Skocz do zawartości

michalo

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Kupiłem żebyście wy nie musieli ;) Noo biblioteka jest spora ale większość to do niczego się chyba nie nadaje. Trzeba by przewałkować chyba każdy brush i jeszcze zapamiętać co jest użyteczne a co nie... Tak samo jest z paczkami innych brushy.. Mam kilka od zbrush guides i są naprawdę zajebiste ale może używam z 5% z nich. Z XMD pewnie jeszcze mniej użyje, jeśli w ogóle.. Ilość ponad jakością. Ale to pierwsze wrażenia. Może kiedyś zacznę je szerzej wykorzystywać. Za te 6 dolców nie szkoda, ale jak bym kupił za pełną cenę to bym żałował. Za to ich darmowa aplikacja ma lepsze możliwości do zarządzania brushami i alphami niż zbrush, więc może tutaj coś pokombinuję. Chociaż ja to już dinozaur jestem, ciągle korzystam z tego samego i w sumie wiele ponad wbudowane rzeczy mi nie trzeba, choć mam gibajty :P
  2. Nie wiem, ale wiem że ludziska lubią mieć dużo zbędnych rzeczy - ostatnio był szał pyty z darmowymi skanami więc wiesz. Ja przygarnąłem, mam nadzieję że nie zapomnę jutro sobie pobrać i obadać.
  3. Jak ktoś siedzi w ZBrusu to pewnie zna. W którymś updacie XMD zostało oficjalnie dołączone do softu jako plugin. Dla tych co nie znają, jest to bogata biblioteka wszelkiej maści brushy - imm, alpha itd.. oraz aplikacja do zarządzania swoją biblioteką tych że plików. Sam z tego nie korzystałem, aplikacja nie byłą jakoś bardzo mi pomocna, a cena nie zachęcało do posiadania czegoś z czego nie będę korzystał. ale chyba teraz nie ma powodu nie sprawdzić. Cena spada z powodu kryzysu w branży i chęci autora - Michaela Dunnama, żeby wesprzeć twórców w tych trudnych czasach wspierając ruch #ShareSupportSurvive Treść oryginalna: As you probably know, the game and film industries are in crisis. Studios are shutting down. Projects are getting shelved/cancelled. Tens of thousands of developers, engineers, designers, producers, artists, and creatives are out of work — myself included. I’ve been in this industry for over two decades. I’ve seen the ups and downs. And right now, a lot of people are struggling just to stay in the game — just to survive. That’s why I’m doing what I can to help. I created XMD to support artists, and now I’m opening it up to everyone — no matter their current situation. XMD LifeTime MembershipPay What You WantFor a limited time, you can get full lifetime access to XMD for whatever you can afford. Minimum is $5 — after that, it’s up to you. $5, $10, $50, $100 — every dollar helps keep this running and helps others jump in too. You’ll get: Full brush and alpha libraries Plugin library access Lifetime membership — no subscriptions, no upsells A community of artists and devs who have your back Gumroad XMDSource This Is #ShareSupportSurvive This is more than just a sale. It’s a movement built around one simple truth: We ARE the Industry. Share. Support. Survive. If you're in a position to give, pay it forward. If you're not, take what you need. And if you believe in what this industry could be — help spread the word. How to Get InvolvedGet your XMD LifeTime access: https://xmdsource.com or https://mdunnam.gumroad.com/l/xmdlifetime Use the #ShareSupportSurvive badge on your profile pic. We made one you can drop right onto LinkedIn, ArtStation, anywhere. Grab the Images (Google Drive Link) There are also product frames as well. Share this with your team, your friends, your feed. Set the price on your products to "Pay What You Want". You can set a minimum. Post your product with #ShareSupportSurvive Let’s show the industry how real creators show up for each other. We’re not done. We’re still building. We’re still creating. And we’re still in this together. With that said, I’m also looking for a job. Shameless plug. If you or your team are hiring, feel free to check out my work. Michael Dunnam Art Director / Lead Environment Artist – 20+ years EXP www.michaeldunnam.com https://artdirection.michaeldunnam.com (PW Protected. Ask Me) LinkedIn: www.linkedin.com/in/michaeldunnam
  4. Jak miała by działać stawka godzinowa? Ja się tylko raz rozliczałem godzinowo - było to na zasadzie - "to ile ci to zajeło?" "A, spoko, tu masz hajs" dziwne tak. Chyba że to do wyceny. Ja generalnie staram się trzymać jakieś "średnie rynkowe stawki" bez wnikania w godziny. BO problem jest taki że jak temat mi przypasuje to się uwinę 3x szybciej niż jak mi nie przypasuje... więc godzinowo to jest zwykle różnie. a jak klient się targuje, to wtedy wyliczam ile mi to wyjdzie na godzinę (bo w sumie mniej więcej wiem ile mi może coś zająć) i się zgadzam, albo nie. prawda :) tutaj jest jak w tabloidzie. Pojawia się gorący temat i wszyscy tym żyjemy jakiś czas,
  5. Jak nie ma punktu odniesienia - a często nie ma :/ to jak już mniej więcej wiesz ile zajmie ci projekt to możesz sobie liczyć ileś tam cebul za godzinę i tyle.. 50 zł, 100 zł, 150.. to już zależy od ciebie bo tak naprawdę się nie dowiesz.. Też parę razy pomagałem w wycenie projektu kolegom. W sumie nie wiem czemu się nie dopytywałem jak to wyszło potem (bo nie wypada pytać o hajs taka mentalność ja prdl...), ale chyba wyszło ok... jednak to jest i tak zawsze dla mnie problem z wyceną. Najgorzej jak klient wydaje się dobry - ma jakościowe produkty i dobry pro-vibe a stawki mehh.. a z drugiej strony skromniejsze firmy, z www jak sprzed 20 lat, płacą czasem lepiej To jest wolna amerykanka. Z tego co wiem, rozstrzał jest naprawdę spory w stawkach. Ale jakość też, bo jest dużo scumu (nadal mówię o figsach pod druk/cast) Czasem odnoszę wrażenie, że trudno znaleźć solidne osoby i to jeszcze trzyma moją branżę na jakimś dobrym poziomie. Gorzej jest czasem z odpowiednio dużym nakładem pracy. A z historii z życia.. Z takich ciekawszych (wcale nie) , jakiś czas temu odezwała się do mnie twórczyni filmów animowanych metodą poklatkową, w sprawie przygotowania główek do jej filmu. Laska z Meksyku, btw :) Podjadałem się widząc już w wyobraźni swoje nazwisko na imdb, że to jakaś meksykańska Laika , ale jak tylko sprawdziłem jej twory na yt, wiedziałem, że po wycenie temat się urwie... No i się urwał. Ani "dzięki" ani "spierdalaj" a poświęciłem czas na dokładny opis jak by mogła wyglądać nasza współpraca przy tym bo to wymagało jednak głębszej analizy :/ Miałem też kilka pytań - a czemu tak drogo, bo X zrobi taniej. Więc odpowiadam zwykle - mam tyle i tyle doświadczenia, rodzinę i ambicje. Ktoś bez tego może zrobić za mniej, wcale nie gorzej. Ale też równie dobrze może zrobić gorzej. Ja daję jako taką gwarancję i tyle w temacie.
  6. Przy takich stawkach to się nie zdziwię że wypierdy aj zdominują rynek.
  7. Jakaś maskara. Aż nie chce mi się wierzyć... W sumie w sztuce jest jak w sporcie, zarabia się tylko w topowych dyscyplinach w najlepszych drużynach.. na odpowiednich stanowiskach ;) Chyba najlepsza opcja to spróbować wydać komiks samemu w jakimś kickstarterze? Kiedyś dla jaj (bo nic w sumie nie planujemy) tak liczyłem z córką, ile trzeba by sztuk wydać komiksu, żeby cokolwiek zarobić.. nie pamiętam kwot no ale trzeba zrobić sporą inwestycję - parę tysięcy kopii najlepiej, żeby coś z tego było - a jako taką gwarancję sprzedaży czy w ogóle sukcesu to chyba tylko przedsprzedaż da. Nie przeliczałęm tego co prawda na godziny pracy itd.. wszystko w ramach pasji - czyli harówka za darmoszkę :)
  8. michalo dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    Bardzo fajny klimat i kolorki
  9. michalo dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    Bardzo mi się podoba jej maska. Mega ;)
  10. michalo dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    Fajny klimat. Podoba mi się a opis dodaje temu wszystkiemu życia. Tutaj już mi się nie kojarzy z batmanem tak bardzo jak w poprzedniej ilustracji.
  11. michalo dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    Zajebiście go wykombinowałeś!
  12. Dokładnie. Bugfixy, poprawa wydajności i stabilności były by warte subskrypcji. Ja wiem dokładnie co mogli by zrobić - ulepszyć istniejące narzędzia - inteligentne dynamesh żeby nie łączyło siatki, retopo z prawdziwego zdarzenia, większa rozdzielczość dynamesha, poprawa skali tych głupich sliderów.. w ogóle inteligentniejsze osadzanie modeli w "świecie" zbrusha. Jest masa rzeczy do poprawy. Co do funkcjonalności.. jak tylko wszedł dynamesh, zbrush już był mega koks i od tego czasu chyba nic lepszego nie dodali. Zgadzam się a wielu ludzi tego nie docenia. Ja wcale nie piracę od czasów nauki 3dsm maxa i corela z jakieś 10 lat temu :) NIe mam potrzeby bo nie korzystam z subskrypcji ani mega drogich softów. Mam kilka kupionych i to wystarcza. Jak bym miał chęć sprawdzić coś innego, to pewnie pirat. Chociaż trochę bał bym się złapać jakiegoś wirusa ;)
  13. mój stosunek do piractwa powoli zatacza koło. Od "normalka", przez "cooo? nigdy w życiu!" zmierza do "a czemu by nie..?" Te ich triale niech se w dupę wsadzą, za przeproszeniem, bo musisz od razu instalować ich jakieś softy do pobierania, administrowania ekostystemu i masz tonę śmieci na kompie i pewnie jeszcze się zgadzasz na wykradanie danych
  14. Sprawdziłem sobie tą wersję na ipda kiedyś no i... no mehh. Do pracy się to nie nadają, chyba że lubimy masochizm.\ Do zabawy jak najbardziej, dużo lepsze niż.. ten drugi soft, którego nazwy nie pamiętam. Taki dramat z tym rozwojem zbrusha :( chętnie bym im płacił ale to nie ma sensu żadnego. Dla tych paru ficzerów? Ciekawe ile firm w ogóle updatowało się na subskrypcję bo ja się jeszcze nie spotkałem z plikami z nowych wersji.
  15. michalo dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    Obrazek jest bardzo spoko, trochę przypomina batmana przz rogi. Opowiedz coś więcej.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności