Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sebastian dzięki 🙂 Strasznie mi się podobają te pracki z taką teksturką jak u Safronova i u cb. 

Te brushe od Dave'a Greco to mam i też używam DG Main prawie do wszystiego 🙂 plus jeszcze z ctrl paint hard round i soft round i w sumie przy nich zostanę. Na pewno masz rację nie ma co na samym początku szukać ułatwiaczy w postaci pędzli najpierw trzeba się nauczyć a później kombinować 🙂 

To ode mnie parę ćwiczeń z tej pierwszej martwej jestem bardzo zadowolony także czekam na feedback z niecierpliwością bo jak pisałeś wcześniej: 

W dniu 18.02.2020 o 15:45, SebastianSz napisał:

Wrzucałbym też raczej rzeczy, z którymi masz konkretny problem albo jesteś z nich bardzo dumny (wtedy problemy się znajdzie:P)

 

OhRPNpy.jpg

 

T3D3sJo.jpg

 

 

pZySBfv.jpg

 

504haQ2.jpg

 

 

cvEAGay.jpg

 

wDOMsjA.jpg

 

s4JOT9m.jpg

 

2eare0H.jpg

 

8wklMoa.jpg

 

RlVgOnN.jpg

 

xayRGlL.jpg

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Widzę zdjęcie od Richarda Robinsona 🙂 Nie wiem czy korzystasz z jego tutoriali czy tylko przypadkiem trafiłeś na tą fotkę ale warto go obczaić. Fajnie maluje, ciekawe tutoriale jak chcesz poćwiczyć tradycyjne media (głównie oleje). Nie jakieś groundbreaking, ale fajne.

 

Zerknąłem na martwą naturę i takie mam uwagi:

spacer.png

Pomęczyłem w wybranych miejscach. I tak:

1. Podkręcaj kontrasty w miejscach gdzie chcesz skupić uwagę i coś uwypuklić. Przy czym pamiętaj, że kontrast to nie tylko jasne vs ciemne, to również kontrast kształtu (np. proste vs krzywe), koloru (np. czerwone vs zielone i ogólnie kolory dopełniające), czy nawet jakichś abstrakcji (piękne vs brzydkie). Nawet jeśli na refce/w realu to tak nie wygląda to zawsze zakładaj, że praca ma się bronić sama. Ta uwaga tyczy się tutaj wszystkiego, zauważ, że nie trzymałem się tego co jest na zdjęciu zarówno w kwestii ułożenia niektórych rzeczy, światła czy krawędzi. Jakbyś malował piękny pejzaż z natury i ktoś Ci zaparkuje Fiata Multiplę w kadrze to nie musisz tego samochodu malować 😉 Efekt ma być dobry i już.

2. Upraszczaj. Nie da rady skopiować natury 1 do 1, sztuka polega raczej na fajnej/ciekawej/pieknej/pojebanej/obrzydliwej/cotamsobiechcesz interpretacji tego co widzisz. Oczywiście, jak ćwiczysz warsztat to chcesz być dokładny, ale to raczej powinno objawiać się w dokładnej analizie (czyli tym, że odpowiedni typ krawędzi jest we właściwym miejscu, kolor ma odpowiednią temperaturę czy dobrze dobrany jest kontrast), a nie bezmyślnej kopii.

3. Wspomniane krawędzie. Ostra = nagła zmiana płaszczyzny albo krawędź cienia rzuconego, do tego podbija kontrast = przyciąga uwagę. Miękka znaczy delikatne przejście płaszczyzny (jak na kuli) a zgubiona to raczej artystyczna decyzja, bo zwykle rzeczy się tak nie zlewają w realu. Dzięki temu możesz jeszcze podbić kontrast (bo kontrast można podbijać nie tylko robiąc coś mocniejszym, można to zrobić też robiąc coś innego słabszym) i zostawić odbiorcy miejsce na to, żeby sam sobie w wyobraźni dorysował jakieś elementy. To bardzo polepsza jakość pracy, o ile jest zmyślnie zrobione, a nie na zasadzie "nie wiem jak namalować, to sobie odpuszczę tutaj" 🙂

4. Staraj się tak prowadzić brush, żeby szedł po bryle, czyli podkreślał formę. Wyobrażaj sobie, że nie machasz po płaskiej powierzchni tylko przesuwasz ręką po formie 3D.

Tyle 🙂 Co do ludków to proporcje to pamięciówa, jak mają tyle głów co mają mieć to jest OK 😉 Jeśli chodzi o perspektywę to rób mocnejszy skrót perspektwyiczny. Rzeczy w perspektywie skracają się dużo szybciej niż może się wydawać. To trochę dłużyszy wywód musiałby być, ale skojarz, że np. kwadrat w względnie normalnej perspektywie (nie jakieś rybie oko czy heroinowy trip) jest dość "płaski":

 

spacer.png

Pzdr i powodzenia 🙂

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

A, i jeszcze jedno. Jeśli chodzi o upraszczanie to popatrz sobie na prace (tradycyjne media) Qiang Huanga (http://www.qh-art.com/paintings.html), Carol Marine (https://www.carolmarine.com/artwork#/category=Still+Life&mode=search) albo (już digitalowe) Logana Preshawa szczególnie te https://www.artstation.com/artwork/Vdd2Rn) Przy okazji mają też tutoriale. Mega estetyczne prace i moim zdaniem dużo przyjemniejsze w odbiorze niż jakieś zadziubdziane prace gdzie każdy pyłek kurzu jest namalowany.

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 1
Napisano
23 minuty temu, SebastianSz napisał:

Widzę zdjęcie od Richarda Robinsona 🙂 Nie wiem czy korzystasz z jego tutoriali czy tylko przypadkiem trafiłeś na tą fotkę ale warto go obczaić. Fajnie maluje, ciekawe tutoriale jak chcesz poćwiczyć tradycyjne media (głównie oleje). Nie jakieś groundbreaking, ale fajne.

Przypadkowo, zdjęcie z google 😛 

24 minuty temu, SebastianSz napisał:

Zerknąłem na martwą naturę i takie mam uwagi:

Wielkie dzięki! Postaram się przeanalizować to co pokazałeś i zastosować. Myślisz że powinienem jeszcze tą prace poprawiać według wskazówek czy lepiej jakąś inną martwą zrobić i tam starać się zastosować to co pokazałeś?

Mega mi to przemalowałeś 🙂 Motywacja!

 

tymczasem na speedsculptpaint: GbgaqN0.jpg

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Mam jeszcze pytanie apropo nauki. Czy powinienem np, tydzień cisnąć kurs drawabox potem kolejny tydz Loomis później ctrl+paint itd (kolejność tutaj przypadkowa) czy np 2dni jedno potem drugie itd? czy może jakoś inaczej? Do tej pory robiłem jakoś właśnie 2 dni jedno potem następne i tak np po 6 dniach wracałem do tego co robiłem na początku i powtarzałem sprawdzałem co pamiętam.

 

 

 

Edytowane przez Myth
Napisano

W końcu zacząłem robić HTD Robertsona! 🙂 Niedługo wrzucę jakieś ćwiczenia do oceny.

Martwa tak jak radził Sebastian. Zdecydowanie widzę że mam problem żeby analizować to co rysuje. Staram się ale w sumie nie wiem czy analizuje w poprawny sposób. Zazwyczaj w trakcie rysowania po prostu rozmyślam gdzie twarda krawędź gdzie miękka jest na refce i próbuje tak robić. Starałem się też rysować jak po bryle 3d i upraszczać.

Najchętniej tobym przyjął jakieś przykłady jak Ty Sebastian analizujesz 🙂 pozdro

ubxD48d.jpg

 

 

n0YLO0w.jpg

 

oTta9gR.jpg

 

jEf5689.jpg

 

 

nRqziyc.jpg

 

Próba żeby proste bryły wyglądały lepiej 🙂

dORHFZt.jpg

 

A tu nie 😞

DF1S7ki.jpg

 

 

 

 

  • Like 2
Napisano

Myślę że to co Sebastian próbował ci wytłumaczyć sprowadza się do spojrzenia na to co masz przed sobą.

Nie patrz na obiekty , a rozważaj masy światła i cienia, stąd bierze się uproszczenie, nazywa się to mass drawing, nie interesują cię granice obiektów a plamy światła i cienia , ekstremum tego jest sprowadzenie takiej martwej do dwóch walorów , można też używać 3 , co daje trochę więcej przestrzeni interpretacyjnej.

Skupiając się na rysowaniu obiektów jak brył 3D nie zbliżysz się do poszukiwanego efektu, bo pozostajesz w dziedzinie tak zwanego line drawing

Na tej martwej którą ci poprawiłem , wszystkie zmiany zachodzą wewnątrz zaznaczonych płaszczyzn w walorze lokalnym i są wynikiem światła odbitego . albo AO

myth martwa over 1.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Dzięki! Wiem że z czasem to ogarnę ale dzięki wam zdecydowanie zrobię to szybciej 🙂

Co to to AO?

Na speed sculpt paint:

zbC0egZ.jpg

 

QGwbS1L.jpg

 

Edytowane przez Myth
Napisano
1 godzinę temu, Myth napisał:

Dzięki! Wiem że z czasem to ogarnę ale dzięki wam zdecydowanie zrobię to szybciej 🙂

Co to to AO?

 

Ambient oclussion,

Jeśli chodzi o umiejętność widzenia w taki sposób, mi pomogło robienie analiz film framów w dwóch walorach , takich jak te.

Ważnym jest żeby na początek wybierać filmy z mocnym kierunkoiwym światłem, spartacus (1960) jest dobrym przykładem. no i oczywiście martwe natury 🙂

DEVIN MENT POST BW 2 VALUE MOVIE 4 max.jpg

  • Like 2
Napisano

@takashmen Dzięki! 🙂 naprawdę fajnie że chce się wam z Sebastianem pomagać.

Czyli radziłbyś mi poćwiczyć na takich czarnobiałych kadrach? Co powinienem analizować w jaki sposób myśleć podczas procesu malowania? Łapie się właśnie ma tym o czym Sebastian pisał żeby nie robić czyli często bezmyślnej kopi (byle efekt końcowy był zadowalający)  

Troche ćwiczeń troche zabawy w sumie głównie to robię ćwiczenia 😛 

BZEvhHF.jpg

 

XHRCcfn.jpg

 

7DDk7U4.jpg

Draw a box: naprawdę super lekcje 🙂 polecam

AiYfnvH.jpg

 

qclAQg9.jpg

 

5iQpXaE.jpg

zadanka z ctrl+paint

9nARLg7.jpg

 

er84Ur2.jpg

 

HjkmEPw.jpg

tu mi proszę powiedzcie czy dobrze z rzutowałem cienie ? mrjV9gy.jpg

i trochę Loomisa i Scotta

xQNURyl.jpg

 

tzLuz88.jpg

 

3DxLnyl.jpg

F117wSd.jpg

  • Like 1
Napisano
34 minuty temu, Myth napisał:

@takashmen Dzięki! 🙂 naprawdę fajnie że chce się wam z Sebastianem pomagać.

Czyli radziłbyś mi poćwiczyć na takich czarnobiałych kadrach? Co powinienem analizować w jaki sposób myśleć podczas procesu malowania? Łapie się właśnie ma tym o czym Sebastian pisał żeby nie robić czyli często bezmyślnej kopi (byle efekt końcowy był zadowalający)  

 

 

W tych czarno białych interpretacjach kadrów, chodzi o wykształcenie sobie nawyku widzenia skomplikowanych scen jako zbór abstrakcyjnych form światła i cienia. Robiąc taką analizę musisz podjąć decyzję , które z elementów znajda się w światle , które w cieniu i do tego zachować charakter elementów w scenie przy pomijaniu ich obiektowści

 

Generalnie ja się kieruję zasadą : bold shapes, but as much specific as possible

 

Co do Loomisa, to moim zdaniem jest to przestarzały system rysowania postaci, o wiele bardziej przystępne są te oparte na bryłach w przestrzeni jak na przykład system Michaela Hampton,
Ten gość robi operuje właśnie bryłami i w tym filmie zaczyna od tych szkieletów, ale szybko przechodzi na bryły, które pozwalają ci dowolnie manipulować pozą postaci

 

co do cieni to po pierwsze krzywa tego dłuższego bevela nie jest symetryczna, bryła generalnie nie jest w perspektywie, co do samej krzywej, to wyobraź ją sobie jako zbiór płaszczyzn, od ich ilości zależy obłość cienia, ale przy tym światle który masz , krzywa ulegnie bardzo mocnemu skróceniu w cieniu

a i staraj się wrysować sobie kierunek światła jako trójkąt w układzie współrzędnych co spowoduje że rzutując sobie linie cienia na oś  będziesz się pilnował

MYTH FORMY OVER 1.jpg

  • Like 2
Napisano

@takashmen Dzięki 🙂 To znowu mam pare pytań. Czyli mam nie przerabiać sobie zdjęcia za pomocą adjustment treshold tylko starać się w głowie to tak uprościć i później zacząć malować? Ewentualnie na końcu użyć AT żeby zobaczyć czy prawidłowo sobie wszystko uprościłem?

W dniu 8.05.2020 o 03:32, takashmen napisał:

Co do Loomisa, to moim zdaniem jest to przestarzały system rysowania postaci, o wiele bardziej przystępne są te oparte na bryłach w przestrzeni jak na przykład system Michaela Hampton,

Zostawić na razie Loomisa czy poprostu dołożyć sobie jeszcze tą książkę i robić ją jednocześnie z Loomisem?:  https://www.amazon.com/Figure-Drawing-Invention-Michael-Hampton/dp/0615272819/ref=sr_1_1?crid=NM2ZZZ0HX7DA&dchild=1&keywords=michael+hampton+figure+drawing&qid=1589067593&s=books&sprefix=michael+hampton+%2Cstripbooks-intl-ship%2C295&sr=1-1

I ten koleś z tego kanału co podałeś poleca jeszcze inną książkę co o niej myślisz?

 

 

ZZhdEQD.jpg

 

b777W7A.jpg

 

a4Wurn8.jpg

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Myth napisał:

@takashmen Dzięki 🙂 To znowu mam pare pytań. Czyli mam nie przerabiać sobie zdjęcia za pomocą adjustment treshold tylko starać się w głowie to tak uprościć i później zacząć malować? Ewentualnie na końcu użyć AT żeby zobaczyć czy prawidłowo sobie wszystko uprościłem?

Zostawić na razie Loomisa czy poprostu dołożyć sobie jeszcze tą książkę i robić ją jednocześnie z Loomisem?:  https://www.amazon.com/Figure-Drawing-Invention-Michael-Hampton/dp/0615272819/ref=sr_1_1?crid=NM2ZZZ0HX7DA&dchild=1&keywords=michael+hampton+figure+drawing&qid=1589067593&s=books&sprefix=michael+hampton+%2Cstripbooks-intl-ship%2C295&sr=1-1

I ten koleś z tego kanału co podałeś poleca jeszcze inną książkę co o niej myślisz?

 

To ma być twoja interpretacja kadru, nie kopia tego co wypluje ci treshhold, używanie go może ci podpowiedzieć jakieś rozwiązanie, ale to ćwiczenie jest po to żeby nauczyć się widzieć i operować plamami przy tworzeniu własnych ilustracji

 

Co do Hamptona  i Loomisa, to nie podejmę za ciebie decyzji . Najważniejsze w tym wyborze jest to po co się uczysz danego sposobu rysowania postaci, czy chcesz robić ilustracje zawierające dynamiczne pozy na przykład, do tego dochodzi twoja znajomość anatomii lub jej brak.

O Bridgdamie nie ma zadnia, to jest kolejny sposób na rysowanie, jakby w opozycji do niego postawiłbym tego gościa: glenn vilppu

Przy okazji znalazłem Hamptona za darmo: https://anatomiaartistica.files.wordpress.com/2014/09/michael-hampton-figure-drawing-design-and-invention-1.pdf

Edytowane przez takashmen
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Ja bym na Twoim miejscu przeczytał wszystkie wspomniane klasyki czyli Loomis, Bridgman, Hogarth (tych dwóch ostatnich to raczej przejrzeć niż czytać;)) czy z nowszych Hampton, Vilppu, Huston czy Lemen. Kiedyś Hampton miał kurs na CGMA z anatomii, gdzieś powinien w necie krążyć jako analytical figure drawing czy coś. Potem prowadził go Ron Lemen, który miał kilka fajnych tutoriali, chyba w Imagine FX. Nie musisz wszystkich kupować, ale wszystkie są przydatne  i w najgorszym wypadku dowiesz się, które metody Ci nie odpowiadają.

Moderndayjames jest spoko, na Twoim etapie w sam raz. Koleś ma live'y na YT dość często teraz.

  • Like 2
Napisano (edytowane)
W dniu 10.05.2020 o 05:41, takashmen napisał:

To ma być twoja interpretacja kadru, nie kopia tego co wypluje ci treshhold, używanie go może ci podpowiedzieć jakieś rozwiązanie, ale to ćwiczenie jest po to żeby nauczyć się widzieć i operować plamami przy tworzeniu własnych ilustracji

Dzięki 🙂 To nie będę go używał.

W dniu 10.05.2020 o 10:14, KLICEK napisał:

hampton mistrz 🙂 czytalem ksiazke pomogla mi zrozumiec kilka rzeczy 🙂 

No mam nadzieję 🙂  Jak się już uczyć to od najlepszych!

W dniu 10.05.2020 o 11:22, SebastianSz napisał:

Ja bym na Twoim miejscu przeczytał wszystkie wspomniane klasyki czyli Loomis, Bridgman, Hogarth (tych dwóch ostatnich to raczej przejrzeć niż czytać;)) czy z nowszych Hampton, Vilppu, Huston czy Lemen. Kiedyś Hampton miał kurs na CGMA z anatomii, gdzieś powinien w necie krążyć jako analytical figure drawing czy coś. Potem prowadził go Ron Lemen, który miał kilka fajnych tutoriali, chyba w Imagine FX. Nie musisz wszystkich kupować, ale wszystkie są przydatne  i w najgorszym wypadku dowiesz się, które metody Ci nie odpowiadają.

Moderndayjames jest spoko, na Twoim etapie w sam raz. Koleś ma live'y na YT dość często teraz.

Dzięki 🙂 To będę robił Loomisa i Hamptona a resztę postaram się kiedyś obczaić.

 

Staram się stosować do wszystkich waszych rad i robić te materiały co mi podsyłać ale jest tego strasznie dużo ( i dobrze)  🙂 

To próby zastosowania rad takashmen'a  i Sebastiana: 

pvawnj1.jpg

 

U6K8zpS.jpg

 

draDKbt.jpg

 

Aha i robię cały czas howtodraw Robertsona ale raczej na kartce długopisem 😛 

Edytowane przez Myth
Napisano (edytowane)

Tyle jest materiału do przerobienia że ostatnio się trochę gubiłem co i kiedy robić więc zrobiłem sobie taki mały plan. Powiedzcie co o tym sądzicie czy nie za długie będą przerwy między materiałami?

2 dni: Loomis/Hampton

2: Drawabox

2:Scott Robertson/ design sketching

2: ctrl+paint

2: Martwa natura + jakieś bryły.

Martwa natura czacha nie jestem do końca z niej zadowolony ale pomęczyłem ile potrafiłem. Starałem się ją trochę urozmaicić. Na pewno lewa strona wyszła beznadziejnie i to widzę a resztę proszę wy mi pokażcie 🙂 

HIMQOJa.jpg

step by step

zdhvlRF.jpg

 

zY4lI1d.jpg

 

MgVXx8r.jpg

 

VKUizAJ.jpg

 

dużo z drawabox:

b5UQqN4.jpg

 

GJ0VnEM.jpg

 

d1TPOQW.jpg

 

 

ZxRpETF.jpg

 

G6q87zb.jpg

 

 

cQStrd7.jpg

 

t7SLk9D.jpg

 

7xl3wCi.jpg

 

b8zsd4V.jpg

 

yzHUpdh.jpg

 

sTp6MJl.jpg

 

b8zsd4V.jpg

Jakbyście mogli polecić z jakich stron korzystacie podczas ćwiczeń rysowania ludzi ja znalazłem takie dwie:

https://quickposes.com/en/gestures/random

http://reference.sketchdaily.net/en

No i troszkę Hamptona: 

7n5x34G.jpg

fhkQSTC.jpg

Edytowane przez Myth
  • Like 3
Napisano

Super wrzutka!


Mam trochę problem z tym, że ten ostry blik światła po prawej stronie jest tak blisko rozmycia na tej martwej. Wydaje mi się, że to ma sens kiedy jest to materiał bardziej refleksyjny i ten punkt odbija i rozprasza światło ale kiedy czaszka jest matowa to blik i rozmycie (kiedy na refce widać tam mocny kontrast do tła) nie współgrają ze sobą. Wygląda to kozacko i bajerancko ale to rozmycie bym umieściła w jakimś innym miejscu. Gdzie dokładnie nie wiem, bo nie ogarniam krawędzi jak Sebastian 😉 (może przy brodzie?)

I 4 pozycja z drawaboxa, to żuczkowate coś ma super lineart. Jestem fanem tego jak wyważone są linie

 

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Ogólnie bardzo spoko czacha! Nieźle idzie 🙂 Co ja bym poprawił na szybko:

1. Mocniejsze cienie rdzeniowe. Jak forma odchyla się od światła to najciemniej jest w miejscu gdzie już nie dociera światło rzucone a jednocześnie nie wpada tam/wpada niewiele światła odbitego od innych powierzchni

2. Cienie rzucone = ostra krawędź. Wiem, że na refce nie zawsze to widać i to zależy od typu światła trochę, ale nawet jak tak nie jest na refce/w realu to bym podkręcał w te stronę, czyli rzucone to ostrzejsze. Pamiętaj też, że ostra krawędź nie towarzyszy wyłącznie cieniom rzuconym, to jest po prostu gwałtowna zmiana płaszczyzny i półtony też mogą mieć ostrą krawędź. Jak masz 2 płaszczyzny w świetle, które są przełamane (jak ścianki jakiegoś wielościanu), a nie deliktanie przechodzące z jednej w drugą (jak powierzchnia kuli) to też będą ostro oddzielone od siebie.

3. Mocniejsze kontrasty.

4. Zgubione krawędzie robiłbym tam, gdzie różnica waloru jest mała raczej niż tam, gdzie masz mocny kontrast

5. Pewne rzeczy można bardzo estetycznie "zgubić" w cieniu (patrz zęby)

Moje poprawki (fragmenty tylko):

spacer.png

Ale ogólnie to bardzo ładna czacha, po prostu przydałoby się ją trochę "ścieśnić" 🙂 w kwestii detalu i może nieco proporcje poprawić, ale mniejsza o to póki co.

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

@SebastianSz

@zlyczlowiek

@blood_brother

Dzięki! 🙂

@Zazu

Dzięki zgadzam się ze wszystkim 🙂 

Pod spodem małe poprawki i kilka nowych ćwiczeń.

Dobra a teraz parę Pytań.

1. Czy system nauki 2dni jednego tematu np. anatomii albo coś innego a później 2 dni jakiś inny materiał i tak np po 8 dniach przerwy znowu anatomia ma sens? Czy to nie jest za długa przerwa? Materiału mam strasznie dużo do przerabiania i tak właśnie to sobie dziele tylko czy te przerwy właśnie między tematami nie są za długie?

2. Czy na samym starcie warto jest się już zacząć bawić kolorem? Wymyśliłem sobie że będę na razie ćwiczył w czerni i bieli i tak robię ale może warto już zacząć jakieś martwe w kolorze? 

3. Jak radzicie sobie z proporcjami kiedy malujecie digitalowo? Jak je mierzycie na oko? 

4. I jak możecie to podzielcie się proszę waszą analizą jaką wykonujecie rysując, malując. Ja najpierw zwracam uwagę na proporcje staram się je rozrysować później cienie gdzie twarda gdzie miękka krawędź no i na metariał fakturę czy coś świeci czy matowe czy odbija światło czy nie no i to w sumie chyba tyle. Także jesli jeszcze coś powinienem analizować to się chętnie dowiem bo zdarza mi się też po prostu bezmyślnie kopiować 😞   

 

0YToR9b.jpg

 

Tej gruszki to za nic  nie potrafię poprawić... 😞 WsPS8Ry.jpg

Tą martwą starałem się robić w ten sam sposób jak Sebastian opisywał w swojej teczce. Jedna rzecz którą zauważyłem to naprawdę warto jest sobie przygotować w miarę poprawny szkic jeśli chodzi o proporcje bo później to wszystko wychodzi i co się namęczyłem z tą miską żeby ją poprawić to moje 😄 I proszę jeśli ktoś może o porady jak poprawić ten nóż tam jest tyle małego detalu że nie mam w ogóle pojęcia jak do niego podejść i dlatego wygląda tak paskudnie 😞   

9Qh5uIj.jpg

5gyQDYN.jpg

Tutaj jestem zadowolony ze wszystkiego także czekam na wasze poprawki 🙂  no może to co widzę to proporcje stołu i jabłka się rozjechały ale do wybaczenia ( przynajmniej według mnie)

1Way6TR.jpg

X0yTXlm.jpg

bez komentarza, no paskudctwo  😄

GAI4CaQ.jpg

 

Draw a box serio kozackie lekcje tam mają 🙂 

CtLrRq6.jpg

 

Trochę Loomisa i Hamptona rzeczywiście chyba system Hamptona bardziej mi podchodzi zobaczymy jak będzie później.

ClzMnnL.jpg 

I praca na konkurs. Generalnie nie lubie takiego stylu ale jakoś swobodnie mi się rysuje tego typu prace chociaż zdecydowanie wole klimaty Safronova i Rapozy 

3jF3Awp.jpg

 

0DdQG6R.jpg

Edytowane przez Myth
  • Like 1
Napisano
16 godzin temu, Myth napisał:

1. Czy system nauki 2dni jednego tematu np. anatomii albo coś innego a później 2 dni jakiś inny materiał i tak np po 8 dniach przerwy znowu anatomia ma sens? Czy to nie jest za długa przerwa? Materiału mam strasznie dużo do przerabiania i tak właśnie to sobie dziele tylko czy te przerwy właśnie między tematami nie są za długie?

Tydzień przerwy to nie tragedia, najważniejsze jest tylko, żeby to sie odbywało regularnie. Problem polega na tym, żeby nic Ci akurat w tym dniu ważnego w życiu nie wypadło, co może szybko zmienić tydzień przerwy w dwa tygodnie, potem trzy i doprowadzić do porzucenia przyzwyczajenia. Jeśli dopilnujesz, żeby faktycznie była sesja na tydzień, to nie masz sie czym martwić. Dobrze by było po tym tygodniu robić sobie krótkie przypomnienie co robiłes w zeszłym tygodniu, wtedy Ci sie lepiej utrwali w pamięci.

17 godzin temu, Myth napisał:

2. Czy na samym starcie warto jest się już zacząć bawić kolorem? Wymyśliłem sobie że będę na razie ćwiczył w czerni i bieli i tak robię ale może warto już zacząć jakieś martwe w kolorze? 

Już nie jesteś na samym starcie, bardzo dobrze Ci idzie i widać po Twoich pracach że rozumiesz jak ważne są proporcje i walor, więc jak najbardziej mógłbyś wprowadzać kolor. Możesz to zrobić na 2 sposoby, albo rzucić sie na głęboką wodę i malować martwe natury zbierając najbardziej oczojebne przedmioty i oświetlając je kulą Disco, albo powoli wprowadzać coraz to bardziej skomplikowane zagadnienia koloru. Ten drugi sposób jest znacznie lepszy, tutaj poleciłbym Ci James'a Gurney'a który ma bardzo dobry tutorial, gdzie zaczyna od czerni i bieli a potem wprowadza bardzo ograniczone palety. On sie już na tyle zna, że wprowadzając tylko jedną barwę do palety potrafi stworzyć iluzję pełnej gamy barw, operując tylko kontrastami między chłodnymi i ciepłymi barwami. Link do gumroad

17 godzin temu, Myth napisał:

3. Jak radzicie sobie z proporcjami kiedy malujecie digitalowo? Jak je mierzycie na oko? 

Oprócz wszystkich normalnych trików z kartki możesz dodać dobrodziejstwa związane z warstwami. Jeśli np kopiujesz gotowe z referencji i po dłuższym czasie czujesz, że ogarnia Cię szaleństwo i przestajesz dowierzać własnym oczom, możesz nanieść oryginał na swój rysunek i tylko na jedną sekundę go włączyć. W ciągu tej sekundy często mnie rozwala ile rzeczy źle pomierzyłem. Albo zamiast wyobrażania sobie horyzontalnej lub pionowej linii żeby zobaczyc co przecina, można sobie po prostu tę linię narysować na warstwie.

17 godzin temu, Myth napisał:

4. I jak możecie to podzielcie się proszę waszą analizą jaką wykonujecie rysując, malując. Ja najpierw zwracam uwagę na proporcje staram się je rozrysować później cienie gdzie twarda gdzie miękka krawędź no i na metariał fakturę czy coś świeci czy matowe czy odbija światło czy nie no i to w sumie chyba tyle. Także jesli jeszcze coś powinienem analizować to się chętnie dowiem bo zdarza mi się też po prostu bezmyślnie kopiować 😞   

Rysunek (proporcje, umiejscowienie i kształty) jest królem wszystkiego, wszystko inne jest drugorzędne (co nie oznacza, że dużo nie daje). Staram sie o tym pamiętać i to wszystko, bo często nawet to mnie przerasta. ;)

 

Mam parę uwag odnośnie ilustracji.

Myth01.thumb.jpg.8c8bc05dacdadd3645aa8cc912e9640d.jpg

Kreskówkowy styl polega na wyginaniu proporcji, ale kształtów już mniej. Mam na myśli, że można zmiejszać i zwiększać, wydłużać i poszerzać, aby uzyskać estetyczny i psychologiczny efekt, manipuować rozmiarami, ale jeśli w rzeczywistości coś jest wypukłe bo jest tam jakiś mięsień (1), to nie powinieneś zmieniać tego na wklęsłe bez dobrego powodu. Triceps grubszy od oda jest dopuszczalny, ale wklęsłe przedramie, wklęsły mięsień grzbietu to nie są dobre zmiany jeśli nie są uzasadnione, także pilnuj, żeby kształty sie zgadzały z ludzkimi, chyba, że wiesz co robisz.

(2) Nie żałuj czasu i wysiłku na dłonie. Są one na drugim miejscu po twarzy najbardziej ekspresyjną częścią ciała. Kosztują wprawdzie sporo jeśli chodzi o czas i koncentrację, ale zawsze warto. Nie poprzestawaj na przypadkowym bułowatym kształcie na końcu nadgarstka. Musisz zawsze wiedzieć, gdzie każda kostka ma swoje miejsce.  Postaraj się. to nigdy nie będzie zmarnowany czas i wysiłek.

(3) Zrób sobie zdjęcie pozy i przyjrzyj się, dużo na tym zyskasz. Tutaj również nie ma znaczenia, czy robisz realizm czy kreskówkę, ramiona powinny być tej samej długości na obu stronach, a stawy wyginać w miarę tak, jak u prawdziwych ludzi. Ten łokieć był za bardzo ściśnięty. Mam podejrzenie, że robiły Ci sie dziwności, bo postaci wchodziły sobie w paradę i zaczynało to wpływać na naturalność ich póz, ale zgaduję, mogę się mylić.

(4) Światłocień - nie używaj takej twardzej jasnej linii na krawędzi ramienia. Rimlight to jest normalne źródło światła które opisuje trójwymiarowe kształty, zwykła linia wzdłuż ramienia nie wystarcza. Obadaj to sobie na martwych naturach albo w programie 3D. Zobacz przykład, chyba widać na pierwszy rzut oka co wygląda lepiej:

rimlight.thumb.png.b9dbf1b39c5ceea90aa11fd30215873a.png

Na Twoim rysunku starałem sie pokazać o co mi chodzi na ramieniu pierwszym od lewej na obrazku, niestety nie miałem już czasu by zrobić to na całej postaci, ale powinno wystarczyć do pokazania co miałem na myśli.

Ogólnie to świetnie Ci idzie i oby tak dalej! W ogóle sie z Tobą nie zgadzam, gdy napisałeś o swojej pracy że to paskudztwo, mnie sie podoba. Tak trzymaj, ale nie odpuszczaj, cała zabawa polega na tym, żeby wkładać coraz więcej wysiłku i koncentracji. To sie nigdy nie robi łatwiejsze, po prostu człowiek sie przyzwyczaja do ciężkiej pracy, ale za to jeśli coś Ci dobrze wyjdzie, to zawsze saysfakcja cieszy na tyle, żeby wracać po więcej. Powodzenia i jakbym coś niejasno napisał to pytaj.

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano
W dniu 31.05.2020 o 22:03, dm_ napisał:

Cześć.

 

Ile czasu dziennie poświęcasz na rysowanie (ćwiczenia, zabawa itd.)? Pytam z ciekawości.

Cześć.

 Jak najwięcej mogę 🙂 Wiadomo że różnie to bywa nie zawsze człowiek ma czas ale generalnie to każdą wolną chwilę.  Praktycznie to robię tylko ćwiczenia jakieś własne projekty to rzadko raczej tylko mi się zdarzało jak na forum rozpoczęliśmy tą serię speed/sculpt paint to wtedy starałem się coś od siebie dorzucić 😉 

@EthicallyChallenged

Dziękować dziękować 🙂 dużo dobrego.

W dniu 31.05.2020 o 16:09, EthicallyChallenged napisał:

Powodzenia i jakbym coś niejasno napisał to pytaj.

Chyba rozumiem ale tak naprawdę to wyjdzie w praniu przy jakichś następnych prackach 🙂 

W dniu 31.05.2020 o 16:09, EthicallyChallenged napisał:

Już nie jesteś na samym starcie, bardzo dobrze Ci idzie i widać po Twoich pracach że rozumiesz jak ważne są proporcje i walor, więc jak najbardziej mógłbyś wprowadzać kolor. Możesz to zrobić na 2 sposoby, albo rzucić sie na głęboką wodę i malować martwe natury zbierając najbardziej oczojebne przedmioty i oświetlając je kulą Disco, albo powoli wprowadzać coraz to bardziej skomplikowane zagadnienia koloru. Ten drugi sposób jest znacznie lepszy, tutaj poleciłbym Ci James'a Gurney'a który ma bardzo dobry tutorial, gdzie zaczyna od czerni i bieli a potem wprowadza bardzo ograniczone palety. On sie już na tyle zna, że wprowadzając tylko jedną barwę do palety potrafi stworzyć iluzję pełnej gamy barw, operując tylko kontrastami między chłodnymi i ciepłymi barwami. Link do gumroad

Ogólnie w najbliższym czasie nie będę mógł sobie niestety ogarnąć tego tutka może jest coś od czego mógłbym zacząć zabawę z kolorem ale za darmo?

 

zadanka z ctrl paint żeby pusto nie było 😛 

Y1WxMrN.jpg

 

zeSD66t.jpg

 

gdpaVWL.jpg

 

oYj8Uew.jpg

Napisano
9 godzin temu, Myth napisał:

Ogólnie w najbliższym czasie nie będę mógł sobie niestety ogarnąć tego tutka może jest coś od czego mógłbym zacząć zabawę z kolorem ale za darmo?

No pewnie. Możesz poczytać jego blog który prowadzi od wielu lat. Ogólnie to darmowych materiałów jest mnóstwo. Chodziło mi o to, że dobrze jest podejść do koloru w sposób kontrolowany, żeby się nie poskładać jak nagle jest 1000 nowych rzeczy do ogarnięcia, więc fajnie jest zacząć od ograniczonej palety i malować rzeczy które są dość proste jeśli chodzi o kolor, na przykład jeśli chcesz obadać w jaki sposób żółte światło wpływa na niebieski przedmiot, to ustaw sobie prostą martwą naturę z jednym niebieskim przedmiotem na prostym tle, żeby rozbić sobie problem na mniejsze części.

  • Thanks 1
Napisano

Trochę świeżych ćwiczeń i świeżych pytań 🙂 

1. Jak robię gesture drawing np 1 minutowe to czy warto od razu zrobić sobie tą samą pozę tylko dłużej? Przykład prawy dolny róg. btw złoto jeżeli ktoś zamierza robić Hamptona  https://www.youtube.com/channel/UCgPj2jSpcJaN6C5xMi8ohfg

2. Analizowanie prac mistrzów. Jak to robić jak wy to robicie?

3. W sumie to nie będzie do końca pytanie tylko bardziej prośba 🙂 jakby się wam chciało podzielić osobami których prace lubicie oglądać jacyś wasi ulubieni chętnie pooglądam 🙂  

4. Tutaj jeszcze apropo tego wprowadzania powoli koloru to szukałem jakichś materiałów od których mógłbym zacząć i w sumie nic ciekawego nie znalazłem także jakbyście coś mieli to chętnie przyjmę wszelki materiał. 

Tak w ogóle to mam wrażenie że mało materiału przerabiam w stosunku do tego ile czasu na to poświęcam czy każdemu się tak wydawało na początku czy to ja po prostu jestem strasznie powolny?

bRnbtc9.jpg

 

 rMSeODo.jpg

 

Znowu coś mi się proporcje rozjechały na początku i musiałem trochę poprawiać później ale na szczęście nie aż tak mocno jak w poprzedniej pracy.

WdbhX07.jpg

 

WLcIDtD.jpg

 

rYlZu39.jpg

 

Ac39Prv.jpg

 

 

LLRwgk5.jpg

 

A0yNxL6.jpg

 

 

 

 

  • Like 2
Napisano
W dniu 13.06.2020 o 00:10, Myth napisał:

Tutaj jeszcze apropo tego wprowadzania powoli koloru to szukałem jakichś materiałów od których mógłbym zacząć i w sumie nic ciekawego nie znalazłem także jakbyście coś mieli to chętnie przyjmę wszelki materiał. 

Na ctrl+paint widziałem kursy o kolorze. 

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)
W dniu 14.06.2020 o 10:43, KLICEK napisał:

kozackie te wpraweczki 🙂

dzięki  🙂  Jakby ktoś miał jakiś fajny tutorial o rzutowaniu cieni to chętnie przygarnę szczególnie na inne przedmioty jak to powinno się robić Dz9RaWG.jpg

FJwXI2e.jpg

 

tJlJKEA.jpg

 

 

Edytowane przez Myth
  • Like 2
Napisano

Ja bym polecał zacząć od How to Draw, ale o cieniach rzuconych tam nic nie ma, cała książka jest tylko o rysowaniu obiektów, a temat rysowania cieni rzucanych przez te obiekty jest dopiero w How to Render. Rzucanie cieni na inne przedmioty robi się szybko zagmatwane jeśli chodzi o rozrysowywanie tego ściśle w perspektywie. Dobra rzecz do ćwiczenia i nauki, ale w produkcji raczej za długo trwa, więc można to rozkminić ustawiając modele, makiety i fizyczne światła albo zrobić model w 3D. Jaki jest stopień skomplikowania tych przedmiotów które masz na myśli?

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano
W dniu 17.06.2020 o 10:37, SebastianSz napisał:

How to Draw i How to Render Scotta Robertsona, tam jest chyba wszystko co może Ci być potrzebne jeśli chodzi o cienie rzucone 🙂

 

12 godzin temu, EthicallyChallenged napisał:

Ja bym polecał zacząć od How to Draw, ale o cieniach rzuconych tam nic nie ma, cała książka jest tylko o rysowaniu obiektów, a temat rysowania cieni rzucanych przez te obiekty jest dopiero w How to Render

Scotta robię 🙂 Jestem na etapie rozkminiania pierwszych rozdziałów. Część z linijki część nie. Generalnie to tak robię że najpierw rozkminiam co i jak z linijką a później  jak już wiem co i jak to owiele łatwiej się rysuje już bez z tą wiedzą.  😛  To tylko mała część tego co zrobiłem ale generalnie jestem na tym etapie jeśli chodzi o HTD.

 

JQ0Obkz.jpg

 

12 godzin temu, EthicallyChallenged napisał:

Jaki jest stopień skomplikowania tych przedmiotów które masz na myśli?

Haha 😄 Chodziło mi o najprostsze bryły. Chciałem się pobawić w jakieś szalone kompozycje prostych brył z wyobraźni 🙂 Tutaj zrobiłem mega podstawy ale chciałem pododawać więcej niż jeden sześcian na obrazek. Największy problem mam z kulami nie za bardzo ogarniam jak mam im rysować cienie żeby to było zrobione w poprawny sposób a szczególnie jeśli kula znajduje się blisko jakiegoś przedmiotu np sześcianu ( żeby nie było za trudno) i jak wtedy rzutować cień na ten sześcian. Tutaj wszystko z wyobraźni oprócz jednego ze środka.

jPYfLAi.jpg

Martwa. Jestem bardzo z niej zadowolony także nie pozwólcie mi na to za długo i poproszę o solidny feedback co jest nie tak i jak to poprawić. Teraz sam widzę że troszkę zabrakło odbić przedmiotów na dzbanku. Chyba nie muszę pisać że chciałem uzyskać efekt obrazu farbami olejnymi 🙂 

I od razu pytanie apropo procesu. Czy u was też tak to wygląda że malujecie sobie najpierw na "miękko" a później używacie jakiś pędzli z texturami tak jak ja to zrobiłem czy może od razu malujecie pędzlami z texturami?

 QYal4wz.jpg

 

wKYEQGV.jpg

 

Mały proces.

buWPCva.jpg

 

3ZcrkvF.jpg

OBWlxKx.jpg

QYal4wz.jpg

 

Parę szybkich ćwiczeń.

O4TE1LP.jpg

 

1wawAy0.jpg

 

Naprawdę starałem się żeby ta gruszka nie wyszła tak płasko...

 TCLBTjN.jpg

 

 

 

 

 

 

  

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Aha, jeśli to takie prymitywne bryły, to na pewno How to Render Ci wystarczy. Tam sa opisane budynki, pojazdy i inne rzeczy  Myślałem że będziesz robił samolot, rzucajacy cień na czołg, który jedzie pod górę i rzuca cień na rzeźbę Dawida Michała Anioła miażdżona gasienicami 🙂

Cienie rzucane przez kule sa elipsami widzianymi w perspektywie. Tutaj ja miałem spore problemy z How to Draw, bo nie wiedziałem, jak mogę mieć pewność, gdy rysuję elipsę która ma reprezentować koło widziane w perspektywie, nie rysuję tak naprawdę elipsy, reprezentujacej elipsę widziana w perspektywie? Problem jest ten sam, co z kwadratem widzianym w perspektywie: gdzie się kończy kwadrat, a zaczyna prostokat? Dopiero, jak odpaliłem blendera i poogladałem sobie koła i elipsy z różnych katów z siatka na wierzchu, to zaczałem rozumieć lepiej, co jest grane, więc doradzam też takie rozwiazanie, jak zaczniesz mieć poczucie, że nic nie ma sensu. 
 

Co do pytania o pędzle z teksturami, to odpowiedź jest prosta: przed wynalezieniem sterylnychh pędzli cyfrowych, które sa w stanie położyć jednolity kolor wszędzie i bez zakłóceń, martwe natury były malowane pędzlami z włosów, nanoszacymi kolorowy proszek zmieszany z tłuszczem na chropowate powierzchnie. Nie było opcji, żeby nie było tekstur, a ludzie mieli to w dupie i malowali, bo ważne było tylko, żeby kształty były takie, jak trzeba, w tym miejscu co trzeba, i żeby miały taka jasność, jak trzeba. To się nie zmieniło do dzisiaj, więc nie martw się za bardzo o tekstury lub ich brak. Popróbuj z nimi i bez nich, ale martw sie o kształty, a nie o to, jaka maja fakturę, bo to jak martwienie się o fakturę materiału spodni, które wybierasz w sklepie, tracisz czas na decydowanie jaka fakturę materiału wybrać, kupujesz spodnie, idziesz do domu, zakładasz, a spodnie sa za krótkie i sie w nie nie miescisz - straciłeś czas na decydowanie o sprawach drugorzędnych kosztem spraw pierwszorzędnych, jesteś człowiekiem bez spodni, przegrałeś życie 😜

 

Edytowane przez EthicallyChallenged
  • Haha 1
  • Thanks 1
Napisano

Kurde faktycznie w HtD nie ma nic o cieniach, jakoś mi się te 2 książki (HtD i HtR) w jedno zlewają 😄 Niemniej jednak ciężko będzie wykreślić cienie, nie potrafiąc wykreślić brył, więc i tak wiedza z obu jest potrzebna.

Jedna myśl, nie pamiętam skąd wprawdzie, jaka bardzo mi pomaga w rysowaniu cieni rzuconych w praktyce, (czyli niekoniecznie na czystych geometrycznych bryłach) to to, żeby cień rzucony pomagał w czytelności kształtu na który pada, a nie tego, który go rzuca. Jak jakieś smocze skrzydło rzuca cień na rycerza w zbroi to i tak nie wykreślisz tego dokładnie, więc założenie jest takie, żeby ten cień szedł przede wszystkim po formie zbroi i jej kształt podkreślał, a niekoniecznie precyzyjne oddawał kształt skrzydła (w jakichś tam granicach).

Martwe natury, moim zdaniem, bardzo ładne, szczególnie ta z dzbankiem.

Małe poprawki i ogólne uwagi:

dYEE5Hq.jpg

Według mnie powinieneś podbijać kontrasty trochę bardziej, żeby mocniej uwypuklić formy, nawet jeśli w rzeczywistości tak nie jest. Druga sprawa to krawędzie, można niektóre bardziej wyostrzyć, szczególnie w punkcie skupienia, a niektóre bardziej zgubić. Ja tutaj podbiłem ostrość krawędzi o tej małej szmatki po lewej i krawędzie od dzióbka z jednej strony na maksa zgubiłem. To może być czasem fajny efekt, kiedy nie masz de facto czegoś namalowanego ale mózg stworzy iluzję, że coś tam jest, na tej zasadzie: 

 jpeg

Rzuć też okiem na chińskie martwe natury i zobacz jak fajnie pokazują mięsiste formy:

792f1916b413aeef20edb617095d9c87.jpg 

0b58fa832f5bd4ab4fcbd87e0a709b4c.jpg

Przy okazji widać na tym jak ważne są bryły 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

@EthicallyChallenged

@SebastianSz

Dzięki panowie 🙂

Co do podbijania kontrastu to wiem że już wcześniej mi o tym pisałeś i co śmieszniejsze właśnie w tej martwej starałem się to zrobić xD 

Widziałem te chińskie martwe wcześniej naprawdę kozackie.

To zamieszczam poprawioną martwą i wipa mam nadzieje że wypowiecie sie na jego temat bo jak w fazie szkicu coś bardzo nie gra i to przeoczę to będzie źle 😛  i kilka ćwiczeń

qsCfQza.jpg

 

aMcxLeK.jpg

 

xSHvuzS.jpg

Hampton

ZD4Y2Oc.jpg

 

DtGBJUO.jpg

DrawaBox

UF2hozd.jpg

 

ufWVTO5.jpg

Edytowane przez Myth
  • Like 2
Napisano

W tym Wipie uważaj na nogi bo teraz wygląda jakby stał centralnie na wprost a góra ciała jest jednak fajnie wygięta. I lewa ręka- przedramię ma skrót perspektywy jakby wychodziło przed niego a skoro trzyma miecz to powinno być za nim. Możliwe ,że te błędy wynikają z jakości szkicu i wiesz o tych rzeczach ale pytałeś to piszę:) Pamiętaj, że fajna poza w postaci bardzo fajnie może sprzedać wiele "feelingu". Zobacz jak Six more Vodka fajnie przedstawiają postacie- to jest fajna referencja myślę. Powodzenia!

  • Thanks 1
Napisano
18 godzin temu, rymin napisał:

W tym Wipie uważaj na nogi bo teraz wygląda jakby stał centralnie na wprost a góra ciała jest jednak fajnie wygięta. I lewa ręka- przedramię ma skrót perspektywy jakby wychodziło przed niego a skoro trzyma miecz to powinno być za nim.

Dzięki! 🙂 Właśnie te nogi mnie męczyły chyba najbardziej. Wydawało mi się że można tak stać ale jak mi o tym napisałeś to sobie sam spróbowałem tak stanąć... no i nie bardzo 😄  

18 godzin temu, rymin napisał:

Możliwe ,że te błędy wynikają z jakości szkicu i wiesz o tych rzeczach ale pytałeś to piszę:)

Super że napisałeś bo nie wiedziałem. Także na przyszłość jeżeli zakładacie że coś wiem to prawdopodobnie nie wiem 😄 

Mała poprawka szkicu i drawabox

zmsSKfy.jpg

L7xJJZP.jpg

k21iV61.jpg

  • Like 1
Napisano

Podoba mi się ta ostatnia kompozycja, wygląda bardzo pro. Nie wiem, na ile celowo bawisz się kompozycją, bo takie przytulenie rzeczy do krawędzi może być ryzykowne (trójpodział jest bezpieczniejszy)  ale fajnie czuć dzięki temu ten dystans, nie tylko fizyczny, pomiędzy postacią a zamkiem.  

Można spróbować podkręcić chmury, tak żeby prowadziły bardziej w kierunku zamku, może dodać też jakies unoszące się nad ziemią przed zamkiem, żeby dodać więcej odległości.  Popatrz na prace Franklina Bootha, może Cię do czegoś zainspirują.

IZGeIbra.thumb.jpg.af32768ddce948ddaa93dd09d2b9fbe2.jpg

  • Like 2
Napisano (edytowane)
24 minuty temu, SebastianSz napisał:

Podoba mi się ta ostatnia kompozycja, wygląda bardzo pro.

Pewnie dlatego że patrzyłem na prosów jak ją rozkminiałem 🙂 Dzięki

Ale twoje poprawki wyglądają dużo lepiej 😄  

Edytowane przez Myth
  • Like 1
Napisano

Ktoś powiedział, żeby traktować environment jako postać, i myślę, że warto to aplikować do kompozycji w ogóle. Pomyśl o ziemi, chmurach, zamku i całej nieożywionej reszcie jako o czymś co żyje, rusza się i ma jakąś swoją dynamikę, i jakby świadomie pomaga w opowiedzeniu historii którą przedstawia praca. Tak jak postać powinna zawsze coś robić, a nie tylko sobie stać bo tak, tak samo pień, chmura, kamień czy mur powinny coś robić.

 

IZGeIbra0.thumb.jpg.4e3746152a9bd84e89e691ddfeb7c349.jpg

 

Oczywiście, nie wszystko musi być zawsze ultra dynamiczne, można subtelniej te rzeczy traktować, ale nie powinno być nudne.

Co do samych chmur to nie podchodź do nich jako do płaskich kształtów na ścianie - chmura to zajebiście wielka, przestrzenna bryła, która wisi w powietrzu i perspektywa też na nią działa. Obczaj ten filmik, fajna stylizacja chmur (końcówka od 14 minuty najważniejsza) 

 

  • Like 1
Napisano

@SebastianSz

Kozacko 🙂 Ale ostatnio dużo wiedzy mi od was wpadło! No postaram się pomalować tak chmurki i może jeszcze kompozycje zacznę ćwiczyć chociaż na brak ćwiczenia do robienie nie narzekam 🙂 

Po godzinkach jak wykonam już odpowiednią porcję ćwiczeń to ciągnę dalej mojego wipa. Zrobiłem już taki wstępny lineart trochę pozmieniałem i bardzo namęczyłem się z dłońmi i tą szmatką między nogami i... nie jestem z nich zadowolony według mnie okropnie wyglądają szczególnie te dłonie. Jakby komuś się chciało to bardzo bym prosił o rady jak to poprawić może jakiś mały over? Generalnie wynika to z tego że dłoni jeszcze nie studiowałem w sumie to niedawno zacząłem człowieka rysować także wszelka pomoc mile widziana. Też mam wrażenie że po dodaniu lineartu postać trochę straciła ze swojej gibkości trochę sztywniej wygląda i to mi się nie podoba 😞 

rw8U0v6.jpg

zmsSKfy.jpg

 

Napisano

Ogólne uwagi:

Trochę anatomię by się przydało poprawić. Nie jestem ekspertem w tej materii, ale unikałbym robienia z mięśni takich krągłych bułeczek poprzyklejanych do ciała. Ważne jest gdzie mają przyczepy i jaką pełnią funkcję, żeby dobrze oddać ich kształt.

Jesli chodzi o ręce, które coś trzymają, to pamiętaj, żeby uwzględnić grubość palców, żeby nie "wcinały" się w to, co trzymają,

Do tego może zróżnicować linie bardziej? Gdzieś cieńsze, gdzieś grubsze (najczęściej światło = cienkie linie, cień = grubsze), kontrastować proste z wygiętmi, mało skomplikowane z bardzo etc. Jak jedna część ciała jest rozluźniona to lepiej mało detalu w linii, jak zgięta to więcej. Czasem warto linie zgubić, nie obrysowywać każdego kształtu jednolitą kreską. Tam gdzie kontrast jest mały i formy łagodnie przechodzą jedna w drugą (jak mięśnie brzucha), to może odpuścić część linii?

 

rw8U0v6a.thumb.png.5812cd9ed50f142ceac07ed0e8bfec81.png

  • Like 4
Napisano (edytowane)

Dzięki Sebastian! Jak zawsze konkret 🙂 

Lineart poprawiłem według rad ale niestety zapomniałem zapisać  etap także nie zobaczyć niestety 😞 brzuch pozwoliłem sobie zostawić bo wydaje mi się że w procesie rederowania będzie mi po prostu łatwiej malować. Wszelkie uwagi i rady bardzo mi pomogą więc wręcz zachęcam do komentowania!

wzBiL45.jpg

5z4Jaqd.jpg

No i ćwiczonka 😛 

Tutaj pozwoliłem sobie na dodanie trochę cieplejszych kolorów niż na refce wydaje mi się że lepiej to wygląda ale wy się wypowiedzcie.

gBnVxxl.jpg

tz32qKt.jpg

 

c1siW1G.jpg

 

DrawaBox, Hampton, Scott

GfkdbEo.jpg

Każdy wielbłądzik rysowany w ten sposób:

AnFEDv0.jpg

 

Dwa po prawej moje 3 po lewej Hamptona 😛 

xv7nTgf.jpg

 

poCp4tt.jpg

 

EczQoty.jpg

 

Po lewej z linijki po prawej bez.

tJGsCZ4.jpg

Edytowane przez Myth
  • Like 1
Napisano

Wipa ciąg dalszy później jak skończe go w czerni i bieli to spróbuje dodać kolor jeżeli macie jakieś uwagi to teraz 🙂 sam widzę że będzie trzeba troszkę kontrast jeszcze podbić 

YbW2P2g.jpg

wzBiL45.jpg

Napisano
W dniu 18.02.2020 o 15:45, SebastianSz napisał:

Wrzucałbym też raczej rzeczy, z którymi masz konkretny problem albo jesteś z nich bardzo dumny (wtedy problemy się znajdzie:P)

Konkretny problem pomoc potrzebna! 🙂 

Męczę tego mojego truposza wojownika i jak dla mnie to on coraz gorzej wygląda powiedzcie proszę co poprawić i jak. Chciałbym go już skończyć w czerni i bieli i zabrać się za kolor. 

rBV16HX.jpg

 

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Nie znam się, ale rzuca mi się w oczy jego brzuch. Jakby mniej więcej w okolicach wyrostka robaczkowego miał wielką gulę przez co wydaje się, że brzuch mu spływa na jego prawą nogę. I nakolanniki mu się zsunęły albo ma bardzo krótkie łydki/długie kości udowe 🙂

Edit: i jeszcze ostrze, to za głową, wydaje się być pogięte po długości. Chyba za dużo tam się po prostu dzieje ze światłem.

Edytowane przez blood_brother
Dopisek
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności