Skocz do zawartości

Rotcore

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    Very nice proszę Pana. Mógłbyś pokazać concept art? jestem ciekawy jak wyglądały materiały, które otrzymałeś żeby to wykonać. Pewnie nie bo zgoda autora, itd. ale warto spytać ;P
  2. Śmiechłem na gify Dla beginnerów owszem zgoda. Dla nieco wyższych tierów, którzy ogarniają podstawy to speedpainting wg mnie niesie w sobie walor edukacyjny: podejmowanie szybkich decyzji co do kompozycji, waloru, koloru praca nad formą i jej czytelnością mimo braku detali świadome zarządzanie czasem, czyli zwracanie uwagi tylko na to co ma wartośc dla danej pracy, a nie zbędne elementy czy detale trochę to walka z perfekcjonizmem forma wprawki, rozgrzewki przed docelową bardziej zaawansowaną pracą
  3. Hej, w pełni Cię rozumiem bo de facto sam nie mam jeszcze w pełni ustrukturyzowanej wizji i zasad tego uniwersum. Przedstawiam je w formie szkicu opisowego ponieważ praca nad tym będzie trwała jeszcze wiele czasu, a chciałem mieć wsad nowości do Portfolio. Sam pomysł kiełkował od dłuższego czasu, jak malowałem z zamysłem bardziej artystycznym i plakatowym postacie kobiet w dresach i maskach a'la batman jako wyraz zbuntowanej, antysystemowej społeczności walczącej przeciwko elitom władzy i kościoła. To się potem transformowało, ale nie na piśmie, tylko wizualnie i w mojej głowie odchodząc zupełnie od ww zamysłu. Dopiero w tym roku udało mi się to jakoś zebrać do kupy i malować ilustracje oraz concepty spójnego wizualnie i narracyjnie świata. Moją ambicją jest żeby kiedyś stworzyć na tej bazie grę komputerową, RPG z autorskimi mechanikami, skillami, fabułą itd. Ponadto chciałem wykorzystać dotychczasową pracę i zrobić solidny wsad do Portfolio ponieważ w tym roku postanowiłem postawić na gamedev i pójść za tym co mnie jara zamiast męczyć się w dotychczasowej pracy (i to nawet kosztem tego, że mi się może nie powiedzie). Dalej pracuję nad rzeczami stricte conceptowymi niekoniecznie związanymi z moim uniwersum żeby pokazać moje myślenie projektowe w settingu bardziej popularnym jak fantasy bo mam świadomość, że moje rzeczy są bardziej niszowe ;P Wracając do tego worldbuildingu... Ja zajmowałem się stroną wizualną i na tej podstawie ktoś mi bliski nakreślił mi warstwę tekstową, która też służy mi jako inspiracja do rozbudowy tego świata od strony ilustracyjnej i koncepcyjnej. Mój skryba natomiast takie ma podejście do pracy, że tworzy świat od samego początku nawet od tego jak ukształtował się kontynent, jakie były ery, poprzednia cywilizacja, kataklizm, który cofnął rozwój technologiczny itd. (stąd może Twoje wrażenie eklektyzmu). Sam gatunek był mu potrzebny żeby sobie nakreślić ramy technologiczne i w jakim kierunku rozwijać ten świat. Stąd ten gas-electric punk future fiction, ale osobiście nie jestem fanem żeby to tak ściśle określać no ale jak wspominałem jest to Work In Progress i na razie służy to jako pomoc w osadzeniu świata w jakieś ramy. Dlatego też przedstawiam Wam opisy bardzo skrótowo, może za wcześnie, może powinienem to przedstawić jako seria ilustracji bez większego kontekstu i sobie dziubać dalej aż mi się wyklaruje solidny opis i struktura. Wybrałem jednak, że chcę opublikować nad czym sobie działam zwłaszcza na forum, na którym kiedyś się wychowywałem artystycznie gdzie byłem niegdyś zadziornym krytykiem cudzych prac. Co prawda to już nie ten klimat co kiedyś w tej społeczności, dużo mniej też tutaj ruchu, itd. ale byłem ciekawy Waszego odbioru moich nowości. Na pewno muszę podejść do dalszej rozbudowy wizualnej świata bardziej projektowo i koncepcyjnie żeby zarysować poszczególne społeczności, ich design, technologię lub jej brak, kluczowe miejsca/lokacje, architekturę, miasta, osiedla, biomy, mapę świata itd. Nie odbieram Twojego wpisu negatywnie, dzięki za zainteresowanie i swoje wątpliwości jako odbiorcy.😉
  4. Zestaw konceptów randomowych postaci z wyobraźni. Chciałem sprawdzić jak sobie poradzę bez żadnych referencji zdjęciowych itd, stąd też nie ma za wiele detali. To co mi wpadało w danym momencie do głowy to przelałem na tablet. Zacząłem od czarnych sylwetek, potem malowanie w skali szarości i na koniec color gradient, który użyłem pierwszy raz w życiu 😅 W ogóle ten workflow był dla mnie nowością bo do tej pory rzeźbiłem bardziej chaotycznie/artystycznie czasem plamą, czasem rysunkiem.
  5. 9. Rot Society - mask concepts To projekt masek należących do nomadycznych społeczności strażników ekosystemu Nelbarth, żyjących z dala od miast i polityki frakcji.
  6. Jakiś czas temu, na potrzeby rozbudowania swojego PORTFOLIO, wpadłem na pomysł stworzenia własnego uniwersum o roboczej nazwie Nelbarth – uniwersum typu gas-electric punk, łączące elementy klasycznego science fiction, postapokalipsy, mistycyzmu oraz rytualnej symboliki. To rzeczywistość kształtowana przez nanotechnologiczną czarną krew, symbiotyczne systemy i pozostałości wyższych cywilizacji, w której społeczeństwa funkcjonują w oparciu o archaiczne rytuały, biologiczne modyfikacje i technologię o nieznanym już pochodzeniu. Zrzucam wszystko do teczki żeby zachować ciągłość rozwoju swojej twórczości. Oczywiście uwagi, rady, sugestie, itd mile widziane mimo, że już część z Was mi je udzieliła w poszczególnych wątkach w Galerii 2D. W dalszym rozwoju tego projektu będę baczniej zwracał uwagę na batmano podobne postaci, po prostu unikając tego charakterystycznego designu maski ;P 1. Blackblood Executioner Tam, gdzie staje, czarna krew budzi się sama — jakby ją rozpoznawała. Wąż wynurzający się z jej dłoni to manifestacja Czarnej Krwi, nanitowej inteligencji, która przenika świat Nelbarth. Wyłoniła się z mgły, odziana w zniszczoną kurtkę i maskę ozdobioną rogami oraz talizmanami, które mają ochronić ją przed tym co czai się wewnątrz ruin, na które spogląda. 2. The Elders W ukrytej dolinie, pośród bezdeszczowej, wiecznej burzy, stoi ich sanktuarium. Trójca Starszych – Tytani, którzy przybyli z innego świata i pozostawili w Nelbarth technologię, której nikt już w pełni nie rozumie. Nie są milczącymi obserwatorami. Mają cel, zadanie, misję – i nie przyjmą pustych rąk. To scena spoza czasu – moment przed sądem, wymianą, przekroczeniem granicy. „Nie przemawiają. Oni rezonują.” 3. Soul Catcher Niektórzy mówią, że to tylko szaman. Inni – że to ostatni strażnik wymiaru, którego nie da się opisać słowami. Znany jako Łowca Dusz, ten enigmatyczny byt odprawia rytuały na szczytach kamiennych ołtarzy, przywołując częstotliwości porzucone przez Tytanów. Z jego szamańskiej laski zwisają talizmany, pióra i czaszki – trofea dawno uwięzionych istnień. Metalowe zdobienia przy pasie świadczą o przynależności do zapomnianego kultu, który nauczył się zamykać dusze w materii. Właśnie dokończył rytuał. Jego ofiara – skuta do monolitu – nie umrze. Ale nie będzie też żyć. 4. Rot Rises Na granicy mrocznych mokradeł Nelbarth rytuał dobiegł końca. Protagonista, niegdyś śmiertelny, wynurza się z pulsującej mazi – przemieniony. Czarna Krew wsiąkła w jego ciało, nanity przepisały jego istotę. To już nie on. To to, czym miał się stać. Z jego dłoni formuje się energia – pierwsza manifestacja nowej mocy. Maska zakrywa jego twarz – symbol nowej tożsamości i tego, co już zostało utracone. Nie obserwuje. On zapowiada nadejście nowej reguły. To scena odrodzenia, ale też ostrzeżenie: każdy rytuał ma swoją cenę. 5 i 6. Dustwarden of the Outer Rift Przedstawiciel kasty nomadów znanych jako Strażnicy Pyłu, patrolujących bezkresne, toksyczne równiny — tereny burz piaskowych i zapomnianych ruin, gdzie dawna technologia wciąż drga pod powierzchnią ziemi. Trwa w bezruchu, czujny i skupiony — jakby właśnie wyczuł obecność czegoś, co nigdy nie powinno się tu pojawić. 7 i 8. Symbionts Z mroku nanitowej materii i duszy wydartej przez Drzewo-Maszynę rodzi się symbiont. Te istoty nie są pasożytami ani sztuczną inteligencją – to świadome byty, które łączą się z nosicielem w akcie głębokiej transformacji. Czarnej krwi nie da się ujarzmić siłą – trzeba ją zrozumieć, przepuścić przez ciało i pozwolić jej działać. Symbionty potrafią sterować przepływem nanitów poza ciałem. Kształtują się zgodnie z rytmem duszy i naturą połączenia. Niektóre mówią, inne milczą. Niektóre rozświetlają przestrzeń, inne ją wypaczają. Ten zestaw koncepcyjny ukazuje dwa warianty postaci połączonych z czarną krwią.
  7. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    często widuję znajomość AI, Midjourney w ogłoszeniach do Gamedevu nawet... ;P Pistolet sztos!
  8. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
  9. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    Tak, z tym upraszczaniem formy i odpuszczaniem detali mam jeszcze problem ;) Po prostu w moim odbiorze tej pracy zupełnie to nie przeszkadzało choć pewnie gdybym zrobił dłuższą przerwę od patrzenia na nią albo wrzucił do konsultacji jako WIP to bym to zauważył 😅 Dzięki za zwrócenie uwagi! No i cieszę się, że sama postać się podoba 😁
  10. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Dyskusje o grafice
    Do kodowania są lepsze bardziej dedykowane AI np. Cursor, natomiast w GPT lepiej używać modelu o4-mini-high... Mój kolega z pracy dzięki tym AI robi teraz skrypty do Adobe Illustratora (a nie kuma języka programowania, w tym przypadku js), które optymalizują pracę o grube dni i godziny także takie całkowite negatywne nastawienie do AI na tym forum jest dla mnie niezrozumiałe... Trzeba podejść etapowo, nie prosić o całą aplikację czy bardziej złożony kod, który trudno wyjaśnić. ;P jest overhype ale ogólnie, na wszystko w mediach, wyolbrzymia się każdą nowość nieważne w jakiej sferze czy to film, gry, finanse, wojna, bomby atomowe, czy AI. predykcje dotyczące najbliższej przyszłości to też jedna wielka zagadka i nikt albo wszyscy mogą mieć rację, a co się wydarzy to się i tak nikt nie spodziewa ;P natomiast jeżeli chodzi o AI, które będzie się samo siebie uczyć to już od dawna jest przypadek https://nofluffjobs.com/pl/log/technologia-pl/gra-w-szachy-sztuczna-inteligencja-alphazero/
  11. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Galeria
    Ilustracja osadzona w świecie Nelbarth – autorskim uniwersum typu gas-electric punk, łączącym elementy klasycznego science fiction, postapokalipsy oraz rytualnej symboliki. To rzeczywistość kształtowana przez nanotechnologiczną czarną krew, symbiotyczne systemy i pozostałości wyższych cywilizacji, w której społeczeństwa funkcjonują w oparciu o archaiczne rytuały, biologiczne modyfikacje i technologię o nieznanym już pochodzeniu. Opis ilustracji: Przedstawiciel kasty nomadów znanych jako Strażnicy Pyłu, patrolujących bezkresne, toksyczne równiny — tereny burz piaskowych i zapomnianych ruin, gdzie dawna technologia wciąż drga pod powierzchnią ziemi. Trwa w bezruchu, czujny i skupiony — jakby właśnie wyczuł obecność czegoś, co nigdy nie powinno się tu pojawić.
  12. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
  13. Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    Takie moje pierwsze thumbnailsy enviro z wyobraźni 😅
  14. "W 2016 r. w trakcie prezentacji animacji stworzonej przez AI, przedstawiającej groteskową postać poruszającą się w nienaturalny sposób, Miyazaki przywołał swojego przyjaciela z niepełnosprawnością, podkreślając, że twórcy tej technologii "nie mają pojęcia, czym jest ból". Zdecydowanie skrytykował projekt, nazywając go "obrzydliwym" i stwierdzając, że jest to "zniewaga wobec samego życia"." także ten... mamy jakieś aktualne jego zdanie na ten temat?
  15. ZiN

    Rotcore dodał odpowiedź w temacie → w Work in progress (WIP)
    w sumie to ciekawy przypadek ilustracji do zastosowania Twojej wnikliwej analizy w kwestii koloru. Może warto to przestudiować ale na uproszczonych formach, bez detalu. Postacie sprowadzić do poziomu brył i form. Obecnie brakuje konsekwencji w oświetleniu, braku odbić w zacienionych rejonach, braku działania promieni słonecznych w tej alei. Nawet mur w tle powinien bardziej świecić ciepłym światłem jeżeli na pierwszym planie sugerujesz je takie mocne. Kolory za dnia na otwartej przestrzeni w pełnym słońcu są naprawdę nasycone, wyraziste, itd. Wszystko co chowa się w cieniu dostaje nakładkę koloru nieba, czyli tutaj więcej błękitów, podobnie jak to pokazał Sebastian wyżej. Pobaw się fotonami i je sobie poodbijaj w tej scenie ;)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności