dzięki, uspokoiliście moje obawy co do jakości tej pracy. Tak długo ją robiłem, że już nie robi na mnie wrażenia ;).
Uproszczenia modeli otoczenia były spowodowane ograniczoną ilością czasu (jak zwykle ;)). Zwłaszcza, że praca była skupiona na samej bazylice i iluminacji. Modele ludzi są rzeczywiście do d... ale byłem już zdesperowany:p. Fajnie by było poprawić te błędy, ale pewnie już nie będę wracał do tej pracy...
Czas pracy nad całością nie był regularny i trwał prawie rok. Najtrudniejsze było odwzorowanie wymiarów na podstawie zdjęć, a później dobranie modeli reflektorów o odpowiednich parametrach i gabarytach. Wybrałem rozwiązania firm, które udostępniły pliki IES swoich źródeł światła. Praca z nimi miała swoje plusy i minusy :). Plusy to to, że symulują rozchodzenie się światła z konkretnych, prawdziwych opraw oswietleniowych. Minusem był brak mozliwości swobodnego regulowania ich parametrów. Jeżeli potrezbowałem, żeby reflektor mocniej świecił, to musiałem szukać innego modelu, albo całkiem innej firmy. To było trudne.
Rendering był w MentalRayu. Nocne rendery, przy rozdzielczości 2700x1890 trwały po ok. 5h.