Napisano 11 Kwiecień11 Kwi Autor wciągnął mnie ten projekcik - wstępny animatik, nie wiem czy nie za szybkie to wszystkodziękuję @Mortom za rig :)https://drive.google.com/file/d/1jieRi95jYy_OUGOYpUVtIoHAZ9S9UVs5/view?usp=sharing Edytowane 12 Kwiecień12 Kwi przez jakubziom
Napisano 11 Kwiecień11 Kwi Ekspertem od animacji jest @Mortus więc nie będę wchodził w jego kompetencje :) Może wpadnie to ci coś podpowie.Od siebie mogę dodać takie spostrzeżenie, przydało by się jakoś naświetlić czym lub kim jest pan z księżycową głową. I Od razu współczuje renderowania zieleni tych ścian hexów :) Jak bedziesz celował w silnik Eevee to uważaj... holernie nie lubi dużej ilości obiektów. Czasami lepiej od razu iść do cyclesa który może miejscami popsuć szczegóły denoserem ale za to wygeneruje to zieleńsko szybciej i ładniej :) Jak robiłem animację z załamującą się trawką od powiewów łopat śmigła to eevee klękało.... fakt, że każde ździebko było oddzielnym obiektem, bo inaczej sie nie dało zasymulować tego efektu. Ale sie działo, aż uznałem że szkoda czasu na walkę z silnikiem i porzuciłem się na Cyxlesa. Scena nie dość że lepiej wyglądała to jeszcze szybciej sie renderowała... a to były czasy jeszcze z przed eevee next które działało jak strzała w porównaniu z nowszą odsłoną tego silnika.
Napisano 11 Kwiecień11 Kwi Autor Chciałem to docelowo zrobić w Unrealu i Metahuman, bo tam mogę łatwo nagrać kwestię tej babeczki robiąc motion capture Iphonem. I w miarę zbliżoną twarz uzyskać która będzie poprawna. A twarz tego gościa (pomysł jest żeby była creepy, pełno oczu) to dałbym radę wyrzeźbić w Z-BrushuPrzy okazji trochę personal artworków porobić :) Na razie to wszystko to pre-produkcja, później zacząłbym klepać assety ;)Może poprzez ubranie tego gościa to jakoś bardziej nakreślę, myślałem czy mu nie dać wieńca laurowego na głowę. Ten ogród to więzienie dla władców, co babeczka mówi na początku :) Edytowane 11 Kwiecień11 Kwi przez jakubziom
Napisano 12 Kwiecień12 Kwi Autor Trochę zmieniłem zakończenie, myślę że jest ciekawiej :) Nie wiem, czy komuś chce się oglądać to w takim stanie xd Myślę też że stworek może nieco kojarzyć się z powieściami Lovecraftahttps://drive.google.com/file/d/1-qK0i8q3ea1PNNAwyNcDOFB4aKOxt_xB/view?usp=drive_linkPóźniej mam w planie więcej szczegółów w kadrach by jakoś rozbudować tę historię, ale pewnie dużo trzeba będzie jeszcze zmienić. Edytowane Poniedziałek o 06:465 dn przez jakubziom
Napisano Poniedziałek o 11:564 dn Autor Myślę, że skończyłem ten animatik. Początkowe sceny prawdopodobnie będę musiał wydłużyć, albo przesunąć monolog trochę wcześniej przed tytułem, bo nie da się tego tak szybko wypowiedzieć :) Ale to już później. Myślę że więcej już nie wymyślę, musiałbym wszystko od nowa robić.https://drive.google.com/file/d/1-qK0i8q3ea1PNNAwyNcDOFB4aKOxt_xB/view?usp=drive_link Edytowane Poniedziałek o 15:044 dn przez jakubziom
Napisano Czwartek o 06:172 dn Autor Dalsze prace nad konceptem sceny, chyba zbyt bajkowy ten budynek w tle Edytowane Czwartek o 06:292 dn przez jakubziom
Napisano Czwartek o 07:272 dn Godzinę temu, jakubziom napisał(a):Dalsze prace nad konceptem sceny, chyba zbyt bajkowy ten budynek w tlePatrzę na obrazki potem czytam o budynku w tle i się zastanawiam, o co chodzi? Jaki budynek? Myślałem, że ta kobieta siedzi przy jakieś maszynie/pianinie/komputerze(?), dopiero jak zobaczyłem wcześniejsze rzuty 3d skapnąłem się, że to widok za oknem 😵Łatwiej/szybciej Ci się przestawia kompozycję w 3d? Ja sam próbuję różnych rzeczy, ale kompo to w zasadzie taki układ podstawowych kształtów na najniższym poziomie percepcji, gdzie ma być jasno/ciemno i większy/mniejszy kontrast i focal point. To chyba byłoby łatwiej zrobić tak jak w książce framed ink, bo 3d wydaje mi się, że wrzuca na start dużo zbędnego detalu, ale wiadomo, że to tylko podgląd i można to potem jakoś uprościć, pytanie tylko co jest szybszą metodą do osiągnięcia celu.
Napisano Czwartek o 09:122 dn Autor @ZiN To 3d jest mocno na szybko robione, niedoskonałe, wszystkie meshe są rozwalone i nie nadaje się do niczego później.Kilka godzin mi to zajęło w ciągu 3 dni, i miałem momenty że mocno kompozycję psułem (w porównaniu do tego co jest teraz) , ale jakbym rysował pewnie byłoby tak samo.Dzięki za spostrzeżenie: Może jak dodam ludziki na tarasie, niebo zamiast kilku boxów i jakiś detal na tej makiecie, będzie widać że to budynek ;)Staram się znaleźć kształty otoczenia, które pasują do wcześniejszego konceptu tej babeczki, który zrobiłem w 2d photobashem, bo dużo na pintereście można znaleźć i przerobić, żeby to nie było to samo.Poniżej screen z blendera:wielkość tła to mocny fejk, ale w sumie jak to powiększę to prawdziwych rozmiarów i przesunę, to raczej nie powinno się dużo zmienić :)Dużo tutaj jest oszukiwania, ale staram się żeby nie było za dużo, by potem to poskładać w Unrealu z assetów Edytowane Czwartek o 11:091 dn przez jakubziom
Napisano Czwartek o 11:071 dn Autor Czy dużo łatwiej kompozycję się robi w 2d czy 3d, ja nie jestem jakimś ekspertem, wg mnie to zależy; koncepcik babeczki w 2d bo szybko i można ubrania powklejać, architekturę w 3d, bo skala, perspektywa i światło :)
Napisano Czwartek o 19:321 dn Autor Dodałem światło z lewej, aby posunąc się dalej z tym projekcikiem zacznę już modelować ładnie i jakieś drobniejsze detale dodawać. Ale pewnie już po świętach. Celem tego szkicu był ogólny zarys scenyV2 (trochę inne światło w tle) Edytowane 3 godziny temu3 godz przez jakubziom
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto