Skocz do zawartości

GRiPi

Members
  • Liczba zawartości

    848
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana GRiPi w dniu 25 Grudzień 2023

Użytkownicy przyznają GRiPi punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

7 942 wyświetleń profilu

GRiPi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Rare

Recent Badges

66

Reputacja

  1. GRiPi

    Fregata CGI Animation 2020

    Zalogowałem się w praktyce tylko po to by dołączyć do głosów że wypas :). Naprawdę, ujecia w studiu to klasa sama w sobie. Imo, plener nieco odstaje, ale tak czy siak, topowa jakość.
  2. Świetna jakość i dbałość o detale. Wygięcie pleksi bocznej kupiło mnie :).
  3. O, fajnie, że ktoś jeszcze jest zainteresowany modelowaniem technicznym na max3d.pl! Całkiem niezła robota, od strony designu może nie do końca mi przypada do gustu(taki batmobil), ale layout wygląda przyzwoicie. Jeśli miałbym do czegoś się przyczepić, wskazałbym powierchnie na boku auta, między nadkolem a drzwiami - mają na sobie zbyt wiele funkcji - robią jednocześnie za powierchnie podstawową nadkola, boku auta oraz blenda między nimi. Pozdrawiam.
  4. O, super, że kontynuujesz temat Aliasa. Całkiem nieźle to wygląda, ale jeśli mam coś dodać od siebie, to zdecydowanie za wcześnie wchodzisz w szczegóły.
  5. Zasadniczo powinny być, wyobraź sobię, że montujesz kamerę do ramienia zamocowanego na aucie, z podobnym ujęciem jak na np. trzecim renderze. Auto zakręca, droga się przesuwa - naturalnie powstaje rozmycie tła. Jeżeli przyjmiemy układ współrzędnych sprzężony z kamerą to promienie odbite od karoserii odpowiadające za refleksy mają stałą trajektorie, "geometrię". Jednakże, jako że otoczenie się porusza względem kamery, to miejsce w który promień trafi również będzie się zmieniać - a więc przy długiej migawce będzie powstawać rozmycie w odbiciach. oczywiście nieporównywalnie mniej widoczne od rozmycia tła, ponieważ w odbiciach karoserii otoczenie jest znacznie bardziej "skumulowane", więc i ewentualne rozmycia będą mniej widoczne. Zresztą, co ja się będę produkował, rzućcie okiem na refkę: Nawiasem mówiąć - jestem szczerze ciekawy jak na sferycznej mapie hdri oddać ruch kamery po łuku, taki jak na trzecim renderze.
  6. Heh, to nie jest takie proste i jednoznaczne ;) Klasa A powierzchni, to nie tylko odpowiednia ciągłość między płatami, to tylko jedno z kryteriów. Można stworzyć model, który ma same ciągłości G2 i G3, a w żaden sposób nie będzie klasą A, bo np. jest krzywy, ma nieestetyczne załamania światła, jest zanadto uproszczony itp. Podstawą jest kontrola krzywizny. Ogólnie przyjmuje się, że model klasy A powinien mieć ciągłość G3 między większymi blendami, kiedy może mieć G2 na mniejszych filletach. Jest to podyktowane rzeczywistością - nikt nie dostrzeże różnicy pomiędzy G2 a G3 na np. rancie wlewu paliwowego. Do niedawna Alias w ogóle nie miał narzędzi który wymuszałyby G3 - one są raczej dodatkiem do zastosowania w szczególnych przypadkach. Dlaczego? Bo do uzyskania G3 używają po prostu dodatkowego stopnia swobody, a kontrolowanie 8 punktów na jeden wymiar jest skomplikowane. Co do tworzenia square, krzywe wejściowe przeważnie powinny mieć wymaganą ciągłość - użyj np. blend curves. Do tworzenia okręgu używa się 4 ćwiartek o degree 5.
  7. O, fajnie, że ktoś się interesuję aliasem. Co do problemu - rzecz w tym, że dla zachowania ciągłości g2 powierzchnie górne i powierzchnie boczne wymuszają nieco inną krawędź, która nie mieści się w przyjętych tolerancjach. Musisz manipulować powierzchniami zewnętrznymi, aby wpłynąć na blendy.
  8. GRiPi

    Nowe Max3D.pl

    Wszystko fajnie, ale włączcie justowanie w artykułach!
  9. NX jest bardzo popularny w Niemczech, w końcu to niemiecki produkt. Na polskim rynku w dużych przedsiębiorstwach Catia jest dość często spotykana, aczkolwiek najpowszechniejniej używane są Solidworks, Inventor i inne "klasę" niższe rozwiązania. W większości wystarczają, a nie kosztują milionów ;).
  10. Ubiegłem Was ;) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=87017
  11. http://www.pi-vr.de/en.html VRED specjalizuje się w wysokiej jakości wizualizacji dla przemysłu. Jedną z jego unikatowych zalet jest raytracing bezpośrednio na powierzchniach NURBS, bez potrzeby tesselacji, z dokładnością do pojedyńczego piksela. Nie mogę się doczekać przetestowania ;).
  12. Zamierzasz frezować pozytyw czy od razu negatyw? Wycinać profile 2D czy od razu bryłę? Podejrzewam, że tak czy siak, dużo szpachlówki pójdzie w ruch ;) Ciężko porównywać nurbs vs poly, jeżeli końcowy model i tak w większości będzie ręczną robotą. Poza tym, poly raczej z definicji nie nadają się do wykonywania realnych modeli. ;)
  13. @Shogun 3D: Pomysł fajny, tylko widać, że to fejk aż boli. Z każdej możlwej kamery w windzie perspektywa szybu jest idealnie zgodna...
  14. Modele wyglądają dobrze, ale materiały nie bardzo. Strasznie plaskitowo, jak cg lat 90. Poeksperymentuj z fallofem.
  15. GRiPi

    Naprawa Wacoma Intuos 3

    Lucas dobrze prawi, podstawowy środek do czyszczenia elektroniki. Wódka ma w sobie wodę, która raz że przewodzi sama z siebie prąd, to jeszcze zostawia osad.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności