
- E to tha C
-
Sidefx Houdini 21
to user friendly jest w stosunku do poprzednich wersji a nie tak w ogóle, bo tak w ogóle to krzywa nauki jest bardzo stroma na początku a potem... potem zresztą też :D weeell nie jesteś daleko od prawdy :D
-
Sidefx Houdini 21
@Nezumi Autodeskowi to nie warto wierzyć bo to mega korporacja a dział M&E to malutka część i księgowi decydują co się dzieje a Softimage przechodziło już z rąk to rąk avid kupił od microsoftu a potem autodesk do kolekcji i można się było tego spodziewać bo po co j firmie 3 softy do tego samego, któryś musiał iść do kosza albo nawet dwa, dziwne. że zabili a nie poszli z nim drogą mudboxa ale wtedy inne czasy były i nie byli tacy bezczelni. Pixologic nie brał kasy za nowe wersje ze 6 lat, już użytkownicy coraz głośnej mówili, że chcą zapłacić bo im się kasa skończy no i chyba się kończyła albo chcieli tylko jak najbardziej spenetrować rynek jak amazon prze początkowe lata i potem sprzedać industry standard za większy pieniądz. Modu umierało od lat i już od dawana ludzie je wyśmiewali bo prawie nikt go nie używał i foundry przestrzeliło swoje oczekiwana chcąc zrobić z niego produkt premium do czego nie było projektowane i jak widać nie dało rady. A affinity - no oni sobie powolutku piszą ten sofcik gdy canva zdobywa miliardy casualowych użytkowników, cały deal wygląda jakby bardzo im się opłacił na dłuższą metę więc może i "się sprzedali " ale to i tak po ich myśli i zastają szybciej i więcej niż gdyby sami to ciągnęli. A houdini jest teraz na fali wznoszącej, jedyny soft na palcu boju a i tak stał się bardziej dal ludzi i pod względem ceny bo zeszli z 16000$ do standardowej ceny pakietu 3d, to stał się duuużo bardziej user freiendly i do tego jest już pełnym pakietem do pracy a nie tylko wsparciem do bardzo wyspecjalizowanych efektów. Na minus to specjaliści od hodiniego już nie mają takiego eldorado jaki kiedyś :)
-
Rzeczy interesujące, rzeczy zabawne TYLKO CG
- Sidefx Houdini 21
E Z rok temu chłop z SIdefx mówił już na początku prezentacji, że nie planują się sprzedawać i chcą zostać niezależni. Poza tym współpracują z epickiem więc co najwyżej będzie Epic Houdini ale Houdini już jest epicki :) Poza tym jest tyle skryptów i pluginów do każdego softu że samo to to pomysły na 10 lat do przodu intensywnych prac nad softem a do tego każdy użytkownik ma jeszcze swoje pomysły co by się przydało tylko trzeba chcieć.. Albo być jak autodesk i uznać ze Mudbox czy Revit to już kompletne softy, nic się nie da do nich dodać co najwyżej nowy numerek przy nazwie i droższa subskrypcja co jakiś czas i fajrant :) No i można być ja RR Martin, wziąć kasę, powiedzieć, że spoko, spoko będę robił dalej i fajrant, można grać w cs-a :) Chłopki od subnautca zresztą teraz to samo odwalili Krafton: Subnautica 2 Devs Lost Interest After $500M Deal jak kiedyś chłopki od symulatora mrówki :D Ant Simulator game canceled after devs blow Kickstarter funds on strippers and booze | PCWorld- Sidefx Houdini 21
Ten autoriger robiący wszystko w locie to bajaka, robisz nogę, poruszasz, nie tam kolano? przesuwasz punkt kolana i na bieżąco się aktualizuje aż będzie tak jak trzeba, w majce zaczynasz np od lokatorów i budujesz riga, chcesz poprawić wracasz do lokatorów i przebudowujesz cały rig i tak w koło Macieju :) Albo to, że robisz jakiś prototyp rigowania, nieważne w jaki nieoptymalny sposób go ulepsz to możesz szybko go przekonwertować w gotowe narzędzie to autorigowania podobnych struktur i z automatu robić mirror. Do tego te różne widgety i możliwość ich kodowania w locie, nawet już przy animacji, albo parentowanie w locie dowolnego kontrolera jak się chce i kiedy się chce albo obracanie kilku kontorlerów wokół dowolnego wspólnego tymczasowego pivota. Nawet rigowanie krzywej gdzie podczas animacji sobie zmieniasz ile masz kontrolerów w zależności co robisz i ile ich potrzebujesz i nie musisz takie decyzje podejmować podczas rigowania i masz ich albo za duzo w pewnych ujęć albo za mało a tu tyle ile potrzebujesz pod ujęcie sobie ustawisz :) I te krzywe animowane po geometrii robiące za prosty rig twarzy to aż nie wierzę, że to tak od razu samo działało bez karkołomnej gimnastyki, robi wrażenie :) A na deser te mięśnie, zawsze chciałem się tym pobawić ale to była masa pracy a efekt bardzo delikatny i trochę szkoda czasu gdy się w pojedynkę coś robi a tu całą tą pracę można przetransferować na inny rig, postać o innych proporcjach a potem pokazują ja transferują z kota do krowy! :D No majkę już dogonili, połamali jej kolana i poszli dalej (choć w sumie oi tak nigdzie nie szła to po co jej :) Ale tak jak piszesz teraz "jedyne co zostało" to szeroka adopacja przez świat i studia a tu będzie najciężej bo masa ludzi uczy się w szkołach mayi, kursy, szkolenia i dotacje żeby ten industry standard był industry standardem ale tak się zestarzało i stoi w miejscu że ciężko to ignorować i myślę, że houdini będzie coraz szybciej zabierał rynek bo rozwija się tak że, aż miło popatrzeć w przeciwieństwie do mayi i maxa które już nawet nie rozczarowują bo nikt już nie ma od nich żadnych oczekiwań :) Podobnie liczyłem, że Autograph od Left Angle zastąpi after effects od adobe bo tego najbardziej brakuje ale zabrakło kasy i adopcji tego rozwiązania, na początku mieli ceny za wysokie, potem już gdy obniżyli było za późno i w końcu się zamknęli a devów przejął maxon pewnie żeby robić nakładkę do AFX :/ szkoda z rozwojem tego softu można by było w całości porzucić adobe które stoi jak autiodesk w m&e https://www.maxon.net/en/article/autograph-acquisition- DaVinci Resolve 20
- Rzeczy interesujące, rzeczy zabawne vol.3
@wujek_kane fajnie się to ogląda jak się chłop namęczył żeby od biedy zrobić coś co było nie tak dawno powszechne i prawie za darmo :)- Sidefx Houdini 21
Pokazówka H21 na żywo teraz leci Dobreńkie to było. Kurde robi wrażenie jak tego Apexa do rigowania rozwinęli i ciekawi mnie czy od samego początku jak wprowadzali pierwsze funkcjonalności tego systemu te 4 lata temu jako KineFX w 18.5 to to mieli w planach tak w miarę konkretnie czy tak jakoś wyszło po drodze vibe codingu :D No i jeszcze baba to przedstawia, była też wczesnej ale tak nie byłem przekonany ale wygląda, że nie jest tylko po to żeby nie było tylko parówka party ale wie o czym mówi a rigowanie jest bardzo techniczne i tylko maleńki promil kobiet się w takie rzeczy pakuje :) fajnie- AI i technologie przyszłości
Jeżeli to prawda a nie bait jak większość w internecie to smutne ale też ai, alkohol czy ayahuascaczy cokolwiek innego "pomagającego" się przełamać i odkryć swój potencjał czy coś nie robi nic innego jak tylko wydobywa to co już i tak było np narcyzm czy power fantasy czy coś jeszcze innego. Na szczęście ja nie mam takiego problemu :)- AI i technologie przyszłości
Czy jest coś czego ludzie tak nie spierdolili? :)- AI i technologie przyszłości
ChatGPT’s Salt Advice Lands Man in Psych WardHe believed his neighbor was poisoning him, but it turned out he was poisoning himself.- AI i technologie przyszłości
@SebastianSz pomyślałem, że może jednak zrobić jak czat radzi i potraktować to bardziej symbolicznie i marketingowo, dodać jaką s nową technologię ja blockchain, generative ai, web 3.0, metaverse, multi level marketing no i uświadomiłem sobie że zatoczyłem koło i handel małpim gównem już był :D- AI i technologie przyszłości
Szukam innowacyjnego pomysłu na dopłaty z kpo, maszyna do waty cukrowej i krzesło do masażu w zakładzie pogrzebowym żeby się rozluźnić i osłodzić sytuację już dostało, to i na handel małpim gównem pewnie by się dało z pół miliona wyrwać :)- AI i technologie przyszłości
kiedyś chat był bardziej entuzjastyczny i wspierający w rewolucyjnych pomysłach :/ - Sidefx Houdini 21
Powiadomienie o plikach cookie
Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności