Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej!

Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji.

Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka.
Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu.
Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa.

Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur.
Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi.
Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów.

Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:),
oraz rendering i częściowo compositing.

Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX).
Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id.

 

Zespół zaangażowany w produkcję teasera:

Imagined & Directed by
Stan Just
 
3D Art, Lighting & Rendering
Pawel ‘Levus3D’ Jaruga
 
Animation & Editing
Kamil Helbin
 
Sound Design Lead
Dawid Mika
 
Sound Design Support (Virtuos)
Fang Congzhe
Zhou Qiang
Hu Weishi
 
Concept Art
Tomek Larek
 
Compositing Artists (zproduction)
Serhiy Shirmanov
Serhiy Protsenko

 

 

 

  • Like 11
Napisano (edytowane)

Ohh robi wrażenie. Mało! Może pokażesz modele? Łapka robi wrażenie.

 

pytanko:

Czemu Standalone a nie plugin dla Blendera?

Edytowane przez michalo
Napisano

Fajny klimat, podobnie jak RaVirr czuć wilgoć w powietrzu. Ścieżka dźwiękowa też super.

@Levusz technicznych pytań  to ile wyszło Wam na klatkę i w czym teksturujesz w combo z blenderem?

Napisano (edytowane)

@KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:)

Wrzucam parę dodatkowych screenów.

@michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05.

Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem  geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone.

@alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur.

Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce.

 

Modele 3D i meshe:

12793897_ZBrushDocument1.thumb.jpg.8bec858716983401d0484f22d623a866.jpg

1962710125_ZBrushDocument2.thumb.jpg.7fed5a74b4c32180fb8a929470afacba.jpg

Tu wcześniejsza faza modelu ręki:

1393419688_2020-02-1818_19_26.jpg.d60553b1719906e911875065b8a90615.jpg

274672539_2021-04-1113_58_16.jpg.7f81929eceafc02f06f4bf72c7c47ddd.jpg

799570010_2021-04-1114_01_28.jpg.b2a6ded4461577c4608f84d9743f63d3.jpg

moskito.jpg.7974e719ce306523b060f19786c67fe7.jpg

Scena w Blenderze:

1112839677_2021-04-1114_07_04.thumb.jpg.67be953f21c8cc4388668613e2d2ac6a.jpg

Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:)

camera_02.jpg.b99b3642723a8cd81d2391222f243661.jpg

A.jpg.96bc1b2dbbcee10147b4a6b2dc6fc997.jpg

ardawen_hand_01.jpg.1a9f7122c8b44a2a851620338f1b1f02.jpg

ardawen_hand_03.thumb.jpg.0b0fab4d80c926d65786b768ffdb3dec.jpg

teaser_wip_008.thumb.jpg.73db22eaa3be889d6f595f3dad9d91da.jpg

teaser_wip_009.thumb.jpg.5d9167a7b927d62612fea396100162bf.jpg

teaser_wip_010.thumb.jpg.6aa3f7cce018638065cb0b215b304080.jpg

teaser_wip_011.thumb.jpg.cd39a172da8dad6e2ba75c6e2ddbc6b0.jpg

Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej.

kamera_seq2_05.jpg.86b016e5e1a2cff4a03e0e7db01bae20.jpg

kamera_seq2_08.jpg.b39339ac123ca3804cd0a88e7403053e.jpg

Edytowane przez Levus
  • Like 10
Napisano

byku mordo, ale sztosiwa w tych renderkach siedza. Czym to renderowales? zajebiscie wyszlo, jak sie oglada ten trailerek to 90% detali ucieka, bo skupiasz sie tylko na tej lapie. a tu wszystko jest zajebiste

Napisano
1 hour ago, KLICEK said:

jak sie oglada ten trailerek to 90% detali ucieka, bo skupiasz sie tylko na tej lapie. a tu wszystko jest zajebiste

Potwierdzam, jak za pierwszym razem oglądałem to zgubiłem kompletnie czachę i komary ale to nie jest zarzut tylko spostrzeżenie bo tak poza tym to zgadzam się z przedmówcami

Napisano

@KLICEK No Octane:) W sumie większość renderów od paru lat robię Octanem (no i Marmosetem też często)

@dm_ Hehe, pewnie true, ja nie ma odejścia, widzę wszystko kompletnie w tym teaserze.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności