Skocz do zawartości

Teczka 3D - Tobiasz aka Torbacz


tobiq4

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko ludziska. Z racji tego, że poprzednia teczka zniknęła razem z migracją forum daaawno temu 😄 Zakładam nową, a z nią wrzucam pierwszy etap modelu postaci, który miałem okazje robić dla siebie podczas szkolenia m4g seminnars (ok 2 miechy). W sumie to nawet nie ma gdzie wrzucić, bo chyba to jedyne forum w pl gdzie jest jakaś ekipa ;d... Praca inspirowana w 90 procentach konceptem Judy Smitha - Monolake (San) https://www.artstation.com/artwork/Qry2AL Standard, Zbrush, Max, MD i Fusion do jednego aseta. Będzie to szło pod tekstury i jakiś render w arnoldku z prawdziwymi piórkami i futrami 🙂

Ps. Obrazki z odnośnikami 🙂

 

clej2-36.jpg

clej2-38.jpg

clej2-37.jpg

clej2-39.jpg

clej2-35.jpg

clej2-34.jpg

clej2-33.jpg

 

 

Edytowane przez tobiq4
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ArnoldSzczesliwy napisał:

no i kozak dawaj texty, można by jeszcze nad pozą i mimiką twarzy posiedzieć 

Ha, napisałeś o czymś co jest imo najtrudniejsze, przy takiej iloście elementów ciężko się to pozowało, starałem się zrobić coś bliskie konceptowi. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowa się oteksturowała, prawie sama. Troszkę więcej tego na artstation w lepszej rozdziałce. https://www.artstation.com/artwork/03ngke

Znowu nie wyszedłem ze strefy komfortu i kombinowałem z arnoldem w maxie, co jest trochę pod górkę bo wszystko praktycznie w necie jest w maya, wiadomo prawie te same nody, ale czasami szlak może trafić. Dodatkowo nie wiem czy to kwestia mojej słabej karty (1060 6GB trochę już leciwa), no ale na GPU za Chiny nie idzie render w Arnoldzie na niej... jakieś errory nonstop. No ale suma sumarum, znowu sie czegoś nowego i to sporo nauczyłem przy tym. Przede wszystkim wykorzystywanie layersów z zbrusha w painterze i teksturowanie na nich, to jest niesamowicie powerfull staf.

4ktobo.jpg

Untitled-1.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Uszy są w zły miejscu.
-pozycja rzuchwy wskazuje na to ze pan patrzy sie troche do gory. 
- podobnie pozycja szyja by mozna by poprawic wtedy.
- ewentualnie zmienic plaszczyzny o kosci policzkowych w dol. lub wysunac zeby dolne przed przednie, wtedy bedzie wada zgryzu.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kijowo rysuje:
tbUBn8u.gif

 

TAk naprawde ucho mozna by jeszce przesunac do przodu. 

- Dodam ze dolna powieke powinna byc pod katem ~90 do oka. Chodzi o grubosc.
- rzesy sie robi rozproszeone nie w jednej linii. Moga zachodzic pod krawedz powieki jak i na sama gruosc.
- brawi zazwyczja w srodkowej czesci twarzy zaczynaja sie pod łukiem brwiowym w wewnetrznym kaciku oka. Jak sie nie da zrobic t ocos jest nie tak z plaszczyznami. Jak brwi sa za wysoko to po dodaniu mimiki zaczynaja sie robi straszne rzeczy.

Wydaje mi sie ze powinienes wiecej popracowac z sama bryla. Jezeli jestes juz zmeczony patrzeniem na model dobrze jest zrobic  przerwe by od niego odpoczac. dzien dwa. Z czasem wychwytywaniu bledy staraczy kilka minut przerwy. 
Detal well jak cie to odpreza spoko, ale dobrze jest potem wrocic 2 levele nizej i pogladac model z kazdego kata.
naprawde duzo mozna poprawic sledzac plaszczczyzny łoki. 
Oczywiscie w penwym momencie trzeba przestac.

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, o to chodzi. Super spojrzeć na model po uwagach, bo teraz to widzę, ucho jest totalnie zjebane. No otworzyłem teraz head and neck zarinsa i obczajam te rzeczy o których napisałeś żeby jeszcze lepiej zrozumieć. Co do brwi to szło z jakieś refki, której już nie mam bo robiłem porządek... no rzeczywiście jak się patrzy to średnio od kącika się zaczynają, nie zwróciłem na to uwagi, jak pewnie jeszcze na wiele rzeczy (chociaż zdarzają się też i monobrewy haha). Co do bryły też tak uważam, dlatego ostatnio robie sobie krótkie sculpty takie byle w sumie jakie, ale pomagają mi patrzeć lepiej na anatomie. Sporo cennych uwag, dzięks pro! 🙂

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, RaVirr napisał:

no ale co, że źle? 

przesz ładny

Nie no mam beke z niego xD. Może by tak zarzucić temat z jakimiś pierwszymi pracami w ogóle nie tylko zbrush. Odkopałem sporo na dysku. Z malarstwa to takie crapy że szok xD

 

Edit. albo nie xD

Edytowane przez tobiq4
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KLICEK napisał:

dobry progress 🙂 ile to lat temu bylo?

Obrazek jest z przelomu 2017/2018 grudzien/styczen. Tylko, ze ja tak naprade relatywnie malo siedze tz. od wakacji zeszlego roku duzo, a tak to od czapy, bywalo, ze po 2 miechy nie otwieralem zetki lol

Edytowane przez tobiq4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieje smutkiem tu, takze wrzuce cos tam ostatniego po którym drzwiczki mi się uchyliły i wchodzę na serio w gamedev głównie Character Art. Także nie będzie już od czasu do czasu po godzinach z doskoku skrobania, tylko full time codziennie naparzanko od nowego roku, także myślę, że teraz skill poleci szybko przez miechy w górę. 🙂 Btw. dzięki wszystkim którzy coś tam zawsze radzili, głownie Klickowi i Sebkowi Lautshowi, nawet małe słowo pomagało. 🙂 Teraz droga od lamy do prosa :d Moglem texty bardziej docisnac, ale z racji braku czasu tak wyszlo... 

g1.jpg

g4.jpg

g5.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

source_concept_PavelGoloviy.png

Edytowane przez tobiq4
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2021 o 10:09, tobiq4 napisał(a):

Poprawiłem delikatnie według zaleceń 😄 troszkę więcej tzw. "S" rzeczywiście to poprawia odbiór. Ide dalej teraz bo się przesiedze na tym :D. Tekstury, nauczka jakiś piórek i zaczynam jakieś szkice dzienne szybkie 🙂

Wincyj xD - https://www.artstation.com/artwork/yk1w5x

monolake1.jpg

No i postać jakby z warhammera się wyrwała; wrzucaj model na sketchfaba żeby można było w 3d obejrzeć! 😉

Edytowane przez volt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerenderuj to ladniej 🙂 daj miekkie cienie zeby azurowe rzeczy nie byly tak ostre przy laczeniu z glowa. Dzieki temu glowa przestanie sie odcinac od calosci. Wiem widacc ze sie napracowales z ta siatka na glowie, ale mozesz ja pokaazac na cleju 😄 te po prostu postaraj sie wycinsac maxa z renderu.

 

 

Szkoda ze ten czepek nie ma grubosci, sprobuj to fixnac takim trikiem, zaznacz poligony

image.png.9088bcebd4a7220dac60f48817c7ec53.png

 

daj shela z uv (zobacz czy zadziala) jak nie to zdubilikuj model pozniej zdetaczuj ta selekcje od modelu ->flip -> i pozniej push po normalnych zeby odsulac troche od gornej czesci. Pozniej zostanie Ci do zrobienia bridge i rozlozenie uvalki tylko na tym rancie ktory powstal. 

Wydaje mi sie ze z miejsca realistyczniej wyjdzie ten czepek 🙂 szczegolnie na zblizeniach

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja jeszcze dorzuce od siebie tipka, takie rzeczy jak tutaj mozesz spokojnie robić na geometrii i wtedy bez problemu zrobisz grubość.

image.png.df254eeaa2e2728cad56a52ee007e6ae.png

i druga sprawa jak robisz materiał skóry na czapie to nie dodawaj faktury w zbrushu. W zbrushu zrób sobie tylko pęknięcia na zgięciach i ewentualnie jakieś mocniejsze zmarchy a reszte - fakture wyciągnij z textury, wtedy nie będzie  takiego noisa. 

Sznurek w koszuli też mozesz spokojnie na geomtri robic.

No i ogolnie legancko, z ciekawosci spytam gdzie tam wjechales w gamedev? 

pzodro 

Edytowane przez ArnoldSzczesliwy
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie, spróbuje do tego usiąść w tygodniu, o triku zdwajania geo niby wiedzialem, ale nawet o tym  nie pomyślałem, sprawdze. W ogole na przyszłość będę takie rzeczy robił na grubości, żeby było bardziej mięsiście, bo tak wygląda trochę jak wygląda xD (noni detal od wewnatrz jest jakby siłą rzeczy w negatywie) i z tymi detalami fakt, czasami mniej znaczy więcej i czas na robote w zbrushu, można poświęcić na tekstury 😘

Ps. Patryku, malutkie studio indie w Wwa z wielkimi ambicjami 🙂 Hyperstrange. Także jak mam obcykanego maxa w modelowaniu na lux (skróty do róznych funkcji etc.) i szybko potrafie robić to teraz musze blenderka pocisnac i sie nauczyc od zera. Plus ue5 i pewnie designer także jestem podjarany.

 

 

Edytowane przez tobiq4
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności