Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Od dłuższego czasu pracuję w wolnych chwilach nad modelem Jeepa Willysa. Wiem było ich pewnie wiele, ale ten będzie mój i tylko mój 🙂

Takie były początki:

rend02.jpg.b81c3da3d7097a32beb613d635c49cd4.jpg

I kolejne WIP'y:

rend03.jpg.16e12a86e9eeb09370573c7e88050073.jpg

rend05.jpg

rend07.jpg

A tak wygląda oberend0961.jpg.047ceac2c41a77c0a8816653747d2ee7.jpgcnie:

Edytowane przez Bacry

  • Bacry changed the title to Model 3D: Jeep Willys
  • Odpowiedzi 69
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Chyba ostateczna wersja. Reflektory pobrudzone, podobnie jak opony. 

  • Jeep wjechał na plac. 😁 Teraz zacząłem się zastanawiać że chyba gdzieś zgubiłem rurę wydechową. Zazwyczaj pokazują go z tej strony co ja, a rura jest z przeciwnej. 🤔

  • Taki turnover z dodatkowymi szczegółami, których nie widać przy tej jakości. 🙂    

Posted Images

Napisano

Jeep prezentuje się elegancko ale ta rdza to trochę za bardzo i za równomiernie się wybrzusza, wygląda jak punktowo potraktowana chemicznym środkiem do usuwania farby albo jakby była to narośl z silent hill czy innego horroru. Tkanina na siedzisku też jest widocznie zapętlona i przydałoby się to przełamać ale zgaduję, że tekstury jeszcze work in progress i będzie dalej pracowane nad nimi 🙂 

To będzie redner, realtime, aniamcja, studio czy scena, z dalsza czy z bliższa bo to też ma znacznie czy robić 20 udimów i masę szczegółów czy 1 i po robocie  🙂 

Napisano
  • Autor

Słuszna uwaga. Model ma być dość szczegółowy, więc i tekstur będzie dość sporo. Teraz już jest chyba z 6 zestawów. Ciągle wyplaszczam UVW. 

Napisano
  • Autor

A tutaj różnica między SubstancePainter i VRay w 3dsmax. Jakoś nie mogę osiągnąć takiej jakości jak w Substance.

image.thumb.png.12100c00109a85e3df87d8fc201b87f9.png

rama05.jpg

Edytowane przez Bacry

Napisano

Bardzo fajnie wygląda model i teksturki. Co do jakości materiałów i refleksów, pytanie czym świecisz i czy cos wyciągasz render ? Może wystarczy trochę podrasować światło i bedzie git 🙂

Napisano
  • Autor

Wcześniej świeciłem słońcem z vraya. A rendery są prosto z 3dsmaxa, chociaż tam jest robiona już korekta barwy itp.  Ale ostatnie remdery są już świecone hdr, którą widać w tle. Taką samą jak w substance painter. I to chyba było dość kluczowe, bo przypomina to już bardziej pierwotne screeny, tylko tam jest wykorzystany Iray.

Napisano
  • Autor

I trochę do przodu projekt popchnięty.  Bliżej końca niż początku. 💪Nie jestem pewien, jak była szyba montowana?😒

texturedW011.jpg

Napisano

Uwaga bede się czepiał 🙂 
IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farbę blach na ostrych krawędziach. Niemal każda krawędź jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt byłby świetnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za dużo. Najlepiej patrzeć w referencje. 
Jesli ma to być wojenna zabaweczka 🙂 to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudziło - choćby wejście czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych była naruszona itd.
No ale modelik fajny i ciśnij dalej 🙂 


http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg
jeep-willys-od-nas-ci%C4%99%C5%BCar%C3%B
0d329f6de279e721b789eb761540c221.jpg
9tharmored034.jpg
1755079d1524507742-jeep-willys-willy-4.j
image2622.jpeg

 

 

Napisano
10 godzin temu, Bacry napisał(a):

I trochę do przodu projekt popchnięty.  Bliżej końca niż początku. 💪Nie jestem pewien, jak była szyba montowana?😒

texturedW011.jpg

Bardzo fajnie to wygląda. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz ręcznie czy to jakaś maska w substance?

Napisano
  • Autor
9 godzin temu, piotr_forkasiewicz napisał(a):

Bardzo fajnie to wygląda. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz ręcznie czy to jakaś maska w substance?

To maska w substance painter. Dlatego jak przygotuje sobie nowy materiał i dodam do biblioteki dość łatwo poprawić potem całość. Chociaż trzeba dostosować stosownie do skali i stopnia "ostrości" obiektów.

Napisano
  • Autor
10 godzin temu, Mortom napisał(a):

Uwaga bede się czepiał 🙂 
IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farbę blach na ostrych krawędziach. Niemal każda krawędź jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt byłby świetnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za dużo. Najlepiej patrzeć w referencje. 
Jesli ma to być wojenna zabaweczka 🙂 to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudziło - choćby wejście czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych była naruszona itd.
No ale modelik fajny i ciśnij dalej 🙂 


http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg
jeep-willys-od-nas-ci%C4%99%C5%BCar%C3%B
0d329f6de279e721b789eb761540c221.jpg
9tharmored034.jpg
1755079d1524507742-jeep-willys-willy-4.j
image2622.jpeg

 

 

Przyglądam się. Podstawowy problem polega na tym, że albo są odnowione egzemplarze albo zupełnie zapuszczone. Fakt, że przydało by się trochę rdzy w końcu nie pojawia się od razu na równo. O tyle dobrze, że mam przygotowane modele w substance painter i teraz po poprawkach wystarczy eksport do 3dsmaxa i wszystko ładnie będzie. 💪

Napisano

@Bacry Fakt... dużo odnowionych albo chemicznie postarzanych. Jedyna nadzieja to czarnobiałe zdjęcia z okresu II wojny i zaraz po. Myślę, że tak do lat 60 spokojnie można szukać. Potem już pewnie odnawiali i pacykowali blacharkę.

Napisano

Moim zdaniem jest poprawa względem poprzednich renderów 🙂 To podniszczenie nie jest już takie równomierne 🙂 
I temat do przemyśleń - pomyśl nad lekkimi wgnieceniami 🙂 na normalce oczywiście 🧐

Napisano
  • Autor

Też o tym myślałem. Jakbyś miał jakieś dobre tutoriale do substance o tym, to chętnie się z nimi zapoznam. Pozostają jeszcze oznaczenia, ale to ostatni etap.💪

Napisano

Nie no bardzo ładnie!
Teksturkę siedzeń bym jeszcze trochę powycierał. Wiesz, ładują się takie wojaki upaptlane, uwalone jak stół Durczoka, to trochę brudzą i uszkadzają tapicerkę 🙂Jeszcze wewnętrzną część nadkoli, jeszcze troszkę bym "dobłocił" lub przyprószył pyłem.  Ale jest świetnie 🙂👍 Będzie jakaś scenka?

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor

Scena jak będzie to co najwyżej droga😁 Na pewno żadnych ludzi ani dodatkowych sprzętów.

Chyba że skrzynki z amunicją. 🤔

Napisano

No! Wybuchniesz kościółek troszkie... dodasz Musoliniego na koniu i wuala! 😄 Scenka z CODa jak w mordę strzelił 😉 Tylko weź tą biała farbę zetrzyj z elewacji 😛 ja rozumie... zima i tego inne takie ale chyba trochę przesadziłeś z tym szronem? 😉 

Napisano

IMO to są dobre referencje na siedzenia:
large_0_N8_A4206_8d604e49ed.JPG
s-l1200.webp
HtjaoFxHw-M0lxrw6aDbuvIwkOKr6b1UHPI9GCa3

1j64CAYHbXqE14CkeQBy7clRBtHKv7AlzaJtziOj

Fajnie że pobrudziłeś tylną kanapę ALE trochę widać powtarzający się wzór tekstury 🙂 No ale machniesz 2 razy pędzelkiem i zaraz go nie będzie 🙂 
Ogólnie fajnie Ci idzie ten Jeep 🙂👍

Napisano

Bardzo ładnie ci idzie👍
Lepiej pobrudzone siedzenia to juz chyba tylko w TVN albo 😉 u Beara Gryllsa po wyprawie do dżungli 😄 

Będę jeszcze upierdliwy i zwrócę ci uwagę na równomiernie podniszczony kuferek pod siedzeniem kierowcy. Ta sama przypadłość co poprzednio z blacharką Jeepa 🙂 

 

Napisano
  • Autor

Dzięki za uwagi. Ten kuferek to zbiornik paliwa jest. 😁 Tutaj te przetarcia wydawały mi się odpowiednie.  Takie miejsce narażone na częste zużycie. Pokażę później na kompletnym modelu jak to wygląda w całości. 💪

Napisano

Bardzo dobrze się prezentuje, dobra robota! 🙂

Teraz scena musi być bo szkoda żeby się model zmarnował 🙂

inspiracja od ai, tak ma wyglądać tylko lepiej i poprawnie, jedziesz!  😛

AioOvv1.png
yGRhGXX.png

Edytowane przez Destroyer

Napisano
  • Autor

Do sceny to jeszcze chwila. Ciągle coś poprawiam i dodaję. Zawieszenie już nie będzie teksturowne tylko sam czysty materiał. I tak nie będzie tego za bardzo widać. Teraz kombinuję z szybą. 😱

szyba01.jpg

Napisano
44 minutes ago, Bacry said:

Znacie jakis patent na popękaną szybę? Teraz widać że to ścianki pojedyncze a nie cała objętość. 🤔

Prawdziwa geometria a nie tesktura 🙂 Tak jak chcesz zrobić dobre kostki lodu to też bąbelki i pęknięcia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostkę 🙂

Napisano
  • Autor
1 godzinę temu, Destroyer napisał(a):

Prawdziwa geometria a nie tesktura 🙂 Tak jak chcesz zrobić dobre kostki lodu to też bąbelki i pęknięcia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostkę 🙂

To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍

Napisano
34 minutes ago, Bacry said:

To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍

Jeżeli chcesz żeby coś dobrze i przekonywująco wyglądało na zbliżeniu to często nie ma wyboru, np zobacz to, sam model relatywnie prosty a drobne paprochy, kurz i pajęczyny ile mają poly a ledwo je widać nawet 🙂

 

Napisano
W dniu 19.02.2024 o 12:36, Bacry napisał(a):

To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍

A jak bardzo chcesz to potrzaskać? bo może miliona poly nie trzeba będzie 🙂

Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejszą płaksę? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szkło nie było. 

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor
2 godziny temu, Mortom napisał(a):

A jak bardzo chcesz to potrzaskać? bo może miliona poly nie trzeba będzie 🙂

Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejszą płaksę? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szkło nie było. 

Bardzo ladny material. Jakoś nie trafilem na niego wczesniej. Mam jeszcze jeden pomysł. Zobaczę jak wyjdzie. W sumie chcialbym to połamać podobnie jak tetaz jest na tejsturze. 🤔

Napisano

Masz różne rodzaje szyby, z lewej u góry połamaną na małe odłamki, jak w nowoczesnych samochodach, szyba łamie się na małe "kamyczki" które nie pokaleczą pasażerów, a z prawej u góry masz połamaną jak szybę okienną (na duże kawałki którymi można się skaleczyć).

Nie wiem jak było w samochodach z tamtych lat, ale na pewno nie było w  każdym rogu inaczej.

Ale i tak ładny model.

Napisano
  • Autor

Rzeczywiście. Zupełnie o tym nie pomyślałem. Na jakism forum znalazłem taką informację. Więc troche toninaczej wyglada. I wystarczy wtedy bump mapa👍

Screenshot_20240221_080108_Chrome.jpg

Different-Types-of-Glass-Breaking-01.jpg

Edytowane przez Bacry

Napisano
  • Autor

Zupełnie nie widać tego pęknięcia w szybie więc chyba nie pozostanie nic innego jak ręczne modelowanie. Ale max nie posiada takich fajnych pluginów jak bledner 😞 więc zejdzie się na pewno dłużej. Za to dodałem tekstury na szyby, bo wcześniej zupełnie o tym zapomniałem

texturedW024.jpg

Napisano

Samochód bardzo fajnie się prezentuje, co do pęknięcia to na początek spróbuj ściągać jakiś wektor pęknięcia i z tego zrób szybko geometrię z autoamtu, wstaw w szybę i zobacz czy nie wystarczy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności