Skocz do zawartości

Zbrush 2021 SNIK PIK


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • KLICEK featured this temat
9 minutes ago, michalo said:

Kurcze końcówkę tylko obejrzałem. No ale już jutro ful werszyn 😄

Śmiesznie wyglądają w tych pustych lokalach.. jakby mieli jakieś pornole kręcić czy coś 😉

Hahaha, u mnie to samo - mialem nocke przy kompie, wiec sie walnalem spac przed prezentacja i obudzilem na koncowke. Super ze zdradziles, ze jutro ful werszyn. Moge bez przewijania na spokojnie obejrzec calosc 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urywa glowe 😄 . Nie moge sie doczekac zeby sprawdzic te "speed improvements". Czuje, ze teraz bede wszystko robil dluzej bo sie bede bawil ciuszkami zamiast pracowac 😄 Jestem tez ciekaw na jak gestej siatce to bedzie dzialalo. Mega mi sie podoba ten motyw z przestawiana grawitacja, jest moc. Moze retopo nie jest jakos super wypasione, ale jest i poprobuje bo zawsze to lepiej nie musiec skakac pomiedzy softami.
Solidny update, trudno narzekac.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, KLICEK napisał:

no wlasnie testowalem performence, jest 3x-4x szybciej niz w 2020 🙂 

 

symulowanie ubran - mozecie sobie tym glowy nie zawracac 🙂

cloth brushe - bardzo fajne, do wykonczenia ubran z md 🙂

 

 

Dodam, że extrude w zmodeler super fajne 🙂  I edycja nanomesha też superanckie - moja koncepcja, true story.

Dynamic thicknes, można robić swobodnie pelerynki i nie męczyć się żeby nadać temu potem grubość pod wydruk. Taki mały dream come true 🙂
 

 

Bardzo fajny update. Cloth i symulacja to w sumie ostatnie punkty na mojej love liście.

Aaa zapomniał bym o tym cudzie - ztle jako obrazki i gify... zaraz pier****ę na stronę ZBC takego gigowego obrazka hihi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na facebooku ktoś udostępnił swoje UI do nowego zbrusha, od razu widać, że profesjonalista i nikt mu przy pracy nie powie, że komputer za niego wszystko robi 🙂 Jak ktoś chciałby zrobić wrażenie albo poczuć się jak pilot bombowca a i tak nie ma co robić z powierzchnią 43 monitorka to świetna opcja 😛

117528258_10160223371749676_7703414747567455604_o.thumb.jpg.356374fecb6b607303101d0207974b14.jpg

Edytowane przez Destroyer
  • Confused 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie pomyślał "nie będę za każdym razem szukał jakiejś opcji tylko sobie wyciągnę na wierzch co mi potrzeba" i wyciągnął 1/4 programu 😛

Pamiętam kiedyś krążyło UI jakiegoś azjaty, chyba nawet od tutoriala/ kursu czy czegoś takiego i on miał jeszcze mniejsze okienko robocze i dookoła nawalone przycisków i sliderów do oporu 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie niby można dowolnie ale nie mozna, tzn wyciągniesz wszystko wszędzie ale dajmy na to taki przycisk fbx export z menu plugins, wystarczyłby malutki ale masz opcję tylko wyciągnąć tę wielką krowę 🙂 inna sprawa, że w końcu po latach dodali opcje wybierania parametrów fbx przy exporcie z palety tool, dlaczego nie zrobi tego od razu tylko doklejali jako plugin. Albo czegoś nie wiem bo mogę nie wiedzieć😛

Albo jakieś bardzo prościutkie skrypty/ historia operacji jak w majce żeby sobie w razie czego zrobić własne malutkie makro czy jednoprzyciskowe coś do czego nie potrzeba wiedzy o skryptowaniu też by się przydało. 

Edytowane przez Destroyer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi uwierzyc, ze to nie jest sciema jakas 😉 Ale widzialem juz pare razy customowe menu u jakichs Azjatow nie odbiegajace za daleko od tego 😄 Raf Grasetti  ma prawie ze waniliowe UI, jakies tam male zmiany. Az sie glupio poczulem ze mam wiecej zmian niz taki wymiatacz...
Co do nowego ZBrusha to nadal mam ten problem - choc mniejszy - ze przy ciezkich siatkach przesuwanie obiektu z altem troche laguja a przy uzywaniu przycisku z UI jest plynnie. Ale ogolnie dziala miodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam taki UI już wyprqacowany, że wszystko czego używam ciągle, mam pod ręką. Parę bruszy w klawiszach - coś jak Grassetti. Dwa customowe menusy - jeden z opcjami, drugi z brushami pod skrótami.

Ikonki na dole/górze i z boku customowe

 

Skrót kalwiszowe do menu brushes, do sculptris mode, backface masking, solo, transparency

do tego wszystkiego mogę się dostać nie zabierając ręki z klawiszy do nawigacji.

 

Do tego hide tabs jakbym chciał schować boczne obszary.

W lewym tabie mam Stroke I zplugin

 

Fajnie tak sobie pofanbojować.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, michalo said:

Fajnie tak sobie pofanbojować.

Raczej raczej, nieinaczej 😄
Ja mam skroty do najczesciej uzywanych brushy, na dole ikonki do tych co uzywam od czasu do czasu i kilka materialow. Customowego menu nie mam w ogole, tylko pare przyciskow wyciagnalem na dol. Ale bede cos zmienial bo teraz doszlo to gizmo z clothem i wypadaloby moc jakos latwo przelaczac pomiedzy nimi a poza tym odkrylem sile zwyklego materialu a nie matcapy wiec musze oswietlenie gdzies dac, zeby bylo pod reka.
Nie ma jak ZBrush 😄 Mam nadzieje ze nie zmienia UI nigdy na jakies "tak jak w Mayi" 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadnych cudow. Tylko jeszcze zmienilem kolor tla w Thumbnail na ten sam co kolor backgroundu, zeby pokazywal sam ksztalt bez bialego kwadratu ktory paskudnie wyglada.
Teraz zauwazylem ze mam red wax na dole 😄 Normalnie tam mialem startup material. Za pamieci to podmienie.
A, i zmienilem kolorek na zielony bo... lubie 😄

image.png

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezle. Ja podgladam co tam fajnego widze u ludzi ale staram sie w miare minimalne zachowac UI. Do wielu rzeczy przyzwyczailem sie ze sa gdzies schowane i muscle memory dziala, albo czasowo wrzucam menu cale na lewo a po restarcie juz go tam nie ma. Czas na troche zmian, wkreciles mnie w ustawianie UI, a robote mam 😄

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i updaejcik wyszedl 🙂 

zbcthumb.1

ADDED:

Preferences >> Tablet >> Tablet Driver API to determine how ZBrush works with Windows Ink, affecting performance when using a tablet on Windows. If you experience lag issues when interacting with models, trying one of these other settings should resolve them.

  • There are 3 options:
    • WinTab (default mode): Will not handle Windows Ink. This will operate like it did in ZBrush 2019.
    • Stylus: Handles Windows Ink the same way it did in 2020.1.4.
    • WM_Event: Handles Windows Ink the same way it did in 2021.

Enhancements/Updates

  • Stability improved when using ‘Transpose Cloth’ and Firmness
  • Preferences >> Gizmo 3D >> Tap to Exit Gizmo Mode now saves with Preferences >> Store Config
  • Gizmo3D ‘Go to Unmasked Mesh Center’ now respects local symmetry
  • Converting ZSpheres to adaptive skin no longer causes twisting on macOS
  • ZModeler Point >> Move >> Snap to Surface will now save with custom ZModeler brushes
  • SubTool function stability improved (scrolling, deleting, appending)
  • Gizmo3D ‘Inflate’ functionality returned to 2020 settings
  • Draw Draft Analysis rendering updated
  • Improved Dynamic Subdivision Post SubDiv rendering
  • Increased navigation speed when using models with PolyFrame and PolyPaint
  • Transferring of texture detail to PolyPaint improved
  • Improved SnapShot3D PolyGroup generation
  • Plugin: Text 3D and Vector Shapes updated on macOS
  • Plugin: TransPose Master updated

REVERSIONS:

  • TrimRect brush functionality returned to normal
  • Pinch brush returned to 2020 settings
  • Blob brush returned to 2020 settings

 

 

 

https://www.zbrushcentral.com/t/zbrush-2021-1-released/380833

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sebazx6r napisał:

I jak wam sie podoba symka w zbrushu xD... bo dla mnie to dramat.

Nie znalazłem zastosowania. Wolę odziwo Marvelousa do symulacji 😛

 

Chociaż czasem używam cloth brushów  ale na wyrzeźbionych wcześniej fałdkach. Można je kompresować, rozciągać. Te brushe akurat przypadły mi do gustu. Gotowe fałdki + maski + te brusze i jakoś to wszystko daje radę, czasem zajebiście. Polecam.

Gęstość siatki ma wpływ na gęstość fałdek i użyteczność brushy. Więc tak low/mid poly.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kolizje itp. Ale nie che mi się tego testować jakoś.  Na początku sprawdzałem, z różnym skutkiem, trzeba by Pawłowicza pooglądać 😉

Korzystam z nich na sucho. Tzn z kilku tylko - move, pull głównie.

 

Żeby ich używać nie trzeba włączać dynamiki. One działają na daną siatkę.

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności