Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Od dłuższego czasu pracuję w wolnych chwilach nad modelem Jeepa Willysa. Wiem było ich pewnie wiele, ale ten będzie mój i tylko mój 🙂

Takie były początki:

rend02.jpg.b81c3da3d7097a32beb613d635c49cd4.jpg

I kolejne WIP'y:

rend03.jpg.16e12a86e9eeb09370573c7e88050073.jpg

rend05.jpg

rend07.jpg

A tak wygląda oberend0961.jpg.047ceac2c41a77c0a8816653747d2ee7.jpgcnie:

Edytowane przez Bacry
  • Like 9
  • Bacry changed the title to Model 3D: Jeep Willys
Napisano

Jeep prezentuje się elegancko ale ta rdza to trochę za bardzo i za równomiernie się wybrzusza, wygląda jak punktowo potraktowana chemicznym środkiem do usuwania farby albo jakby była to narośl z silent hill czy innego horroru. Tkanina na siedzisku też jest widocznie zapętlona i przydałoby się to przełamać ale zgaduję, że tekstury jeszcze work in progress i będzie dalej pracowane nad nimi 🙂 

To będzie redner, realtime, aniamcja, studio czy scena, z dalsza czy z bliższa bo to też ma znacznie czy robić 20 udimów i masę szczegółów czy 1 i po robocie  🙂 

  • Like 2
Napisano

Słuszna uwaga. Model ma być dość szczegółowy, więc i tekstur będzie dość sporo. Teraz już jest chyba z 6 zestawów. Ciągle wyplaszczam UVW. 

Napisano (edytowane)

A tutaj różnica między SubstancePainter i VRay w 3dsmax. Jakoś nie mogę osiągnąć takiej jakości jak w Substance.

image.thumb.png.12100c00109a85e3df87d8fc201b87f9.png

rama05.jpg

Edytowane przez Bacry
  • Like 1
Napisano

Bardzo fajnie wygląda model i teksturki. Co do jakości materiałów i refleksów, pytanie czym świecisz i czy cos wyciągasz render ? Może wystarczy trochę podrasować światło i bedzie git 🙂

Napisano

Wcześniej świeciłem słońcem z vraya. A rendery są prosto z 3dsmaxa, chociaż tam jest robiona już korekta barwy itp.  Ale ostatnie remdery są już świecone hdr, którą widać w tle. Taką samą jak w substance painter. I to chyba było dość kluczowe, bo przypomina to już bardziej pierwotne screeny, tylko tam jest wykorzystany Iray.

Napisano (edytowane)

Ciągle znajdę coś co ma złe UVW i poprawiam. Tylne koło zapasowe jeszcze nie tykane.

texturedW007.jpg

Edytowane przez Bacry
  • Like 1
Napisano

I trochę do przodu projekt popchnięty.  Bliżej końca niż początku. 💪Nie jestem pewien, jak była szyba montowana?😒

texturedW011.jpg

  • Like 4
Napisano

Uwaga bede się czepiał 🙂 
IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farbę blach na ostrych krawędziach. Niemal każda krawędź jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt byłby świetnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za dużo. Najlepiej patrzeć w referencje. 
Jesli ma to być wojenna zabaweczka 🙂 to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudziło - choćby wejście czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych była naruszona itd.
No ale modelik fajny i ciśnij dalej 🙂 


http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg
jeep-willys-od-nas-ci%C4%99%C5%BCar%C3%B
0d329f6de279e721b789eb761540c221.jpg
9tharmored034.jpg
1755079d1524507742-jeep-willys-willy-4.j
image2622.jpeg

 

 

  • Like 1
Napisano
10 godzin temu, Bacry napisał(a):

I trochę do przodu projekt popchnięty.  Bliżej końca niż początku. 💪Nie jestem pewien, jak była szyba montowana?😒

texturedW011.jpg

Bardzo fajnie to wygląda. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz ręcznie czy to jakaś maska w substance?

Napisano
9 godzin temu, piotr_forkasiewicz napisał(a):

Bardzo fajnie to wygląda. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz ręcznie czy to jakaś maska w substance?

To maska w substance painter. Dlatego jak przygotuje sobie nowy materiał i dodam do biblioteki dość łatwo poprawić potem całość. Chociaż trzeba dostosować stosownie do skali i stopnia "ostrości" obiektów.

  • Like 1
Napisano
10 godzin temu, Mortom napisał(a):

Uwaga bede się czepiał 🙂 
IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farbę blach na ostrych krawędziach. Niemal każda krawędź jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt byłby świetnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za dużo. Najlepiej patrzeć w referencje. 
Jesli ma to być wojenna zabaweczka 🙂 to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudziło - choćby wejście czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych była naruszona itd.
No ale modelik fajny i ciśnij dalej 🙂 


http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg
jeep-willys-od-nas-ci%C4%99%C5%BCar%C3%B
0d329f6de279e721b789eb761540c221.jpg
9tharmored034.jpg
1755079d1524507742-jeep-willys-willy-4.j
image2622.jpeg

 

 

Przyglądam się. Podstawowy problem polega na tym, że albo są odnowione egzemplarze albo zupełnie zapuszczone. Fakt, że przydało by się trochę rdzy w końcu nie pojawia się od razu na równo. O tyle dobrze, że mam przygotowane modele w substance painter i teraz po poprawkach wystarczy eksport do 3dsmaxa i wszystko ładnie będzie. 💪

Napisano

@Bacry Fakt... dużo odnowionych albo chemicznie postarzanych. Jedyna nadzieja to czarnobiałe zdjęcia z okresu II wojny i zaraz po. Myślę, że tak do lat 60 spokojnie można szukać. Potem już pewnie odnawiali i pacykowali blacharkę.

Napisano

Moim zdaniem jest poprawa względem poprzednich renderów 🙂 To podniszczenie nie jest już takie równomierne 🙂 
I temat do przemyśleń - pomyśl nad lekkimi wgnieceniami 🙂 na normalce oczywiście 🧐

Napisano

Też o tym myślałem. Jakbyś miał jakieś dobre tutoriale do substance o tym, to chętnie się z nimi zapoznam. Pozostają jeszcze oznaczenia, ale to ostatni etap.💪

Napisano (edytowane)

Nie no bardzo ładnie!
Teksturkę siedzeń bym jeszcze trochę powycierał. Wiesz, ładują się takie wojaki upaptlane, uwalone jak stół Durczoka, to trochę brudzą i uszkadzają tapicerkę 🙂Jeszcze wewnętrzną część nadkoli, jeszcze troszkę bym "dobłocił" lub przyprószył pyłem.  Ale jest świetnie 🙂👍 Będzie jakaś scenka?

Edytowane przez Mortom
Napisano

Scena jak będzie to co najwyżej droga😁 Na pewno żadnych ludzi ani dodatkowych sprzętów.

Chyba że skrzynki z amunicją. 🤔

Napisano

No! Wybuchniesz kościółek troszkie... dodasz Musoliniego na koniu i wuala! 😄 Scenka z CODa jak w mordę strzelił 😉 Tylko weź tą biała farbę zetrzyj z elewacji 😛 ja rozumie... zima i tego inne takie ale chyba trochę przesadziłeś z tym szronem? 😉 

Napisano

Pobrudzone tylne siedzenie i parę innych reczy.  Tylko nie jestem przekonany do takiego materiału siedzenia. 🤔

texturedW014.jpg

Napisano

IMO to są dobre referencje na siedzenia:
large_0_N8_A4206_8d604e49ed.JPG
s-l1200.webp
HtjaoFxHw-M0lxrw6aDbuvIwkOKr6b1UHPI9GCa3

1j64CAYHbXqE14CkeQBy7clRBtHKv7AlzaJtziOj

Fajnie że pobrudziłeś tylną kanapę ALE trochę widać powtarzający się wzór tekstury 🙂 No ale machniesz 2 razy pędzelkiem i zaraz go nie będzie 🙂 
Ogólnie fajnie Ci idzie ten Jeep 🙂👍

  • Like 1
Napisano

Bardzo ładnie ci idzie👍
Lepiej pobrudzone siedzenia to juz chyba tylko w TVN albo 😉 u Beara Gryllsa po wyprawie do dżungli 😄 

Będę jeszcze upierdliwy i zwrócę ci uwagę na równomiernie podniszczony kuferek pod siedzeniem kierowcy. Ta sama przypadłość co poprzednio z blacharką Jeepa 🙂 

 

Napisano

Dzięki za uwagi. Ten kuferek to zbiornik paliwa jest. 😁 Tutaj te przetarcia wydawały mi się odpowiednie.  Takie miejsce narażone na częste zużycie. Pokażę później na kompletnym modelu jak to wygląda w całości. 💪

Napisano (edytowane)

Bardzo dobrze się prezentuje, dobra robota! 🙂

Teraz scena musi być bo szkoda żeby się model zmarnował 🙂

inspiracja od ai, tak ma wyglądać tylko lepiej i poprawnie, jedziesz!  😛

AioOvv1.png
yGRhGXX.png

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Do sceny to jeszcze chwila. Ciągle coś poprawiam i dodaję. Zawieszenie już nie będzie teksturowne tylko sam czysty materiał. I tak nie będzie tego za bardzo widać. Teraz kombinuję z szybą. 😱

szyba01.jpg

  • Like 3
Napisano

Znacie jakis patent na popękaną szybę? Teraz widać że to ścianki pojedyncze a nie cała objętość. 🤔

Napisano
44 minutes ago, Bacry said:

Znacie jakis patent na popękaną szybę? Teraz widać że to ścianki pojedyncze a nie cała objętość. 🤔

Prawdziwa geometria a nie tesktura 🙂 Tak jak chcesz zrobić dobre kostki lodu to też bąbelki i pęknięcia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostkę 🙂

  • Like 1
Napisano
1 godzinę temu, Destroyer napisał(a):

Prawdziwa geometria a nie tesktura 🙂 Tak jak chcesz zrobić dobre kostki lodu to też bąbelki i pęknięcia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostkę 🙂

To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍

Napisano
34 minutes ago, Bacry said:

To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍

Jeżeli chcesz żeby coś dobrze i przekonywująco wyglądało na zbliżeniu to często nie ma wyboru, np zobacz to, sam model relatywnie prosty a drobne paprochy, kurz i pajęczyny ile mają poly a ledwo je widać nawet 🙂

 

  • Like 2
Napisano (edytowane)
W dniu 19.02.2024 o 12:36, Bacry napisał(a):

To słabo. Okaże się że szyba będzie miała więcej polygonow niż reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie będzie dziury w szybie. 👍

A jak bardzo chcesz to potrzaskać? bo może miliona poly nie trzeba będzie 🙂

Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejszą płaksę? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szkło nie było. 

Edytowane przez Mortom
  • Thanks 1
Napisano
2 godziny temu, Mortom napisał(a):

A jak bardzo chcesz to potrzaskać? bo może miliona poly nie trzeba będzie 🙂

Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejszą płaksę? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szkło nie było. 

Bardzo ladny material. Jakoś nie trafilem na niego wczesniej. Mam jeszcze jeden pomysł. Zobaczę jak wyjdzie. W sumie chcialbym to połamać podobnie jak tetaz jest na tejsturze. 🤔

Napisano

Masz różne rodzaje szyby, z lewej u góry połamaną na małe odłamki, jak w nowoczesnych samochodach, szyba łamie się na małe "kamyczki" które nie pokaleczą pasażerów, a z prawej u góry masz połamaną jak szybę okienną (na duże kawałki którymi można się skaleczyć).

Nie wiem jak było w samochodach z tamtych lat, ale na pewno nie było w  każdym rogu inaczej.

Ale i tak ładny model.

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Rzeczywiście. Zupełnie o tym nie pomyślałem. Na jakism forum znalazłem taką informację. Więc troche toninaczej wyglada. I wystarczy wtedy bump mapa👍

Screenshot_20240221_080108_Chrome.jpg

Different-Types-of-Glass-Breaking-01.jpg

Edytowane przez Bacry
Napisano

Zupełnie nie widać tego pęknięcia w szybie więc chyba nie pozostanie nic innego jak ręczne modelowanie. Ale max nie posiada takich fajnych pluginów jak bledner 😞 więc zejdzie się na pewno dłużej. Za to dodałem tekstury na szyby, bo wcześniej zupełnie o tym zapomniałem

texturedW024.jpg

  • Like 1
Napisano

Samochód bardzo fajnie się prezentuje, co do pęknięcia to na początek spróbuj ściągać jakiś wektor pęknięcia i z tego zrób szybko geometrię z autoamtu, wstaw w szybę i zobacz czy nie wystarczy 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności