Skocz do zawartości

Special gift - moja animacja w blenderze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
On 8/25/2022 at 1:35 PM, Sancho_Asnap said:

Mam nadzieję, że to fajna animacja. Pozdrawiam!

Bardzo fajna. Nie żałuję żadnej z 4 minut które spędziłem na oglądanie jej. Czuć rękę do opowiadania historii. Ktoś może się przyczepić do jakości modeli i paru kwestii technicznych, ale ja na to nie zwracałem dużej uwagi. Jedynie ten stanik opadający jak kartka papieru rzucił mi się nienaturalnie w oczy, bo taka rzecz jednak ma swoją wagę.

 

I duży plus masz za ten pierwszy kawałek w tle od Elvisa, nie znałem go wcześniej i choćby z tego powodu Twoja animacja zawsze będzie mi się dobrze kojarzyć.

  • Like 1
Napisano

Super animacja, napisałbyś trochę o procesie tworzenia? Robiłeś wszystko sam? Chętnie bym się dowiedział więcej o Twoich metodach, w szczególności produkcji udźwiękowienia, modelowania, rigowania, animowania itd, szczególnie, że udało się to ogarnąć w 2 miesiące.

  • Like 1
Napisano

@EthicallyChallengeHej, wszystko co widzisz na ekranie zostało zrobione przeze mnie. Udźwiękowienie to głównie szperanie po darmowych bilbiotekach w necie albo jechanie na okresie próbnym na takich portalach jak https://elements.envato.com/ albo https://freesound.org/. Dźwięk drona to kilkadziesiąt pociętych nagrań z jazdy samodu RC - więc jeśli nie masz płatnych subskrybcji to trzeba kleić z tego co jest. Modelowanie - starałem się, żeby otoczenie było wykonane z jak naprostszych elementów, które będzie łatwo można składać w całość i powielać - wiele obiektów jest instancjonowoanych co pozwoliło mi na tworzenie bardziej kompleksowych scen na moim słabym kompie. Aimacje postaci - tutaj częściowo korzystałem z mixamo, częściowo modyfikowałem gotowe animacje z mixamo, a częściowo eksperymentowałem z własnymi od podstaw - ogólnie robiłem taki "reverse engineering" i uczyłem się podstaw rozkłając pracę innych na czynniki. 

  • Like 5
Napisano

Piękne! Styl, muzyczka, prowadzenie historii - "Top notch". Gratuluję wytrwałości. Widać, że pros z ciebie 😉 Miałem się pytać czy sam to robiłeś łącznie z modelowaniem ale już napisałeś. 

Bardzo mi się podobało a zakończenie było zaskakujące 🙂 Serio myślałem, że będzie mdłe - typu prezencik dla dziecka/laski. Popiołka na parapecie trochę mnie na koniec od tego pomysłu odwiodła.

Śmieszny żart z solą drogową. Byłą kiedyś afera taka pamiętam 😉

  • Like 2
Napisano

Możesz coś więcej napisać. Od razu założyłeś sobie za cel film? Napisałeś, że trochę to była nauka. Po prostu chciałeś żeby coś na końcu z tego wyszło czy robiłeś to może na jakiś konkurs? Chętnie to wrzuce też do newsów na główną. Niech wisi.

Naprawdę mało osób kończy takie rzeczy i już dawno czegoś takiego nie widziałem 🙂

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Dużo dobro! Zrobiłeś fajnego shorta - będzie Ci otwierał sporo drzwi. 💪🥂

pozdr!

Damian Nenow

Edytowane przez Damian
  • Like 3
Napisano (edytowane)

Hej, dziękuję wszystkim za pozytywne reakcje! Mam w planach wrzucić tu jeszcze inne swoje rzeczy, mam nadzieję, że też się spodobają 😄

@blood_brother zdaję sobie sprawę, że można wiele poprawiać, wręcz w nieskończoność. Ten projekt kosztował mnie wiele pracy i czasu, ale wyzwaniem było także powiedzenie sobie "to jest już wystarczająco dobre, idziemy dalej". Ilość pracy była dla mnie tak duża, że nie miałem już siły ani czasu na dalsze szlifowanie, tym bardziej, że traktuję tę animację jako przystanek na drodze, a nie cel 😉

@michalo taki był cel - zabawić się z oczekiwaniami widza 🙂 Jeśli chodzi o twist fabularny to w już trailerze chciałem mrugnąć okiem, że nie wszystko będzie takie słodkie (zamieszczę go tu). A propos soli - w animacji starałem się poukrywać jak najwięcej smaczków

 

@adek dzięki, że doceniasz mój trud - wrzucaj wrzucaj 😉 faktycznie skończenie tego było dla mnie wyzwaniem. A co do złożeń wstępnych - odrazu założyłem, że robię film. Miałem już dość tutoriali i chciałem sobie postawić cele, które będę realizował, a efektem ich osiągnięcia i złożenia do kupy (taką jakby nagrodą) ma być cały filmik. W ramach tego ćwiczenia celami było ogarnięcie prostego modelowania postaci, animacji postaci, w ogóle zanimowanie jak największej ilości elementów, stworzenie w sprytny sposób modelu drona (tak, żebym mógł łatwo nim manipulować), teksturowanie, zarządzanie wielkością i złożonością scen, stworzenie spójnego wizualnie świata. Wymyślałem scenę, a potem kombinowałem jak ją zrobić - co dodać, a co odjąć. Efekt finalny widzicie na swoich monitorach 🙂

@Damian nie ukrywam, że moim celem jest sprofesjonalizowanie się, więc mam nadzieję, że twoje słowa się sprawdzą 😄 PS. Dopiero teraz ogarnąłem i jeśli ty to ty - twoje słowa są tym milsze dla mnie!

Edytowane przez Sancho_Asnap
  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności