Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, Podsyłam coś od siebie. Pierwszy filmik z trzech, przedstawiający mój proces modelowania lisa. Od szkicu do wstępnej animacji. W tym filmiku rzeźbię lisa w Zbrush'u oraz przeprowadzam retopologię i UV unwrapping w programie Maya. Zapraszam do oglądania 🙂 🦊🦊🦊

 

 

  • Like 8
Napisano
36 minut temu, Destroyer napisał:

Hej, wygląda bardzo fajnie, od razu pytanie dlaczego retopo w mayi a animacja w blenderze? 🙂

Lubię w sumie retopologię robić w majce, czasem robię też i w blenderze 🙂 Tak naprawdę jest to kwestia tego, że narzędzia w tym programie leżą mi lepiej. Co się tyczy animacji - blender posiada już świetne rigi a moja majka jest z 2018 roku także tutaj niema co się oszukiwać i trzeba celować w nowości 🙂

  • Confused 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Super sprawa ale ani to dla uzytkownika Blendera ani Mayi. Ja sie przesiadlem z Blendera na Maye i MEGA chetnie bym zobaczyl jak w Mayce pociagnac to wszystko. Blenderowcy znowu maja uczulenie na Maye 😉. Ja rozumiem ze Tobie lezy taki workflow ale umowmy sie - ani Blender nie jest taki slaby zeby tego retopo nie mozna w nim zrobic, ani Maya 2018 nie zmienila sie tak bardzo zeby nie mozna w niej prostego walk cycle zrobic. W koncu rok w rok narzekaja jak malo do Mayi dodali 😄Taka luzna sugestia. Efekt bardzo sympatyczny.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
11 godzin temu, Nezumi napisał:

Super sprawa ale ani to dla uzytkownika Blendera ani Mayi. Ja sie przesiadlem z Blendera na Maye i MEGA chetnie bym zobaczyl jak w Mayce pociagnac to wszystko. Blenderowcy znowu maja uczulenie na Maye 😉. Ja rozumiem ze Tobie lezy taki workflow ale umowmy sie - ani Blender nie jest taki slaby zeby tego retopo nie mozna w nim zrobic, ani Maya 2018 nie zmienila sie tak bardzo zeby nie mozna w niej prostego walk cycle zrobic. W koncu rok w rok narzekaja jak malo do Mayi dodali 😄Taka luzna sugestia. Efekt bardzo sympatyczny.

Hej 🙂 po pierwsze chętnie dowiem się jaka decyzja wpłynęła na to, że jako użytkownik Blendera przesiadłeś się na Mayę? Jeżeli mowa o moim workflow to to co wyżej pisałam czyli kwestia tego że akurat to narzędzie lepiej mi leży niż blenderowe, ale jasna sprawa w Blenderze jak najbardziej retopo można pocisnąć. Sugestia, że użytkownik jednego albo drugiego programu czuje się skołowany jest bardzo cenna 🙂 W drugą stronę np. Już particlesystem w Blenderze w porównaniu do Xgena w Mayi (ale 2018) do robienia futra czy włosów to w moim odczuciu przepaść (ogrom błędów). Xgen dopiero raczkuje w 2018 z pewnymi funkcjami więc tu akurat nigdy bym się nie podjęła działania z tym narzędziem Mayi, Blender wygrywa 😄. Ogólnie powolutku mimo wszystko będzie to u mnie szło w stronę Blendera bo nie mogę zakupić Mayi (na tą chwilę) w jej najnowszej wersji. Autodesk robi trochę pod górkę z licencjami no i są niesamowicie drogie...  Dziękuję za miłe słowo  🙂  Pozdrawiam i czekam na odpowiedź w związku z moim pytaniem na początku 🙂 

Napisano (edytowane)

Fajny lisek, a pracować należy w tym programie w którym jest najwygodniej 🙂  (i który jest akurat dostępny)

Może głupie pytanie, ale czemu wąsy na alpha a nie tylko wymodelowane jako wąski obiekt? (w Cz.2. na YT)

Edytowane przez Ania
  • Like 1
Napisano
12 minut temu, Ania napisał:

Fajny lisek, a pracować należy w tym programie w którym jest najwygodniej 🙂  (i który jest akurat dostępny)

Może głupie pytanie, ale czemu wąsy na alpha a nie tylko wymodelowane jako wąski obiekt? (w Cz.2. na YT)

Hej! dziękuję bardzo 🙂 Model miał być z założenia lekki, tak jak w wypadku futra wąsy zrobiłam jako płaszczyzna z naniesioną teksturą i alphą, podobne zabiegi stosuje się w grach, żeby odciążyć model, który ma być renderowany w trakcie grania na sprzęcie gracza. 🙂

Napisano (edytowane)

Chodzi mi o to, że gdyby wstawić całkiem podobny 4-facowy mesh, tylko zamiast ograniczyć go alpha-mapą, zwężyć same poligony (i zrezygnować z alpha), czy nie byłoby lżejsze? Zawsze myślałam że alpha mapy są stosunkowo dużym obciążeniem w grach (ale nie znam się na grach).

Są jakieś zalety wykonania tego wąsa jako alpha?

Edytowane przez Ania
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Katarzyna Grabowska napisał:

Xgen dopiero raczkuje w 2018 z pewnymi funkcjami

xgen nie jest już rozwijany od kilku lat poza małymi bufixami, zresztą tak jak inne narzędzia kupione przez AD (MASH, Bifrost Fluids)

Edytowane przez Skyrush
Napisano
19 minut temu, Skyrush napisał:

xgen nie jest już rozwijany od kilku lat poza małymi bufixami, zresztą tak jak inne narzędzia kupione przez AD (MASH, Biftost Fluids)

Hej! Moje przygody z Xgenem i czymkolwiek futrzastym stanęły na majce 2018 🙂 Dobrze, że jest jeszcze Blender 😄 

25 minut temu, Ania napisał:

Chodzi mi o to, że gdyby wstawić całkiem podobny 4-facowy mesh, tylko zamiast ograniczyć go alpha-mapą, zwężyć same poligony (i zrezygnować z alpha), czy nie byłoby lżejsze? Zawsze myślałam że alpha mapy są stosunkowo dużym obciążeniem w grach (ale nie znam się na grach).

Są jakieś zalety wykonania tego wąsa jako alpha?

Chciałam, żeby ten wąs był bardziej hmm z ręki 🙂 Gdyby był bardziej skomplikowany, powywijany to myślę, że to zaleta 😄 Dodałam go na końcu, bo sobie przypomniałam, że lis jak i mój kociamber ma wąsy 😄 

Napisano (edytowane)

@Katarzyna GrabowskaCzyzbys nalezala do osob ktore nie wiedza o licencji Maya Indie? $250 za rok (okolo, bo zalezy od kraju. Ja mam jakies $180). Pelna, normalna Maya nie jakas tam LT obcieta. Sprawdz sobie tutaj:

https://makeanything.autodesk.com/maya-indie-poland

O Blenderze : Po pierwsze nienawidze fanatycznego community z pogranicza sekty. Po drugie mialem dosyc chaotycznego, niemal przypadkowego rozwoju gdzie olewa sie podstawy (takie jak retopo na przyklad) i nie konczy narzedzi a skacze sie zawsze na jakies wielkie, rewolucyjne zmiany. Po trzecie niekonczace sie zmiany w UI doprowadzaja mnie do szalu - nie zatrudnia kogos kto sie zna na tym tylko "naprawiaja" to UI juz od lat. W koncu wole efekty z Arnolda od bardzo rozpoznawalnego Cycles i jako wisienka na torcie - wlasnie efekty z xgena mnie zachwycaja. Wlosy w Blenderze sa kiepskie - jeszcze siersc mozna calkiem fajna zrobic ale dlugie wlosy wygladaja sztucznie. A chce sie tego porzadnie nauczyc.
No i w koncu wspomniana licencja - za jakies $20 na miesiac (choc trzeba placic za rok z gory) nie pogardze pelna Maya.
A jak sie juz przesiadlem to sie okazalo ze DUZO bardziej mi leza narzedzia Mayi do modelowania. Mimo, ze Blender w modelowaniu nie jest zly wcale. Ale nie jest tez taki dobry jak go niektorzy maluja 😉

Edytowane przez Nezumi
Napisano

@Nezumi

Znam oczywiście Indie, mają co prawda trochę ograniczeń, że np. firma może mieć tylko jedną taką licencję bądź użytkownik z tą licencją nie może jej używać do projektu, którego wartość przekracza 100 tys. dolarów. No ale to takie ich tam ograniczenia, które zwykłego człowieka czasami po prostu nie obejmują. To czy zdecydowałabym się na zakup subskrypcji zależałoby od wielu czynników, na tą chwilę tego nie zrobię. Zgodzę się co do zmian w Blenderze, które czasami zwalają z nóg i próbując użyć znanego palcom skrótu klawiszowego okazuje się, że no cóż, jakby go już niema 😄

  • Like 1
Napisano

@Katarzyna Grabowskatak zapytalem bo masa ludzi nawet znanych artystow pracujacych w duzych studiach nie wie czasami o tym. Autodesk sie postaral zeby na glownej stronie nie bylo tej informacji 😄 Pewnie jakis marketingowiec wymyslil, ze jak nie bedzie wiadomo od razu ze jest Indie to niektorzy ludzie kupia normalna... Janusze biznesu nawet w Autodesku.
Nie zrozum mnie zle - nie mowie ze to jakas ujma czy cos zlego ze masz taki workflow. Efekty super, masz pod siebie to dopasowane, lisek jest sliczny. Na tyle fajnie to wyglada ze sie zastanawiam nad sprobowaniem tego w wolnej chwili bo mam akurat model psa nad ktorym pracuje. Chodzi mi tylko o to, ze jesli myslisz o rozwinieciu swojego kanalu to chyba dobrze by bylo nieco bardziej skupic sie na konkretnym odbiorcy.
Blender moglby byc 2x tak dobry gdyby byl sensowniej prowadzony, gdyby ego Tona i jego wspolpracownikow bylo troche mniejsze, gdyby przestali myslec ze wiedza wszystko najlepiej i przestali odkrywac kolo na nowo, przepisywac od zera itd. No, ale nad tym juz sie napisalem wystarczajaco. Jak Ci pasuje i wystarcza do tego co robisz to super. Blendera trojke na pewno sprawdze chociaz dla modelarzy praktycznie nic tam nie ma.

Napisano (edytowane)

@Katarzyna Grabowska bardzo fajny tutorial, dykcję też masz bardzo dobrą. Dla kogoś kto ma pojęcie o 3D, maya czy blender nie robi różnicy, pokazujesz metodologię, wszystko jasne. Jeśli kierujesz ten materiał dla ludzi startujących w temacie to chłopaki mają trochę racji, że workflow maya/blender jest dość oryginalny i chyba ciężko będzie taką grupę znaleźć odbiorców, żeby jeden tutorial pogodził jednych i drugich. Chociaż są nawet tacy zatwardziali majkowcy co to woleliby malować wagi w blenderze niż się męczyć w majce 😉 Oczywiście poza Nezumim 🙂

Każdy robi jak lubi, ja ostatnio działam na blenderze z houdinim i embergenem.

 

Edytowane przez alex3d
Napisano
49 minutes ago, alex3d said:

Oczywiście poza Nezumim

Stary, ja to jestem jeden co hejtuje Blendera. Ale wez teraz przekonaj blenderowcow zeby Maye odpalili 😄 Ciekawe ilu to zrobi.
Katarzyna w zasadzie nazywa filmek "moj proces" a nie "tutorial" wiec jest ok. Pokazuje jak ona to robi. Jak komus spasuje to git, jak nie to nie.

Napisano

Hej fajna praca.
Uczysz sie więc licencje najnowsza mayki dostanie za free ze strony Autodesku. Wystarczy sie zarejestrować.

Rigowanie słabe w Mayce? A to ciekawe , bo nasi rigerzy za chiny  by tak nie powiedzieli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności