazdy większość spadnie

 

Na pierwszym filmiku widać fajnie , gdzie zostaje śnieg.

 

ps. Światło lepszejsze teraz.

Napisano

Śnieg na samochodzie zaryzykowałbym zrobić przy pomocy systemu cząsteczek. Wtedy mógłbyś, używając tekstury i vertex grup, dokładnie ustalić gdzie śnieg powinien się znajdować. Np. więcej śniegu powinno gromadzić się we wszelakich zagłębieniach i powierzchniach równoległych względem podłoża. I przede wszystkim śnieg zyskałby na przestrzenności.

Napisano

michalo- fajne te filmiki. napewno sie przydadza :)

PawełB- czasteczki pewnie by troche komputer przymulilo, ale moze by dalo rade. Jesli mozesz to przybliz te metode, bo ja cos wiem jak zrobic, ale nie do konca :)

Napisano

Probuje tymi czasteczkami zrobic snieg na samochodzie. Ale wydaje mi sie ze nie wyglada to przekonujaca. Zrobilem tak, ze zaznaczylem polygony i dodalem na vertex group. Potem stworzylem kulke imitujaca snieg no i dodalem teksture w particles. Tylko blender tak jakby nie wykrywa tej tekstury, bo snieg jest jednolicie bialy i wyglada jak pomalowane na samochodzle.

 

HDFxMvZ.jpg

Napisano

https://i.ytimg.com/vi/MLyqbnV26Zk/maxresdefault.jpg

 

-zły balans bieli- wszystko brudno- żółto- beżowe

-śnieg na kołach i listwach też taki szarobury

-nie masz reflektorów?

 

te blobiaste zaspy nienaturalne mocno

 

-zobacz zdjęcie które zlinkowałem, praktycznie ta sama sytuacja co u Ciebie- inaczej wygląda śnieg, są jakieś srobne krzaczki, lampy subtelnie świecą, auto mimo wszystko nie jest tak oblepione śniegiem

 

jeśli już był by śnieg na samochodzie to najwięcej na masce i przed przednią szybą




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności