Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jutro startuje MARDINI  czyli challange dla osób używających/ uczących się Houdinego motywujący do codziennej pracy i przygotowania czegoś do tematu dnia 🙂

 

https://www.sidefx.com/community-main-menu/contests-jams/mardini-daily-challenge/?fbclid=IwAR06y-Jf_4SMWCUF0sVrgdJ3cwDbHfgJlB8KseV_Fio0QlIp9WiULpakuAg

mardini_prompts_release.thumb.jpg.871de7f9c84b611fd975619b0b6e1bf7.jpg

 

Oczywiście są nagrody jak licencja Houdineigo FX ale dla początkujących którzy każdego dnia cos umęczą będzie Houdini Swag Pack, w poprzedniej edycji było coś takiego, jak dla mnie super nagroda za udział 🙂

 

Więc Panowie ( i Panie?) nie śpimy, napi***my 🙂

Choć jak znam życie to w moim przypadku po pierwszej pracy moja " konsysntecja" będzie wyglądała tak:

EvNDtrrVIAAEIgQ.png.3e3dbe8a3d318e5135313ed6ef59828d.png

 

  • Like 1
Napisano

@michalo Paaanie na mnie w akcji to nie będzie na co patrzeć 😛 lepiej po twetterach czy instagramch po hastagach szukać prac ludzi, W hudym w miarę się czuję dobrze w operowaniu geometrią SOP, do tego RBD ciała sztywne, ciecze i trochę grainów liznąłem z tego za dużo nie da się urodzić 🙂 Inna sprawa, że to trzeba zamknąć szybko a importować można tylko tekstury, cała reszta wraz z compo w houdinim. Mam pracę dzienną, dodatkowo małe zlecenie na boku, dziewczynę i ostatnio objawy cukrzycowe się nasiliły i na rano muszę prostą animacje przygotować i większego meila napisać a jest już 1:30 więc szacuję, że tak z godzinę może uda mi się wyszarpać na każdy dzień 🙂

O ile taki bounce można dać kulkę, zaanimować odbicie ze squasehm i stretchem i po 10min oddać "prace" to świat fantasy czy scifi to tak szybko się nie pyknie i trzeba mocno pomyśleć żeby coś bardzo szybko i po taniości zrobić gdy importować można tylko tekstury - pierwsza myśl zaimportować gotowy obrazek, ustawić przed kamerą i wyrenderować 😄

Ze światami to może bym próbował coś w stylu low poly jak kolega @brain robi ale to hudy tu się nie modeluje szybko ani wygodnie 🙂 Zobaczymy co to będzie i jestem otwarty na pomysły " po taniości" 🙂

 

  • Like 1
Napisano

Ja zdaję sobie sprawę, że to tak prosto wygląda z zewnątrz, ale jak już się odpala soft to pociągnąć to przez cały miesiąc to niezły wyczyn. Tym bardziej, że tematy to niezłe wyzwania patrząc na to co potrafi ten soft.

Myślę, że się rozkręcisz. Wystarczy nie spać czy coś hehe. A ja z ciekawościa bym poobserwował. No ale wiem jak to w życiu jest 😉

Napisano

Zrobiłem drugi dzień i tym samym pobiłem swój " rekord" z poprzedniej edycji 🙂

Grow w moim wykonaniu to nie jakiś fancy diferenctial czy recursive grow tylko skalowane rozciągniętej kulki 🙂 nawet widać, ze na zwykłym gridzie ułożone żeby czas zaoszczędzić i popracowałem chwilę dłużej niż poprzednio nad kamerą, światłem i materiałem żeby jakoś to wyglądało 🙂 

  • Like 6
  • Wow 2
Napisano

Próbowałem się uczyć Houdiniego hobbystycznie w tamtym roku. Ten soft to jest coś pięknego, bardzo mi się podoba jego architektura, interface. Jak jeszcze będę miał trochę czasu to posiedzę przy tym. Ten program najbardziej przypomina mi utraconego XSI. Sorry za offtop. Jedziesz! 

 

  • Like 1
Napisano

@gryzon ja zaczynałem się uczyć hudego w 2019, zaczynałem tak ze 4 razy, rok przerwy, pół roku przerwy i tak to idzie powolutku 🙂

@EthicallyChallenged nie ziemia to zaimportowana tekstura, może i sam bym taki materiał zrobił ale nie mogę cały dzień nad tym siedzieć a tekstur i materiałów mozna używać 🙂  

Napisano

Dzisiaj wyjątkowo 3 w 1, escape, leap i crush 🙂 

Na początku myślałem żeby zrigować testowy model i zaanimować skok ale odkryłem mocapowe ludki więc zrobiłem wirtualne ludobójstwo 🙂 

Pierwszy raz coś takiego próbowałem w hudym robić, rigowania też zresztą nie robiłem. Dobra pora iść spać już 24h bez snu a jutro rano trzeba jeszcze animacje dla klienta oddać 🙂 

 

1094696374_Screen03_03.20210003.thumb.jpg.6911855c6abf4c32d2d1c21c0e1f6dad.jpg

  • Like 1
  • Wow 1
  • Thanks 1
Napisano

To są dużo prostsze rzeczy niż się wydaje przynajmniej na takim podstawowym poziomie, co chwila coś googlowałem ale byli ludzie z podobnymi problemami to nauczyłem się czegoś na ich doświadczeniach 🙂 nie było to tak trudne ale kilak godzin zeszło. 

  • Like 1
Napisano

@michalo dokładnie, ja najczęściej lubię się  "doktoryzować" tj męczyć jakiś temat tygodniami aż znam każdy element systemu i wiem co do czego co ma swoje plusy ale efektów dużo nie ma do pokazania i łatwo stracić zapał do dalszej pracy i uczenia a tutaj straszna surowizna ale jest też frajda z tworzenia pod presją czasu 🙂 

  • Like 1
Napisano

Dzień 5 - nie ma czasu, jeśli nadal będę cos robił to w większości bardzo na odwal bo brakuje mi godzin w dobie i raczej nie bęe tutuaj wrzucał bo wstyd🙂 24h bez snu, potem trochę spania, wstałem o 5 nad ranem a poszedłem spać o 12 dnia następnego i już nie wydalam z takim tempem 🙂 Zrobiłem ponad 10min prezentacje dla klienta i dostałem informacje, że się nie zrozumieliśmy animacyjnie i podsyłają inną refkę niż na początku gdzie jest z 5 razy więcej elementów do animacji, fuck that! 😕

 

 

 

 

  • Like 3
  • Wow 2
Napisano

@Destroyer fajny jest ten challenge, dobrze Ci idzie, chodzi o to żeby wytrenować patenty na różne zadania, nie ma co się skupiać na jednym temacie, trochę jak granie w blitza szachowego, alleluja i do przodu 🙂 Pomimo podobnych braków czasowych też uczę się Houdiniego, jako combo z Blenderem i jest to świetne uzupełnienie blenderowych braków w symulacjach. USD i Hydra, alembic bardzo ułatwiają sprawę. Jak popatrzysz na kanały vimeo gości z czołówki VFX na świecie, od czego zaczynali 10 lat temu to nie ma takiej animacji/symulacji, której można się wstydzić 🙂 Dajesz dalej.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@alex3d racja choć chciałoby się zrobić coś więcej a widzę, że im dalej tym mniej czasu i siły żeby się czegoś nauczyć tylko trzeb acoś na szybko zrobić i następne 🙂 a combo blender + hudy wygląda bardzo obiecująco, widzę nie raz gdy ktoś "renderuje" w evvee symulacje z hudego, zresztą viewport w houdinim pozostawia wiele do życzenia 🙂

7 stone - space stones 🙂 

a z pozytywnych rzeczy to w końcu mój talent został dostrzeżony i złożono mi pewną ofertę 

1496771667_Screen03_03.20210007.png.67fe5c448ab4455e8c6920d464637737.png

ale tylko 25mln? co on biedny czy jak? potrzebuję minimum 1 miliard 700mln i możemy zacząć rozmawiać 🙂

Edytowane przez Destroyer
  • Like 3
  • Haha 2
Napisano

Świetna ta kąpiel. Pewnie marzeniem było by dodać jeszcze jedną geometrię które snapuje się do siatki i imituje brud który zostaje. Wiem wiem, nie ma czasu. Świetnie Ci idzie. 

 

  • Like 2
Napisano (edytowane)

@Destroyer hehe 🙂pig head w swoim żywiole, wyszła super. Zrobienie dobrego błota to już nie jest łatwa sprawa.

Właśnie gdzieś w swoim zbiorku zajawek houdiniowych, miałem polajkowane błoto, bo wcale nie jest to taki częsty temat i w końcu sobie przypomniałem, gdzie i co. Link dla inspiracji. "The one and Only Ivan". Program programem, ale użytkownicy chudego to są pasjonaci, fajnie że się dzielą swoim know how, zresztą z blenderowcami jest podobnie mimo że inna liga. Jednak ludzie tworza klimat, nie tylko soft.

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano

@alex3d refki super, klasa sam w sobie aż miło popatrzeć 🙂

@michalo @gryzon@alex3d i reszta dzięki Panowie za wsparcie z Waszą pomocą może jakoś się to umęczy do końca 🙂

Dzień 9  - Beach, na szybko i po taniości, woda to mountain node z lekkim offsetem dla animacji i kilka kluczy dla kamery i piłki ale wymodelowałem kapcia, wiaderko i łopatkę 🙂 

  • Like 5
Napisano

Dobry shader wody. Ciśnij dalej 🙂 Jak wytrzymasz do 20 marca to ja chyba chociaż jakiś daily task zrobię 🙂 coby walka samotna nie była.

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
On 3/10/2021 at 12:29 AM, alex3d said:

Jak wytrzymasz do 20 marca to ja chyba chociaż jakiś daily task zrobię

o dobra motywacja, będę trzymał za słowo 🙂 

Day 10 River - trochęprzegłem z symulacją, mogłem dać offset na mountain nodzie i dużej różnicy by nie było a parę godzin bym zaoszczędził 🙂 

 

 

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 5
Napisano

Symulacja, ustawienie i przesymulowanie + meshowanie cząsteczek do siatki no i rendering też chwilę zajął, reszta to dość proste rzeczy, trwa wygięte patyczki, kamyki kulka z noisem, materiały na szybko z tekstur, dof żeby ukryć niedociągnięcia, w tle drzewa z dnia crash z materiałem trawy żeby rzucały cień i cos się odbijało w wodzie i tyle 🙂

  • Like 1
Napisano

Trzeba renderować w hudym, compo też dlatego go nie robię tylko to co redshift daje to ustawiam podstawową korekcję barwną i zamykam 🙂 redshift jest szybki ale nawet licząc 1min na klatkę to już 3,5h samego renderowania tej 8s animacji

Napisano

11 Wave, szału nie ma ilość czasu i energii jaką miałem to w pierwszej chwili chciałem wziąć testową postać  z hudego, odciąć rękę i nią pomachać więc i tak nieźle 🙂 W takich sytuacjach jest czas tylko na jedną próbę i albo siądzie albo się czegoś nauczymy, ja się uczyłem tylko jeszcze nie wiem czego 🙂

 

  • Like 4
  • Wow 1
Napisano (edytowane)

12 Valley - wyszło trochę gówniaście, walczyłem głównie z crushami i freezowaneim hudego i redsifta, nie wiem czemu więc ostatecznie zamiast nawalić drzew i trawy to jest kamienista dolina jak z 10 letniej gry i kilka drzew ale zdążyłem tuż przed deadlinem 🙂 

@KLICEK może przenieść ten wątek do wipa bo zrobił się z tego mój osobisty wątek ze zmaganiami a nie news, gdyby ktoś jeszcze cos wrzucał to jeszcze by to miało jakiś sens a tak to niekoniecznie 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 3
Napisano (edytowane)

13 Grass, to nawet nawet wygląda ale mimo, że nic poza kaerą sienie rusza, wszystko jest zfreezowane to każdą klatkę redsift dłużej przerzuca do pamięci niż renderuje, będzie trzeba kiedyś zobaczyć co się z tym odjaniepawla 

Zwróćcie proszę uwagę na kwiatki wykonane klasyczną techniką " na odpie**ol" 🙂

2 z 5 kategorii zaliczone 🙂

Clipboard01.thumb.jpg.f1a009fdb8394620c42232d7257d93eb.jpg

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Napisano

15 Medival, w końcu się nie wyrobię na deadline 🙂 i dzisiaj przerwałem mój streak zapoczątkowany od pierwszego dnia roku żeby robić min 8tys kroków, bo zwyczajnie zapomniałem i dzień mi się skończył za szybko a brakowało mi niecałe 500 😕

 

Ktoś na twittrze mi powiedział, że stanąłem na podium kilka dni temu przy animacji rzeki 🙂 miło, i jestem teraz na 11 miejscu w klasyfikacji generalnej razem z 10 innymi osobami ale w ogóle na liście jestem czego się nie spodziewałem 🙂 

ISzZVFp.png

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Napisano

18 Modern house - świerki tak nie za bardzo mi się udały 🙂 i nie idzie tego dziadostwa zrenderować w animacji, może mi już karta graficzna dogrywa, redshift wiesza kompa, czasami zostawia czarne kwadraty albo w ogóle nie startuje z renderingiem  😕

05.thumb.jpg.01528d2da7f862a865edb67325bbcc76.jpg

 

poza tym drugie miejsce w medival i 8 w klasyfikacji generalnej, ludzie się wykruszają, tak ze 60 osób na czas oddaje prace a pierwszego dnia dwa razy tyle finalnie ok 160 osób na pierwszy dzień prace oddało

238818092_Screen18_03.20210021.thumb.jpg.f7ba6b97f8faac82aec78cfc1965be54.jpg

 

 

 

01.jpg

02.jpg

  • Like 6
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności