Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

--

Miałem nie instalować 5.4 bo i tak nie mam czasu się nim bawić ale zainteresowało mnie to 

7vQj268.png

No to chciałem sprawdzić 

Pierwszy test starting content + zaimportowany asset i zrobiona prosta scena 

n28kkW0.png

7500 shaderów i compilowało 6 min

Na drugi ogień poszła customowa scena, sporo drobnicy, low poly geo i proste shadery  

kJkDrvM.png

6700 shaderówi i 10 min do otwarcia sceny

Po otwarciu sceny niemal wszystko było w szarych barwach ale można było coś robić i dość szybko się dogrywały po kolei wszystkie shadery 

fZ76bqG.jpeg

Z jakiegoś powodu nie zaimportowało poprawnie wszystkich ustawień projektu np był wyłączony Shader Model 6 który był włączony w oryginalnej scenie a część obiektów które miały jakieś negatywne wartości w skali ma teraz odwrócone normalne i jeśli ma jakiś efekt ruchu na shaderze to działa to źle i skacze.

Ale szybkość kompilowana rzeczywiście mocno podskoczyła i już chyba odchodzą czasy w których przychodzisz do roboty, odpalasz aktualizację do nowej wersji i idziesz do domu bo już nic więcej nie zrobisz 😄

giphy.gif

 

---

I to jest ciekawe, w całym sezonie lego fortight rigowali i animowali w całości w UE bez zewnętrznego programu, maja nawet pikery do postaci

jQkAnBC.png

Tw0Z8Qm.png

 

Do tego modularny autorigger, deformery, malowanie wag, retargeting, USD, motion deisgn, prymitywne modelowanie, proceduralne teksturowanie itd. Mocno się rozpychają na rynku, już się nie mogę doczekać wersji 5.5 😄

 

  • Like 2
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

To ja chyba pobieram. Zainspirowałeś mnie 🙂

A gdzie twoje tutoriale? Czemu nic nie ma nowego?

 

A jak w ogóle wybrać ten preview? Mam na liście tylko 4.2 i 4.3.

Edytowane przez michalo
Napisano
40 minutes ago, michalo said:

A gdzie twoje tutoriale? Czemu nic nie ma nowego?

sUc1PQq.jpeg

No bo ten, nie chce mi się 😄 Już gdzieś po różnych wątkach o tym pisałem, stary jestem, zmęczony życiem i mam ważniejsze priorytety na mojej liście postanowień noworocznych do wykonania w pierwszej kolejności 🙂 

Postanowienia noworoczne 2024:
1. Przeżyć (opcjonalnie) 

 

37 minutes ago, michalo said:

A jak w ogóle wybrać ten preview? Mam na liście tylko 4.2 i 4.3.

Powinien być na liście, zaraz w dzień pisania newsa ściągałem. Chyba, że wstrzymali bo miał błędy oprócz tych co mi się napatoczyły na start 🙂  

dsj7a4A.png

ludki mają problemy z instalacja więc coś jest zwalone 

https://forums.unrealengine.com/t/unreal-engine-5-4-preview-intallation-error/1771839/25

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Destroyer napisał:

Powinien być na liście, zaraz w dzień pisania newsa ściągałem. Chyba, że wstrzymali bo miał błędy oprócz tych co mi się napatoczyły na start

Widzisz, niby rozwijałem tę listę.. a może nie 😛 
 

Godzinę temu, Destroyer napisał:

No bo ten, nie chce mi się 😄 Już gdzieś po różnych wątkach o tym pisałem, stary jestem, zmęczony życiem i mam ważniejsze priorytety na mojej liście postanowień noworocznych do wykonania w pierwszej kolejności 🙂 

Postanowienia noworoczne 2024:
1. Przeżyć (opcjonalnie) 

No chyba, że tak.  Też mam takie postanowienie i też mi się nie chce wielu rzeczy więc rozumiem i wspieram

 🤜💥🤛

 

  

8 minut temu, Tvaroog napisał:

Warto zobaczyć ten moment w którym pokazują teselację "nanite" w 12:11, jeśli ktoś nie oglądał.

No no, bardzo fajne.

 

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Napisano (edytowane)

No i to, że w ogóle jest disp z tekstury bo w pierwszej wersji tego nie było tylko trzeba było w module do modelowania wypluć gęstą siatkę z displacementem i przerobić na asset nanite żeby się dało tego jakoś używać. 

Można było to włączyć w 5.3 a teraz wygląda na to, że jest w standardzie tylko trzeba plugin włączyć, choć wersja eksperymentalna 

 

 

Edytowane przez Destroyer
Napisano (edytowane)

Ten Nanite to oszustwo! Domagam się wycofania tej technologii!
Za dobrze to działa, przez co dynamiczny displace-ment w innych programach wydaje się jak kupa G...a 😞 a mi chce się płakać 😭

PO drugie jestem oburzony, że pan pokazujący chodzenie na śniegu nie narysował śladami penisa.... tak sie nie robi! Skąd mam wiedzieć czy da się narysować penisa w UE 5.4? Bo z pokazu tego sie nie DOWIEM! 😡

No nic... wracam do renderowania w Blenderze z Displace i milonami drzew. Gdzie render jest równie przyjemny jak seks z kombajnem! 😉 
Gify Najlepszy kombajn - Wykopaliska z internetu. Memy, śmieszne Gify,  Demotywatory. I pełne humoru Obrazki i Żarty

 

Edytowane przez Mortom
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

@Mortom zawsze gdzieś będzie coś lepszego i fajniejszego ale też coś innego będzie z kolei kulało i ograniczało. Ale np elemnt3d od Andrew Kramera miało fajne wyświetlanie 3d już z 10 lat temu jeśli nie więcej a do tej pory główne duże profesjonalne softy do 3d tego nie mają, to jest niepojęte 🙂 AE cały czas malutkimi kroczkami dodaje lepsze wsparcie do 3D ale idzie to tak wolno, że jest szansa iż Unreal go dogoni w motion designie niż AE dogoni unreala z 3d 😛 zobaczymy kto w tym wyścigu żółwi, starców wygra  🙂 

@Nezumi powiedziałbym można coś zrenderować  szczególnie jeśli masz w planach dłuższą ale prostą animację to pewnie by było dużo szybciej niż na arnoldzie aaaaale jednak maya i arnold (choć ledwo go znam zwłaszcza w nowych wersjach) jest królem stabilności i przewidywalności w porównaniu z unrealem gdy chcesz coś zrenderować w dobrej jakości i żeby się nie wywaliło. Więc jeśli już to proponowałbym proste testy w mitycznym "międzyczasie" i może się do czegoś nada ale też nie nastawiaj się na jakość i dokładność arnolda bo tak nie będzie chyba, że pójdziesz w pathtracing ale wtedy to jaki sens się pchać do unreala 🙂 

 

-

 

Edytowane przez Destroyer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności