Myth Napisano 14 Kwiecień 2020 Autor Napisano 14 Kwiecień 2020 Sebastian dzięki 🙂 Strasznie mi się podobają te pracki z taką teksturką jak u Safronova i u cb. Te brushe od Dave'a Greco to mam i też używam DG Main prawie do wszystiego 🙂 plus jeszcze z ctrl paint hard round i soft round i w sumie przy nich zostanę. Na pewno masz rację nie ma co na samym początku szukać ułatwiaczy w postaci pędzli najpierw trzeba się nauczyć a później kombinować 🙂 To ode mnie parę ćwiczeń z tej pierwszej martwej jestem bardzo zadowolony także czekam na feedback z niecierpliwością bo jak pisałeś wcześniej: W dniu 18.02.2020 o 15:45, SebastianSz napisał: Wrzucałbym też raczej rzeczy, z którymi masz konkretny problem albo jesteś z nich bardzo dumny (wtedy problemy się znajdzie:P) 1
SebastianSz Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 (edytowane) Widzę zdjęcie od Richarda Robinsona 🙂 Nie wiem czy korzystasz z jego tutoriali czy tylko przypadkiem trafiłeś na tą fotkę ale warto go obczaić. Fajnie maluje, ciekawe tutoriale jak chcesz poćwiczyć tradycyjne media (głównie oleje). Nie jakieś groundbreaking, ale fajne. Zerknąłem na martwą naturę i takie mam uwagi: Pomęczyłem w wybranych miejscach. I tak: 1. Podkręcaj kontrasty w miejscach gdzie chcesz skupić uwagę i coś uwypuklić. Przy czym pamiętaj, że kontrast to nie tylko jasne vs ciemne, to również kontrast kształtu (np. proste vs krzywe), koloru (np. czerwone vs zielone i ogólnie kolory dopełniające), czy nawet jakichś abstrakcji (piękne vs brzydkie). Nawet jeśli na refce/w realu to tak nie wygląda to zawsze zakładaj, że praca ma się bronić sama. Ta uwaga tyczy się tutaj wszystkiego, zauważ, że nie trzymałem się tego co jest na zdjęciu zarówno w kwestii ułożenia niektórych rzeczy, światła czy krawędzi. Jakbyś malował piękny pejzaż z natury i ktoś Ci zaparkuje Fiata Multiplę w kadrze to nie musisz tego samochodu malować 😉 Efekt ma być dobry i już. 2. Upraszczaj. Nie da rady skopiować natury 1 do 1, sztuka polega raczej na fajnej/ciekawej/pieknej/pojebanej/obrzydliwej/cotamsobiechcesz interpretacji tego co widzisz. Oczywiście, jak ćwiczysz warsztat to chcesz być dokładny, ale to raczej powinno objawiać się w dokładnej analizie (czyli tym, że odpowiedni typ krawędzi jest we właściwym miejscu, kolor ma odpowiednią temperaturę czy dobrze dobrany jest kontrast), a nie bezmyślnej kopii. 3. Wspomniane krawędzie. Ostra = nagła zmiana płaszczyzny albo krawędź cienia rzuconego, do tego podbija kontrast = przyciąga uwagę. Miękka znaczy delikatne przejście płaszczyzny (jak na kuli) a zgubiona to raczej artystyczna decyzja, bo zwykle rzeczy się tak nie zlewają w realu. Dzięki temu możesz jeszcze podbić kontrast (bo kontrast można podbijać nie tylko robiąc coś mocniejszym, można to zrobić też robiąc coś innego słabszym) i zostawić odbiorcy miejsce na to, żeby sam sobie w wyobraźni dorysował jakieś elementy. To bardzo polepsza jakość pracy, o ile jest zmyślnie zrobione, a nie na zasadzie "nie wiem jak namalować, to sobie odpuszczę tutaj" 🙂 4. Staraj się tak prowadzić brush, żeby szedł po bryle, czyli podkreślał formę. Wyobrażaj sobie, że nie machasz po płaskiej powierzchni tylko przesuwasz ręką po formie 3D. Tyle 🙂 Co do ludków to proporcje to pamięciówa, jak mają tyle głów co mają mieć to jest OK 😉 Jeśli chodzi o perspektywę to rób mocnejszy skrót perspektwyiczny. Rzeczy w perspektywie skracają się dużo szybciej niż może się wydawać. To trochę dłużyszy wywód musiałby być, ale skojarz, że np. kwadrat w względnie normalnej perspektywie (nie jakieś rybie oko czy heroinowy trip) jest dość "płaski": Pzdr i powodzenia 🙂 Edytowane 18 Kwiecień 2020 przez SebastianSz 2 1
SebastianSz Napisano 18 Kwiecień 2020 Napisano 18 Kwiecień 2020 (edytowane) A, i jeszcze jedno. Jeśli chodzi o upraszczanie to popatrz sobie na prace (tradycyjne media) Qiang Huanga (http://www.qh-art.com/paintings.html), Carol Marine (https://www.carolmarine.com/artwork#/category=Still+Life&mode=search) albo (już digitalowe) Logana Preshawa szczególnie te https://www.artstation.com/artwork/Vdd2Rn) Przy okazji mają też tutoriale. Mega estetyczne prace i moim zdaniem dużo przyjemniejsze w odbiorze niż jakieś zadziubdziane prace gdzie każdy pyłek kurzu jest namalowany. Edytowane 18 Kwiecień 2020 przez SebastianSz 1
Myth Napisano 18 Kwiecień 2020 Autor Napisano 18 Kwiecień 2020 23 minuty temu, SebastianSz napisał: Widzę zdjęcie od Richarda Robinsona 🙂 Nie wiem czy korzystasz z jego tutoriali czy tylko przypadkiem trafiłeś na tą fotkę ale warto go obczaić. Fajnie maluje, ciekawe tutoriale jak chcesz poćwiczyć tradycyjne media (głównie oleje). Nie jakieś groundbreaking, ale fajne. Przypadkowo, zdjęcie z google 😛 24 minuty temu, SebastianSz napisał: Zerknąłem na martwą naturę i takie mam uwagi: Wielkie dzięki! Postaram się przeanalizować to co pokazałeś i zastosować. Myślisz że powinienem jeszcze tą prace poprawiać według wskazówek czy lepiej jakąś inną martwą zrobić i tam starać się zastosować to co pokazałeś? Mega mi to przemalowałeś 🙂 Motywacja! tymczasem na speedsculptpaint: 1
Myth Napisano 18 Kwiecień 2020 Autor Napisano 18 Kwiecień 2020 (edytowane) Mam jeszcze pytanie apropo nauki. Czy powinienem np, tydzień cisnąć kurs drawabox potem kolejny tydz Loomis później ctrl+paint itd (kolejność tutaj przypadkowa) czy np 2dni jedno potem drugie itd? czy może jakoś inaczej? Do tej pory robiłem jakoś właśnie 2 dni jedno potem następne i tak np po 6 dniach wracałem do tego co robiłem na początku i powtarzałem sprawdzałem co pamiętam. Edytowane 19 Kwiecień 2020 przez Myth
Myth Napisano 4 Maj 2020 Autor Napisano 4 Maj 2020 W końcu zacząłem robić HTD Robertsona! 🙂 Niedługo wrzucę jakieś ćwiczenia do oceny. Martwa tak jak radził Sebastian. Zdecydowanie widzę że mam problem żeby analizować to co rysuje. Staram się ale w sumie nie wiem czy analizuje w poprawny sposób. Zazwyczaj w trakcie rysowania po prostu rozmyślam gdzie twarda krawędź gdzie miękka jest na refce i próbuje tak robić. Starałem się też rysować jak po bryle 3d i upraszczać. Najchętniej tobym przyjął jakieś przykłady jak Ty Sebastian analizujesz 🙂 pozdro Próba żeby proste bryły wyglądały lepiej 🙂 A tu nie 😞 2
takashmen Napisano 4 Maj 2020 Napisano 4 Maj 2020 Myślę że to co Sebastian próbował ci wytłumaczyć sprowadza się do spojrzenia na to co masz przed sobą. Nie patrz na obiekty , a rozważaj masy światła i cienia, stąd bierze się uproszczenie, nazywa się to mass drawing, nie interesują cię granice obiektów a plamy światła i cienia , ekstremum tego jest sprowadzenie takiej martwej do dwóch walorów , można też używać 3 , co daje trochę więcej przestrzeni interpretacyjnej. Skupiając się na rysowaniu obiektów jak brył 3D nie zbliżysz się do poszukiwanego efektu, bo pozostajesz w dziedzinie tak zwanego line drawing Na tej martwej którą ci poprawiłem , wszystkie zmiany zachodzą wewnątrz zaznaczonych płaszczyzn w walorze lokalnym i są wynikiem światła odbitego . albo AO 1 1
Myth Napisano 6 Maj 2020 Autor Napisano 6 Maj 2020 (edytowane) Dzięki! Wiem że z czasem to ogarnę ale dzięki wam zdecydowanie zrobię to szybciej 🙂 Co to to AO? Na speed sculpt paint: Edytowane 6 Maj 2020 przez Myth
takashmen Napisano 6 Maj 2020 Napisano 6 Maj 2020 1 godzinę temu, Myth napisał: Dzięki! Wiem że z czasem to ogarnę ale dzięki wam zdecydowanie zrobię to szybciej 🙂 Co to to AO? Ambient oclussion, Jeśli chodzi o umiejętność widzenia w taki sposób, mi pomogło robienie analiz film framów w dwóch walorach , takich jak te. Ważnym jest żeby na początek wybierać filmy z mocnym kierunkoiwym światłem, spartacus (1960) jest dobrym przykładem. no i oczywiście martwe natury 🙂 2
Myth Napisano 7 Maj 2020 Autor Napisano 7 Maj 2020 @takashmen Dzięki! 🙂 naprawdę fajnie że chce się wam z Sebastianem pomagać. Czyli radziłbyś mi poćwiczyć na takich czarnobiałych kadrach? Co powinienem analizować w jaki sposób myśleć podczas procesu malowania? Łapie się właśnie ma tym o czym Sebastian pisał żeby nie robić czyli często bezmyślnej kopi (byle efekt końcowy był zadowalający) Troche ćwiczeń troche zabawy w sumie głównie to robię ćwiczenia 😛 Draw a box: naprawdę super lekcje 🙂 polecam zadanka z ctrl+paint tu mi proszę powiedzcie czy dobrze z rzutowałem cienie ? i trochę Loomisa i Scotta 1
takashmen Napisano 8 Maj 2020 Napisano 8 Maj 2020 34 minuty temu, Myth napisał: @takashmen Dzięki! 🙂 naprawdę fajnie że chce się wam z Sebastianem pomagać. Czyli radziłbyś mi poćwiczyć na takich czarnobiałych kadrach? Co powinienem analizować w jaki sposób myśleć podczas procesu malowania? Łapie się właśnie ma tym o czym Sebastian pisał żeby nie robić czyli często bezmyślnej kopi (byle efekt końcowy był zadowalający) W tych czarno białych interpretacjach kadrów, chodzi o wykształcenie sobie nawyku widzenia skomplikowanych scen jako zbór abstrakcyjnych form światła i cienia. Robiąc taką analizę musisz podjąć decyzję , które z elementów znajda się w światle , które w cieniu i do tego zachować charakter elementów w scenie przy pomijaniu ich obiektowści Generalnie ja się kieruję zasadą : bold shapes, but as much specific as possible Co do Loomisa, to moim zdaniem jest to przestarzały system rysowania postaci, o wiele bardziej przystępne są te oparte na bryłach w przestrzeni jak na przykład system Michaela Hampton, Ten gość robi operuje właśnie bryłami i w tym filmie zaczyna od tych szkieletów, ale szybko przechodzi na bryły, które pozwalają ci dowolnie manipulować pozą postaci co do cieni to po pierwsze krzywa tego dłuższego bevela nie jest symetryczna, bryła generalnie nie jest w perspektywie, co do samej krzywej, to wyobraź ją sobie jako zbiór płaszczyzn, od ich ilości zależy obłość cienia, ale przy tym światle który masz , krzywa ulegnie bardzo mocnemu skróceniu w cieniu a i staraj się wrysować sobie kierunek światła jako trójkąt w układzie współrzędnych co spowoduje że rzutując sobie linie cienia na oś będziesz się pilnował 2
Myth Napisano 9 Maj 2020 Autor Napisano 9 Maj 2020 @takashmen Dzięki 🙂 To znowu mam pare pytań. Czyli mam nie przerabiać sobie zdjęcia za pomocą adjustment treshold tylko starać się w głowie to tak uprościć i później zacząć malować? Ewentualnie na końcu użyć AT żeby zobaczyć czy prawidłowo sobie wszystko uprościłem? W dniu 8.05.2020 o 03:32, takashmen napisał: Co do Loomisa, to moim zdaniem jest to przestarzały system rysowania postaci, o wiele bardziej przystępne są te oparte na bryłach w przestrzeni jak na przykład system Michaela Hampton, Zostawić na razie Loomisa czy poprostu dołożyć sobie jeszcze tą książkę i robić ją jednocześnie z Loomisem?: https://www.amazon.com/Figure-Drawing-Invention-Michael-Hampton/dp/0615272819/ref=sr_1_1?crid=NM2ZZZ0HX7DA&dchild=1&keywords=michael+hampton+figure+drawing&qid=1589067593&s=books&sprefix=michael+hampton+%2Cstripbooks-intl-ship%2C295&sr=1-1 I ten koleś z tego kanału co podałeś poleca jeszcze inną książkę co o niej myślisz?
takashmen Napisano 10 Maj 2020 Napisano 10 Maj 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Myth napisał: @takashmen Dzięki 🙂 To znowu mam pare pytań. Czyli mam nie przerabiać sobie zdjęcia za pomocą adjustment treshold tylko starać się w głowie to tak uprościć i później zacząć malować? Ewentualnie na końcu użyć AT żeby zobaczyć czy prawidłowo sobie wszystko uprościłem? Zostawić na razie Loomisa czy poprostu dołożyć sobie jeszcze tą książkę i robić ją jednocześnie z Loomisem?: https://www.amazon.com/Figure-Drawing-Invention-Michael-Hampton/dp/0615272819/ref=sr_1_1?crid=NM2ZZZ0HX7DA&dchild=1&keywords=michael+hampton+figure+drawing&qid=1589067593&s=books&sprefix=michael+hampton+%2Cstripbooks-intl-ship%2C295&sr=1-1 I ten koleś z tego kanału co podałeś poleca jeszcze inną książkę co o niej myślisz? To ma być twoja interpretacja kadru, nie kopia tego co wypluje ci treshhold, używanie go może ci podpowiedzieć jakieś rozwiązanie, ale to ćwiczenie jest po to żeby nauczyć się widzieć i operować plamami przy tworzeniu własnych ilustracji Co do Hamptona i Loomisa, to nie podejmę za ciebie decyzji . Najważniejsze w tym wyborze jest to po co się uczysz danego sposobu rysowania postaci, czy chcesz robić ilustracje zawierające dynamiczne pozy na przykład, do tego dochodzi twoja znajomość anatomii lub jej brak. O Bridgdamie nie ma zadnia, to jest kolejny sposób na rysowanie, jakby w opozycji do niego postawiłbym tego gościa: glenn vilppu Przy okazji znalazłem Hamptona za darmo: https://anatomiaartistica.files.wordpress.com/2014/09/michael-hampton-figure-drawing-design-and-invention-1.pdf Edytowane 10 Maj 2020 przez takashmen 1 1
KLICEK Napisano 10 Maj 2020 Napisano 10 Maj 2020 hampton mistrz 🙂 czytalem ksiazke pomogla mi zrozumiec kilka rzeczy 🙂 1
SebastianSz Napisano 10 Maj 2020 Napisano 10 Maj 2020 Ja bym na Twoim miejscu przeczytał wszystkie wspomniane klasyki czyli Loomis, Bridgman, Hogarth (tych dwóch ostatnich to raczej przejrzeć niż czytać;)) czy z nowszych Hampton, Vilppu, Huston czy Lemen. Kiedyś Hampton miał kurs na CGMA z anatomii, gdzieś powinien w necie krążyć jako analytical figure drawing czy coś. Potem prowadził go Ron Lemen, który miał kilka fajnych tutoriali, chyba w Imagine FX. Nie musisz wszystkich kupować, ale wszystkie są przydatne i w najgorszym wypadku dowiesz się, które metody Ci nie odpowiadają. Moderndayjames jest spoko, na Twoim etapie w sam raz. Koleś ma live'y na YT dość często teraz. 2
Myth Napisano 12 Maj 2020 Autor Napisano 12 Maj 2020 (edytowane) W dniu 10.05.2020 o 05:41, takashmen napisał: To ma być twoja interpretacja kadru, nie kopia tego co wypluje ci treshhold, używanie go może ci podpowiedzieć jakieś rozwiązanie, ale to ćwiczenie jest po to żeby nauczyć się widzieć i operować plamami przy tworzeniu własnych ilustracji Dzięki 🙂 To nie będę go używał. W dniu 10.05.2020 o 10:14, KLICEK napisał: hampton mistrz 🙂 czytalem ksiazke pomogla mi zrozumiec kilka rzeczy 🙂 No mam nadzieję 🙂 Jak się już uczyć to od najlepszych! W dniu 10.05.2020 o 11:22, SebastianSz napisał: Ja bym na Twoim miejscu przeczytał wszystkie wspomniane klasyki czyli Loomis, Bridgman, Hogarth (tych dwóch ostatnich to raczej przejrzeć niż czytać;)) czy z nowszych Hampton, Vilppu, Huston czy Lemen. Kiedyś Hampton miał kurs na CGMA z anatomii, gdzieś powinien w necie krążyć jako analytical figure drawing czy coś. Potem prowadził go Ron Lemen, który miał kilka fajnych tutoriali, chyba w Imagine FX. Nie musisz wszystkich kupować, ale wszystkie są przydatne i w najgorszym wypadku dowiesz się, które metody Ci nie odpowiadają. Moderndayjames jest spoko, na Twoim etapie w sam raz. Koleś ma live'y na YT dość często teraz. Dzięki 🙂 To będę robił Loomisa i Hamptona a resztę postaram się kiedyś obczaić. Staram się stosować do wszystkich waszych rad i robić te materiały co mi podsyłać ale jest tego strasznie dużo ( i dobrze) 🙂 To próby zastosowania rad takashmen'a i Sebastiana: Aha i robię cały czas howtodraw Robertsona ale raczej na kartce długopisem 😛 Edytowane 12 Maj 2020 przez Myth
Myth Napisano 18 Maj 2020 Autor Napisano 18 Maj 2020 (edytowane) Tyle jest materiału do przerobienia że ostatnio się trochę gubiłem co i kiedy robić więc zrobiłem sobie taki mały plan. Powiedzcie co o tym sądzicie czy nie za długie będą przerwy między materiałami? 2 dni: Loomis/Hampton 2: Drawabox 2:Scott Robertson/ design sketching 2: ctrl+paint 2: Martwa natura + jakieś bryły. Martwa natura : czacha nie jestem do końca z niej zadowolony ale pomęczyłem ile potrafiłem. Starałem się ją trochę urozmaicić. Na pewno lewa strona wyszła beznadziejnie i to widzę a resztę proszę wy mi pokażcie 🙂 step by step dużo z drawabox: Jakbyście mogli polecić z jakich stron korzystacie podczas ćwiczeń rysowania ludzi ja znalazłem takie dwie: https://quickposes.com/en/gestures/random http://reference.sketchdaily.net/en No i troszkę Hamptona: Edytowane 18 Maj 2020 przez Myth 3
Zazu Napisano 18 Maj 2020 Napisano 18 Maj 2020 Super wrzutka! Mam trochę problem z tym, że ten ostry blik światła po prawej stronie jest tak blisko rozmycia na tej martwej. Wydaje mi się, że to ma sens kiedy jest to materiał bardziej refleksyjny i ten punkt odbija i rozprasza światło ale kiedy czaszka jest matowa to blik i rozmycie (kiedy na refce widać tam mocny kontrast do tła) nie współgrają ze sobą. Wygląda to kozacko i bajerancko ale to rozmycie bym umieściła w jakimś innym miejscu. Gdzie dokładnie nie wiem, bo nie ogarniam krawędzi jak Sebastian 😉 (może przy brodzie?) I 4 pozycja z drawaboxa, to żuczkowate coś ma super lineart. Jestem fanem tego jak wyważone są linie 1
blood_brother Napisano 19 Maj 2020 Napisano 19 Maj 2020 (edytowane) Do ludzi bardzo polecam (NSFW) https://vimeo.com/croquiscafe Jest jeszcze też https://line-of-action.com/ Edytowane 19 Maj 2020 przez blood_brother 1
SebastianSz Napisano 20 Maj 2020 Napisano 20 Maj 2020 (edytowane) Ogólnie bardzo spoko czacha! Nieźle idzie 🙂 Co ja bym poprawił na szybko: 1. Mocniejsze cienie rdzeniowe. Jak forma odchyla się od światła to najciemniej jest w miejscu gdzie już nie dociera światło rzucone a jednocześnie nie wpada tam/wpada niewiele światła odbitego od innych powierzchni 2. Cienie rzucone = ostra krawędź. Wiem, że na refce nie zawsze to widać i to zależy od typu światła trochę, ale nawet jak tak nie jest na refce/w realu to bym podkręcał w te stronę, czyli rzucone to ostrzejsze. Pamiętaj też, że ostra krawędź nie towarzyszy wyłącznie cieniom rzuconym, to jest po prostu gwałtowna zmiana płaszczyzny i półtony też mogą mieć ostrą krawędź. Jak masz 2 płaszczyzny w świetle, które są przełamane (jak ścianki jakiegoś wielościanu), a nie deliktanie przechodzące z jednej w drugą (jak powierzchnia kuli) to też będą ostro oddzielone od siebie. 3. Mocniejsze kontrasty. 4. Zgubione krawędzie robiłbym tam, gdzie różnica waloru jest mała raczej niż tam, gdzie masz mocny kontrast 5. Pewne rzeczy można bardzo estetycznie "zgubić" w cieniu (patrz zęby) Moje poprawki (fragmenty tylko): Ale ogólnie to bardzo ładna czacha, po prostu przydałoby się ją trochę "ścieśnić" 🙂 w kwestii detalu i może nieco proporcje poprawić, ale mniejsza o to póki co. Edytowane 20 Maj 2020 przez SebastianSz 2 1
zlyczlowiek Napisano 21 Maj 2020 Napisano 21 Maj 2020 @SebastianSz Dodalbym jeszcze, ze przy tych cieniach "rdzeniowych" zauwazamy najwyrazniej tekstury. 2
Myth Napisano 30 Maj 2020 Autor Napisano 30 Maj 2020 (edytowane) @SebastianSz @zlyczlowiek @blood_brother Dzięki! 🙂 @Zazu Dzięki zgadzam się ze wszystkim 🙂 Pod spodem małe poprawki i kilka nowych ćwiczeń. Dobra a teraz parę Pytań. 1. Czy system nauki 2dni jednego tematu np. anatomii albo coś innego a później 2 dni jakiś inny materiał i tak np po 8 dniach przerwy znowu anatomia ma sens? Czy to nie jest za długa przerwa? Materiału mam strasznie dużo do przerabiania i tak właśnie to sobie dziele tylko czy te przerwy właśnie między tematami nie są za długie? 2. Czy na samym starcie warto jest się już zacząć bawić kolorem? Wymyśliłem sobie że będę na razie ćwiczył w czerni i bieli i tak robię ale może warto już zacząć jakieś martwe w kolorze? 3. Jak radzicie sobie z proporcjami kiedy malujecie digitalowo? Jak je mierzycie na oko? 4. I jak możecie to podzielcie się proszę waszą analizą jaką wykonujecie rysując, malując. Ja najpierw zwracam uwagę na proporcje staram się je rozrysować później cienie gdzie twarda gdzie miękka krawędź no i na metariał fakturę czy coś świeci czy matowe czy odbija światło czy nie no i to w sumie chyba tyle. Także jesli jeszcze coś powinienem analizować to się chętnie dowiem bo zdarza mi się też po prostu bezmyślnie kopiować 😞 Tej gruszki to za nic nie potrafię poprawić... 😞 Tą martwą starałem się robić w ten sam sposób jak Sebastian opisywał w swojej teczce. Jedna rzecz którą zauważyłem to naprawdę warto jest sobie przygotować w miarę poprawny szkic jeśli chodzi o proporcje bo później to wszystko wychodzi i co się namęczyłem z tą miską żeby ją poprawić to moje 😄 I proszę jeśli ktoś może o porady jak poprawić ten nóż tam jest tyle małego detalu że nie mam w ogóle pojęcia jak do niego podejść i dlatego wygląda tak paskudnie 😞 Tutaj jestem zadowolony ze wszystkiego także czekam na wasze poprawki 🙂 no może to co widzę to proporcje stołu i jabłka się rozjechały ale do wybaczenia ( przynajmniej według mnie) bez komentarza, no paskudctwo 😄 Draw a box serio kozackie lekcje tam mają 🙂 Trochę Loomisa i Hamptona rzeczywiście chyba system Hamptona bardziej mi podchodzi zobaczymy jak będzie później. I praca na konkurs. Generalnie nie lubie takiego stylu ale jakoś swobodnie mi się rysuje tego typu prace chociaż zdecydowanie wole klimaty Safronova i Rapozy Edytowane 30 Maj 2020 przez Myth 1
EthicallyChallenged Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 16 godzin temu, Myth napisał: 1. Czy system nauki 2dni jednego tematu np. anatomii albo coś innego a później 2 dni jakiś inny materiał i tak np po 8 dniach przerwy znowu anatomia ma sens? Czy to nie jest za długa przerwa? Materiału mam strasznie dużo do przerabiania i tak właśnie to sobie dziele tylko czy te przerwy właśnie między tematami nie są za długie? Tydzień przerwy to nie tragedia, najważniejsze jest tylko, żeby to sie odbywało regularnie. Problem polega na tym, żeby nic Ci akurat w tym dniu ważnego w życiu nie wypadło, co może szybko zmienić tydzień przerwy w dwa tygodnie, potem trzy i doprowadzić do porzucenia przyzwyczajenia. Jeśli dopilnujesz, żeby faktycznie była sesja na tydzień, to nie masz sie czym martwić. Dobrze by było po tym tygodniu robić sobie krótkie przypomnienie co robiłes w zeszłym tygodniu, wtedy Ci sie lepiej utrwali w pamięci. 17 godzin temu, Myth napisał: 2. Czy na samym starcie warto jest się już zacząć bawić kolorem? Wymyśliłem sobie że będę na razie ćwiczył w czerni i bieli i tak robię ale może warto już zacząć jakieś martwe w kolorze? Już nie jesteś na samym starcie, bardzo dobrze Ci idzie i widać po Twoich pracach że rozumiesz jak ważne są proporcje i walor, więc jak najbardziej mógłbyś wprowadzać kolor. Możesz to zrobić na 2 sposoby, albo rzucić sie na głęboką wodę i malować martwe natury zbierając najbardziej oczojebne przedmioty i oświetlając je kulą Disco, albo powoli wprowadzać coraz to bardziej skomplikowane zagadnienia koloru. Ten drugi sposób jest znacznie lepszy, tutaj poleciłbym Ci James'a Gurney'a który ma bardzo dobry tutorial, gdzie zaczyna od czerni i bieli a potem wprowadza bardzo ograniczone palety. On sie już na tyle zna, że wprowadzając tylko jedną barwę do palety potrafi stworzyć iluzję pełnej gamy barw, operując tylko kontrastami między chłodnymi i ciepłymi barwami. Link do gumroad 17 godzin temu, Myth napisał: 3. Jak radzicie sobie z proporcjami kiedy malujecie digitalowo? Jak je mierzycie na oko? Oprócz wszystkich normalnych trików z kartki możesz dodać dobrodziejstwa związane z warstwami. Jeśli np kopiujesz gotowe z referencji i po dłuższym czasie czujesz, że ogarnia Cię szaleństwo i przestajesz dowierzać własnym oczom, możesz nanieść oryginał na swój rysunek i tylko na jedną sekundę go włączyć. W ciągu tej sekundy często mnie rozwala ile rzeczy źle pomierzyłem. Albo zamiast wyobrażania sobie horyzontalnej lub pionowej linii żeby zobaczyc co przecina, można sobie po prostu tę linię narysować na warstwie. 17 godzin temu, Myth napisał: 4. I jak możecie to podzielcie się proszę waszą analizą jaką wykonujecie rysując, malując. Ja najpierw zwracam uwagę na proporcje staram się je rozrysować później cienie gdzie twarda gdzie miękka krawędź no i na metariał fakturę czy coś świeci czy matowe czy odbija światło czy nie no i to w sumie chyba tyle. Także jesli jeszcze coś powinienem analizować to się chętnie dowiem bo zdarza mi się też po prostu bezmyślnie kopiować 😞 Rysunek (proporcje, umiejscowienie i kształty) jest królem wszystkiego, wszystko inne jest drugorzędne (co nie oznacza, że dużo nie daje). Staram sie o tym pamiętać i to wszystko, bo często nawet to mnie przerasta. ;) Mam parę uwag odnośnie ilustracji. Kreskówkowy styl polega na wyginaniu proporcji, ale kształtów już mniej. Mam na myśli, że można zmiejszać i zwiększać, wydłużać i poszerzać, aby uzyskać estetyczny i psychologiczny efekt, manipuować rozmiarami, ale jeśli w rzeczywistości coś jest wypukłe bo jest tam jakiś mięsień (1), to nie powinieneś zmieniać tego na wklęsłe bez dobrego powodu. Triceps grubszy od oda jest dopuszczalny, ale wklęsłe przedramie, wklęsły mięsień grzbietu to nie są dobre zmiany jeśli nie są uzasadnione, także pilnuj, żeby kształty sie zgadzały z ludzkimi, chyba, że wiesz co robisz. (2) Nie żałuj czasu i wysiłku na dłonie. Są one na drugim miejscu po twarzy najbardziej ekspresyjną częścią ciała. Kosztują wprawdzie sporo jeśli chodzi o czas i koncentrację, ale zawsze warto. Nie poprzestawaj na przypadkowym bułowatym kształcie na końcu nadgarstka. Musisz zawsze wiedzieć, gdzie każda kostka ma swoje miejsce. Postaraj się. to nigdy nie będzie zmarnowany czas i wysiłek. (3) Zrób sobie zdjęcie pozy i przyjrzyj się, dużo na tym zyskasz. Tutaj również nie ma znaczenia, czy robisz realizm czy kreskówkę, ramiona powinny być tej samej długości na obu stronach, a stawy wyginać w miarę tak, jak u prawdziwych ludzi. Ten łokieć był za bardzo ściśnięty. Mam podejrzenie, że robiły Ci sie dziwności, bo postaci wchodziły sobie w paradę i zaczynało to wpływać na naturalność ich póz, ale zgaduję, mogę się mylić. (4) Światłocień - nie używaj takej twardzej jasnej linii na krawędzi ramienia. Rimlight to jest normalne źródło światła które opisuje trójwymiarowe kształty, zwykła linia wzdłuż ramienia nie wystarcza. Obadaj to sobie na martwych naturach albo w programie 3D. Zobacz przykład, chyba widać na pierwszy rzut oka co wygląda lepiej: Na Twoim rysunku starałem sie pokazać o co mi chodzi na ramieniu pierwszym od lewej na obrazku, niestety nie miałem już czasu by zrobić to na całej postaci, ale powinno wystarczyć do pokazania co miałem na myśli. Ogólnie to świetnie Ci idzie i oby tak dalej! W ogóle sie z Tobą nie zgadzam, gdy napisałeś o swojej pracy że to paskudztwo, mnie sie podoba. Tak trzymaj, ale nie odpuszczaj, cała zabawa polega na tym, żeby wkładać coraz więcej wysiłku i koncentracji. To sie nigdy nie robi łatwiejsze, po prostu człowiek sie przyzwyczaja do ciężkiej pracy, ale za to jeśli coś Ci dobrze wyjdzie, to zawsze saysfakcja cieszy na tyle, żeby wracać po więcej. Powodzenia i jakbym coś niejasno napisał to pytaj. 1 1
dm_ Napisano 31 Maj 2020 Napisano 31 Maj 2020 Cześć. Ile czasu dziennie poświęcasz na rysowanie (ćwiczenia, zabawa itd.)? Pytam z ciekawości.
Myth Napisano 4 Czerwiec 2020 Autor Napisano 4 Czerwiec 2020 W dniu 31.05.2020 o 22:03, dm_ napisał: Cześć. Ile czasu dziennie poświęcasz na rysowanie (ćwiczenia, zabawa itd.)? Pytam z ciekawości. Cześć. Jak najwięcej mogę 🙂 Wiadomo że różnie to bywa nie zawsze człowiek ma czas ale generalnie to każdą wolną chwilę. Praktycznie to robię tylko ćwiczenia jakieś własne projekty to rzadko raczej tylko mi się zdarzało jak na forum rozpoczęliśmy tą serię speed/sculpt paint to wtedy starałem się coś od siebie dorzucić 😉 @EthicallyChallenged Dziękować dziękować 🙂 dużo dobrego. W dniu 31.05.2020 o 16:09, EthicallyChallenged napisał: Powodzenia i jakbym coś niejasno napisał to pytaj. Chyba rozumiem ale tak naprawdę to wyjdzie w praniu przy jakichś następnych prackach 🙂 W dniu 31.05.2020 o 16:09, EthicallyChallenged napisał: Już nie jesteś na samym starcie, bardzo dobrze Ci idzie i widać po Twoich pracach że rozumiesz jak ważne są proporcje i walor, więc jak najbardziej mógłbyś wprowadzać kolor. Możesz to zrobić na 2 sposoby, albo rzucić sie na głęboką wodę i malować martwe natury zbierając najbardziej oczojebne przedmioty i oświetlając je kulą Disco, albo powoli wprowadzać coraz to bardziej skomplikowane zagadnienia koloru. Ten drugi sposób jest znacznie lepszy, tutaj poleciłbym Ci James'a Gurney'a który ma bardzo dobry tutorial, gdzie zaczyna od czerni i bieli a potem wprowadza bardzo ograniczone palety. On sie już na tyle zna, że wprowadzając tylko jedną barwę do palety potrafi stworzyć iluzję pełnej gamy barw, operując tylko kontrastami między chłodnymi i ciepłymi barwami. Link do gumroad Ogólnie w najbliższym czasie nie będę mógł sobie niestety ogarnąć tego tutka może jest coś od czego mógłbym zacząć zabawę z kolorem ale za darmo? zadanka z ctrl paint żeby pusto nie było 😛
EthicallyChallenged Napisano 5 Czerwiec 2020 Napisano 5 Czerwiec 2020 9 godzin temu, Myth napisał: Ogólnie w najbliższym czasie nie będę mógł sobie niestety ogarnąć tego tutka może jest coś od czego mógłbym zacząć zabawę z kolorem ale za darmo? No pewnie. Możesz poczytać jego blog który prowadzi od wielu lat. Ogólnie to darmowych materiałów jest mnóstwo. Chodziło mi o to, że dobrze jest podejść do koloru w sposób kontrolowany, żeby się nie poskładać jak nagle jest 1000 nowych rzeczy do ogarnięcia, więc fajnie jest zacząć od ograniczonej palety i malować rzeczy które są dość proste jeśli chodzi o kolor, na przykład jeśli chcesz obadać w jaki sposób żółte światło wpływa na niebieski przedmiot, to ustaw sobie prostą martwą naturę z jednym niebieskim przedmiotem na prostym tle, żeby rozbić sobie problem na mniejsze części. 1
Myth Napisano 12 Czerwiec 2020 Autor Napisano 12 Czerwiec 2020 Trochę świeżych ćwiczeń i świeżych pytań 🙂 1. Jak robię gesture drawing np 1 minutowe to czy warto od razu zrobić sobie tą samą pozę tylko dłużej? Przykład prawy dolny róg. btw złoto jeżeli ktoś zamierza robić Hamptona https://www.youtube.com/channel/UCgPj2jSpcJaN6C5xMi8ohfg 2. Analizowanie prac mistrzów. Jak to robić jak wy to robicie? 3. W sumie to nie będzie do końca pytanie tylko bardziej prośba 🙂 jakby się wam chciało podzielić osobami których prace lubicie oglądać jacyś wasi ulubieni chętnie pooglądam 🙂 4. Tutaj jeszcze apropo tego wprowadzania powoli koloru to szukałem jakichś materiałów od których mógłbym zacząć i w sumie nic ciekawego nie znalazłem także jakbyście coś mieli to chętnie przyjmę wszelki materiał. Tak w ogóle to mam wrażenie że mało materiału przerabiam w stosunku do tego ile czasu na to poświęcam czy każdemu się tak wydawało na początku czy to ja po prostu jestem strasznie powolny? Znowu coś mi się proporcje rozjechały na początku i musiałem trochę poprawiać później ale na szczęście nie aż tak mocno jak w poprzedniej pracy. 2
Blaza Napisano 14 Czerwiec 2020 Napisano 14 Czerwiec 2020 W dniu 13.06.2020 o 00:10, Myth napisał: Tutaj jeszcze apropo tego wprowadzania powoli koloru to szukałem jakichś materiałów od których mógłbym zacząć i w sumie nic ciekawego nie znalazłem także jakbyście coś mieli to chętnie przyjmę wszelki materiał. Na ctrl+paint widziałem kursy o kolorze. 1
Myth Napisano 16 Czerwiec 2020 Autor Napisano 16 Czerwiec 2020 (edytowane) W dniu 14.06.2020 o 10:43, KLICEK napisał: kozackie te wpraweczki 🙂 dzięki 🙂 Jakby ktoś miał jakiś fajny tutorial o rzutowaniu cieni to chętnie przygarnę szczególnie na inne przedmioty jak to powinno się robić Edytowane 16 Czerwiec 2020 przez Myth 2
SebastianSz Napisano 17 Czerwiec 2020 Napisano 17 Czerwiec 2020 How to Draw i How to Render Scotta Robertsona, tam jest chyba wszystko co może Ci być potrzebne jeśli chodzi o cienie rzucone 🙂 1 1
EthicallyChallenged Napisano 19 Czerwiec 2020 Napisano 19 Czerwiec 2020 Ja bym polecał zacząć od How to Draw, ale o cieniach rzuconych tam nic nie ma, cała książka jest tylko o rysowaniu obiektów, a temat rysowania cieni rzucanych przez te obiekty jest dopiero w How to Render. Rzucanie cieni na inne przedmioty robi się szybko zagmatwane jeśli chodzi o rozrysowywanie tego ściśle w perspektywie. Dobra rzecz do ćwiczenia i nauki, ale w produkcji raczej za długo trwa, więc można to rozkminić ustawiając modele, makiety i fizyczne światła albo zrobić model w 3D. Jaki jest stopień skomplikowania tych przedmiotów które masz na myśli? 1 1
Myth Napisano 19 Czerwiec 2020 Autor Napisano 19 Czerwiec 2020 W dniu 17.06.2020 o 10:37, SebastianSz napisał: How to Draw i How to Render Scotta Robertsona, tam jest chyba wszystko co może Ci być potrzebne jeśli chodzi o cienie rzucone 🙂 12 godzin temu, EthicallyChallenged napisał: Ja bym polecał zacząć od How to Draw, ale o cieniach rzuconych tam nic nie ma, cała książka jest tylko o rysowaniu obiektów, a temat rysowania cieni rzucanych przez te obiekty jest dopiero w How to Render Scotta robię 🙂 Jestem na etapie rozkminiania pierwszych rozdziałów. Część z linijki część nie. Generalnie to tak robię że najpierw rozkminiam co i jak z linijką a później jak już wiem co i jak to owiele łatwiej się rysuje już bez z tą wiedzą. 😛 To tylko mała część tego co zrobiłem ale generalnie jestem na tym etapie jeśli chodzi o HTD. 12 godzin temu, EthicallyChallenged napisał: Jaki jest stopień skomplikowania tych przedmiotów które masz na myśli? Haha 😄 Chodziło mi o najprostsze bryły. Chciałem się pobawić w jakieś szalone kompozycje prostych brył z wyobraźni 🙂 Tutaj zrobiłem mega podstawy ale chciałem pododawać więcej niż jeden sześcian na obrazek. Największy problem mam z kulami nie za bardzo ogarniam jak mam im rysować cienie żeby to było zrobione w poprawny sposób a szczególnie jeśli kula znajduje się blisko jakiegoś przedmiotu np sześcianu ( żeby nie było za trudno) i jak wtedy rzutować cień na ten sześcian. Tutaj wszystko z wyobraźni oprócz jednego ze środka. Martwa. Jestem bardzo z niej zadowolony także nie pozwólcie mi na to za długo i poproszę o solidny feedback co jest nie tak i jak to poprawić. Teraz sam widzę że troszkę zabrakło odbić przedmiotów na dzbanku. Chyba nie muszę pisać że chciałem uzyskać efekt obrazu farbami olejnymi 🙂 I od razu pytanie apropo procesu. Czy u was też tak to wygląda że malujecie sobie najpierw na "miękko" a później używacie jakiś pędzli z texturami tak jak ja to zrobiłem czy może od razu malujecie pędzlami z texturami? Mały proces. Parę szybkich ćwiczeń. Naprawdę starałem się żeby ta gruszka nie wyszła tak płasko... 1
EthicallyChallenged Napisano 20 Czerwiec 2020 Napisano 20 Czerwiec 2020 (edytowane) Aha, jeśli to takie prymitywne bryły, to na pewno How to Render Ci wystarczy. Tam sa opisane budynki, pojazdy i inne rzeczy Myślałem że będziesz robił samolot, rzucajacy cień na czołg, który jedzie pod górę i rzuca cień na rzeźbę Dawida Michała Anioła miażdżona gasienicami 🙂 Cienie rzucane przez kule sa elipsami widzianymi w perspektywie. Tutaj ja miałem spore problemy z How to Draw, bo nie wiedziałem, jak mogę mieć pewność, gdy rysuję elipsę która ma reprezentować koło widziane w perspektywie, nie rysuję tak naprawdę elipsy, reprezentujacej elipsę widziana w perspektywie? Problem jest ten sam, co z kwadratem widzianym w perspektywie: gdzie się kończy kwadrat, a zaczyna prostokat? Dopiero, jak odpaliłem blendera i poogladałem sobie koła i elipsy z różnych katów z siatka na wierzchu, to zaczałem rozumieć lepiej, co jest grane, więc doradzam też takie rozwiazanie, jak zaczniesz mieć poczucie, że nic nie ma sensu. Co do pytania o pędzle z teksturami, to odpowiedź jest prosta: przed wynalezieniem sterylnychh pędzli cyfrowych, które sa w stanie położyć jednolity kolor wszędzie i bez zakłóceń, martwe natury były malowane pędzlami z włosów, nanoszacymi kolorowy proszek zmieszany z tłuszczem na chropowate powierzchnie. Nie było opcji, żeby nie było tekstur, a ludzie mieli to w dupie i malowali, bo ważne było tylko, żeby kształty były takie, jak trzeba, w tym miejscu co trzeba, i żeby miały taka jasność, jak trzeba. To się nie zmieniło do dzisiaj, więc nie martw się za bardzo o tekstury lub ich brak. Popróbuj z nimi i bez nich, ale martw sie o kształty, a nie o to, jaka maja fakturę, bo to jak martwienie się o fakturę materiału spodni, które wybierasz w sklepie, tracisz czas na decydowanie jaka fakturę materiału wybrać, kupujesz spodnie, idziesz do domu, zakładasz, a spodnie sa za krótkie i sie w nie nie miescisz - straciłeś czas na decydowanie o sprawach drugorzędnych kosztem spraw pierwszorzędnych, jesteś człowiekiem bez spodni, przegrałeś życie 😜 Edytowane 20 Czerwiec 2020 przez EthicallyChallenged 1 1
SebastianSz Napisano 20 Czerwiec 2020 Napisano 20 Czerwiec 2020 Kurde faktycznie w HtD nie ma nic o cieniach, jakoś mi się te 2 książki (HtD i HtR) w jedno zlewają 😄 Niemniej jednak ciężko będzie wykreślić cienie, nie potrafiąc wykreślić brył, więc i tak wiedza z obu jest potrzebna. Jedna myśl, nie pamiętam skąd wprawdzie, jaka bardzo mi pomaga w rysowaniu cieni rzuconych w praktyce, (czyli niekoniecznie na czystych geometrycznych bryłach) to to, żeby cień rzucony pomagał w czytelności kształtu na który pada, a nie tego, który go rzuca. Jak jakieś smocze skrzydło rzuca cień na rycerza w zbroi to i tak nie wykreślisz tego dokładnie, więc założenie jest takie, żeby ten cień szedł przede wszystkim po formie zbroi i jej kształt podkreślał, a niekoniecznie precyzyjne oddawał kształt skrzydła (w jakichś tam granicach). Martwe natury, moim zdaniem, bardzo ładne, szczególnie ta z dzbankiem. Małe poprawki i ogólne uwagi: Według mnie powinieneś podbijać kontrasty trochę bardziej, żeby mocniej uwypuklić formy, nawet jeśli w rzeczywistości tak nie jest. Druga sprawa to krawędzie, można niektóre bardziej wyostrzyć, szczególnie w punkcie skupienia, a niektóre bardziej zgubić. Ja tutaj podbiłem ostrość krawędzi o tej małej szmatki po lewej i krawędzie od dzióbka z jednej strony na maksa zgubiłem. To może być czasem fajny efekt, kiedy nie masz de facto czegoś namalowanego ale mózg stworzy iluzję, że coś tam jest, na tej zasadzie: Rzuć też okiem na chińskie martwe natury i zobacz jak fajnie pokazują mięsiste formy: Przy okazji widać na tym jak ważne są bryły 🙂 1 1
Myth Napisano 22 Czerwiec 2020 Autor Napisano 22 Czerwiec 2020 (edytowane) @EthicallyChallenged @SebastianSz Dzięki panowie 🙂 Co do podbijania kontrastu to wiem że już wcześniej mi o tym pisałeś i co śmieszniejsze właśnie w tej martwej starałem się to zrobić xD Widziałem te chińskie martwe wcześniej naprawdę kozackie. To zamieszczam poprawioną martwą i wipa mam nadzieje że wypowiecie sie na jego temat bo jak w fazie szkicu coś bardzo nie gra i to przeoczę to będzie źle 😛 i kilka ćwiczeń Hampton DrawaBox Edytowane 22 Czerwiec 2020 przez Myth 2
rymin Napisano 22 Czerwiec 2020 Napisano 22 Czerwiec 2020 W tym Wipie uważaj na nogi bo teraz wygląda jakby stał centralnie na wprost a góra ciała jest jednak fajnie wygięta. I lewa ręka- przedramię ma skrót perspektywy jakby wychodziło przed niego a skoro trzyma miecz to powinno być za nim. Możliwe ,że te błędy wynikają z jakości szkicu i wiesz o tych rzeczach ale pytałeś to piszę:) Pamiętaj, że fajna poza w postaci bardzo fajnie może sprzedać wiele "feelingu". Zobacz jak Six more Vodka fajnie przedstawiają postacie- to jest fajna referencja myślę. Powodzenia! 1
Myth Napisano 23 Czerwiec 2020 Autor Napisano 23 Czerwiec 2020 18 godzin temu, rymin napisał: W tym Wipie uważaj na nogi bo teraz wygląda jakby stał centralnie na wprost a góra ciała jest jednak fajnie wygięta. I lewa ręka- przedramię ma skrót perspektywy jakby wychodziło przed niego a skoro trzyma miecz to powinno być za nim. Dzięki! 🙂 Właśnie te nogi mnie męczyły chyba najbardziej. Wydawało mi się że można tak stać ale jak mi o tym napisałeś to sobie sam spróbowałem tak stanąć... no i nie bardzo 😄 18 godzin temu, rymin napisał: Możliwe ,że te błędy wynikają z jakości szkicu i wiesz o tych rzeczach ale pytałeś to piszę:) Super że napisałeś bo nie wiedziałem. Także na przyszłość jeżeli zakładacie że coś wiem to prawdopodobnie nie wiem 😄 Mała poprawka szkicu i drawabox 1
EthicallyChallenged Napisano 23 Czerwiec 2020 Napisano 23 Czerwiec 2020 Przyjrzyj się na refkach i w lustrze, co się dzieje z obojczykiem i mięśniami ramienia w takiej pozie z uniesionym ramieniem. 1
SebastianSz Napisano 26 Czerwiec 2020 Napisano 26 Czerwiec 2020 Podoba mi się ta ostatnia kompozycja, wygląda bardzo pro. Nie wiem, na ile celowo bawisz się kompozycją, bo takie przytulenie rzeczy do krawędzi może być ryzykowne (trójpodział jest bezpieczniejszy) ale fajnie czuć dzięki temu ten dystans, nie tylko fizyczny, pomiędzy postacią a zamkiem. Można spróbować podkręcić chmury, tak żeby prowadziły bardziej w kierunku zamku, może dodać też jakies unoszące się nad ziemią przed zamkiem, żeby dodać więcej odległości. Popatrz na prace Franklina Bootha, może Cię do czegoś zainspirują. 2
Myth Napisano 26 Czerwiec 2020 Autor Napisano 26 Czerwiec 2020 (edytowane) 24 minuty temu, SebastianSz napisał: Podoba mi się ta ostatnia kompozycja, wygląda bardzo pro. Pewnie dlatego że patrzyłem na prosów jak ją rozkminiałem 🙂 Dzięki Ale twoje poprawki wyglądają dużo lepiej 😄 Edytowane 26 Czerwiec 2020 przez Myth 1
SebastianSz Napisano 26 Czerwiec 2020 Napisano 26 Czerwiec 2020 Ktoś powiedział, żeby traktować environment jako postać, i myślę, że warto to aplikować do kompozycji w ogóle. Pomyśl o ziemi, chmurach, zamku i całej nieożywionej reszcie jako o czymś co żyje, rusza się i ma jakąś swoją dynamikę, i jakby świadomie pomaga w opowiedzeniu historii którą przedstawia praca. Tak jak postać powinna zawsze coś robić, a nie tylko sobie stać bo tak, tak samo pień, chmura, kamień czy mur powinny coś robić. Oczywiście, nie wszystko musi być zawsze ultra dynamiczne, można subtelniej te rzeczy traktować, ale nie powinno być nudne. Co do samych chmur to nie podchodź do nich jako do płaskich kształtów na ścianie - chmura to zajebiście wielka, przestrzenna bryła, która wisi w powietrzu i perspektywa też na nią działa. Obczaj ten filmik, fajna stylizacja chmur (końcówka od 14 minuty najważniejsza) 1
Myth Napisano 28 Czerwiec 2020 Autor Napisano 28 Czerwiec 2020 @SebastianSz Kozacko 🙂 Ale ostatnio dużo wiedzy mi od was wpadło! No postaram się pomalować tak chmurki i może jeszcze kompozycje zacznę ćwiczyć chociaż na brak ćwiczenia do robienie nie narzekam 🙂 Po godzinkach jak wykonam już odpowiednią porcję ćwiczeń to ciągnę dalej mojego wipa. Zrobiłem już taki wstępny lineart trochę pozmieniałem i bardzo namęczyłem się z dłońmi i tą szmatką między nogami i... nie jestem z nich zadowolony według mnie okropnie wyglądają szczególnie te dłonie. Jakby komuś się chciało to bardzo bym prosił o rady jak to poprawić może jakiś mały over? Generalnie wynika to z tego że dłoni jeszcze nie studiowałem w sumie to niedawno zacząłem człowieka rysować także wszelka pomoc mile widziana. Też mam wrażenie że po dodaniu lineartu postać trochę straciła ze swojej gibkości trochę sztywniej wygląda i to mi się nie podoba 😞
SebastianSz Napisano 29 Czerwiec 2020 Napisano 29 Czerwiec 2020 Ogólne uwagi: Trochę anatomię by się przydało poprawić. Nie jestem ekspertem w tej materii, ale unikałbym robienia z mięśni takich krągłych bułeczek poprzyklejanych do ciała. Ważne jest gdzie mają przyczepy i jaką pełnią funkcję, żeby dobrze oddać ich kształt. Jesli chodzi o ręce, które coś trzymają, to pamiętaj, żeby uwzględnić grubość palców, żeby nie "wcinały" się w to, co trzymają, Do tego może zróżnicować linie bardziej? Gdzieś cieńsze, gdzieś grubsze (najczęściej światło = cienkie linie, cień = grubsze), kontrastować proste z wygiętmi, mało skomplikowane z bardzo etc. Jak jedna część ciała jest rozluźniona to lepiej mało detalu w linii, jak zgięta to więcej. Czasem warto linie zgubić, nie obrysowywać każdego kształtu jednolitą kreską. Tam gdzie kontrast jest mały i formy łagodnie przechodzą jedna w drugą (jak mięśnie brzucha), to może odpuścić część linii? 4
Myth Napisano 3 Lipiec 2020 Autor Napisano 3 Lipiec 2020 (edytowane) Dzięki Sebastian! Jak zawsze konkret 🙂 Lineart poprawiłem według rad ale niestety zapomniałem zapisać etap także nie zobaczyć niestety 😞 brzuch pozwoliłem sobie zostawić bo wydaje mi się że w procesie rederowania będzie mi po prostu łatwiej malować. Wszelkie uwagi i rady bardzo mi pomogą więc wręcz zachęcam do komentowania! No i ćwiczonka 😛 Tutaj pozwoliłem sobie na dodanie trochę cieplejszych kolorów niż na refce wydaje mi się że lepiej to wygląda ale wy się wypowiedzcie. DrawaBox, Hampton, Scott Każdy wielbłądzik rysowany w ten sposób: Dwa po prawej moje 3 po lewej Hamptona 😛 Po lewej z linijki po prawej bez. Edytowane 3 Lipiec 2020 przez Myth 1
Myth Napisano 4 Lipiec 2020 Autor Napisano 4 Lipiec 2020 Wipa ciąg dalszy później jak skończe go w czerni i bieli to spróbuje dodać kolor jeżeli macie jakieś uwagi to teraz 🙂 sam widzę że będzie trzeba troszkę kontrast jeszcze podbić
Myth Napisano 10 Lipiec 2020 Autor Napisano 10 Lipiec 2020 W dniu 18.02.2020 o 15:45, SebastianSz napisał: Wrzucałbym też raczej rzeczy, z którymi masz konkretny problem albo jesteś z nich bardzo dumny (wtedy problemy się znajdzie:P) Konkretny problem pomoc potrzebna! 🙂 Męczę tego mojego truposza wojownika i jak dla mnie to on coraz gorzej wygląda powiedzcie proszę co poprawić i jak. Chciałbym go już skończyć w czerni i bieli i zabrać się za kolor. 2
blood_brother Napisano 10 Lipiec 2020 Napisano 10 Lipiec 2020 (edytowane) Nie znam się, ale rzuca mi się w oczy jego brzuch. Jakby mniej więcej w okolicach wyrostka robaczkowego miał wielką gulę przez co wydaje się, że brzuch mu spływa na jego prawą nogę. I nakolanniki mu się zsunęły albo ma bardzo krótkie łydki/długie kości udowe 🙂 Edit: i jeszcze ostrze, to za głową, wydaje się być pogięte po długości. Chyba za dużo tam się po prostu dzieje ze światłem. Edytowane 10 Lipiec 2020 przez blood_brother Dopisek 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się