Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

To ju偶 nie tylko symulacja p艂yn贸w i gaz贸w ale narz臋dzie wizualnego programowania聽kt贸re pozwala na wiele wi臋cej nawet proceduralne modelowanie. Wygl膮da jakby maja w ko艅cu podnios艂a pi艂k臋 i zacz臋艂a walczy膰 w efektach, ciekawi mnie jak to zadzia艂a w praktyce i czy b臋dzie trzeba czeka膰 ze dwa lata zanim b臋dzie stabilne i u偶ywalne czy ju偶 teraz jest zno艣ne 馃檪

https://area.autodesk.com/blogs/the-maya-blog/introducing-bifrost-for-maya/

31564264941.thumb.jpg.84e36636a56d9f270b1d1e686b4e7053.jpg

Edytowane przez Destroyer

  • Odpowiedzi 25
  • Wy艣wietle艅 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Tak wygl膮da fajnie aaaaaaleeeeee.... jest jendo d艂ugie ale 馃檪 uruchomi艂em, nie umim u偶ywa膰 wi臋c m贸j werdykt m贸g艂 by膰 tylko jeden 馃檪聽 Oczywi艣cie 偶artuj臋 ale jest to m艂ody tw贸r i tak nale偶y go tra

  • Dodatkowe informacje Bifroscie i przy okazji o MaterialX MaterialX聽 b臋dzie u偶ywa艂 nowego edytora, tego samego co BIfrost wi臋c hypershade w tym przypadku idzie w odstawk臋. Nowy Node editor jest o

  • Auotofdesk zawsze budzi sie 5 lat pozniej niz reszta 馃槈聽wyglada fajnie !聽

Napisano

Auotofdesk zawsze budzi sie 5 lat pozniej niz reszta 馃槈聽wyglada fajnie !聽

Napisano
  • Autor

Tak wygl膮da fajnie aaaaaaleeeeee.... jest jendo d艂ugie ale 馃檪

uruchomi艂em, nie umim u偶ywa膰 wi臋c m贸j werdykt m贸g艂 by膰 tylko jeden 馃檪

835.jpg.de5d822083a06d9a367c445adb3b86ec.jpg

Oczywi艣cie 偶artuj臋 ale jest to m艂ody tw贸r i tak nale偶y go traktowa膰 a 偶e to autodesk wi臋c nale偶y podchodzi膰 z dodatkow膮 ostro偶no艣ci膮 馃檪
Odpali艂em wprowadzenie, zmiana koloru boxa, robie co trzeba ale kolor si臋 nie zmienia, w tutku jest podpis 偶e je艣eli zmiany si臋 nie wy艣wietlaj膮 to nale偶 od艂膮czy膰 i pod艂膮czy膰 atrybut raz jeszcze, robi膮 to i modyfikacja si臋 wy艣wietla, no i ja si臋 tutaj pytam, tyle lat czekania, tyle lat pracy nad tym systemem i nie jest w stanie poradzi膰 sobie bezb艂臋dnie z boxem i ju偶 trzeba robi膰 troublehooting, to jak si臋 uczy膰 nowego systemu jak nawet nie ma pewno艣ci czy wida膰 efekt zmian czy co艣 si臋 zrobi艂o 藕le

Zgadzam sie, 偶e ruch troch臋 sp贸藕niony a dodatkowo historia pokazuje, 偶e autodesk nie chce doko艅czy膰 jakiego艣 narz臋dzia i zrobi膰 go naprawd臋 u偶ywanego tyko "good enough" i dalej robi co艣 nowego.

Paint effects - stara technologia ale nadal ma potencja艂, co艣 tam drobnego robili jeszcze kilak lat temu i wydawa艂o si臋 偶e dalej to poci膮gn膮 i umar艂o
fluidy - jeszcze kilka lat temu by艂y jakie艣 updaty i potem wszystko umar艂o

nucleos - jak o tym tr膮bili 偶e b臋dzie jeden wielki zunifikowany framework gdzie wszystko b臋dzie gada艂o ze wszystkim, dali ncloth, potem npaticle, chyba nawet nie tak szybko, takie se nhair kt贸re jak i ca艂a reszta przesta艂a si臋 rozwija膰 bo by艂y wystarczaj膮co dobre a hairy zast膮pili kolejn膮 kupion膮 technologi膮 xgen.
Zostawili jeszcze stare particle i dzia艂 "efekty" mogliby albo to ju偶 wywali膰 albo przekonwertowa膰 na nparticle, curve flow u偶y艂em jeszcze nie tak dawno bo nadal jest przydatny i bardzo szybkie聽ale chyba sam przekonwertowa艂em pod nparticle, reszta tych efekt贸w to ju偶 mocna tr膮ci stolcem i tylko straszy

modeling toolkit - kupili NEX-a i 艂adnie zacz臋li integrowa膰 ,dodawa膰 nowe narz臋dzia i sz艂o to bardzo 艂adnie i si臋 zatrzyma艂o, by艂y potkni臋cia jak np gdy lekko zupdatowali bevela to sceny ze starym belevelem kaszani艂y geometri臋 ale og贸lnie jaki艣 rozw贸j by艂y

UV- tu akurat jestem ca艂kiem zadowolony, oczywi艣cie kupili technologi臋 od unfold3d teraz chyba rimzon, troch臋im zesz艂o ale wywali艂em prawie wszsytkie skrypty do uva艂ek i maya ma chyba najlepsze narz臋dzia do bezpo艣redneiog uva艂kowania, co nie zmienia faktu, 偶e jeszcze da si臋 sporo doda膰 i poprawic i krew mnie zalewa jak lewy panel zawsze sie odczepia od g艂贸wnego okna przy wywo艂aniu

retopologia - 艂adnie zacz臋li, ju偶 si臋 mog艂o wyda膰, 偶e maya w pe艂ni b臋dzie mog艂a zast膮pi膰 leciwego ju偶 topoguna cyz 3dcoata przy retopologii ale "stan臋艂o" si臋聽 jak zwykle, nawet nie ma opcji 偶eby nowa siatka by艂a zawsze widoczna na wierzchu, nawet houdini ma lepsz膮 szybk膮 retopologi臋 cylindrycznych kszta艂t贸w

Sculpting - zabili mudboxa i po wrzuceniu podstawowego sculptingu mo偶na si臋 by艂o spodziewa膰, 偶e ca艂y trafi szybko do mayi razem z malowaniem tekstur zw艂aszcza, 偶e pokazywali ca艂kiem fajnie prototypy dzia艂aj膮ce w mayi ju偶 w 2015 i do tej pory nadal nie ma nawet poziom贸w szczeg贸艂owo艣ci siatki a gdzie tam do malowania tekstur 馃檪 Daj膮 nawet bazy pod sculpting ale nie ma poziom贸w zag臋szczenia siatki to co to za sculting 聽

Render setup - zmienili s艂abo dzia艂aj膮ce warstwy i po oko艂o dw贸ch wersjach ju偶 by艂o to u偶ywane ale nadal nie jest idealne, duplikacja聽obiekty z render warstw duplikuj膮 si臋i te warstwy ale nie wy艣wietlaj膮si臋 w lis膰e tylko podczas redneringu np renderuje si臋 ta sama klatka kilka razy i mozna si臋 dziwi膰 dlaczego tyle to trwa 馃檪 autosave czy crush file rzadko ma w sobie redner warstwy i jak kto艣 mia艂 tam sporo pozycji to nie wiadomo czy autosave co艣 uratowa艂 czy nie i najlepiej jak za starych czas贸w kiedy autosave nie by艂o trzeba pami臋ta膰 o zapisie przed ka偶d膮 ryzykown膮 operacj膮 a i tak randomowo co艣 si臋聽wywali. Overriding nie zawsze dzia艂a i nie jest jasne dlaczego, czasami obiekt mo偶e wyci膮ga膰 overide shader z warstwy na masterLayer, czasami nawet po usuni臋ciu k艂opotliwej warstwy zostaje ju偶 ten "napisany" shader, czasami overidning nie dzia艂a albo wszystkie kolekcje maj膮 ten sam shader, dopiero niedawno zacz膮艂 dzia艂a膰 shader overiding do kolekcji z setsami itd, itd. Jest o niebo lepiej ni偶 przy starych i bardzo niestabilnych warstwach ale nadal jest wiele pracy i pola do poprawy a ostatnie updaty to np nadawanie kolor贸w warstw i jakie艣 drobiazgi jakby ju偶 by艂o po robocie i tylko ostatnie szlify zosta艂y zanim ca艂kowicie p贸jd膮 z prac膮 gdzie艣 indziej.

Light editor jest ca艂kiem fajny ale ma spore braki, np 聽mo偶na snapowa膰 艣wiat艂o do obiektu, pytanie kto kiedykolwiek tego u偶y艂? a ustawianie 艣wiat艂a tak 偶eby odbija艂o si臋 w okre艣lonym miejscu albo o艣wietlo to nie ma , s膮 do tego skrypty od lat, nie idealne ale to nie rocket science. Albo je艣li chcemy jakie艣 konkretne atrybuty w LightEditorze bo jest tylko garstka predefiniowanych a np u偶ywamy innego renderera to ju偶 trzeba grzeba膰 w pliku .xml, nie ma do tego 艂atwego edytora czy narz臋dzia, a jak ju偶 dodamy du偶o atrybut贸w to kolumny zaczn膮 na siebie nachodzi膰 i zrobi si臋 nieczytelny 艣mietnik聽

DDM - w jednej wersji dodali kupiony plugin do destrukcji, potem okaza艂o si臋 偶e nie jest w pe艂ni funkcjonalny, w nast臋pnej wersji usun臋li go ca艂kowicie, mi艂y prezent dla tych co oparli na nim swoj膮 prac臋

Toxic - pewnym momencie dodali do mayi toxicka kt贸ry by艂 umieraj膮cy i potem go zabili

Rigidbody - od bardzo dawna rb by艂y s艂abe w mayi wi臋c dali w ko艅cu bulleta w podstawowej wersji i chyba jak dali tak zostawili, tam si臋 chyba ju偶 wiele nie podzia艂o

Mash - kolejna kupiona technologia a jak偶e 馃檪 niby wszystko fajnie spoko ale do艣膰 szybko mo偶na trafi膰 na 艣cian臋, je艣li chcesz osi膮gn膮膰 to na co pozwala to da si臋 fajnie i szybko to zrobi膰 ale cz臋sto doci膮ga do 70-90% planowanego efektu i nie wiadomo co dalej i trzeba tw贸rczo kombinowa膰 albo bra膰 co jest, w takim houdinim wiesz 偶e聽mo偶esz ale najcz臋艣ciej nie masz poj臋cia jak :). Do tej pory nawet lista nod贸w masha nie zawsze pokazuje wszystkie elementy, zdarzy艂o mi si臋 偶e repro node mi znikn膮艂 a przysi膮g艂bym, 偶e nic z nim nie robi艂em i czasami czu膰 tak膮 toporno艣膰 tego systemu i pojawi艂y si臋 do niego pluginy od tw贸rc贸w orygina艂u kt贸re trzeba dokupi膰 a mog艂by by膰 ju偶 w jakim艣 updacie.

Shader FX- kolejny oddzielny kawa艂ek, oddzielny edytor i nody, chyba te偶 porzucony, nie skaluje si臋 poprawnie gdy mamy powi臋kszone UI mayi, w node editorze wszystkie napisy na siebie nachodz膮 i jest absolutny 艣mietnik

Viewport 2.0 - pi臋knie pokazali go w mudboxie i przenie艣li do mayi, ju偶 by艂y plany do renderowania prostszych rzeczy w tym viewporcie ale jak to zwykle bywa wszystko stan臋艂o, blender wyprzedzi艂聽
parallel evaluation, gpu override - fajnie szybko ale bardzo cz臋sto powoduje nieoczekiwane problemy z updatowa艂em viewportu, animacji czy deformacji, wyizolowany obiekt mo偶e nie pokazywa膰 w og贸le deformacji dop贸ki nie wy艣wietlimy wszelkich obiekt贸w kt贸re s膮 z nim powi膮zane i inne takie cuda, czasami s膮 babolce w wy艣wietlaniu siatki, klikamy na siatk臋 i jest pokrzywiona odznaczamy i jest ok albo odwrotnie

GUI - by艂a przesiadka, troch臋 bolesna ale konieczna ale nadal nie jest idealnie, np wystarczy w hypershadzie wy艂膮czy膰 kilka panelii ponownie go otworzy膰 to zamiast otwiera膰 si臋 szybciej to otwiera okno defaultowe, potem zamyka te panele kt贸re si臋 wcze艣niej zamkn臋艂o i w efekcie jest jeszcze wolniejszy 馃檪 og贸lnie cay interface jest troch臋 oci臋偶a艂y, skalowanie pod monitory wysokich rozdzielczo艣ci to 4 opcje do wyboru i ponowne uruchomienie, 偶eby zobaczy膰 efekt w takim blenderze jest suwaczek i efekt widoczny w realitmie.聽

Shelf - zmienisz co艣 w shelfie i maya si臋 wywali to oczywi艣cie nie zapisze zmian w trakcie tylko przy zamykaniu i wszystko jest stracone albo prewencyjnie mozna zresetowa膰 may臋 po ka偶dej zmianie shelfa i traci膰 czas. Poza tym gdzie艣 tak od 8 taba jak klikn臋 na niego od razu to nic mi si臋 nie wy艣wietla dop贸ki nie klikn臋 nast臋pnego i wr贸c臋 do poprzedniego, nast臋pny te偶 oczywi艣cie jest pusty. Usun膮艂em ju偶 z 1/3 shelf贸w kt贸re聽i nadal co艣 nie gra, dawniej mia艂em ile chcia艂臋m i nie by艂o problem贸w.

bifrost - kupili naida milion lat temu, troch臋 im zaj臋艂o zaimplementowanie wody i gaz贸w, dlaczego od razu nie otworzyli diagram贸wi nie pokazali nod贸w u偶ytkownikom nie wiadomo ale pod spodem mia艂y by膰 nody tylko u偶ytkownik nie mia艂 do tego dost臋pu. Poza tym zupe艂nie si臋 to nie nadawa艂o do fluid贸w w ma艂ej skali, wolne i powierzchnia cieczy zbyt wzburzona ale ok to taka technologia nie do tego ma by膰 ale przy ma艂ej skali realfowa nie zast膮pi czy nawet npartiki jak si臋 postara膰 馃檪

bifrost 2.0 - nareszcie dali nody, na oko jak ICE z XSI jeszcze w fazie niemowl臋cej, w teorii mo偶na bardzo wiele ale jest to kolejna doklejka oddzielny element do kt贸rego trzeba obiekty zaimportowa膰 i wyeksportowa膰, oddzielny node editor, oddzielny workflow i na razie tylko arnold wspiera ten graph od r臋ki. Wydaje si臋, 偶e to przysz艂o艣膰 tylko czy autodeskowi za dwa lata si臋 nie odwidzi. Wypada艂oby przenie艣膰 nparticle i masha, cloth, lub ich funkcjonalno艣膰 na na nowego bifrosta bo spokojnie da艂by si臋 to zrobi膰 i lepiej rozwija膰 wszystko w jednym otwartym 艣rodowisku ni偶 mie膰 kilka oddzielnych system贸w kt贸re trzeba zmusi膰 偶eby razem gada艂y tylko kiedy i czy w og贸le tak b臋dzie czy za jaki艣 czas nie doklej膮 kolejnej ciekawostki i p贸jd膮 w innym kierunku? Co wtedy z lud藕mi kt贸rzy zainwestowali sw贸j czas 偶eby si臋 go nauczy膰 i oparli na nim swoj膮 prace i projekty?聽

Majka nadal nie ma 偶adnego wbudowanego systemu do destrukcji, mo偶na kupi膰 fracturefx, pulldownit za ok 500$ albo mo偶na spr贸bowa膰 soup za nieco mniej i nie tak wygodnego ale...

W mi臋dzyczasie wszystko to ma Houdini i dzia艂a ju偶 teraz i wraz z Solaris b臋dzie m贸g艂 ca艂kiem nie藕le zast膮pi膰 crais臋 czy katan臋 podczas gdy maja niemrawo pr贸buje odnale藕膰 swoj膮 to偶samo艣膰. Maya 艣wietne by si臋 nada艂a do tworzenia nie proceduralnych modeli, uv, materia艂y, o艣wietlenie i rendering w mayi jest szybszy i por臋czniejszy ale efekty, da si臋 i b臋dzie da艂o si臋 wi臋cej z czasem ale p贸ki co jest mocno za houdinim. Tyle, 偶e modelowa膰 i uva艂kowa膰 mo偶na z du偶ym powodzeniem w blenderze jedynie wsparcie dla r贸偶nych format贸w wymiany plik贸w maya ma bardzo dobre w por贸wnaniu z blenderem ale po tym jak epic i ubisoft si臋 nim zainteresowali to i na tym polu mo偶e si臋 to zmieni膰 a wtedy nawet indie licencji do mayki na d艂u偶sz膮 met臋 mog膮 nie pom贸c a jak pieni膮dze b臋d膮 mniejsze to maya mo偶e trafi膰 na boczny tor albo inne r臋ce bo i tak autodesk zarabia g艂贸wnie na czym艣 innym聽

Konkluzja Blender聽+ Houdini Halleujah i do przodu!聽馃槃

Edytowane przez Destroyer

  • adek featured this temat
Napisano
  • Autor

To video dobrze pokazuje jakie s膮 i moje nie艣mia艂e do艣wiadczenia z nowym bifrostem. Troch臋 nie dzia艂a, troch臋 wolne, troch臋 niestabilne troch臋 nie wiadomo jak si臋 za to zabiera膰 i co mo偶na a czego nie i og贸lnie nie chce mi si臋 tego ju偶 m臋czy膰, poczekam kilka tygodni czy miesi臋cy i jak b臋dzie to dobrze wygl膮da艂o to mo偶e wr贸c臋 do tematu a na razie jak mnie najdzie ochota na nauk臋 efekt贸w to houdini czeka 馃檪聽聽

Napisano
Cytat

jedynie wsparcie dla r贸偶nych format贸w wymiany plik贸w maya ma bardzo dobre w por贸wnaniu z blenderem

troche bzdurson.. bo alembic w blenderze dzia艂a milion razy lepiej w por贸wnaniu do mayi.. kt贸ra nawet nie mo偶e zaimportowa膰 chmury punkt贸w i u偶y膰 jej jako wsp贸艂rz臋dne dla instancji czy particle.. pod voluma. etc. + zdaje si臋 偶e blender b臋dzie mia艂 1 usd officialnie. przed Maya.

Napisano
  • Autor

Jak dzia艂a alembic w blenderze nie wiem cho膰 wiem, 偶e jest聽ale bardziej聽chodzi艂o mi o to, 偶e maya out of the box mo偶e zaimportowa膰 wi臋cej format贸w plik贸w i dodatkowo da si臋 to 艂atwo rozbudowa膰 jakim艣 pluginem, cz臋sto s膮 to bardzo specyficzne cadowskie formaty i nie ka偶dy b臋dzie tego kiedykolwiek potrzebowa艂 ale s膮 馃檪

Co do mayi, no to ten, industry standard 馃檪

Napisano

Dzi臋ki 偶e si臋 rozpisa艂e艣 Destroyer.聽

Dopiero si臋 ucz臋 Maya ale zaskoczenie ile rzeczy o kt贸rych piszesz zd膮偶y艂o mnie zabole膰. Mo偶e jest to industry standard, ale im d艂u偶ej si臋 przygl膮dam temu softowi tym bardziej mam wra偶enie, 偶e w takim trybie szybko nadejdzie jego koniec.聽Mo偶e i maj膮 pieni膮dze i skupuj膮 najlepsze technologie, ale co z tego skoro nie potrafi膮 ich dobrze zaimplementowa膰. Oni tego softu nie stworzyli tylko si臋 nim opiekuj膮 i robi膮 to bardzo nieumiej臋tnie. Autodesk kojarzy mi si臋 z niedbalstwem i mas膮 jeszcze innych gorszych rzeczy.

Ostatnie 4-5 lat sp臋dzi艂em na MODO ale te偶 nie jestem usatysfakcjonowany, to jest dobry program do modelowania kt贸ry pragnie by膰 czym艣 wi臋cej. Najbardziej przemy艣lan膮 architektur臋 dla mnie mia艂 SOFTIMAGE XSI. Logiki softu, uporz膮dkowanego operator stacka, softy konkurencyjne mog艂y by si臋 uczy膰 do dzi艣.聽

Przysz艂o艣膰 jest w ludziach, w nowatorskich otwartych projektach. Blender jest chyba na najlepszej drodze do czego艣 takiego.聽

Edytowane przez gryzon

Napisano
  • Autor

Pami臋tam jak jeszcze 艂adnych par臋 lat temu ludzie si臋 bili czy max czy maja jest lepszym programem. Pami臋tam jak na CGSociety w zasadzie zawsze jak wychodzi艂a nowa wersja mayi by艂a bardzo burzliwa i o偶ywiona dyskusja czego nie ma co powinno by膰, dlaczego tak a nie inaczej, ludziom zale偶a艂o ale ostatnie lata to zmieni艂o i zar贸wno po stronie mayi jak i maxa widz臋 bardzo cz臋sto zm臋czenie u偶ytkownik贸w, narzekanie ale nie z emocjami i nadziej膮 tylko ze zrezygnowaniem.聽

Kilka miesi臋cy temu by艂em na rozmowie o prac臋 i pad艂o pytanie -a te efekty i cz膮steczki robisz w mayi聽-(ci臋偶kie i zrezygnowane) noo - (ci臋偶kie i zrezygnowane) ymmm.. wi臋cej s艂贸w nie trzeba by艂o 馃檪

Modo u偶ywa艂em od pierwszej wersji tj 101 i kiedy by艂o g艂贸wnie modelerem ale do艣膰 szybko zacz臋艂o 艂apa膰 za du偶o srok za ogon i pr贸bowa艂o by膰 wszystkim ale niczym naprawd臋 dobrze i by艂o wida膰, 偶e program w pierwotnym za艂o偶eniu nie by艂 projektowany 偶eby by膰 tak du偶y. Maya zacz臋艂a si臋 rozwija膰 w modelingu a modo zacz臋艂o dro偶e膰 a funkcje jakie dodawali nie by艂y mi zupe艂nie potrzebne i w ko艅cu si臋 rozsta艂em, po latach troch臋 偶a艂uj臋 bo jak by艂em rozgrzany聽tj z 10 lat temu to modelowanie w modo sz艂o jak burza, teraz grzebi臋 si臋 jak stara baba ale te偶 robi臋 mas臋 innych rzeczy od renderingu po tracking czy kluczowanie wi臋c klasycznie wszystkiego po trochu i nic na powa偶nie 馃檪

Polecam zainteresowa膰 si臋 Houdinim jako wsparciem, licencja indie jest prawie darmo a mas臋 rzeczy mo偶na w nim zrobi膰 zamiast kupowa膰 jaki艣 plugin mo偶na kupi膰 ca艂y pot臋偶ny program. Na razie jeden projekt w nim zrobi艂em w ca艂o艣ci i troch臋 si臋 um臋czy艂em ale od czasu do czasu u偶ywam mocy proceduralnego tworzenia聽偶eby robi膰 jakie艣 elementy kt贸re cz臋sto jest 艂atwiej ale te偶 jak klient chce zmian to takie zmiany s膮 przyjemno艣ci膮. Czasami przy postych rzeczach my艣l臋 sobie nie warto i robie w mayi a potem pojawia si臋 jedna zmiana i druga i ju偶 偶a艂uj臋, 偶e nawet tej rpstej rzeczy nie zrobi艂me w hudym bo raz 偶e bym ca艂y czas 膰wiczy艂 a dwa taka praca mimo 偶e na poczatku jest wolniejsza to potem mo偶e przyspieszy膰 zmiany a sam proces jest ca艂kiem elegancki i satysfakcjonuj膮cy, czasami jak rozwi膮zywanie zagadki zw艂aszcza jak ma sie ma艂o wiedzy i 4 klocki w r臋ce 馃檪

Napisano

Ale

Ales sie rozpisal Destro 馃槈聽Klasyk ! @ !

Jak sam kiedys wspomniales Maya to jedna wielka lata na lacie. Patch goni patch i jakos to wszystko klei. Nowe updejty kleja poprzednie niedopatrzenia sprzed lat lub niedokonczone rzeczy. Albo to przepisza od nowa albo kiedys Frankenstein sie moze calkiem rozsypac mimo tysiaca "nowosci". Kiedys sie zastanawialem dlaczego firmy uzywaja np. Mayi 2015 podczas gdy juz jest nowa edycja 2019. Wiekszosc tych mayek starych to otwarte API i dodane toole firmowe aby Frankenstein sie trzymal i byl stabilny w miare podczas produkcji.

Edytowane przez czaps

Napisano
  • Autor

No z tym tysi膮cem nowo艣ci to bym si臋 tak nie rozp臋dza艂 馃槢聽Maya niestety zamiast si臋 艂adnie i sp贸jnie sk艂ada膰 w ca艂o艣膰 coraz bardziej si臋 roz艂azi, szkoda ale na szcz臋艣cie s膮 alternatywy gdzie mo偶na przeskoczy膰.聽

Napisano
  • Autor

Dodatkowe informacje Bifroscie i przy okazji o MaterialX

MaterialX聽 b臋dzie u偶ywa艂 nowego edytora, tego samego co BIfrost wi臋c hypershade w tym przypadku idzie w odstawk臋. Nowy Node editor jest o niebo lepszy od wcze艣niejszego ale nadal Houdini wydaje si臋 by膰 du偶o bardziej przejrzysty i zorganizowany, cho膰 przy samych materia艂ach to du偶ej r贸偶nicy ju偶 nie ma 馃檪

1556933540_Screen19_08.20190000.thumb.png.02b1e27862ab7ddc85ffc093a99bfb19.png

65057fb05c7a2ff5cb779a3d41f9c4e7f6e6ee8d.thumb.jpg.8762763ee82979a4686b891ee37cb9e3.jpg

Edytowane przez Destroyer

Napisano
10 godzin temu, Destroyer napisa艂:

....t wi臋c hypershade w tym przypadku idzie w odstawk臋...

Korzystaj膮c z okazji. Za ka偶dym razem jak w艂膮czam Hypershade to najpierw w艂膮cza mi si臋 defalutowy widok tego okna,聽a potem przeskakuje w u艂o偶ony po mojemu. Niby nic ale wkurza mnie to skakanie. Da si臋 co艣 z tym zrobi膰? 馃槃

Napisano
  • Autor

Pisa艂em o tym w moim wywodzie na g贸rze, nie da si臋 tego ani masy innych drobnych ale irytuj膮cy聽rzeczy poprawi膰 chyba, 偶e gdzie艣 w plikach majkowych g艂臋boko grzeba膰. Nawet takie drobiazgi s膮 rozczarowuj膮ce i daj膮 poczucie, 偶e program wcale nie jest taki doszlifowany tylko jako艣 dzia艂a, z grubsza trzyma si臋 w kupie i dokleja si臋 nowe rzeczy.

W blenderze ostatnio widzia艂em jak spo艂eczno艣膰 poprawia nawet takie male艅kie rzeczy jak u艂o偶enie przycisk贸w czy margines od kraw臋dzi okna 偶eby 艂adnie i sp贸jnie by艂o聽馃檪

Napisano
4 minuty temu, Destroyer napisa艂:

W blenderze ostatnio widzia艂em jak spo艂eczno艣膰 poprawia nawet takie male艅kie rzeczy jak u艂o偶enie przycisk贸w czy margines od kraw臋dzi okna 偶eby 艂adnie i sp贸jnie by艂o聽馃檪

Wybacz, czyta艂em ale nagromadzenie tych minus贸w spowodowa艂o 偶e zanikn臋艂o mi w pami臋ci.

艢wietne jest to 偶e spo艂eczno艣膰 tak aktywnie uczestniczy w poprawianiu takich rzeczy.聽

Napisano

oj tak je艣li chodzi o dba艂o艣膰 do detali to w blenderze to jest perfekcjonizm do imentu. wiele spraw zajebistych usprawnie艅 wisi przez p贸艂 roku czasem bo xD jest k艂贸tnia kt贸r膮 ikonk臋 wybra膰. i czy ma by o 1 px w lewo czy prawo XD ale sko艅czmy z tym blenderowym offtopem XD

Swoj膮 drog膮 kto艣 u偶ywa艂 ju偶 tych nowo艣ci w jakim艣 zleceniu? jakie艣 pierwsze wra偶enia tzn pierwsze bardziej konkretne? yay nay? jak to wygl膮da...

Edytowane przez Maciek Jutrzenka

Napisano
  • Autor

No ale to jest pi臋kne, 偶e nawet jak kto艣 nie ma programistycznego do艣wiadczenia to nadal mo偶e si臋 przyda膰 i malutk膮 cegie艂k臋 do艂o偶y膰 poprawiaj膮c liter贸wki czy lepiej opisywa膰 tooltipsy etc, ka偶dy krok si臋 liczy.
W produktach autodesku to nie mia艂oby miejsca bo nawet jak si臋 zg艂osi jak膮艣 ma艂膮 pierdo艂臋 to dostanie niski priorytet i nikt si臋 tym nie zajmie, ba by艂o tak, 偶e w kt贸rej艣 nowej wersji by艂 krytyczny b艂膮d uniemo偶liwiaj膮cy prac臋 i trzeba by艂o czeka膰 chyba ze dwa miesi膮ce na hotfixa z 4 fixami i od nowa 艣ci膮ga膰 ca艂y instalator 1,5 GB a i tak by艂o nadal co艣 nie tak 馃檪

Napisano

noto jak juz tak lecimy z offtopem :D to jako ciekawostk臋 dodam 偶e wszystkie ikonki w blenderze s膮 robione przez typa w wolnym czasie :D ju偶 nie pami臋tam czy on teraz pracuje na sta艂e.. czy dosta艂 jednorazow膮 p艂atno艣膰 czy dalej robi to za free bo troch臋 zgubi艂em ten w膮tek... ale pocz膮tkowo robi艂 to za free pami臋tam :D i tak troch臋 zosta艂 officialnym ikonowcem xD a jego topic ma chyba ju偶 z ponad 200 stron.

dla przyk艂adu mini g艂upotka ze strony codu.. a jaka wielka funkcjonalno艣膰, invert przy modifaktorach do vertex grupy

https://devtalk.blender.org/t/blender-ui-paper-cuts/2596/2941?u=maciejjutrzenka

Napisano

Sorry ze tutaj ale w sumie to nie wiem gdzie zadac to pytanie. Otoz zastanawiam si臋 nad systemem do renerowania wybuchow(docelowo b臋d臋 robil partikle w ue4). wiem wiem hudyni to hudini tamto .ale ja nie mam czasu na wglebienie si臋 w caly soft. Myslalem o Phoenix for maya niby ok i rezultaty calkiem zadawalaj膮ce ale kurde ta integracja z vrayem mnie oslabia. dodatkowym minuisem jest to ze symulacja leci na 艣rednio 70 procentach uzycia procesora. Zastanawiam si臋 nad nowym fume fx. Wlasnie wyslalem i czekam podanie o triala. A czy kto艣 uzywal te systemy i mo偶e cos wypowiedzie膰. Bardzo zale偶y mi na szybko艣ci robienia symulacji noi wydaje mi si臋 ze jednak fume fx ma lepsza jako艣膰. Kiedys uzywalem fuma ale to by艂y lata temu i odbi艂em si臋 z powodu powoilnosci symulacji....

Napisano

JacekC

Zastanawiajace jest to co piszesz o PhoenixFD. Nie wiem ktorej wersji uzywasz i na jakim systemie.

Ja swego czasu jak testowalem ten fajny plugin nie mialem problemu z malym wykorzystaniem zasobow procka. Nawet bylem zadowolony bo potrafil 100% ramu wykorzystac co czasem powodowalo zwieche kompa nawet.聽馃槈

pozdro

czaps

Edytowane przez czaps

Napisano
  • Autor

Przy symulacjach istotne te偶 jest nie tylko jaki masz procesor ale ram i dysk, mo偶e by膰 tak, 偶e procesor si臋 nudzi bo wi臋cej czasu idzie na zapisywanie plik贸w cache na dysku i 艂adowanie ich do podgl膮du, szczeg贸lnie przy szybszych i 艂atwiejszych symulacjach to mo偶e by膰 widoczne. Ram i jego szybko艣膰 te偶 moz臋 by膰 znaczenie, przy threadipperach szybkos膰 ramu ma du偶e znaczenie w wydajno艣ci i to czy procesor jest NUMA czy nie moz臋 mie膰 znaczenie.聽

Spr贸buj zrobi膰 test wy艂膮czaj膮c cachowanie na dysku, podgl膮d w oknie podczas liczenia symulacji, pu艣膰 ci臋偶sz膮 symulacj臋, u偶yj dysku SSD najlepiej na M2, zaktualizuj biosy, sterownikii posprz膮taj w pokoju, co艣 powinno pom贸c 馃檪

Napisano

no procka mam i9900 dysk samsung 970 pro transfery jakies 3 giga na sekund臋( do niedawna najszybszy dysk na swiecie ). ramu mam 32 . wszystko nowe panie. Wlanie dorwa艂em fuma 5 for maya i kurde zu偶ycie procesora 50 procent. Why? dlaczego akurat 50 procent tj by widzia艂 4 rdzenie a nie osiem .A producent oficjanie si臋 chwali ze symulacja bryka na 40 watkach nawet i dochodzi do 100 procent zu偶ycia procka. Czyzbym mia艂 za nowy hardware? sciagam maxa i przetestuje to wszystko na maxie jeszcze...

Napisano
  • Autor

A pr贸bowa艂e艣 wy艂膮czy膰 cachowaie albo po艣ci膰 ci臋偶sz膮 symulacj臋? Mo偶e trail/demo ma organicznie co od ilo艣ci rdzeni jakie mo偶e u偶y膰?聽

I przy okazji nowa porcja filmik贸w, przysz艂o艣膰 mayi i bifrost. Ma to potencja艂 ale zobaczymy jak to si臋 rozwinie.聽

Edytowane przez Destroyer

Napisano

czy tylko ja mam wra偶enie 偶e ten prezenter z 1 filmiku. jakby, ma tak膮 energie jakby by艂 tam zakar臋 albo jakby wiedzia艂 偶e og艂asza lipe czy co艣 tak膮 energie ma jakby chcia艂 przeprosi膰 za to co poka偶e... dziwne bo w sumie tegoroczne prezentacje s膮 serio spoczko.

Nawet powiedzia艂bym wi臋cej Mayka 2019 naprawd臋 wygl膮da ciekawie. rozwi膮zali wi臋kszo艣膰 wkurzaj膮cych problem贸w.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka

Napisano
  • Autor

Nie ka偶dy si臋 nadaje 偶eby go do ludzi wpuszcza膰 poza tym mo偶e mia艂 ci臋偶ki dzie艅, tydzie艅, miesi膮c czy ostatnie 5 lat gdy bifrosta z xsi przepisywali 馃檪

To co tam pokazali to w du偶ej cz臋艣ci ficzery z wersji beta jeszcze niedost臋pne w normalnej wersji i jak zwykle nawet jak maj膮 jak膮艣 ma艂膮 rzecz dzia艂aj膮c膮 to b臋dzie trzeba czeka膰 na wielkie wydarzenie kiedy 艂askawie wrzuc膮 wszystko.

Ja czekam na jaki艣 update do mayi poprawiaj膮cy stabilno艣膰 rig贸w, constrain贸w i deformacji ro偶nego rodzaju bo to si臋 tam odjaniepawla to przechodzi ludzkie poj臋cie, to jest jak loteria albo zadzia艂a albo nie, czasami przeszkadza paralele computing, czasami gpu, czasami nie wiadomo, maya po prostu co艣 kaszani i zdarza艂o mi si臋 偶e szukam problemu w rigu z p贸艂 godziny testuj膮c wszystko a tu wystarczy may臋 zrestetowa膰 i dzia艂a jak powinno.

Max za chwil臋 b臋dzie mia艂 wersje 2021 a mayi 2020 jeszcze nie ma 馃檪

Edytowane przez Destroyer

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci