Posted January 7, 20223 yr Od dłuższego czasu pracuję w wolnych chwilach nad modelem Jeepa Willysa. Wiem było ich pewnie wiele, ale ten będzie mój i tylko mój 🙂 Takie były początki: I kolejne WIP'y: A tak wygląda obecnie: Edited January 7, 20223 yr by Bacry
January 24, 20223 yr Author Taki turnover z dodatkowymi szczegółami, których nie widać przy tej jakości. 🙂
December 30, 20231 yr Jeep prezentuje się elegancko ale ta rdza to trochę za bardzo i za równomiernie się wybrzusza, wygląda jak punktowo potraktowana chemicznym środkiem do usuwania farby albo jakby była to narośl z silent hill czy innego horroru. Tkanina na siedzisku też jest widocznie zapętlona i przydałoby się to przełamać ale zgaduję, że tekstury jeszcze work in progress i będzie dalej pracowane nad nimi 🙂 To będzie redner, realtime, aniamcja, studio czy scena, z dalsza czy z bliższa bo to też ma znacznie czy robić 20 udimów i masę szczegółów czy 1 i po robocie 🙂
December 31, 20231 yr Author Słuszna uwaga. Model ma być dość szczegółowy, więc i tekstur będzie dość sporo. Teraz już jest chyba z 6 zestawów. Ciągle wyplaszczam UVW.
January 21, 20241 yr Author A tutaj różnica między SubstancePainter i VRay w 3dsmax. Jakoś nie mogę osiągnąć takiej jakości jak w Substance. Edited January 21, 20241 yr by Bacry
February 2, 20241 yr Bardzo fajnie wygląda model i teksturki. Co do jakości materiałów i refleksów, pytanie czym świecisz i czy cos wyciągasz render ? Może wystarczy trochę podrasować światło i bedzie git 🙂
February 3, 20241 yr Author Wcześniej świeciłem słońcem z vraya. A rendery są prosto z 3dsmaxa, chociaż tam jest robiona już korekta barwy itp. Ale ostatnie remdery są już świecone hdr, którą widać w tle. Taką samą jak w substance painter. I to chyba było dość kluczowe, bo przypomina to już bardziej pierwotne screeny, tylko tam jest wykorzystany Iray.
February 3, 20241 yr Author Ciągle znajdę coś co ma złe UVW i poprawiam. Tylne koło zapasowe jeszcze nie tykane. Edited February 3, 20241 yr by Bacry
February 6, 20241 yr Author I trochę do przodu projekt popchnięty. Bliżej końca niż początku. 💪Nie jestem pewien, jak była szyba montowana?😒
February 7, 20241 yr Uwaga bede się czepiał 🙂 IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farbę blach na ostrych krawędziach. Niemal każda krawędź jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt byłby świetnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za dużo. Najlepiej patrzeć w referencje. Jesli ma to być wojenna zabaweczka 🙂 to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudziło - choćby wejście czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych była naruszona itd. No ale modelik fajny i ciśnij dalej 🙂 http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg
February 7, 20241 yr 10 godzin temu, Bacry napisał(a): I trochę do przodu projekt popchnięty. Bliżej końca niż początku. 💪Nie jestem pewien, jak była szyba montowana?😒 Bardzo fajnie to wygląda. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz ręcznie czy to jakaś maska w substance?
February 7, 20241 yr Author 9 godzin temu, piotr_forkasiewicz napisał(a): Bardzo fajnie to wygląda. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz ręcznie czy to jakaś maska w substance? To maska w substance painter. Dlatego jak przygotuje sobie nowy materiał i dodam do biblioteki dość łatwo poprawić potem całość. Chociaż trzeba dostosować stosownie do skali i stopnia "ostrości" obiektów.
February 7, 20241 yr Author 10 godzin temu, Mortom napisał(a): Uwaga bede się czepiał 🙂 IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farbę blach na ostrych krawędziach. Niemal każda krawędź jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt byłby świetnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za dużo. Najlepiej patrzeć w referencje. Jesli ma to być wojenna zabaweczka 🙂 to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudziło - choćby wejście czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych była naruszona itd. No ale modelik fajny i ciśnij dalej 🙂 http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg Przyglądam się. Podstawowy problem polega na tym, że albo są odnowione egzemplarze albo zupełnie zapuszczone. Fakt, że przydało by się trochę rdzy w końcu nie pojawia się od razu na równo. O tyle dobrze, że mam przygotowane modele w substance painter i teraz po poprawkach wystarczy eksport do 3dsmaxa i wszystko ładnie będzie. 💪
February 7, 20241 yr @Bacry Fakt... dużo odnowionych albo chemicznie postarzanych. Jedyna nadzieja to czarnobiałe zdjęcia z okresu II wojny i zaraz po. Myślę, że tak do lat 60 spokojnie można szukać. Potem już pewnie odnawiali i pacykowali blacharkę.
February 9, 20241 yr Moim zdaniem jest poprawa względem poprzednich renderów 🙂 To podniszczenie nie jest już takie równomierne 🙂 I temat do przemyśleń - pomyśl nad lekkimi wgnieceniami 🙂 na normalce oczywiście 🧐
February 10, 20241 yr Author Też o tym myślałem. Jakbyś miał jakieś dobre tutoriale do substance o tym, to chętnie się z nimi zapoznam. Pozostają jeszcze oznaczenia, ale to ostatni etap.💪
February 10, 20241 yr Nie no bardzo ładnie! Teksturkę siedzeń bym jeszcze trochę powycierał. Wiesz, ładują się takie wojaki upaptlane, uwalone jak stół Durczoka, to trochę brudzą i uszkadzają tapicerkę 🙂Jeszcze wewnętrzną część nadkoli, jeszcze troszkę bym "dobłocił" lub przyprószył pyłem. Ale jest świetnie 🙂👍 Będzie jakaś scenka? Edited February 10, 20241 yr by Mortom
February 10, 20241 yr Author Scena jak będzie to co najwyżej droga😁 Na pewno żadnych ludzi ani dodatkowych sprzętów. Chyba że skrzynki z amunicją. 🤔
February 10, 20241 yr Author W sumie to pracowałem kiedyś nad kościołem z Włoch. Pasowałby do sceny. 😁
February 10, 20241 yr No! Wybuchniesz kościółek troszkie... dodasz Musoliniego na koniu i wuala! 😄 Scenka z CODa jak w mordę strzelił 😉 Tylko weź tą biała farbę zetrzyj z elewacji 😛 ja rozumie... zima i tego inne takie ale chyba trochę przesadziłeś z tym szronem? 😉
February 10, 20241 yr Author To opadł kurz bitewny. 🤣 Mógłbym jeszcze ustawić go na biurku w szkole jak w tej scenie: 🤣
February 12, 20241 yr Author Pobrudzone tylne siedzenie i parę innych reczy. Tylko nie jestem przekonany do takiego materiału siedzenia. 🤔
February 12, 20241 yr IMO to są dobre referencje na siedzenia: Fajnie że pobrudziłeś tylną kanapę ALE trochę widać powtarzający się wzór tekstury 🙂 No ale machniesz 2 razy pędzelkiem i zaraz go nie będzie 🙂 Ogólnie fajnie Ci idzie ten Jeep 🙂👍
February 14, 20241 yr Author I ostatnia poprawka na siedzeniach. Trochę zmienione fałdy, dodane szycia i lekkie podbrudzenia.
February 15, 20241 yr Bardzo ładnie ci idzie👍 Lepiej pobrudzone siedzenia to juz chyba tylko w TVN albo 😉 u Beara Gryllsa po wyprawie do dżungli 😄 Będę jeszcze upierdliwy i zwrócę ci uwagę na równomiernie podniszczony kuferek pod siedzeniem kierowcy. Ta sama przypadłość co poprzednio z blacharką Jeepa 🙂
February 15, 20241 yr Author Dzięki za uwagi. Ten kuferek to zbiornik paliwa jest. 😁 Tutaj te przetarcia wydawały mi się odpowiednie. Takie miejsce narażone na częste zużycie. Pokażę później na kompletnym modelu jak to wygląda w całości. 💪
February 16, 20241 yr Bardzo dobrze się prezentuje, dobra robota! 🙂 Teraz scena musi być bo szkoda żeby się model zmarnował 🙂 inspiracja od ai, tak ma wyglądać tylko lepiej i poprawnie, jedziesz! 😛 Edited February 16, 20241 yr by Destroyer
February 18, 20241 yr Author Do sceny to jeszcze chwila. Ciągle coś poprawiam i dodaję. Zawieszenie już nie będzie teksturowne tylko sam czysty materiał. I tak nie będzie tego za bardzo widać. Teraz kombinuję z szybą. 😱
February 18, 20241 yr Author I jeszcze dwa dodatkowe ujęcia całości: Edited February 18, 20241 yr by Bacry
February 19, 20241 yr Author Znacie jakis patent na popękaną szybę? Teraz widać że to ścianki pojedyncze a nie cała objętość. 🤔
February 19, 20241 yr 44 minutes ago, Bacry said: Znacie jakis patent na popękaną szybę? Teraz widać że to ścianki pojedyncze a nie cała objętość. 🤔 Prawdziwa geometria a nie tesktura 🙂 Tak jak chcesz zrobić dobre kostki lodu to też bąbelki i pęknięcia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostkę 🙂
February 19, 20241 yr Author 1 godzinę temu, Destroyer napisał(a): Prawdziwa geometria a nie tesktura 🙂 Tak jak chcesz zrobić dobre kostki lodu to też bąbelki i pęknięcia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostkę 🙂 To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍
February 19, 20241 yr 34 minutes ago, Bacry said: To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍 Jeżeli chcesz żeby coś dobrze i przekonywująco wyglądało na zbliżeniu to często nie ma wyboru, np zobacz to, sam model relatywnie prosty a drobne paprochy, kurz i pajęczyny ile mają poly a ledwo je widać nawet 🙂
February 20, 20241 yr W dniu 19.02.2024 o 12:36, Bacry napisał(a): To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍 A jak bardzo chcesz to potrzaskać? bo może miliona poly nie trzeba będzie 🙂 Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejszą płaksę? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szkło nie było. Edited February 20, 20241 yr by Mortom
February 20, 20241 yr Author 2 godziny temu, Mortom napisał(a): A jak bardzo chcesz to potrzaskać? bo może miliona poly nie trzeba będzie 🙂 Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejszą płaksę? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szkło nie było. Bardzo ladny material. Jakoś nie trafilem na niego wczesniej. Mam jeszcze jeden pomysł. Zobaczę jak wyjdzie. W sumie chcialbym to połamać podobnie jak tetaz jest na tejsturze. 🤔
February 20, 20241 yr Masz różne rodzaje szyby, z lewej u góry połamaną na małe odłamki, jak w nowoczesnych samochodach, szyba łamie się na małe "kamyczki" które nie pokaleczą pasażerów, a z prawej u góry masz połamaną jak szybę okienną (na duże kawałki którymi można się skaleczyć). Nie wiem jak było w samochodach z tamtych lat, ale na pewno nie było w każdym rogu inaczej. Ale i tak ładny model.
February 21, 20241 yr Author Rzeczywiście. Zupełnie o tym nie pomyślałem. Na jakism forum znalazłem taką informację. Więc troche toninaczej wyglada. I wystarczy wtedy bump mapa👍 Edited February 21, 20241 yr by Bacry
February 24, 20241 yr Author Zupełnie nie widać tego pęknięcia w szybie więc chyba nie pozostanie nic innego jak ręczne modelowanie. Ale max nie posiada takich fajnych pluginów jak bledner 😞 więc zejdzie się na pewno dłużej. Za to dodałem tekstury na szyby, bo wcześniej zupełnie o tym zapomniałem.
February 24, 20241 yr Samochód bardzo fajnie się prezentuje, co do pęknięcia to na początek spróbuj ściągać jakiś wektor pęknięcia i z tego zrób szybko geometrię z autoamtu, wstaw w szybę i zobacz czy nie wystarczy
February 25, 20241 yr Author Po wymodelowaniu nie wielka różnica. Na zbliżeniach tylko widać inaczej.
Create an account or sign in to comment