Napisano 7 Stycze艅 20223 l Od d艂u偶szego czasu pracuj臋 w wolnych chwilach nad modelem Jeepa Willysa. Wiem by艂o ich pewnie wiele, ale ten b臋dzie m贸j i tylko m贸j 馃檪 Takie by艂y pocz膮tki: I kolejne WIP'y: A tak wygl膮da obecnie: Edytowane 7 Stycze艅 20223 l przez Bacry
Napisano 24 Stycze艅 20223 l Autor Taki turnover z dodatkowymi szczeg贸艂ami, kt贸rych nie wida膰 przy tej jako艣ci. 馃檪 聽 聽
Napisano 30 Grudzie艅 20231 r Jeep prezentuje si臋 elegancko ale ta rdza to troch臋 za bardzo i za r贸wnomiernie si臋 wybrzusza, wygl膮da jak punktowo potraktowana chemicznym 艣rodkiem do usuwania farby albo jakby by艂a to naro艣l z silent hill czy innego horroru. Tkanina na siedzisku te偶 jest widocznie zap臋tlona i przyda艂oby si臋 to prze艂ama膰 ale zgaduj臋, 偶e tekstury jeszcze work in progress i b臋dzie dalej pracowane nad nimi 馃檪聽 To b臋dzie redner, realtime, aniamcja, studio czy scena, z dalsza czy z bli偶sza bo to te偶 ma znacznie czy robi膰 20 udim贸w i mas臋 szczeg贸艂贸w czy 1 i po robocie聽聽馃檪聽
Napisano 31 Grudzie艅 20231 r Autor S艂uszna uwaga. Model ma by膰 do艣膰 szczeg贸艂owy, wi臋c i tekstur b臋dzie do艣膰 sporo. Teraz ju偶 jest chyba z 6 zestaw贸w. Ci膮gle wyplaszczam UVW.聽
Napisano 21 Stycze艅 20241 r Autor Uda艂o si臋 wyp艂aszczy膰 UV'ki i poprawi膰 kilka obiekt贸w. Na razie rama:
Napisano 21 Stycze艅 20241 r Autor A tutaj r贸偶nica mi臋dzy SubstancePainter i VRay w 3dsmax. Jako艣 nie mog臋 osi膮gn膮膰 takiej jako艣ci jak w Substance. Edytowane 21 Stycze艅 20241 r przez Bacry
Napisano 2 Luty 20241 r Bardzo fajnie wygl膮da model i teksturki. Co do jako艣ci materia艂贸w i refleks贸w, pytanie czym 艣wiecisz i czy cos wyci膮gasz render ? Mo偶e wystarczy troch臋 podrasowa膰 艣wiat艂o i bedzie git 馃檪
Napisano 3 Luty 20241 r Autor Wcze艣niej 艣wieci艂em s艂o艅cem z vraya. A rendery s膮 prosto z 3dsmaxa, chocia偶 tam jest robiona ju偶 korekta barwy itp.聽 Ale ostatnie remdery s膮 ju偶 艣wiecone hdr, kt贸r膮 wida膰 w tle. Tak膮 sam膮 jak w substance painter. I to chyba by艂o do艣膰 kluczowe, bo przypomina to ju偶 bardziej pierwotne screeny, tylko tam jest wykorzystany Iray.
Napisano 3 Luty 20241 r Autor Ci膮gle znajd臋 co艣 co ma z艂e UVW i poprawiam. Tylne ko艂o zapasowe jeszcze nie tykane. Edytowane 3 Luty 20241 r przez Bacry
Napisano 6 Luty 20241 r Autor I troch臋 do przodu projekt popchni臋ty.聽 Bli偶ej ko艅ca ni偶 pocz膮tku.聽馃挭Nie jestem pewien, jak by艂a szyba montowana?馃槖
Napisano 7 Luty 20241 r Uwaga bede si臋 czepia艂 馃檪聽 IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farb臋 blach na ostrych kraw臋dziach. Niemal ka偶da kraw臋d藕 jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt by艂by 艣wietnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za du偶o. Najlepiej patrze膰 w referencje.聽 Jesli ma to by膰 wojenna zabaweczka 馃檪聽to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudzi艂o - cho膰by wej艣cie czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych by艂a naruszona itd. No ale modelik fajny i ci艣nij dalej 馃檪聽http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg 聽 聽
Napisano 7 Luty 20241 r 10 godzin temu, Bacry napisa艂(a): I troch臋 do przodu projekt popchni臋ty.聽 Bli偶ej ko艅ca ni偶 pocz膮tku.聽馃挭Nie jestem pewien, jak by艂a szyba montowana?馃槖 Bardzo fajnie to wygl膮da. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz r臋cznie czy to jaka艣 maska w substance?
Napisano 7 Luty 20241 r Autor 9 godzin temu, piotr_forkasiewicz napisa艂(a): Bardzo fajnie to wygl膮da. Powiedz: czy te przetarcia metalu rysujesz r臋cznie czy to jaka艣 maska w substance? To maska w substance painter. Dlatego jak przygotuje sobie nowy materia艂 i dodam do biblioteki do艣膰 艂atwo poprawi膰 potem ca艂o艣膰. Chocia偶 trzeba dostosowa膰 stosownie do skali i stopnia "ostro艣ci" obiekt贸w.
Napisano 7 Luty 20241 r Autor 10 godzin temu, Mortom napisa艂(a): Uwaga bede si臋 czepia艂 馃檪聽 IMO niepotrzebnie w takim stopniu podniszczasz farb臋 blach na ostrych kraw臋dziach. Niemal ka偶da kraw臋d藕 jest u ciebie podniszczona. I w resoraczku taki efekt by艂by 艣wietnym dodatkiem ale w skali 1:1 jest tego za du偶o. Najlepiej patrze膰 w referencje.聽 Jesli ma to by膰 wojenna zabaweczka 馃檪聽to pozerkaj na fotosy z tego okresu, co i jak sie brudzi艂o - cho膰by wej艣cie czy nadkola. W jakim stopniu farba w warunkach bojowych by艂a naruszona itd. No ale modelik fajny i ci艣nij dalej 馃檪聽http://auta-klasyczne.pl/wp-content/uploads/2020/05/00Y0Y_b4WQEraCAbL_1200x900.jpg 聽 聽 Przygl膮dam si臋. Podstawowy problem polega na tym, 偶e albo s膮 odnowione egzemplarze albo zupe艂nie zapuszczone. Fakt, 偶e przyda艂o by si臋 troch臋 rdzy w ko艅cu nie pojawia si臋 od razu na r贸wno. O tyle dobrze, 偶e mam przygotowane modele w substance painter i teraz po poprawkach wystarczy eksport do 3dsmaxa i wszystko 艂adnie b臋dzie.聽馃挭
Napisano 7 Luty 20241 r @Bacry聽Fakt... du偶o odnowionych albo chemicznie postarzanych. Jedyna nadzieja to czarnobia艂e zdj臋cia z okresu II wojny i zaraz po. My艣l臋, 偶e tak do lat 60 spokojnie mo偶na szuka膰. Potem ju偶 pewnie odnawiali i pacykowali blachark臋.
Napisano 9 Luty 20241 r Moim zdaniem jest poprawa wzgl臋dem poprzednich render贸w 馃檪聽To podniszczenie nie jest ju偶 takie r贸wnomierne 馃檪聽 I temat do przemy艣le艅 - pomy艣l nad lekkimi wgnieceniami 馃檪聽na normalce oczywi艣cie聽馃
Napisano 10 Luty 20241 r Autor Te偶 o tym my艣la艂em. Jakby艣 mia艂 jakie艣 dobre tutoriale do substance o tym, to ch臋tnie si臋 z nimi zapoznam. Pozostaj膮 jeszcze oznaczenia, ale to ostatni etap.馃挭
Napisano 10 Luty 20241 r Nie no bardzo 艂adnie! Teksturk臋 siedze艅 bym jeszcze troch臋 powyciera艂. Wiesz, 艂aduj膮 si臋 takie wojaki upaptlane, uwalone jak st贸艂 Durczoka, to troch臋 brudz膮 i uszkadzaj膮 tapicerk臋 馃檪Jeszcze wewn臋trzn膮 cz臋艣膰 nadkoli, jeszcze troszk臋 bym "dob艂oci艂" lub przypr贸szy艂 py艂em.聽聽Ale jest 艣wietnie 馃檪馃憤聽B臋dzie聽jaka艣 scenka? Edytowane 10 Luty 20241 r przez Mortom
Napisano 10 Luty 20241 r Autor Scena jak b臋dzie to co najwy偶ej droga馃榿 Na pewno 偶adnych ludzi ani dodatkowych sprz臋t贸w. Chyba 偶e skrzynki z amunicj膮. 馃
Napisano 10 Luty 20241 r Autor W sumie to pracowa艂em kiedy艣 nad ko艣cio艂em z W艂och. Pasowa艂by do sceny. 馃榿
Napisano 10 Luty 20241 r No! Wybuchniesz ko艣ci贸艂ek troszkie... dodasz Musoliniego na koniu i wuala! 馃槃聽Scenka z CODa jak w mord臋 strzeli艂 馃槈聽Tylko we藕 t膮 bia艂a farb臋 zetrzyj z elewacji 馃槢聽ja rozumie... zima i tego inne takie ale chyba troch臋聽przesadzi艂e艣 z tym szronem? 馃槈聽
Napisano 10 Luty 20241 r Autor To opad艂 kurz bitewny. 馃ぃ M贸g艂bym jeszcze ustawi膰 go na biurku w szkole jak w tej scenie: 馃ぃ 聽
Napisano 12 Luty 20241 r Autor Pobrudzone tylne siedzenie i par臋 innych reczy.聽 Tylko nie jestem przekonany do takiego materia艂u siedzenia. 馃
Napisano 12 Luty 20241 r IMO to s膮 dobre referencje na siedzenia: Fajnie 偶e pobrudzi艂e艣 tyln膮 kanap臋 ALE troch臋 wida膰 powtarzaj膮cy si臋 wz贸r tekstury 馃檪聽No ale machniesz 2 razy p臋dzelkiem i zaraz go nie b臋dzie聽馃檪聽 Og贸lnie fajnie Ci idzie聽ten Jeep 馃檪馃憤
Napisano 14 Luty 20241 r Autor I ostatnia poprawka na siedzeniach. Troch臋 zmienione fa艂dy, dodane szycia i lekkie podbrudzenia.
Napisano 15 Luty 20241 r Bardzo 艂adnie ci idzie馃憤 Lepiej pobrudzone siedzenia to juz chyba tylko w TVN albo聽馃槈聽u Beara Gryllsa po wyprawie do d偶ungli 馃槃聽 B臋d臋 jeszcze upierdliwy i zwr贸c臋 ci uwag臋 na r贸wnomiernie podniszczony kuferek pod siedzeniem kierowcy. Ta sama przypad艂o艣膰 co poprzednio z blachark膮 Jeepa 馃檪聽 聽
Napisano 15 Luty 20241 r Autor Dzi臋ki za uwagi. Ten kuferek to zbiornik paliwa jest. 馃榿 Tutaj te przetarcia wydawa艂y mi si臋 odpowiednie.聽 Takie miejsce nara偶one na cz臋ste zu偶ycie. Poka偶臋 p贸藕niej na kompletnym modelu jak to wygl膮da w ca艂o艣ci. 馃挭
Napisano 16 Luty 20241 r Bardzo dobrze si臋 prezentuje, dobra robota! 馃檪 Teraz scena musi by膰 bo szkoda 偶eby si臋 model zmarnowa艂 馃檪 inspiracja od ai, tak ma wygl膮da膰 tylko lepiej i poprawnie, jedziesz!聽 馃槢 Edytowane 16 Luty 20241 r przez Destroyer
Napisano 18 Luty 20241 r Autor Do sceny to jeszcze chwila. Ci膮gle co艣 poprawiam i dodaj臋. Zawieszenie ju偶 nie b臋dzie teksturowne tylko sam czysty materia艂. I tak nie b臋dzie tego za bardzo wida膰. Teraz kombinuj臋 z szyb膮.聽馃槺
Napisano 18 Luty 20241 r Autor I jeszcze dwa dodatkowe uj臋cia ca艂o艣ci: Edytowane 18 Luty 20241 r przez Bacry
Napisano 19 Luty 20241 r Autor Znacie jakis patent na pop臋kan膮 szyb臋? Teraz wida膰 偶e to 艣cianki pojedyncze a nie ca艂a obj臋to艣膰. 馃
Napisano 19 Luty 20241 r 44 minutes ago, Bacry said: Znacie jakis patent na pop臋kan膮 szyb臋? Teraz wida膰 偶e to 艣cianki pojedyncze a nie ca艂a obj臋to艣膰. 馃 Prawdziwa geometria a nie tesktura 馃檪 Tak jak chcesz zrobi膰 dobre kostki lodu to te偶 b膮belki i p臋kni臋cia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostk臋 馃檪
Napisano 19 Luty 20241 r Autor 1 godzin臋 temu, Destroyer napisa艂(a): Prawdziwa geometria a nie tesktura 馃檪 Tak jak chcesz zrobi膰 dobre kostki lodu to te偶 b膮belki i p臋kni臋cia robisz z geometrii i masz 5mln poly na kostk臋 馃檪 To s艂abo. Oka偶e si臋 偶e szyba b臋dzie mia艂a wi臋cej polygonow ni偶 reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie b臋dzie dziury w szybie. 馃憤
Napisano 19 Luty 20241 r 34 minutes ago, Bacry said: To s艂abo. Oka偶e si臋 偶e szyba b臋dzie mia艂a wi臋cej polygonow ni偶 reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie b臋dzie dziury w szybie. 馃憤 Je偶eli chcesz 偶eby co艣 dobrze i przekonywuj膮co wygl膮da艂o na zbli偶eniu to cz臋sto nie ma wyboru, np zobacz to, sam model relatywnie prosty a drobne paprochy, kurz i paj臋czyny ile maj膮 poly a ledwo je wida膰 nawet 馃檪 聽
Napisano 20 Luty 20241 r W dniu 19.02.2024 o 12:36, Bacry napisa艂(a): To s艂abo. Oka偶e si臋 偶e szyba b臋dzie mia艂a wi臋cej polygonow ni偶 reszta pojazdu. W takim razie zostaje bump mapa i nie b臋dzie dziury w szybie. 馃憤 A jak bardzo chcesz to potrzaska膰? bo mo偶e miliona poly nie trzeba b臋dzie 馃檪 Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejsz膮 p艂aks臋? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szk艂o nie by艂o.聽 Edytowane 20 Luty 20241 r przez Mortom
Napisano 20 Luty 20241 r Autor 2 godziny temu, Mortom napisa艂(a): A jak bardzo chcesz to potrzaska膰? bo mo偶e miliona poly nie trzeba b臋dzie 馃檪 Czy oni serio montowali przednie szklane szyby nie a bezpieczniejsz膮 p艂aks臋? Bo chyba jeszcze patentu na bezpieczne szk艂o nie by艂o.聽 Bardzo ladny material. Jako艣 nie trafilem na niego wczesniej. Mam jeszcze jeden pomys艂. Zobacz臋 jak wyjdzie. W sumie chcialbym to po艂ama膰 podobnie jak tetaz jest na tejsturze. 馃
Napisano 20 Luty 20241 r Masz r贸偶ne rodzaje szyby, z lewej u g贸ry po艂aman膮 na ma艂e od艂amki, jak w nowoczesnych samochodach, szyba 艂amie si臋 na ma艂e "kamyczki" kt贸re nie pokalecz膮 pasa偶er贸w, a z prawej u g贸ry masz po艂aman膮 jak szyb臋 okienn膮 (na du偶e kawa艂ki kt贸rymi mo偶na si臋 skaleczy膰). Nie wiem jak by艂o w samochodach z tamtych lat, ale na pewno nie by艂o w聽 ka偶dym rogu inaczej. Ale i tak 艂adny model.
Napisano 21 Luty 20241 r Autor Rzeczywi艣cie. Zupe艂nie o tym nie pomy艣la艂em. Na jakism forum znalaz艂em tak膮 informacj臋. Wi臋c troche toninaczej wyglada. I wystarczy wtedy bump mapa馃憤 Edytowane 21 Luty 20241 r przez Bacry
Napisano 24 Luty 20241 r Autor Zupe艂nie nie wida膰 tego p臋kni臋cia w szybie wi臋c chyba nie pozostanie nic innego jak r臋czne modelowanie. Ale max nie posiada takich fajnych plugin贸w jak bledner 馃槥聽wi臋c zejdzie si臋 na pewno d艂u偶ej. Za to doda艂em tekstury na szyby, bo wcze艣niej zupe艂nie o tym zapomnia艂em.聽
Napisano 24 Luty 20241 r Samoch贸d bardzo fajnie si臋 prezentuje, co do p臋kni臋cia to na pocz膮tek spr贸buj 艣ci膮ga膰 jaki艣 wektor p臋kni臋cia i z tego zr贸b szybko geometri臋 z autoamtu, wstaw w szyb臋 i zobacz czy nie wystarczy聽
Napisano 25 Luty 20241 r Autor Po wymodelowaniu nie wielka r贸偶nica. Na zbli偶eniach tylko wida膰聽 inaczej.聽聽
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto