Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Cze艣膰! Dawno nie zak艂ada艂em tutaj w膮tk贸w wi臋c najwy偶szy czas 馃檪聽Przez ostatnie kilka miesi臋cy du偶o eksperymentowa艂em ze skanowaniem 3D, na razie g艂贸wnie opartego o fotogrametri臋. Zbudowa艂em ca艂e urz膮dzenie i robota pozwalaj膮cego na bardzo du偶膮 automatyzacj臋 procesu (kiedy艣 to opisz臋). B臋d臋 wrzuca艂 tutaj wszystkie testy i gotowe skany.

Skan figurki dla klienta o wysoko艣ci 12cm, finalnie 57M tr贸jk膮t贸w, ponad 300 zdj臋膰. Model by艂 do艣膰 mocno czyszczony w Zbrushu, by艂o kilka baboli jak p臋cherze po odlewie, kt贸re trzeba by艂o usun膮膰 i wyg艂adzi膰 powierzchni臋 z niedoskona艂o艣ci. Ca艂o艣膰 gotowa do druku.

Por贸wnanie przed i po czyszczeniu:聽https://drive.google.com/file/d/1ESCIAajnT_AhUUGMttJxzZhsZwZGpYku/view?usp=sharing

dllhost_0XWL9RmgaZ.png.1a342e3ec5ab272c1f99396a155950d2.png

s4.thumb.jpg.38dd84e7f14265697db84a3f34a7ad84.jpg

s5.jpg

s2.jpg

Edytowane przez McGavish

  • Odpowiedzi 31
  • Wy艣wietle艅 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Hej po d艂ugiej przerwie, troch臋 mnie tu nie by艂o!聽 Znacznie ulepszy艂em technologi臋 je艣li chodzi o ca艂y proces jak i automatyczne przetwarzanie pod k膮tem PBR na podstawie skanu. Du偶o jeszcze zosta

  • Dzi臋ki panowie!聽 @DestroyerJako艣ciowo celowane w hero propy pod game dev/vfx i wizki produkt贸w.聽My艣l臋, 偶e da rad臋 jeszcze wyci膮gn膮膰 lepsz膮 rozdzielczo艣膰 na teksturach, zdj臋cia by艂y robione Sonym

  • Kolejny skan z dzisiaj 馃檪 艢rednica 5cm, 100 zdj臋膰, liczone tym razem w Metashape, 1,5M punkt贸w, szeroko艣膰 czaszki 4mm 馃檪

Posted Images

Napisano

艢wietna sprawa. B臋d臋 艣ledzi艂 temat i czekam na opis. Masz jaki艣 skaner 3D na w艂asno艣膰?

Napisano
  • Autor

@dm_Dzi臋ki! Jak na razie to skanuj臋 fotogrametri膮, czyli robi臋 zdj臋cia (bezlusterkowiec聽16mpx) i p贸藕niej je procesuj臋 w Reality Capture albo Metashape. Ca艂o艣膰 jest bardzo zautomatyzowana i nie trzeba praktycznie wcale ingerowa膰 w proces.

Je艣li chodzi o skanery to przymierzam si臋 w艂a艣nie do zakupu skanera 艣wiat艂a strukturalnego, mo偶e by膰 przydatny w specyficznych przypadkach. W ka偶dym razie fotogrametria jest bardzo elastyczna, chcesz mie膰 dobry detal to robisz wi臋cej zdj臋膰 z r贸偶nych dystans贸w聽i po sprawie. Skaner laserowy i 艣wiat艂a strukturalnego ma swoje parametry, kt贸rych nie da si臋 przeskoczy膰.聽

Napisano
  • Autor

@KLICEKCiekawie ta aplikacja wygl膮da, ale jako艣ciowo mocno 艣rednio. Mo偶liwe, 偶e da艂oby si臋 takiego skanu u偶y膰 jako taki "prescan" do automatyzacji procesu.聽

Napisano

nah wyglada zajebiscie, wiesz kamerka ma mala rozdzielczosc. Jezeli bedziesz dluzej trzymal aparat w jednym miejscu i pozwolisz mu wyslac wiecej rejow to skan jest calkiem dokladny 馃檪聽Udawalo mi sie robic skany po 500k trisow na mordach 馃檪聽wiadomo ze trzeba to przezebic itp wszystko zalezy do czego i potrzebujesz 馃槃

Napisano
  • Autor

W sumie jakby figurk臋 postawi膰 na automatycznym stoliku, telefon na statywie to faktycznie mo偶na zrobi膰 fajny bazowy skan 馃檪 Chocia偶 znacznie taniej wychodzi Lidar od Intela:聽https://www.intelrealsense.com/lidar-camera-l515/, ale jako艣ci ko艅cowej skanu jakiego艣 mniejszego elementu nie widzia艂em. Masz ca艂e SDK do tego i mo偶na programowa膰, tylko 偶e tym nie zadzwonisz 馃槃

Napisano
  • Autor

Kolejny skan z dzisiaj 馃檪

艢rednica 5cm, 100 zdj臋膰, liczone tym razem w Metashape, 1,5M punkt贸w, szeroko艣膰 czaszki 4mm 馃檪

z1.jpg

z2.jpg

z3.jpg

z4.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

@michaloOko艂o 3,5h, z czego 3h to praca komputera i robienie zdj臋膰, pozosta艂y czas to przesy艂anie plik贸w (m贸j aparat nie obs艂uguje niestety na razie zapisu od razu na dysk), 艂adowanie plik贸w, obr贸bka w Zbrushu i og贸lnie nadz贸r. Musze sprawdzi膰 lepiej jeszcze batch processing w Metashape bo mo偶e bardzo zaoszcz臋dzi膰 czas.聽

@RaVirrTest skanu na podstawce pod figurki 馃檪聽Jutro postaram si臋 wrzuci膰 dwa s艂onie 馃檪

Napisano
  • Autor

Kolejny skan, tym razem s艂o艅 o wysoko艣ci 12cm.

  • Metashape na ustawieniach high
  • Czas oblicze艅 + zdj臋cia oko艂o 2h
  • 140 zdj臋膰
  • 1,1M face贸w surowy skan
  • Render w Blenderze + Cycles

Eksperymentuj臋 jeszcze z ciekawszym o艣wietleniem, chc臋 zrobi膰 preset do sp贸jnej prezentacji wszystkiego 馃檪

Wypustki w r贸偶nych miejscach to jakie艣 py艂ki kurzu, nie przetar艂em przed skanowaniem.

聽Model lekko wyg艂adzony w Zbrushu + retopo i projekcja

s1.jpg

s3.jpg

s2.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

Cze艣膰 wszystkim!

Pewnie wielu z Was kojarzy rze藕biarza Tomka Radziewicza: https://radziewicz-art.com/. Mam przyjemno艣膰 wsp贸艂pracowa膰 z nim teraz nad bardzo ciekawym projektem, kt贸rego efektem na razie s膮 skany jego rze藕b.

Orygina艂 jest odlany z 偶ywicy, przez co trzeba pokry膰 figur臋 proszkiem przed skanem, inaczej bardzo ma艂o detali da si臋 przechwyci膰. Ponad 700 zdj臋膰, ca艂y projekt w Metashape, czyszczenie i rendering w Zbrushu. Metashape ma s艂ab膮 przypad艂o艣膰 tworzenia blob贸w w niekt贸rych miejscach, kt贸re s膮 niezbyt przyjemne do czyszczenia, wi臋c pod tym wzgl臋dem wygrywa Reality Capture, kt贸re z reszt膮 po sprzeda偶y dla Epic Games ma znacznie lepsze licencjonowanie.聽

Projekt te偶 na AS:聽https://www.artstation.com/artwork/3dn0gv

z1_logo.jpg

z3_logo.jpg

z5_logo.jpg

z2_logo.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki Klicek! Jasne, 偶e mam wi臋cej, tylko wrzucam po kawa艂ku 馃槃

Tym razem czaszka, prawie 900 zdj臋膰 (za du偶o nawet ale lepiej mie膰 wi臋cej). Wysoko艣膰 figurki to 10cm w realu, z obserwacji na razie, to ciemna 偶ywica znacznie lepiej si臋 skanuje w por贸wnaniu od jasnej (kontrast z proszkiem).聽

https://radziewicz-art.com/

https://www.artstation.com/artwork/5XGBQ8

z2.thumb.jpg.ba52bca20f4bbc4b51030e97490ab1df.jpg

z3.thumb.jpg.30888e35926bbd4fa5993834f749566b.jpg

z5.thumb.jpg.2691b5ad293723b71c312a8d1c93ec8b.jpg

z4.thumb.jpg.3ae992f6e3288aeccb43bee82d2db85c.jpg

z8.thumb.jpg.d1a11af8501b80627f274a212c5a3975.jpg

z6.thumb.jpg.fbcea7e9f9206394e9bcaaba84e52ea8.jpg

Edytowane przez McGavish

Napisano
  • Autor

Mam t膮 figurk臋 u siebie jeszcze to zrobi臋 fotk臋, dorzuc臋 jeszcze monet臋 dla skali 馃檪

Napisano
  • Autor

Hej po d艂ugiej przerwie, troch臋 mnie tu nie by艂o!聽

Znacznie ulepszy艂em technologi臋 je艣li chodzi o ca艂y proces jak i automatyczne przetwarzanie pod k膮tem PBR na podstawie skanu. Du偶o jeszcze zosta艂o do ulepszenia, g艂贸wnie algorytmy i matematyka ale jest progress 馃檪

Jak na razie ca艂kiem 艂adnie dzia艂a przechwytywanie albedo, specular, roughness i normal. Metallic my艣l臋 kwestia czasu.

He艂m by艂 po艂膮czeniem fotogrametrii, 艣wiat艂a strukturalnego i fotometrii. But ze wzgl臋du na to, 偶e by艂 jasny i mia艂 du偶o ficzer贸w na powierzchni, uda艂o si臋 艂adnie z艂apa膰 fotogrametri膮.聽

filmiki:聽

blender_80auBeCDRk.jpg

blender_PEPD85DY6T.jpg

blender_dswWAbD528.jpg

blender_I5keahx6zU.jpg

blender_FVaRIEauZh.jpg

blender_vCnr09sw20.jpg

blender_QiTCkCh4h2.jpg

blender_KVfnbBW3Xo.png

Napisano

艁adny detal! du偶o wi臋cej chyba ju偶 by si臋 nie da艂o wycisn膮膰 nie wchodz膮c na mikroskopijny detal na poziomie prawie atomowym 馃槢聽Pewnie rozdzielczo艣膰 mog艂aby by膰 jeszcze ciut wi臋ksza 偶eby by艂a idealna 偶yleta ale bardzo 艂adnie wy艂apa艂o drobny detal i w zasadzie jako hero produkt do closeup贸w te偶 si臋 chyba nadaje 馃檪

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki panowie!聽

@DestroyerJako艣ciowo celowane w hero propy pod game dev/vfx i wizki produkt贸w.My艣l臋, 偶e da rad臋 jeszcze wyci膮gn膮膰 lepsz膮 rozdzielczo艣膰 na teksturach, zdj臋cia by艂y robione Sonym A7R IV (61 mpx) wi臋c ilo艣膰 danych ogromna, tylko musz臋 zrobi膰 retopo modelu i dobre zoptymalizowane UV. Generyczne UV z Metashape nie jest idealne ale dostatecznie dobre 偶eby robi膰 testy i pokaza膰 馃檪

Zdecydowanie najlepiej by艂oby u偶y膰 detalu i informacji z fotometrii do naprawienia/poprawienia geometrii. Przeniesienie ca艂ego detalu z fotometrii do geometrii spowodowa艂oby, 偶e geo mia艂oby pewnie z 300 mln tr贸jk膮t贸w 馃檪. B臋d臋 celowa艂 w naprawione i ulepszone geo + mikro detal w normal mapie/dispie co wydaje si臋 by膰 najbardziej optymalne.

Kumpel wydrukowa艂 mi model na drukarce 8K z ciekawo艣ci i jestem mocno zaskoczony jak膮 jako艣膰 druku mo偶na teraz osi膮gn膮膰, jeszcze na takim ma艂ym obiekcie聽馃檪聽Od spodu na podeszwie by艂y podpory st膮d lekkie uszkodzenia. Jak dotrze wydruk to musz臋 porobi膰 jakie艣 makro fotki.

329580695_476900091300167_2391750001905046780_n(1).thumb.jpg.63a71e500241739d9198db6cc69ae2d0.jpg329388653_736273198008499_8750503786736215880_n(1).thumb.jpg.4b6017933f09d7e83ab22f8e97d51f1d.jpg
329333415_679077307342167_500734781780433103_n.thumb.jpg.0484d6197a75108b8ede0975f803cdf9.jpg329560750_697487995254566_8331464394486743820_n(1).thumb.jpg.23b6578120c1d76180eff4ab62e63611.jpg

Napisano
7 godzin temu, Destroyer napisa艂(a):

wow tylko 90$, tanio, s膮dzi艂em, 偶e bo b臋dzie rz臋dy wielko艣ci wi臋cej cho膰 niekoniecznie jak drukarka jubilerska 馃檪

Je艣li chodzi o koszt drukarki to jedno zero gdzie艣 znikn臋艂o 馃槣

@McGavish, 艣wietne skany i wydruki!

Napisano

Tanio to by艂o jak by艂a przedsprzedarz. Nawet wtedy kupi艂em fajny tier, ale 偶ycie mi przyje**** i musia艂em to anulowa膰.

Nie 偶a艂uj臋, bo papranie si臋 w 偶ywicy jest nie dla mnie.聽

But wygl膮d super!聽

Napisano
  • Autor
W dniu 2.03.2023 o 11:04, michalo napisa艂(a):

Tanio to by艂o jak by艂a przedsprzedarz. Nawet wtedy kupi艂em fajny tier, ale 偶ycie mi przyje**** i musia艂em to anulowa膰.

Nie 偶a艂uj臋, bo papranie si臋 w 偶ywicy jest nie dla mnie.聽

But wygl膮d super!聽

Dzi臋ki @michalo聽i @Araiel!

Teraz te drukarki s膮 ju偶 du偶o ta艅sze ni偶 kiedy艣 jak np. Formlabs. No i fakt, lepiej mie膰 osobne pomieszczenie na drukark臋 bo te 偶ywice i opary nie s膮 najzdrowsze 馃檪

Edytowane przez McGavish

Napisano

Sorry za offtop, ale si臋 podjara艂em jak zobaczy艂em, 偶e jakbym si臋 upar艂 to mo偶e nawet by mnie by艂o sta膰 na tak膮 drukark臋 ;). Jak to jest z t膮 toksyczno艣ci膮 偶ywicy? Problem jest tylko podczas drukowania czy w og贸le? Tzn. 偶ywica przed i po druku te偶 mo偶e by膰 niebezpieczna? Nadawa艂oby si臋 to np. do wydrukowania cz臋艣ci do zepsutych zabawek dla dzieciaka? W og贸le to taki wydruk jest wytrzyma艂y? Mo偶na to por贸wna膰 do czego艣 - mo偶e plastiku?

W mieszkaniu pewnie by艂by problem 偶eby z tego korzysta膰. Chyba, 偶e na balkonie? 馃槃

I przy okazji - do przygotowania modeli do druku trzeba jakiego艣 specjalnego softu u偶ywa膰 czy da si臋 wyeksportowa膰 co艣 z maxa albo innego sketchupa?

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci