Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    AI - Perspektywy i zagrożenia dla branży graficznej - podcast

    Pojawił się właśnie nowy odcinek podcastu Klaudii Borowiec - poświęcony sztucznej inteligencji i grafice. Zaproszonymi gośćmi do rozmowy są: Grzegorz Przybyś i Magda Śleboda, którzy omawiają przyszłość sztucznej inteligencji w branży graficznej. Dyskusja koncentruje się na kwestiach dotyczących wpływu AI na twórców grafiki, w kontekście narzędzi takich jak DALL-E i Midjourney, jak również problemów związanych z ochroną własności intelektualnej.
    Grzegorz Przybyś, były concept artist z Techlandu i założyciel studia grafiki i animacji Division48, przekazuje swoje doświadczenia i poglądy jako doświadczony art director. W swoim portfolio ma takie tytuły jak "Witcher 3", "Dead Island", czy "Dying Light".
    Magda Śleboda, która swoją karierę zaczęła w Ten Square Games, a teraz związana jest z Murka Games, wnosi perspektywę animatora i freelancerki. Magda jest nie tylko pasjonatką grafiki, ale całego procesu tworzenia gier i branży game devu jako całości.
    Zapraszamy do odsłuchania najnowszego odcinka, w którym dyskutujemy o wyzwaniach, możliwościach i zagrożeniach, jakie niesie ze sobą postępująca automatyzacja w dziedzinie grafiki komputerowej.
     

    0 komentarzy

    Adobe Firefly - zitegrowane z Photoshopem

    Jest to pewnego rodzaju "gamechanger" jeśli chodzi o Photoshopa. Adobe Firefly to jeden z projektów, których wersja testowa okazała się ogromnym sukcesem. Czy jest to kolejne narzędzie do generowania grafik? Nie do końca. To na co warto zwrócić uwagę - Adobe przekonuje, że ich narzędzie (model AI) jest trenowany wyłącznie za pomocą licencjonowanych obrazów z Adobe Stock, grafik na otwartej licencji oraz należących do domeny publicznej.
    Od wczoraj dostępne jest w Photoshopie jako funkcja "beta".
    Zachęcam zapoznać się z oficjalnym wpisem na blogu Adobe. Poniżem zamieszczę jego streszczenie w języku polskim.
    Adobe zintegrowało Generative AI i Adobe Firefly z Photoshopem, dostarczając twórcom nowe możliwości i przyspieszając pracę. Subskrybenci Photoshopa mogą teraz korzystać z Firefly, rodziny generatywnych modeli AI, bezpośrednio w aplikacji Photoshop desktop (beta), używając własnego, naturalnego języka, aby nakłonić Photoshopa do tworzenia niezwykłych obrazów za pomocą Generative Fill. Te komendy mogą być używane do dodawania treści, usuwania lub zastępowania części obrazu oraz rozszerzania krawędzi obrazu.
    Generative Fill jest zasilany przez Firefly, który został uruchomiony sześć tygodni temu i szybko stał się jednym z najbardziej udanych beta testów w historii Adobe. Firefly jest najbardziej zróżnicowaną usługą generatywnej AI na rynku, a jednocześnie jedyną, która generuje komercyjnie opłacalne, profesjonalnej jakości treści bezpośrednio z istniejących przepływów pracy twórców.
    Firma podejmuje w ten sposób kroki, aby zapobiec wykorzystywaniu nazwisk artystów w działaniach generatywnej AI Adobe i przyspiesza otwarte standardy branżowe za pośrednictwem Inicjatywy Autentyczności Treści (CAI).
    Wprowadzono również nowe narzędzia do Photoshopa, które znacznie przyspieszają codzienne twórcze przepływy pracy, umożliwiając użytkownikom wykonanie skomplikowanych edycji i tworzenie unikalnych projektów, oszczędzając przy tym czas.
    Nowe funkcje obejmują:
    Presety regulacji (Adjustment Presets):
    Filtry, które przyspieszają złożone zadania, pozwalając na podgląd i zmianę wyglądu obrazów w kilku krokach, aby osiągnąć natychmiastowy, charakterystyczny wygląd i uczucie. Istnieją 32 nowe presety w panelu regulacji, które można podglądnąć, zanim zdecydujesz się na ich zastosowanie.
    Narzędzie usuwania (Remove Tool):
    Funkcja zasilana przez AI, która pozwala zastąpić niechciany obiekt, po prostu go zamalowując, zachowując integralność pobliskich obiektów i zapewniając nieprzerwane przejście na skomplikowanych i zróżnicowanych tłach.
    Pasek zadań kontekstowych (Contextual Task Bar):
    Menu na ekranie, które sugeruje najbardziej odpowiednie następne kroki w kilku kluczowych przepływach pracy,redukuje liczbę kliknięć potrzebnych do ukończenia projektu i ułatwia dostęp do najczęściej wykonywanych akcji.
    Gradienty (Gradients):
    Funkcja, która została znacznie ulepszona, a przepływ pracy został przyspieszony. Pozwala ona na tworzenie gradientów w kilku prostych krokach i teraz obejmuje nowe kontrolki na płótnie, które pomagają precyzyjnie kontrolować wiele aspektów gradientu w czasie rzeczywistym. Można teraz również dokonywać nieinwazyjnych edycji gradientów, co oznacza, że można wrócić i dokonać zmian w gradientach bez trwałego modyfikowania oryginalnego obrazu.

    Zobacz wideo: Gradients - Photoshop  
    Co sądzicie o Firefly? 

    2 komentarze

    Arch Wiz: przyszłość branży, zmiany, trendy, zarobki i prognozy

    Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu Klaudii Borowiec. Tym razem odcinek dotyczy branży związanej z wizualizacjami architektonicznymi. 
    Odkryj tajniki branży arch-wiz z Michałem Nowakiem - artystą 3D i specjalistą od wizualizacji. Dowiedz się, jak możesz zarabiać na wizualizacjach i jakie perspektywy czekają na grafików i wizualizatorów. Zobacz, jak Polacy radzą sobie na tle innych krajów. Czy AI jest realnym zagrożeniem dla branży? Odpowiedzi na te pytania i wiele więcej znajdziesz w fascynującej rozmowie z Michałem Nowakiem, założycielem studia wizualizacji i organizatorem konferencji BW3.
     
     

    0 komentarzy

    Motörhead – Enter Sandman - teledysk

    Motörhead – Enter Sandman - teledysk/animacja polskich twórców pojawił się właśnie w internecie. 
    Jego twórcami są Kamil Wójcik - animacja, montaż, za koncepty postaci, lokacji i tła odpowiadała natomiast Cat Kaczmarek. Za color grading odpowiadał natomiast Szymon Kraszewski. Producentką była natomiast Marta Brodacka.
    Kamil i Cat współpracują ze sobą od lat i znani są właśnie z "horrowych" animacji i teledysków. 
    Zapraszam do wątku na forum gdzie Kamil dzieli się warsztatem i powstaje tam mały making of.
    Teledysk
     

    2 komentarze

    3D WARSAW - 23/03/2023 - meetup

    23 marca odbędzie się kolejne spotkanie z cyku 3D WARSAW - 23/03/2023

    Gośćmi tej edycji będą:
    Fabio Palvelli Alexander Riedel Zapisy oraz więcej szczegółów / register now: 3dwarsaw.com
    3D WARSAW to platforma integrująca różnorodne środowiska kreatywne, która w sposób nieformalny tworzy nową sieć komunikacyjną. Stawiamy na drzwi otwarte dla wszystkich zainteresowanych oraz każdego tematu do dyskusji. Jednocześnie chcemy wspierać się w obszarach twórczych i tworzyć podstawy pod nowy biznes.
    3D WARSAW is a recurring event dedicated to people from the Arch - Viz and 3D graphics industry in Poland. Hosted by the international studio MOTIV, it creates a new networking place to exchange the artistic, technical and design experiences.
    The variety of topics and ideas will guarantee a valuable knowledge and experience for each participant.


    0 komentarzy

    Darek Zabrocki o tworzeniu koncepcji do filmów i gier

    Na weekend zachęcamy was do posłuchania rozmowy Włodka Markowicza z Darkiem Zabrockim - o tworzeniu koncepcji do filmów i gier.
    Myślę, że Darka nie trzeba zbytnio przedstawiać społeczności Max3D.pl bo tutaj również lata temu spędzał długie godziny na nauce (co też w pewnym momencie pojawiło się w rozmowie - pozdrawiamy).
    Myślę, że rozmowa może być bardzo wartościowa dla początkujących lub osoby, które uczą się grafiki (ale nie tylko). 
     
     

    13 komentarzy

    Kulisy pracy Expert Character Artist - rozmowa z Marcinem Klickim

    Zapraszamy do obejrzenia prawie dwugodzinnego wywiadu z Marcinem Klickim na temat pracy jako Expert Character Artist. Sporo wątków zostało w nim poruszonych, również kwestie, które dzisiaj rozpalają branżę kreatywną - AI. 
    Marcin zdradził sporo informacji o tym jak pracuje, od czego zacząć, jak wygląda praca w CD Projekt RED, padły też mocniejsze słowa i podsumowania o niektórych projektach.
    Jak zawsze polecamy!
    Podcast znajdziecie również w serwisie Spotify.

    55 komentarzy

    Film Damiana Nenowa inspiracją do Top Gun: Maverick

    Kilka dni temu w Nowym Yorku odbyła się uroczysta kolacja z okazji New York Film Critics Circle Awards 2023 (Nagroda Stowarzyszenia Nowojorskich Krytyków Filmowych). Podczas uroczystości Claudio Miranda (director of photography) odebrał nagrodę za najlepsze zdjęcia w filmie Top Gun: Maverick.
    Miranda podczas tej uroczystości zdradził co było inspiracją przy tworzeniu zdjęć do filmu. Okazuje się, że w dużej mierze był nią film Damiana Nenowa pt. "Paths of Hate". 
    Film po ponad 10 latach dostał drugie życie co na pewno jest miłą niespodzianką dla jego autora. Gratulacje Damian!
    Paths of Hate / Damian Nenow
     
    Polski film animowany zrealizowany w 2010 roku w studiu Platige Image przez Damiana Nenowa. Animacja jest krótką opowieścią o drzemiących w ludziach bestiach przedstawioną w formie widowiskowych i atrakcyjnych plastycznie scen walk lotniczych. Konstrukcja filmu oraz oryginalna technicznie stylizacja obrazu sprawiają, że Paths of Hate przypomina wprawiony w ruch, sensacyjny komiks.
    Paths of Hate znalazł się na ogłoszonej przez Amerykańską Akademię Filmową liście 10 filmów, które będą ubiegać się o nominacje do Oskara 2012 w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany. Animacja powstała przy wsparciu finansowym Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, który również wspomaga promocję oscarową filmu.
    Nagrody
    Nagroda za Najlepszy Profesjonalny Krótki Film Animowany na 19. Festiwalu Animacji Anima Mundi, Rio de Janeiro (2011), Nagroda za Najlepszy Film Animowany i Nagroda Specjalna Jury na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Niezależnych Comic-Con, San Diego, USA (2011), Nagroda za Najlepszy Międzynarodowy Film Animowany i Nagroda Specjalna Jury na Międzynarodowym Festiwalu Animacji, La Coruna, Hiszpania (2011), Wyróżnienie Specjalne w sekcji filmów krótkometrażowych na 35. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych, Annecy, Francja (2011) Nagroda Jury na 38. Festiwalu Animacji Komputerowej Siggraph, Kanada (2011) Źródło: www.polygon.com

    1 komentarz

    Unreal Engine 5.1 - tutoriale

    Jeden z naszych aktywnych użytkowników - Dariusz Łacheta (Destroyer) założył kanał na YouTube na którym publikuje ostatnio filmy poświęcone Unreal Engine 5.1. Jeśli interesuje was ten temat - warto rzucić okiem.
    Filmy na kanale: https://www.youtube.com/@cg.destroyer/videos

    64 komentarzy

    Wiedźmin 3: Dziki Gon wkroczy w nową generację już w grudniu

    CD PROJEKT RED ogłosił, że Wiedźmin 3: Dziki Gon - Edycja Kompletna w wersji na konsole nowej generacji PlayStation 5 i Xbox Series X|S oraz komputery PC ukaże się 14 grudnia 2022 roku.
    Nowa odsłona wielokrotnie nagradzanej gry role-playing studia CD PROJEKT RED została w pełni zoptymalizowana i wzbogacona o szereg ulepszeń graficznych i technicznych, wykorzystujących możliwości współczesnego sprzętu do gier. Wśród nich są m.in. ray tracing w czasie rzeczywistym, szybsze czasy ładowania, zintegrowane mody stworzone przez społeczność i inne nowości. Tytuł otrzyma również dodatkową zawartość inspirowaną serialem Wiedźmin od Netflix. Zmiany i nowości zostaną szczegółowo omówione podczas nowego odcinka REDstreams, w którym twórcy zaprezentują również rozgrywkę z nowej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Transmisja odbędzie się w przyszłym tygodniu na kanale studia na Twitchu.
    Wiedźmin 3: Dziki Gon - Edycja Kompletna w wersji na nową generację trafi do sprzedaży w wersji cyfrowej na konsole PlayStation 5, Xbox Series X|S i komputery PC. Wydanie to, poza grą Wiedźmin 3: Dziki Gon, zawierać będzie komplet zawartości dodatkowej oraz oba rozszerzenia fabularne: Serca z kamienia oraz Krew i wino. Osoby posiadające dowolne wydanie gry na konsole PlayStation 4, Xbox One i PC otrzymają aktualizację na nową generację bezpłatnie. Data premiery wydania pudełkowego zostanie ogłoszona wkrótce.

    Dodatkowo dla wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch w późniejszym terminie pojawi się również osobna aktualizacja, wprowadzająca liczne ulepszenia oraz zawartość nawiązującą do znanej z platformy Netflix adaptacji Wiedźmina.

    37 komentarzy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności