Destroyer Napisano 20 Marzec Napisano 20 Marzec (edytowane) Unreal Engine 5.4 dostępny do ściągnięcia, na razie w wersji preview https://portal.productboard.com/epicgames/1-unreal-engine-public-roadmap/tabs/106-unreal-engine-5-4 https://www.unrealengine.com/en-US/blog/all-the-big-news-from-the-state-of-unreal-at-gdc-24 Unreal Engine zamienia się w kobyłę do wszystkiego, jeszcze 5 lat... 🙂 Edytowane 27 Marzec przez Destroyer 1
Destroyer Napisano 26 Marzec Autor Napisano 26 Marzec -- Miałem nie instalować 5.4 bo i tak nie mam czasu się nim bawić ale zainteresowało mnie to No to chciałem sprawdzić Pierwszy test starting content + zaimportowany asset i zrobiona prosta scena 7500 shaderów i compilowało 6 min Na drugi ogień poszła customowa scena, sporo drobnicy, low poly geo i proste shadery 6700 shaderówi i 10 min do otwarcia sceny Po otwarciu sceny niemal wszystko było w szarych barwach ale można było coś robić i dość szybko się dogrywały po kolei wszystkie shadery Z jakiegoś powodu nie zaimportowało poprawnie wszystkich ustawień projektu np był wyłączony Shader Model 6 który był włączony w oryginalnej scenie a część obiektów które miały jakieś negatywne wartości w skali ma teraz odwrócone normalne i jeśli ma jakiś efekt ruchu na shaderze to działa to źle i skacze. Ale szybkość kompilowana rzeczywiście mocno podskoczyła i już chyba odchodzą czasy w których przychodzisz do roboty, odpalasz aktualizację do nowej wersji i idziesz do domu bo już nic więcej nie zrobisz 😄 --- I to jest ciekawe, w całym sezonie lego fortight rigowali i animowali w całości w UE bez zewnętrznego programu, maja nawet pikery do postaci Do tego modularny autorigger, deformery, malowanie wag, retargeting, USD, motion deisgn, prymitywne modelowanie, proceduralne teksturowanie itd. Mocno się rozpychają na rynku, już się nie mogę doczekać wersji 5.5 😄 2 1
michalo Napisano 26 Marzec Napisano 26 Marzec (edytowane) To ja chyba pobieram. Zainspirowałeś mnie 🙂 A gdzie twoje tutoriale? Czemu nic nie ma nowego? A jak w ogóle wybrać ten preview? Mam na liście tylko 4.2 i 4.3. Edytowane 26 Marzec przez michalo
Destroyer Napisano 26 Marzec Autor Napisano 26 Marzec 40 minutes ago, michalo said: A gdzie twoje tutoriale? Czemu nic nie ma nowego? No bo ten, nie chce mi się 😄 Już gdzieś po różnych wątkach o tym pisałem, stary jestem, zmęczony życiem i mam ważniejsze priorytety na mojej liście postanowień noworocznych do wykonania w pierwszej kolejności 🙂 Postanowienia noworoczne 2024: 1. Przeżyć (opcjonalnie) 37 minutes ago, michalo said: A jak w ogóle wybrać ten preview? Mam na liście tylko 4.2 i 4.3. Powinien być na liście, zaraz w dzień pisania newsa ściągałem. Chyba, że wstrzymali bo miał błędy oprócz tych co mi się napatoczyły na start 🙂 ludki mają problemy z instalacja więc coś jest zwalone https://forums.unrealengine.com/t/unreal-engine-5-4-preview-intallation-error/1771839/25 1 1
Tvaroog Napisano 26 Marzec Napisano 26 Marzec Warto zobaczyć ten moment w którym pokazują teselację "nanite" w 12:11, jeśli ktoś nie oglądał. 2
michalo Napisano 26 Marzec Napisano 26 Marzec (edytowane) Godzinę temu, Destroyer napisał: Powinien być na liście, zaraz w dzień pisania newsa ściągałem. Chyba, że wstrzymali bo miał błędy oprócz tych co mi się napatoczyły na start Widzisz, niby rozwijałem tę listę.. a może nie 😛 Godzinę temu, Destroyer napisał: No bo ten, nie chce mi się 😄 Już gdzieś po różnych wątkach o tym pisałem, stary jestem, zmęczony życiem i mam ważniejsze priorytety na mojej liście postanowień noworocznych do wykonania w pierwszej kolejności 🙂 Postanowienia noworoczne 2024: 1. Przeżyć (opcjonalnie) No chyba, że tak. Też mam takie postanowienie i też mi się nie chce wielu rzeczy więc rozumiem i wspieram 🤜💥🤛 8 minut temu, Tvaroog napisał: Warto zobaczyć ten moment w którym pokazują teselację "nanite" w 12:11, jeśli ktoś nie oglądał. No no, bardzo fajne. Edytowane 26 Marzec przez michalo 1
Destroyer Napisano 26 Marzec Autor Napisano 26 Marzec (edytowane) No i to, że w ogóle jest disp z tekstury bo w pierwszej wersji tego nie było tylko trzeba było w module do modelowania wypluć gęstą siatkę z displacementem i przerobić na asset nanite żeby się dało tego jakoś używać. Można było to włączyć w 5.3 a teraz wygląda na to, że jest w standardzie tylko trzeba plugin włączyć, choć wersja eksperymentalna Edytowane 26 Marzec przez Destroyer
Destroyer Napisano 23 Kwiecień Autor Napisano 23 Kwiecień (edytowane) 5.4 Final do ściągnięcia, oczywiście trzeba skompliować shadery z wersji prev 🙂 Unreal Engine 5.4 Released - General / Announcements - Epic Developer Community Forums 9 tys sahderów w 8 min Edytowane 24 Kwiecień przez Destroyer 3 1
Mortom Napisano 24 Kwiecień Napisano 24 Kwiecień (edytowane) Ten Nanite to oszustwo! Domagam się wycofania tej technologii! Za dobrze to działa, przez co dynamiczny displace-ment w innych programach wydaje się jak kupa G...a 😞 a mi chce się płakać 😭 PO drugie jestem oburzony, że pan pokazujący chodzenie na śniegu nie narysował śladami penisa.... tak sie nie robi! Skąd mam wiedzieć czy da się narysować penisa w UE 5.4? Bo z pokazu tego sie nie DOWIEM! 😡 No nic... wracam do renderowania w Blenderze z Displace i milonami drzew. Gdzie render jest równie przyjemny jak seks z kombajnem! 😉 Edytowane 24 Kwiecień przez Mortom 1
kengi Napisano 24 Kwiecień Napisano 24 Kwiecień Nanite jest mega... ale czekam na te gry do downloadu po 500 TB 😜
Nezumi Napisano 24 Kwiecień Napisano 24 Kwiecień Kiedys chcialem zainstalowac sobie Unreala. I nadal czasem mysle ze moznaby kiedys zainstalowac. Tylko nie znalazlem powodu jeszcze...
Mortom Napisano 25 Kwiecień Napisano 25 Kwiecień 8 godzin temu, Nezumi napisał(a): Kiedys chcialem zainstalowac sobie Unreala. I nadal czasem mysle ze moznaby kiedys zainstalowac. Tylko nie znalazlem powodu jeszcze... Szukasz powodu.... Oto ON-a! https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/product/anime-girl-cleric/questions?sessionInvalidated=true A teraz idź instalować Unreala! Podziękujesz mi później! 🙂 A BTW, nie ma za co 🙂 2 1
Destroyer Napisano 26 Kwiecień Autor Napisano 26 Kwiecień (edytowane) @Mortom zawsze gdzieś będzie coś lepszego i fajniejszego ale też coś innego będzie z kolei kulało i ograniczało. Ale np elemnt3d od Andrew Kramera miało fajne wyświetlanie 3d już z 10 lat temu jeśli nie więcej a do tej pory główne duże profesjonalne softy do 3d tego nie mają, to jest niepojęte 🙂 AE cały czas malutkimi kroczkami dodaje lepsze wsparcie do 3D ale idzie to tak wolno, że jest szansa iż Unreal go dogoni w motion designie niż AE dogoni unreala z 3d 😛 zobaczymy kto w tym wyścigu żółwi, starców wygra 🙂 @Nezumi powiedziałbym można coś zrenderować szczególnie jeśli masz w planach dłuższą ale prostą animację to pewnie by było dużo szybciej niż na arnoldzie aaaaale jednak maya i arnold (choć ledwo go znam zwłaszcza w nowych wersjach) jest królem stabilności i przewidywalności w porównaniu z unrealem gdy chcesz coś zrenderować w dobrej jakości i żeby się nie wywaliło. Więc jeśli już to proponowałbym proste testy w mitycznym "międzyczasie" i może się do czegoś nada ale też nie nastawiaj się na jakość i dokładność arnolda bo tak nie będzie chyba, że pójdziesz w pathtracing ale wtedy to jaki sens się pchać do unreala 🙂 - Edytowane 26 Kwiecień przez Destroyer
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się