Skocz do zawartości

ZBrush Summit 2021 - Pixologic Presentation


gryzon

Rekomendowane odpowiedzi

image.thumb.png.225f0c9e7c17c27884c2e37ea9e70a4d.png

ZBrush Summit 2021 - Pixologic Presentation

Na ZBrush Summit 2021 nie zabrakło prezentacji Pixologic na której pokazali będące w developingu nowe funkcje.  Prezentacja odbywała się przez 3 kolejne dni. Poniżej skrót z tego co zademonstrowano. 

  • Stager działa teraz z interpolacją. Pomiędzy jednym i drugim stanem zapisu pozycji obiektu potrafi stworzyć duplikaty obiektów które są interpolowane.
  • Wizualizacja widoczności subtoolsów, kilka presetów od V1 do V8. Pozwala to tworzyć 8 wariantów różnych presetów widoczności subtooli by ułatwić proces pracy nad skomplikowanymi wielosubtoolsowymi strukturami
  • ScribeChisel nowe dłuto z możliwością edycji kształtu ostatniego położenia na obiekcie jak i siły/głębokości za pomocą krzywych. Również działa tutaj interpolacja pomiędzy dwoma użyciami. Działa ona z grubością pędzla i nawet z kolorowaniem polypaintingiem. Wybierając cięcię na czerwono i drugie na żółto, ZBrush płynnie przeniesie paletę od czerwieni do żółtego 😃
  • Gizmo otrzymuje nową właściwość, regulując FocalShift można skalować przesuwać lub rotować mesh w ośrodku ustawienia tego Gizmo z płynnym falloffem dla całego modelu, działa to również w trybie symetrical i LocalSymmetry.
  • BevelPro. Zewnętrzny tool (podobnie jak PolygroupIt) który wykrywa krawędzie modelu i pozwala tworzyć bardzo ładne i czyste bevele. Posiada kilka opcji do zarządzania działaniem tego narzędzia. Na uwagę zasługuje fakt że radzi on sobie z bardzo karkołonymi obiektami posiadającymi na krawędziach kąty rozwarte i ostre jednocześnie. Posiada opcję fixowania siatek w przypadku obiektów z błędnymi topologiami, smootkowania, regulacji wielkości i tworzenia podglądu generowanych beveli.
  • Import Cameras otrzymuje możliwość ładowania backgroundów do kamer z sesji photoscan. Dodatkowa opcja sterowania przeźroczystością modelu ułatwia ocenę spasowania modelu ze zdjęciem i jego obróbkę.
  • Alpha and Texture pozwala miksować dwie różne alphy i tekstury za pomocą tablet pressure. W połączeniu np. z Thick Skin pozwala tworzyć bardzo ciekawe i płynne przejścia które mają różny charakter rzeźbienia. Niesamowite możliwości by nadać pędzlom jeszcze więcej charakterystyki którą możemy uwydatnić pod ręką.
  • Align - pozwala ustawiać subtoolsy do lini w różnych konfiguracjach w zależności od ustawienia kamery.
  • Distribute - pozwala ustawić rząd subtoolsów w identycznych odległościach od siebie. Idealne narzędzie do wyrównywania odległości pomiędzy duplikatami.
  • Deformers Multiply Subtools - Deformers działa teraz w trybie Multiply Subtools, ten tryb działa również na operacje Align
  • Dynames Resolution Picker - za pomocą pickera można zbadać gęstość danej siatki
  • Surface Noise otrzymuje Local Projection Mode dzięki któremu można projekcjonować 2d Alpha za każdym obrotem kamery, dodatkowa opcja Dynamic Scale tworzy mnożnik do kontroli gęstości 2d alphy.
  • Interpolation działa w tym momencie na rozmiar pędzla, siłę i kolor polypaintingu i oczywiście kształt namalowania który już jest dostępny w 2021
  • Knife Tools dostają nowe tryby, Knife rectangle, Knife Circle? (circle nie jestem pewien bo nie używam 2021.7)
  • Spotlight otrzymuje funkcję pozwalającą wyświetlać konturowe obrysy w zdjęciach. Pozwala to czytelniej i precyzyjniej ustawić sobie obrazek który będzie projekcjonowany na model.
  • Project Bas Relief. Funkcja która potrafi przetworzyć skomplikowaną geometrię do równej płaskorzeźby i projekcjonować ją na inny subtool. Opcja ta jest zdokowana w Tools w Projection oraz z Alpha gdzie ma kilka dodatkowych opcji. Między innymi można sterować Blur, Contrast całego Reliefu oraz utworzyć Alphę Relief którą można następnie używać jako stamp brush. Na uwagę zasługuje fakt że Make Relifef potrafi zapamiętać również kolor obiektu i dołącza go jako teksturę koloru która pasuje do Alphy.
 
Dzień 1
 
 
Dzień 2 
 

 

Dzień 3

 

 
 
  • Like 4
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • KLICEK featured this temat

dzieki ze wszystko zebrales 🙂 kozak!

 

dla mnie najlepsze toole to wlasnie to ten nowy system lapania alphy (kozak) i knife tool 🙂 ogolnie spoko ze zwowu wpadl update, ktory faktycznie cos tam zmienia w pracy (przynajmniej mojej), braowalo mi tego przez ostaatnie kilka updatow.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to oglądam xD postaram się wszystkiego nie hejtować:
Uwielbiam jak xD te zaproszone osoby xD robią różne rzeczy do okoła. Kazdy ma swoje nawyki i unika wielu nowych funkcji jak ognia xD

- Feature moze fajny ale to mozna 1 kliknieciem pyknąc z marque rectangular.

Cytat

 

Project Hirotry super bodoba mi się. Może być fajne przy freehandzie gdy sie na siate nie zwraca uwagę.
 

Cytat

 

- no to akurat przydatny feutre z tą reprojekcją podoba się:
 

Cytat

 

-  Laso Knife fajne:

Cytat

 

- z pkt widzenie technicznego malo interesujace artystycznego bardzo 😉 Kris Costa:
 

Cytat

 

Kris  Techinczny stuff do renderow w Arnim:|
 

Cytat

 

- ID sofware mocno cisnie Zmodeler. Do gamedevu i konceptowania super. Nie jestem pewien jak siatki pod suvD, aczkolwiek creasy moznaby wyksportowac. ale rozne podejscia super szczegolnie do konceptowania i hp pod bake. 
Do wlasciwego retopo pod subD wciaz mnie nie przekonuje ale ... czasy sie zmieniają ;).
3 goscia mozna ominąć. Stage fright.

Jakby poprawne bakowanie pod tangent vector displacement to moze by mnie 😉 bardziej przekonali.
 

Cytat

 

- ale to z visibility layerami jest super.
 

Cytat

 

 


- chisel brushe calkiem spoko. Fajnie by bylo jakby mozna bylo to zstoawic na layerze i opcje modyfikowania krzywych,,,,
 

Cytat

 

 

 

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrwa Klicek ja bym sie tam zesrał xD... a jakby zaczał gadać to xD bym im wypunktowal i by mnie nie zaprosili no moze lepiej nie bo to by zle wygaldalo ta raczej poza kamerami. Moze by posluchali, ale serio xD moze nie najlepsza z prezetnacji ale na pewno lepiej niz 3 pan z ID software ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naaaaaah to nie takie proste 🙂  raz zakladam ze jak sie do kogos idzie w gosci, to ciezko sciagnac spodnie i sie zesrac na srodku pokoju 😄 

Dwa kiedys testowalem zb w jakiejs tam becie i juz jakis czas temu zauwazylem ze chlopaki nie przyjmuja krytyki. W sensie takim, ze pisza ze spoko spoko, ale nigdy z tym nic nie robia 🙂  wiec odpuscilem zupelnie temat.

Po prostu tak jak ktos pisal, maja swoja wizje softu i robia to na co maja ochote bo nie sa zjebanym korpo. Z jednej strony szacun, z drugiej no wiadomo trzeba zyc z rzeczami ktore sa uciazliwe 🙂

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Sebazx6r napisał:


Uwielbiam jak xD te zaproszone osoby xD robią różne rzeczy do okoła. Kazdy ma swoje nawyki i unika wielu nowych funkcji jak ognia xD

No mnie to skręca czasem. Jak Klicek nie zablokował kamery to zaciskałam pięści - aż na to uwagę zwrócili.

Kiedyś dawno Steve Lord zrobił tutki dla Ryana Kingsleina i, pomimo, że dawka wiedzy ogromna, gość kozak i nie dorastam mu do pięt - to do nawigacji używał ikonek co są z prawej strony canvasa = move, scale, rotate. No kaman! ALe za to płynnie mu to szło 😉 

Nawyki i workflow i ciężko czasem je zmieniać. Dla tego nie znam 1/3 możliwości zbrusha i pewnie działam na około - do trzymania S skalowania brusza bez klikania przyzwyczaiłem się z parę tygodni. 

 

9 godzin temu, KLICEK napisał:

Po prostu tak jak ktos pisal, maja swoja wizje softu i robia to na co maja ochote bo nie sa zjebanym korpo. Z jednej strony szacun, z drugiej no wiadomo trzeba zyc z rzeczami ktore sa uciazliwe 🙂

Ostatnio pisałem z  Paulem bo reportowałem bugga i zaproponowałem żeby "unify scale" w scale masterze miało możliwość edycji tej wielkości. 

NIe wiem czy wiecie po co to proponowałem. Unify scale zmienia rozmiar subtooli na canvasie żeby mieściły się ładnie na grdzie bez zmiany ich rzeczywistej skali.

Bo jeśli obiekt jest za duży wielkość brusha przy dynamic size ma swój limit 1-1000 co jest czasem za mało lub za dużo - a jak ktoś już przywyknie do dynamic size to ciężko to potem zmienić. Dymanesh też poniekąd zależy od wielkości obiektu.

Więc taki unify scale wrzuca cały nasz Tool w box o wielkości 2x2x2 lub 1x1x1 i ładnie to wszystko równoważy. 

CHyba, ze scena jest wysoka lub szeroka to wtedy obiekty mogą być za małe w tym gridize i np. damstandard size 1 to nadal za duży brush i trzeba klikać dynamic size, najlepiej dla każdego brusza.  

No i po wymianie maili skończyło się na  tym co napisał Klicek. A ja przy okazji znalazłem drogę na około żeby osiągnąć to co chcę.

No ale podobało mi się zaangażowanie Paula. Kto wie, może to dodadzą. Duperel w sumie. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gadamy o przeszkadzających rzeczach. Mnie przeszkadza czasami powolność przy modelach 40mln z Undo które trwa i trwa, tak samo przeskakiwanie pomiędzy subdivami w tym przypadku trwa też trochę. Ciężko mi ocenić czy to wina komputera na którym teraz jestem. Czy wersji ZBrusha. Wcześniej miałem dwuprocową maszynę wielowątkową. Z tego co czytam i oglądam to przy takich operacjach ZBrush korzysta z jednego rdzenia i wątku, więc może wcześniej nie robiłem takich mega gęstych modeli. Ciężko mi teraz ocenić więc ciekawi mnie wasza opinia w tym aspekcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności