Jump to content

Gord - teaser


Levus

Recommended Posts

Hej!

Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji.

Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka.
Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu.
Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa.

Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur.
Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi.
Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów.

Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:),
oraz rendering i częściowo compositing.

Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX).
Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id.

 

Zespół zaangażowany w produkcję teasera:

Imagined & Directed by
Stan Just
 
3D Art, Lighting & Rendering
Pawel ‘Levus3D’ Jaruga
 
Animation & Editing
Kamil Helbin
 
Sound Design Lead
Dawid Mika
 
Sound Design Support (Virtuos)
Fang Congzhe
Zhou Qiang
Hu Weishi
 
Concept Art
Tomek Larek
 
Compositing Artists (zproduction)
Serhiy Shirmanov
Serhiy Protsenko

 

 

 

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

@KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:)

Wrzucam parę dodatkowych screenów.

@michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05.

Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem  geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone.

@alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur.

Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce.

 

Modele 3D i meshe:

12793897_ZBrushDocument1.thumb.jpg.8bec858716983401d0484f22d623a866.jpg

1962710125_ZBrushDocument2.thumb.jpg.7fed5a74b4c32180fb8a929470afacba.jpg

Tu wcześniejsza faza modelu ręki:

1393419688_2020-02-1818_19_26.jpg.d60553b1719906e911875065b8a90615.jpg

274672539_2021-04-1113_58_16.jpg.7f81929eceafc02f06f4bf72c7c47ddd.jpg

799570010_2021-04-1114_01_28.jpg.b2a6ded4461577c4608f84d9743f63d3.jpg

moskito.jpg.7974e719ce306523b060f19786c67fe7.jpg

Scena w Blenderze:

1112839677_2021-04-1114_07_04.thumb.jpg.67be953f21c8cc4388668613e2d2ac6a.jpg

Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:)

camera_02.jpg.b99b3642723a8cd81d2391222f243661.jpg

A.jpg.96bc1b2dbbcee10147b4a6b2dc6fc997.jpg

ardawen_hand_01.jpg.1a9f7122c8b44a2a851620338f1b1f02.jpg

ardawen_hand_03.thumb.jpg.0b0fab4d80c926d65786b768ffdb3dec.jpg

teaser_wip_008.thumb.jpg.73db22eaa3be889d6f595f3dad9d91da.jpg

teaser_wip_009.thumb.jpg.5d9167a7b927d62612fea396100162bf.jpg

teaser_wip_010.thumb.jpg.6aa3f7cce018638065cb0b215b304080.jpg

teaser_wip_011.thumb.jpg.cd39a172da8dad6e2ba75c6e2ddbc6b0.jpg

Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej.

kamera_seq2_05.jpg.86b016e5e1a2cff4a03e0e7db01bae20.jpg

kamera_seq2_08.jpg.b39339ac123ca3804cd0a88e7403053e.jpg

Edited by Levus
  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, KLICEK said:

jak sie oglada ten trailerek to 90% detali ucieka, bo skupiasz sie tylko na tej lapie. a tu wszystko jest zajebiste

Potwierdzam, jak za pierwszym razem oglądałem to zgubiłem kompletnie czachę i komary ale to nie jest zarzut tylko spostrzeżenie bo tak poza tym to zgadzam się z przedmówcami

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy