Jump to content

teczka 3d: jakubziom


Recommended Posts

Cześć, od czasu do czasu odświeżam texturki do swoich starszych modeli, pomyślałem, że może coś wrzucę 🙂

Najpierw fiacik

Pozdrawiam, Jakub

screenshot040.jpg

 

screenshot041.jpg

Edited by jakubziom
usuwanie spacji w poście
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze wrzucę swoją próbę wyrzeźbienia Anthonego Hopkinsa 😄 mocno mi to po dupce dało xd, ale chyba nie jest aż tak zrąbane anatomicznie 😉 (Porwałem się na chyba najtrudniejszą rzecz)

jakub-ziomek-jakub-ziomek-screenshot023 (1).jpg

jakub-ziomek-jakub-ziomek-screenshot021 (2).jpg

jakub-ziomek-antony-gif.gif

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Fajne modele, uzi takie proste ale czyste i nieprzesadzone ale Anthony to skok na głęboką wodę, jest podobieństwo to plus ale jeszcze dużo brakuje żeby było naprawdę dobrze, a przy podobiznach to od razu widać gdy coś nawet minimalnie nie gra 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki! Ja to rzeźbiłem jakiś rok temu i od tego czasu nie tknąłem już twarzy 😓 Na codzień robię enviro i zdecydowałem się iść w stronę dizajnowania jeśli chodzi o rozwój 😄 Za dużo frustracji z tymi likenessami, a i tak się skanuje najczęsciej buzie : (

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Pomyślałem, że pokażę też kilka assetów, które zrobiłem do Last Oasis w mojej poprzedniej pracy. Miałem więc więcej czasu. Jedyny problem jaki zauważyłem przy pracy nad tą grą, to, że po pewnym czasie można było wszystko texturować z pamięci i wg jakiegoś schematu (większość obiektów była z drewna + trochę metalu, skóry czasami). Trochę ubolewam nad moim portfolio, gdyż większość to tego typu stuff. Ale koniec końców, teraz robię environmenty, propy i głowa puchnie bardzo często. Chciałem to mam :D. 

Wrzucam teraz te rzeczy na forum, bo pamiętam że ileś lat temu sam max3d przeglądałem i było to wtedy mocno inspirujące (a nawet nie potrafiłem zrobić wizki). Może komuś się spodoba, a nie ogląda artstation. 🙂

jakub-ziomek-screenshot010.jpg

jakub-ziomek-screenshot011.jpg

jakub-ziomek-screenshot034.jpg

jakub-ziomek-mediumarmor2-01.png

jakub-ziomek-screenshot018.jpg

 

 

Edited by jakubziom
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Dodaję mój drugi sculpt, tym razem refką była Cara Delevingne. Może jak skończy się projekt nad którym obecnie pracuję, to zrobię wolne na jakiś czas, żeby pocisnąć więcej w stronę postaci. Ale nie wiem jeszcze czy enviro mi się znudzi 🙂

jakub-ziomek-cara-updatexxxxxxxxxxxxx (1).jpg

jakub-ziomek-screenshot010xxxxxxxxxxxxxx.jpg

jakub-ziomek-cara-rot.gif

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Chciałbym się też zapytać, czy ktoś z Was ma może doświadczenie, że przechodził z 2d na 3d jeśli chodzi o anatomię i zajęło to wtedy mniej czasu? Piszę dlatego, że ćwiczyłem akty 2d przez dłuższy czas - czy to rzeczywiście jest duży problem się przestawić, a może w pewnym momencie przesuwa się jakaś klepka w mózgu i już idzie jak po maśle? 🙂 Trochę taki żart ofc. ale może coś w tym jest?

 

c83468e738eac1aca4cef40e8a64eba0.jpg

ebf5d4868c08bb3802e462057cf4134e.jpg

2bbc973cbaa1128f6107c0e1f627bbbc.jpg

Edited by jakubziom
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Co znaczy "rzeczywiscie"? Nie ma jakiegos konsensusu jesli o to chodzi. Zeby dobrze rysowac musisz znac anatomie i zeby dobrze rzezbic musisz znac anatomie. Albo ja znasz albo nie. To czy to jest w 2D czy 3D to jeden kij. Jesli dobrze rysujesz to i tak myslisz w 3D. Mysle ze samo juz nastawienie klienta i to co lubi moze zawazyc. Znaczy jesli lubi 2D a na sile sie stara pracowac w 3D mimo ze mu to nie lezy to wtedy moze byc klopot.

Edited by Nezumi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Chyba nie ma czegoś takiego jak przeskakująca klapka, jakiś moment po którym idzie jak po maśle. Ja to widzę jako ciągłe stopniowe rozwijanie wiedzy i umiejętności. Niezależnie od tego jaki poziom się osiągnęło, musi być trochę trudno jeżeli ma być mowa o jakimś rozwoju. Jeśli idzie jak po maśle to znaczy że jest zastój, albo nawet regres. Na pewno jest tak jak pisze Nezumi, wiedza anatomiczna nabyta przy rysowaniu i malarstwie jest wykorzystywana i bardzo pomaga przy rzeźbieniu i odwrotnie. 2D i 3D to w dużym stopniu pokrewne metody, mimo oczywistych różnic wymagają wielu tych samych umiejętności.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Tak, tak, rozumiem, że to nigdy nie jest że z pamięci się leci i wszystko jest dobrze 😄 Bardziej mnie interesowało, czy może ktoś miał takie doświadczenie, że robił tylko 2d, a potem wszedł w 3d i zrobił jakieś 2-3 pracki (character) na zadowalającym poziomie (mam na myśli hireable :D) i ile mniej więcej czasu na to potrzebował. Np. 3-4 miesiące full-time, czy to jest realny termin . Od strony technicznej to raczej ogarnięty 🤤 jestem, bo już trochę assetów poczyniłem 🙂 A wiadomo, że do każdego zadania trzeba podejść indywidualnie i myśleć all the time 🙂 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, jakubziom napisał:

ardziej mnie interesowało, czy może ktoś miał takie doświadczenie, że robił tylko 2d, a potem wszedł w 3d i zrobił jakieś 2-3 pracki (character) na zadowalającym poziomie (mam na myśli hireable :D)

Widziałem wiele takich osób. Ich nauka w zasadzie polatała na ogarnięciu zbrusha i od pierwszej pracki widać było, że nie wzięli się z nikąd. To co się nauczysz  w 2d łatwo przerzucić na zbrusha bo to takie rysowanie też ale w 3d. Gorzej zrobić odwrotnie - z zb do 2d 😉 

Sam zobaczysz, tylko poznaj interface i funkcje. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dorzucam coś ciekawszego z environmentów - chatki dla małpek z Last Oasis. Tutaj zrobiłem materiał pozwalający na generowanie różnych wariacji trawy z patykami na ściany (w Substance Designerze). Był to ciekawy asset, bo dużo było kombinowania z shaderem, żeby w UE dobrze wyglądało, tak samo ten totem - większe patyki na geometrii, a mniejsze na plane 🙂 Plus tricki jak AO wypalone na vertex color, zmieszane z diffusem, żeby trochę uprzestrzennić i urozmaicić te ściany 🙂 Podziękowania dla technical artysty Andrzeja Zająca, że zwrócił uwagę, żeby to docisnąć do dobrego poziomu.

jakub-ziomek-highresscreenshot0007khk2.jpg

jakub-ziomek-highresscreenshot00073 (1).jpg

jakub-ziomek-highresscreenshot00074.jpg

jakub-ziomek-3x (1).jpg

jakub-ziomek-straw-sticks (1).jpg

straww.JPG

Edited by jakubziom
  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Ajjj kozak.
Co się nagrałem w gierkę to moje, świetny koncept, szkoda, że jak zwykle chińskie zergi wszystko popsuły. Coś tam się dalej z nią dzieje? Czy już przy niej nie pracujesz?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Cytat

Czy już przy niej nie pracujesz?

Nie, teraz robię coś zupełnie innego stylistycznie, ale będzie na wypasie : )) niestety nie mogę nic mówić na razie 😞

Cytat

dawaj tuta mordo 🙂 zajebiscie to wyglada

Zrobiłbym coś, ale nie mam tych materiałów na dysku, zostały mi screeny : /

Posiedziałem dzisiaj wieczorem, żeby nie myśleć o wojnie to zrobiłem prackę o wojnie (czyli jak recyklingować stare materiały).

 

pigeon22.jpg

gołąbek: https://dribbble.com/shots/13973125-bird-3

screenshot035.png

Captureaaaaa.JPG

Capturexxx.JPG

 

screenshot03zz5.png

Captureaaaaazz.JPG

ten materiał to wcześniejsze kafelki, ale może udało się z nich zrobić klocki 😅 jak nie widać za dużo szczegółów

Edited by jakubziom
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

wizeczkę odkurzyłem, bo nieco brakuje mi w pracy, żeby podziałać w moodzie i oświetleniu 😉

vis4.thumb.jpg.1d8b6072f20876c9e525ac6d83c922e2.jpg

vis3.thumb.jpg.e7617604bcf73d753b332b7f170c05dc.jpg

 

 

 

 

jakub-ziomek-jakub-ziomek-wire2.jpg

jakub-ziomek-jakub-ziomek-wire1.jpg

siateczka

jakub-ziomek-test3.jpg

jakub-ziomek-test2.jpg

raw render, reszta photobash 🙂 renderowane w 3dsmax+vray, modelowane w Blenderku

Edited by jakubziom
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Na święta zrobiłem taki oto renderek. Postaram się dopracować płatki, kiedy znajdę trochę czasu (edit: zmienione na nowe)

screenshot007.thumb.png.14c11a8c96914792dc7100dcbde09f19.png

 

Capturexx.JPG

kwiatek zrobiony w designerze

poniżej geometria użyta na scenie, wszystko na height mapie. renderowane w Marmoset Toolbag

Capturezz.JPG

Edited by jakubziom
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Hej, może to nie jest 3d, jak nazwa teczki wskazuje, ale zrobiłem małego timelapsa w celu "rozwinięcia" kanału na youtube 🙂 pozdrawiam 🙂

 

refka: 

Screen-Shot-2022-03-04-at-17.29.08.png

 

Edited by jakubziom
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy