Jump to content

Swarovski SCS Idyllia Gouldian Finches


Ania

Recommended Posts

Zrigowałam i zanimowałam takie szklane ptaszki dla Swarovskiego.

Gouldian finches czyli amadyńce.

Rendery i materiały też moje.

Głównie zajmuję się materiałową bazą danych w firmie, a raz do roku robię taka animacja, ptaszki były pierwsze, na szczęście się spodobały więc pozwolili mi zacząć następną 🙂

Koncept, modele, muzyka i cut nie moje. Modele powstały prosto u Swarovskiego z tego co wiem, co do filmu była współpraca z firmą ITH (koncept i dobranie muzyki).

Oficjalna strona z filmem:
https://www.swarovski.com/de-AT/s-scs-idyllia-annual-edition/
Muzyka jest per default wyłączona, ale lepiej ogląda się z muzyką.

Link prosto do filmu, nie udało mi się zrobić embed tu na forum:
https://asset.swarovski.com/videos/f_auto,q_auto,w_1280,h_720,c_fill/swa-cms/videos/Idyllia_SCS_AE_2024_Landscape_EN/CS.mp4

 

Screenshot 2024-06-18 182425.png

Edited by Ania
  • Like 8
  • Excelent 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Ania napisał(a):

Zrigowałam i zanimowałam takie szklane ptaszki dla Swarovskiego.

Gouldian finches czyli amadyńce.

Rendery i materiały też moje.

Głównie zajmuję się materiałową bazą danych w firmie, a raz do roku robię taka animacja, ptaszki były pierwsze, na szczęście się spodobały więc pozwolili mi zacząć następną 🙂

Koncept, modele, muzyka i cut nie moje. Modele powstały prosto u Swarovskiego z tego co wiem, co do filmu była współpraca z firmą ITH (koncept i dobranie muzyki).

Oficjalna strona z filmem:
https://www.swarovski.com/de-AT/s-scs-idyllia-annual-edition/
Muzyka jest per default wyłączona, ale lepiej ogląda się z muzyką.

Link prosto do filmu, nie udało mi się zrobić embed tu na forum:
https://asset.swarovski.com/videos/f_auto,q_auto,w_1280,h_720,c_fill/swa-cms/videos/Idyllia_SCS_AE_2024_Landscape_EN/CS.mp4

 

Screenshot 2024-06-18 182425.png

Wspaniała robota Aniu. Piękne materiały i bardzo ładna, szarpana animacja - coś, czego brak przy animacji zwierząt razi zwykle najbardziej. W sumie , mogłaby być jeszcze bardziej, ale to przecież reklamówka w stylu glamour, a nie dokument o zwierzętach.
W czym to robiłaś? Czym renderowane i jakie czasy renderu na klatkę, jeśli mogę zapytać?

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje! Piękne. 

Faktycznie, embed mp4 nie działa. Możesz to wgrać na vimeo lub youtube czy prawa zabraniają? Wtedy łatwo się tym dzielić.

 

Link to comment
Share on other sites

Superaśnie wyszło 🙂 
mam pytanie: Czy te kamyki mają taki matowy "blik" że właśnie taki jest na rendenrze?
Wiesz nigdy żadnego kamyka Swarowskiego nie widziałem z bliska, więc nie mam pojęcia czy tak niektóre wyglądają.
Pytam bo jak by były może ostrzejsze odbicia to chyba było by leciutko realniejsze / mniej komputerowe. No ale tylko zgaduję bo zapewne widziałaś wiele wersji tej animacji i jak mniemam wybrałaś najlepszą opcję więc sie nie czepiam. 

No i świetna robota, gratulacje 🙂👍 

Edited by Mortom
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
6 hours ago, piotr_forkasiewicz said:

W czym to robiłaś? Czym renderowane i jakie czasy renderu na klatkę, jeśli mogę zapytać?

Blender/Cycles, kilka minut na klatkę (zależnie ile akurat obiektów w danej klatce itp.), i jeszcze 1-2min na Compositing.

 

6 hours ago, adek said:

Gratulacje! Piękne. 

Faktycznie, embed mp4 nie działa. Możesz to wgrać na vimeo lub youtube czy prawa zabraniają? Wtedy łatwo się tym dzielić.

 

Spytam się. Mam pozwolenie wykroić sobie kawałki do demoreel, tu linkuję do oficjalnej strony więc też chyba ok, ale czy mogłabym cały film trochę wątpię.

 

5 hours ago, Mortom said:

mam pytanie: Czy te kamyki mają taki matowy "blik" że właśnie taki jest na rendenrze?
Wiesz nigdy żadnego kamyka Swarowskiego nie widziałem z bliska, więc nie mam pojęcia czy tak niektóre wyglądają.
Pytam bo jak by były może ostrzejsze odbicia to chyba było by leciutko realniejsze / mniej komputerowe.

O które dokładnie chodzi? Bo tu są niektóre szlifowane na "ostro", np. pierś, kark, niektóre szlifowane na "gładko", np. głowa, dziób, dlatego się różnią. Gałązki i środek kwiatka to w ogóle nie szkło tylko metal. Ale przyznam że oświetlenie nie jest dopieszczone do końca. "Bliki" to zależą głównie od oświetlenia, prawie nie od materiału w tym wypadku. Pod koniec nie było już czasu (a raczej czas poszedł na troubleshooting, bo był flickering i nie wiedziałam czemu, okazało się że były coplanar ścianki w modelu, ale ja podejrzewałam coś innego i tak się namachałam niepotrzebnie...).

Zresztą marketing nie lubi realizmu. Takie rzeczy byłyby dużo bardziej realistyczne z odciskami palców i kurzem.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Edited by Ania
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Ania chodziło mi o łepki prtaszorów 🙂 

Zrzutekranu2024-06-19160707.png.37538a0ad08bd112e4f2cd8eb28e0f4e.png

Ale nie przejmuj się wyszło super 🙂 po postu jakoś mi się blik za gładko rozchodzi na powieżchnii. Sama wiesz... perfekcyjne odbicie w przyrodzie nie występuje. Ale rozumiem, że nie chcieli aby dodawać roughness mapy. Bo jeszcze klienci by sie wystraszyli, że sprzedają wypalcowane szkiełka 🙂 Można było by odbicie odrobinę wyostrzyć - mniejszy gloss + vlume w środku rubinu? - na dodatkowe rozbicie światła. Ale naprawdę sie czepiam i pewnie nie potrzebnie dowaliło by to czas renderu, a efekt byłby zapewne marginalnie zauważalny. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Mortom - teraz widzę co masz na myśli. Zmienić już nie mogę ale następnym razem popróbuję.

Tylko nie glossem.

To jest tak, że w "fizycznym" szkle (tyle fizyki na ile mnie i Blendera stać), gloss jest nienaruszalny. To jest idealnie ostre odbicie pod funkcją Fresnela. Volume w środku jest oczywiście, w kolorowym szkle powierzchnia jest praktycznie niezależna od koloru, kolor idzie wyłącznie z Volume.

Nieostre jest w tym wypadku tło/oświetlenie. Tło mam parametryczne, więc dałoby się wyostrzyć i rzeczywiście chyba spróbuję następnym razem 🙂
Z tym są jednak inne problemy, bo im ostrzejsze kanty w oświetleniu, tym mocniej wyłazi dyspersja, a to też nieporządane. Metale też ze zbyt ostrym oświetleniem często wychodzą niekorzystnie, więc trzeba jakoś wybalansować. W tym wypadku nie starczyło czasu, ale jeszcze mam co oświetlać w innych projektach.

Edited by Ania
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy