Levus Napisano 10 Kwiecień 2021 Napisano 10 Kwiecień 2021 Hej! Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji. Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka. Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa. Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur. Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi. Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów. Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:), oraz rendering i częściowo compositing. Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX). Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id. Zespół zaangażowany w produkcję teasera: Imagined & Directed by Stan Just 3D Art, Lighting & Rendering Pawel ‘Levus3D’ Jaruga Animation & Editing Kamil Helbin Sound Design Lead Dawid Mika Sound Design Support (Virtuos) Fang Congzhe Zhou Qiang Hu Weishi Concept Art Tomek Larek Compositing Artists (zproduction) Serhiy Shirmanov Serhiy Protsenko 11
michalo Napisano 10 Kwiecień 2021 Napisano 10 Kwiecień 2021 (edytowane) Ohh robi wrażenie. Mało! Może pokażesz modele? Łapka robi wrażenie. pytanko: Czemu Standalone a nie plugin dla Blendera? Edytowane 10 Kwiecień 2021 przez michalo
alex3d Napisano 10 Kwiecień 2021 Napisano 10 Kwiecień 2021 Fajny klimat, podobnie jak RaVirr czuć wilgoć w powietrzu. Ścieżka dźwiękowa też super. @Levusz technicznych pytań to ile wyszło Wam na klatkę i w czym teksturujesz w combo z blenderem?
Levus Napisano 11 Kwiecień 2021 Autor Napisano 11 Kwiecień 2021 (edytowane) @KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:) Wrzucam parę dodatkowych screenów. @michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05. Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone. @alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur. Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce. Modele 3D i meshe: Tu wcześniejsza faza modelu ręki: Scena w Blenderze: Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:) Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej. Edytowane 11 Kwiecień 2021 przez Levus 10
KLICEK Napisano 11 Kwiecień 2021 Napisano 11 Kwiecień 2021 byku mordo, ale sztosiwa w tych renderkach siedza. Czym to renderowales? zajebiscie wyszlo, jak sie oglada ten trailerek to 90% detali ucieka, bo skupiasz sie tylko na tej lapie. a tu wszystko jest zajebiste
dm_ Napisano 11 Kwiecień 2021 Napisano 11 Kwiecień 2021 1 hour ago, KLICEK said: jak sie oglada ten trailerek to 90% detali ucieka, bo skupiasz sie tylko na tej lapie. a tu wszystko jest zajebiste Potwierdzam, jak za pierwszym razem oglądałem to zgubiłem kompletnie czachę i komary ale to nie jest zarzut tylko spostrzeżenie bo tak poza tym to zgadzam się z przedmówcami
Levus Napisano 20 Kwiecień 2021 Autor Napisano 20 Kwiecień 2021 @KLICEK No Octane:) W sumie większość renderów od paru lat robię Octanem (no i Marmosetem też często) @dm_ Hehe, pewnie true, ja nie ma odejścia, widzę wszystko kompletnie w tym teaserze. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się