Skocz do zawartości

Swarovski SCS Idyllia Gouldian Finches


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

Zrigowałam i zanimowałam takie szklane ptaszki dla Swarovskiego.

Gouldian finches czyli amadyńce.

Rendery i materiały też moje.

Głównie zajmuję się materiałową bazą danych w firmie, a raz do roku robię taka animacja, ptaszki były pierwsze, na szczęście się spodobały więc pozwolili mi zacząć następną 🙂

Koncept, modele, muzyka i cut nie moje. Modele powstały prosto u Swarovskiego z tego co wiem, co do filmu była współpraca z firmą ITH (koncept i dobranie muzyki).

Oficjalna strona z filmem:
https://www.swarovski.com/de-AT/s-scs-idyllia-annual-edition/
Muzyka jest per default wyłączona, ale lepiej ogląda się z muzyką.

Link prosto do filmu, nie udało mi się zrobić embed tu na forum:
https://asset.swarovski.com/videos/f_auto,q_auto,w_1280,h_720,c_fill/swa-cms/videos/Idyllia_SCS_AE_2024_Landscape_EN/CS.mp4

 

Screenshot 2024-06-18 182425.png

Edytowane przez Ania
  • Like 8
  • Mega! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ania napisał(a):

Zrigowałam i zanimowałam takie szklane ptaszki dla Swarovskiego.

Gouldian finches czyli amadyńce.

Rendery i materiały też moje.

Głównie zajmuję się materiałową bazą danych w firmie, a raz do roku robię taka animacja, ptaszki były pierwsze, na szczęście się spodobały więc pozwolili mi zacząć następną 🙂

Koncept, modele, muzyka i cut nie moje. Modele powstały prosto u Swarovskiego z tego co wiem, co do filmu była współpraca z firmą ITH (koncept i dobranie muzyki).

Oficjalna strona z filmem:
https://www.swarovski.com/de-AT/s-scs-idyllia-annual-edition/
Muzyka jest per default wyłączona, ale lepiej ogląda się z muzyką.

Link prosto do filmu, nie udało mi się zrobić embed tu na forum:
https://asset.swarovski.com/videos/f_auto,q_auto,w_1280,h_720,c_fill/swa-cms/videos/Idyllia_SCS_AE_2024_Landscape_EN/CS.mp4

 

Screenshot 2024-06-18 182425.png

Wspaniała robota Aniu. Piękne materiały i bardzo ładna, szarpana animacja - coś, czego brak przy animacji zwierząt razi zwykle najbardziej. W sumie , mogłaby być jeszcze bardziej, ale to przecież reklamówka w stylu glamour, a nie dokument o zwierzętach.
W czym to robiłaś? Czym renderowane i jakie czasy renderu na klatkę, jeśli mogę zapytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Superaśnie wyszło 🙂 
mam pytanie: Czy te kamyki mają taki matowy "blik" że właśnie taki jest na rendenrze?
Wiesz nigdy żadnego kamyka Swarowskiego nie widziałem z bliska, więc nie mam pojęcia czy tak niektóre wyglądają.
Pytam bo jak by były może ostrzejsze odbicia to chyba było by leciutko realniejsze / mniej komputerowe. No ale tylko zgaduję bo zapewne widziałaś wiele wersji tej animacji i jak mniemam wybrałaś najlepszą opcję więc sie nie czepiam. 

No i świetna robota, gratulacje 🙂👍 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
6 hours ago, piotr_forkasiewicz said:

W czym to robiłaś? Czym renderowane i jakie czasy renderu na klatkę, jeśli mogę zapytać?

Blender/Cycles, kilka minut na klatkę (zależnie ile akurat obiektów w danej klatce itp.), i jeszcze 1-2min na Compositing.

 

6 hours ago, adek said:

Gratulacje! Piękne. 

Faktycznie, embed mp4 nie działa. Możesz to wgrać na vimeo lub youtube czy prawa zabraniają? Wtedy łatwo się tym dzielić.

 

Spytam się. Mam pozwolenie wykroić sobie kawałki do demoreel, tu linkuję do oficjalnej strony więc też chyba ok, ale czy mogłabym cały film trochę wątpię.

 

5 hours ago, Mortom said:

mam pytanie: Czy te kamyki mają taki matowy "blik" że właśnie taki jest na rendenrze?
Wiesz nigdy żadnego kamyka Swarowskiego nie widziałem z bliska, więc nie mam pojęcia czy tak niektóre wyglądają.
Pytam bo jak by były może ostrzejsze odbicia to chyba było by leciutko realniejsze / mniej komputerowe.

O które dokładnie chodzi? Bo tu są niektóre szlifowane na "ostro", np. pierś, kark, niektóre szlifowane na "gładko", np. głowa, dziób, dlatego się różnią. Gałązki i środek kwiatka to w ogóle nie szkło tylko metal. Ale przyznam że oświetlenie nie jest dopieszczone do końca. "Bliki" to zależą głównie od oświetlenia, prawie nie od materiału w tym wypadku. Pod koniec nie było już czasu (a raczej czas poszedł na troubleshooting, bo był flickering i nie wiedziałam czemu, okazało się że były coplanar ścianki w modelu, ale ja podejrzewałam coś innego i tak się namachałam niepotrzebnie...).

Zresztą marketing nie lubi realizmu. Takie rzeczy byłyby dużo bardziej realistyczne z odciskami palców i kurzem.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Edytowane przez Ania
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ania chodziło mi o łepki prtaszorów 🙂 

Zrzutekranu2024-06-19160707.png.37538a0ad08bd112e4f2cd8eb28e0f4e.png

Ale nie przejmuj się wyszło super 🙂 po postu jakoś mi się blik za gładko rozchodzi na powieżchnii. Sama wiesz... perfekcyjne odbicie w przyrodzie nie występuje. Ale rozumiem, że nie chcieli aby dodawać roughness mapy. Bo jeszcze klienci by sie wystraszyli, że sprzedają wypalcowane szkiełka 🙂 Można było by odbicie odrobinę wyostrzyć - mniejszy gloss + vlume w środku rubinu? - na dodatkowe rozbicie światła. Ale naprawdę sie czepiam i pewnie nie potrzebnie dowaliło by to czas renderu, a efekt byłby zapewne marginalnie zauważalny. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mortom - teraz widzę co masz na myśli. Zmienić już nie mogę ale następnym razem popróbuję.

Tylko nie glossem.

To jest tak, że w "fizycznym" szkle (tyle fizyki na ile mnie i Blendera stać), gloss jest nienaruszalny. To jest idealnie ostre odbicie pod funkcją Fresnela. Volume w środku jest oczywiście, w kolorowym szkle powierzchnia jest praktycznie niezależna od koloru, kolor idzie wyłącznie z Volume.

Nieostre jest w tym wypadku tło/oświetlenie. Tło mam parametryczne, więc dałoby się wyostrzyć i rzeczywiście chyba spróbuję następnym razem 🙂
Z tym są jednak inne problemy, bo im ostrzejsze kanty w oświetleniu, tym mocniej wyłazi dyspersja, a to też nieporządane. Metale też ze zbyt ostrym oświetleniem często wychodzą niekorzystnie, więc trzeba jakoś wybalansować. W tym wypadku nie starczyło czasu, ale jeszcze mam co oświetlać w innych projektach.

Edytowane przez Ania
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności