
-
Łotewski film „Flow” zdobywa Oscara za najlepszy film animowany!
No tak, sporo się mówi o oskarach i tym jaki to prestiż. Film wcześniej dostał złoty glob nie zapominajmy. Reżyser zrobił do tej pory zaledwie 3 animacje i nagle wystrzelił na dach świata. To o czymś świadczy. To kwestia ogromnego talentu i umiejętności by poruszyć tak ogromną widownię. Ta widoczna narracja o Blenderze trafiła do mnie w sposób taki że usłyszałem jak reżyser o tym opowiadał. Mówił o tym że pracuje nad filmami inaczej niż inni reżyserzy z powodu tego że nie potrafi rysować. Po prostu nawiguje kamerą po scenie szukając odpowiednich ujęć. Ogląda ujęcia wyrenderowane w realtime, już prawie w finalnym looku. Czy to Unreal? Nie to Blender i silnik renderingu EEVEE.
- „Death to Squishies” – niesamowita fanowska rekreacja animacji z „Ratchet & Clank”
- HARRY
-
Jak możemy ocalić Blendera - czy program ma kłopoty?
Warto o tym rozmawiać i uświadamiać ludzi, że dobry software wymaga nakładów finansowych. Nikt go nie zrobi za darmo. Blender słynie nie tylko z tego że jest darmowy ale naprawdę innowacyjny w wielu aspektach, ale by ten rozwój i innowacja trwała, należy go finansować. Ja robię to bardzo chętnie ponieważ zmęczony jestem patrzeniem na topowe drogie softy których rozwój stanął w miejscu.
- HARRY
-
HARRY
@Destroyer Face Robot. Tak, dokładnie tego autoriggera zacząłem tutaj używać. Softimage znam jak własną kieszeń, ale Face Robota nigdy nie było mi dane poużywać. Mój prywatny projekt jest idealny do tego by przetestować ten system i nauczyć się czegoś nowego o RIGach twarzy. Więc eksploruję! @Nezumi Nie jestem pewien, sprawdzę w domu. Przypuszczam że wersja 1.5 była ostatnią. FaceRobot jest prosty w obsłudze preprocesu, czyli ustawienia lokatorów, kształtu żuchwy, języka itd. Potem program buduje automatycznie cały rig w oparciu o te lokatory. Cała zabawa zaczyna się potem na etapie tuningu envelopes i weight map na które wpływają motoryką wewnętrzne solvery. Bawiłem się różnymi prostszymi RIGami do twarzy, budowałem też RIGi oparte wyłącznie na blendshapes. Ten system jest jednak bardzo zaawansowany wewnętrznie. To nie jest tylko system kości, tam są mechanizmy które mają symulować mięśnie w twarzy. Ich wzajemna interakcja powoduje bardzo realistyczny ruch całego mesha na zewnątrz pod warunkiem że ten jest odpowiednio zwagowany. I tutaj podobno zaczynają się schody. Kiedyś jak rozmawiałem ze znajomym, który lata był supervisorem w dużych studiach, wspominał mi że praca z tym systemem była trudna i obsłużenie go było skomplikowane i czasochłonne. Pamiętam jak powiedział - ogarnięcie jednej twarzy zajmowało około miesiąca czasu. Dlatego nie chcę tutaj kozaczyć i wychwalać pod niebiosa tego systemu, ot po prostu chcę to sprawdzić i nauczyć się czegoś nowego, może nawet dowiozę w finalnym projekcie jakieś animacje testowe, może ekspresje twarzy. Na razie jestem pod mega wrażeniem tego jak to jest zaprojektowane. Posiedziałem jeden wieczór ucząc się z tutorsów, w drugi wieczór zwagowałem już ważniejsze rzeczy w twarzy. Posiedzę do końca tygodnia z tym, bo jest to mega, mega ciekawe.
- HARRY
-
Flow - niezależny film animowany wykonany w Blenderze nominowany do Oskara
Byłem w kinie na tym. Naprawdę pięknie zrobiony film. Dobra historia, naprawdę solidna animacja. Film zrobiony za kilka groszy w porównaniu z ogromnymi produkcjami z za oceanu. Wyrenderowany na domowym kompie na EEVE. To naprawdę daje do myślenia. Nie potrzebujesz nie wiadomo jak ogromnych zasobów i pieniędzy by zrobić dobry film. Warto posłuchać wywiadów z reżyserem, ciekawe rzeczy opowiada. Myślę że Gints Zilbalodis to najjaśniejsza gwiazda animacji która pojawiła się na naszym niebie, jestem ciekaw następnych filmów które wyjdą w jego reżyserii.
-
HARRY
Wracam po paru latach i poprawiam to co spartoliłem. Od lewej stary sculpt, do prawej - poprawione na nowy sculpt i dodane skany skinów. Skany skinów połączyłem z jeszcze jednym overpaintem/sculptem który dodaje mi naturalności w połączeniu skinów zupełnie innej twarzy z moim nowym sculptem. Używane: VFace, ZWrap, MARI, ZBrush Reszta postaci przeszła gruntowny przegląd. Dostała nowe topologie i UV. Niedługo pokażę więcej rzeczy.
-
Postać 3D: Nanami
Imponujące! Mój ulubiony wątek. Czekam na finał!
-
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
Propo ZBrusha jeszcze. Ponieważ z rzeczy nowych dodanych niewiele tam jest interesujących rzeczy, no może poza tymi nowymi Matcapami, wsparciem nowego formatu dla filmików wychodzących z ZBrusha i wsparciem .obj by szybciej zapisywał..... to przyglądałem się baczniej na sekcję FIXED: Fixed: The CamView icon will reset the mesh orientation when you click on it. Fixed a crash when using the Knife brushes on high density meshes. Idling with the Bend Curve deformer active could result in a crash. Corrected a crash when attempting to run ZBrush on macOS while not logged into the Maxon App. [macOS] Projection Master went missing from the Plugin menu for a time. It has been returned safely home. Fixed issue with the accuracy of reported file save time in the UI. Corrected issue that could prevent exported movies above certain dimensions from correctly playing back on macOS. Image Plane no longer returns a script error on macOS when trying to use it. I zainteresowała mnie bardzo DRUGA pozycja. Robię test... CRASH. Robię testy na lżejszym modelu ... .CRASH. Jestem rozczarowany, myślałem że faktycznie to naprawili.
-
Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc
@Nezumi Trzeba mieć to w pompce i jechać na starej Pixologicowej wersji i robić art. Kurde Ciężkie czasy dla korporacji-posiadaczy tych doładowanych softwareów, nie wiedzą już co dodawać 😄 Tak sobie żartuję oczywiście. Tam developerka ZBrushowa pewnie ostro pracuje nad różnymi rzeczami. Kurde, nie wydaje mi się bym jeszcze się Cinemy miał uczyć w tym życiu. Zdążę panowie? Jestem na półmetku życia. I widzę że idę w underground i staję się powoli zgredem. Buduję jakieś rigi na Softimage, bawię się świetnie a na drugim monitorze widzę jak dzieciaki składają w parę minut już całe filmy na AI 🙂 Kurde ale balety idą....
-
Izolacja/solo dla jednego obiektu
Chrystusie ty mój!
-
gryzon obserwuje zawartość → Jak znaleźć w Outlinerze/Explorerze i Izolacja/solo dla jednego obiektu
-
Izolacja/solo dla jednego obiektu
Jak w temacie. Pod klawiszem "/" mamy w Blenderze solo dla jednego mesha. Spoko, tylko jedna rzecz mnie męczy. Robi taką nagłą jazdę kamery, najazd, zbliżenie. Nie jest to cool w niektórych sytuacjach. Bo np. mam gdzieś precyzyjnie ustawioną kamerę widzę coś i ta solówa przestawia mi kamerę. Da się to jakoś wyłączyć?
-
Jak znaleźć w Outlinerze/Explorerze
Czołem. Mam sytuację że mam sporą scenę i bardzo dużo obiektów i różnych kolekcji. Załóżmy że wyselekcjonuję coś w scenie wizualnie, klikając w obiekt na widoku. Jak znaleźć to coś w outlinerze kiedy mam sporo hierarchii i kolekcji. W innych softach np. Softimage albo Maya jak wcisnęło się F.... to wtedy w outlinerze rozwijało hierarchię i znajdowało obiekt w eksplorerze. Jak tego dokonać w Blenderze?