Napisano 4 Sierpień4 Sie Sneak Peak Houdineigo 21, jeszcze nie oglądałem ale na pewno zajebiste i teraz to na 1000% się przesiadam na stałe :DNo i obejrzałem, tradycyjnie jest w pytę! :) Ostatnią wersję tak bardziej używałem chyba w wersji 19 teraz 20, 20.5 i teraz 21 to czuję się jakbym przespał dekadę :) Inna sprawa że tyle nowosci, że serio porównując do mayi to spokojnie by na 10 lat updató wystarczyło :) Autorig apexa mnie cieszy, łatwiej będzie zacząć, do tego fajny mikser animacji i wbudowane sculptowanie shotów, będzie trzeba się temu bliżej przyjrzeć bo ostatnie moje przejścia z mają przy animacji nie napawają optymizmem na przyszłość Edytowane 4 Sierpień4 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie Jak tak dalej będą się popisywać to ich autobiurko kupi i się skończy zabawa.Coś za bardzo fikają w stronę majki.Ale jak wyjdzie, to nie omieszkam ściągnąć nowej wersji apprentice, odpalić 3 razy i zapomnieć do kolejnej wersji, jak panbuk przykazał.
Napisano 5 Sierpień5 Sie Za każdym razem jak wychodzi nowa wersja hudego, to czuję się jakby święta przyszły wcześniej xD
Napisano 5 Sierpień5 Sie MiENsnie sa chyba teraz jedyna alternatywa dla Zivy zabitej przez Unity... Ciasteczko w mleku mnie rozwalilo. Jak zwykle - super rewelacja. To co - tradycyjnie: "Trzeba sie temu przyjrzec!" A potem reality check i wracam do Zetki i Mayi XD Smiechowy koment ktos zapodal:"Houdini has just buried all of Blender's aspirations to become an industry standard. Behold the TRUE INDUSTRY STANDARD ALL-IN-ONE GOD!!"No, bo gdyby nie Houdini 21 to Blender juz prawie siegal po tytul najlepszego softu do 3D... 🤣
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor @Nezumi No też pomyślałem, że do mięśni "mamy majkę" której mięsnie nie są rozwijane od dekady i dodatkowe systemy też dla houdiniego :) np to i jeszcze jeden niedawno widziałem ale teraz sobie nie przypomnęTeraz ładnie dodali bardziej user freindly opcje do rigowania i animacji, i mocno podgryzają majkę na tym polu jako kompletne narzędzie, czasem studia robily rigi i animacje w mayi a Character FX i symulacje w houdinim i to zaraz się może zmienić bo po co maja w tym miksie jak Hudy ją ładnie zastępuje i rozwiązuje się problem z transferem danym między programami.Do modelowanie dokupić plugin Modeler i też majce nie ustępuje a nawet mocno przeskakuje. Jeszcze trzeba zobaczyć jaki ma sculpting bo jak podobny co w majce to robienia blendshapów też by się świetnie nadało i mamy komplet narzędzi pod jednym dachem1 hour ago, Nezumi said:No, bo gdyby nie Houdini 21 to Blender juz prawie siegal po tytul najlepszego softu do 3D... 🤣No gdyby nie rozwój Houdiniego to bledner by go gonił, już geometry nodes w wielu miejscach hoduinego dogoniły a jest kilku magików do bledera co potrafią każdy node wykorzystać tak, że wygląda jak magia :)Ja to bardziej widzę, że to będzie tak Hodini + Bledmner do wsparcia, choć teraz coraz mniej tego blendera potrzebuje :P I pomyśleć, że jeszcze z dekadę temu to max, maya miały równie emocjonujące updaty a pteom se pomyśleli "a może pójdziemy w subskrybcję żeby zapewnić finansowanie i pewny dynamiczny rozwój naszym softom" < wink wink> :D Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor SideFX po przygotowaniu każdej nowej wersji Houdiniegodevy z autodeski widzące każdy kolejny update do HoudniegoBlender gdy próbuje podejść do Houdiniego i efekt po każdym kolejnym update do HoudniegoamDgQ95P_700wv_0.mp4Suzanne łagodząca rany blenderowacaaAL2a6xV_700wv_0.mp4 Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie @Destroyer Jakby ten modeler byl czescia Hudego to by bylo elegancko. Bo jednak nadmierne uzaleznianie sie od 3rd party devow i potem szukanie alternatyw (kiedy dev naszego ulubionego pluginu zostal przejechany przez walec) nie jest fajne. Ale spoko, ze widac sporo pracy nad przyjaznymi narzedziami dla tych co nie lubia spedzac czasu laczeniem nodow. W koncu bedzie jak Maya co ma nody poukrywane :D
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor @Nezumi prawda ale i tak goły hudy też mocno podgonił w modelowaniu i nie jest źle a z każdym pluginem jak z ziva czy programem jak modo i XSI może być podobnie, dzisiaj używasz jutro end of life :/Nie ma co się martwić na zapas wybiegając myślami w przyszłość bo jest wystarczająco dużo zmartwień tu i teraz a plany i marzenia co będzie z naszym softem za dekadę też bez sensu bo to nas już może nie być :) Bierz co działa tu i teraz i najlepiej spełnia potrzeby, nie do wszystkiego potrzeba armaty, Houdini jest świetny ale nie jest taki szybki do iterowania i szukania trochę na oślep jakiegoś kierunku, ale jak już jest kierunek i konkretny plan to nie ma lepszego narzędzia, jeszcze jak jedziesz na indyku za 200$ to sam "miut" :D Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor Tutaj lista wszystkich ficzersówHoudini 21 Sneak Peek | Forums | SideFXNo nic, teraz tradycyjnie czekam na 21.5, ale będzie kozak aż z kapci powyrywa :)co będzie w 21.5? Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano Wtorek o 18:553 dn Autor Pokazówka H21 na żywo teraz leciDobreńkie to było.Kurde robi wrażenie jak tego Apexa do rigowania rozwinęli i ciekawi mnie czy od samego początku jak wprowadzali pierwsze funkcjonalności tego systemu te 4 lata temu jako KineFX w 18.5 to to mieli w planach tak w miarę konkretnie czy tak jakoś wyszło po drodze vibe codingu :DNo i jeszcze baba to przedstawia, była też wczesnej ale tak nie byłem przekonany ale wygląda, że nie jest tylko po to żeby nie było tylko parówka party ale wie o czym mówi a rigowanie jest bardzo techniczne i tylko maleńki promil kobiet się w takie rzeczy pakuje :) fajnie Edytowane Środa o 09:582 dn przez Destroyer
Napisano Środa o 09:222 dn Myślę, że Houdini już połknął majkę razem z maxem jeżeli chodzi o fjuczery. Jedyne czego brakuje to adopcji przez studia. A na to potrzeba czasu. Studyjka mają po prostu mega dużo inhouse'owego staffu w melu i pythonie narzygane, i przede wszystkim przeszkolonych przez lata pracowników, że tranzycja na hudego trochę potrwa i to nie będzie soft tylko do sim. Niemniej nie widzę innej ścieżki rozwoju.Myślę, że ci więksi już w sporej części się przesiedli. Czy raczej się przesiada mocno. Zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że wersje softu per projekt się zamraża dla całego projektu, żeby uniknąć zonków z update'ami.
Napisano Środa o 09:522 dn Autor 10 minutes ago, kengi said:Myślę, że Houdini już połknął majkę razem z maxem jeżeli chodzi o fjuczery.Ten autoriger robiący wszystko w locie to bajaka, robisz nogę, poruszasz, nie tam kolano? przesuwasz punkt kolana i na bieżąco się aktualizuje aż będzie tak jak trzeba, w majce zaczynasz np od lokatorów i budujesz riga, chcesz poprawić wracasz do lokatorów i przebudowujesz cały rig i tak w koło Macieju :) Albo to, że robisz jakiś prototyp rigowania, nieważne w jaki nieoptymalny sposób go ulepsz to możesz szybko go przekonwertować w gotowe narzędzie to autorigowania podobnych struktur i z automatu robić mirror. Do tego te różne widgety i możliwość ich kodowania w locie, nawet już przy animacji, albo parentowanie w locie dowolnego kontrolera jak się chce i kiedy się chce albo obracanie kilku kontorlerów wokół dowolnego wspólnego tymczasowego pivota. Nawet rigowanie krzywej gdzie podczas animacji sobie zmieniasz ile masz kontrolerów w zależności co robisz i ile ich potrzebujesz i nie musisz takie decyzje podejmować podczas rigowania i masz ich albo za duzo w pewnych ujęć albo za mało a tu tyle ile potrzebujesz pod ujęcie sobie ustawisz :) I te krzywe animowane po geometrii robiące za prosty rig twarzy to aż nie wierzę, że to tak od razu samo działało bez karkołomnej gimnastyki, robi wrażenie :)A na deser te mięśnie, zawsze chciałem się tym pobawić ale to była masa pracy a efekt bardzo delikatny i trochę szkoda czasu gdy się w pojedynkę coś robi a tu całą tą pracę można przetransferować na inny rig, postać o innych proporcjach a potem pokazują ja transferują z kota do krowy! :DNo majkę już dogonili, połamali jej kolana i poszli dalej (choć w sumie oi tak nigdzie nie szła to po co jej :)Ale tak jak piszesz teraz "jedyne co zostało" to szeroka adopacja przez świat i studia a tu będzie najciężej bo masa ludzi uczy się w szkołach mayi, kursy, szkolenia i dotacje żeby ten industry standard był industry standardem ale tak się zestarzało i stoi w miejscu że ciężko to ignorować i myślę, że houdini będzie coraz szybciej zabierał rynek bo rozwija się tak że, aż miło popatrzeć w przeciwieństwie do mayi i maxa które już nawet nie rozczarowują bo nikt już nie ma od nich żadnych oczekiwań :)Podobnie liczyłem, że Autograph od Left Angle zastąpi after effects od adobe bo tego najbardziej brakuje ale zabrakło kasy i adopcji tego rozwiązania, na początku mieli ceny za wysokie, potem już gdy obniżyli było za późno i w końcu się zamknęli a devów przejął maxon pewnie żeby robić nakładkę do AFX :/ szkoda z rozwojem tego softu można by było w całości porzucić adobe które stoi jak autiodesk w m&ehttps://www.maxon.net/en/article/autograph-acquisition Edytowane Środa o 10:462 dn przez Destroyer
Napisano Środa o 18:472 dn Zaden rozwoj nie trwa wiecznie. Powtarza sie ten sam schemat - najpierw jest fajnie, oryginalnie, wszyscy sie jaraja, wychodza nowosci. Ale im wiecej tych nowosci wyjdzie tym mniej zostaje do dodania i sie zaczyna stagnacja. A im bardziej soft popularny tym wieksza szansa ze jakies korpo da CEO propozycje nie do odrzucenia. I post na forum softu "We are very excited to announce that we are joining ............... family!!!". I koniec koncow bedzie znowu "Autodesk Houdini" albo "Maxon Houdini" :D O ile nie udupia calkiem jak Softimage'a.Wyglada wszystko miodzik, ale ponarzekac trzeba. No i oby nie kupili Hudego bo chyba ostatni taki sensowny soft na rynku poza znanymi i nielubianymi. Wiec by tradycji stalo sie zadosc, pozwolcie ze powiem jak co wersje:MUSZE SIE W KONCU PRZYJRZEC TEMU HOUDINIEMU...Wiwat! Edytowane Środa o 18:492 dn przez Nezumi
Napisano Środa o 19:402 dn Autor E Z rok temu chłop z SIdefx mówił już na początku prezentacji, że nie planują się sprzedawać i chcą zostać niezależni. Poza tym współpracują z epickiem więc co najwyżej będzie Epic Houdini ale Houdini już jest epicki :) Poza tym jest tyle skryptów i pluginów do każdego softu że samo to to pomysły na 10 lat do przodu intensywnych prac nad softem a do tego każdy użytkownik ma jeszcze swoje pomysły co by się przydało tylko trzeba chcieć.. Albo być jak autodesk i uznać ze Mudbox czy Revit to już kompletne softy, nic się nie da do nich dodać co najwyżej nowy numerek przy nazwie i droższa subskrypcja co jakiś czas i fajrant :) No i można być ja RR Martin, wziąć kasę, powiedzieć, że spoko, spoko będę robił dalej i fajrant, można grać w cs-a :) Chłopki od subnautca zresztą teraz to samo odwalili Krafton: Subnautica 2 Devs Lost Interest After $500M Dealjak kiedyś chłopki od symulatora mrówki :D Ant Simulator game canceled after devs blow Kickstarter funds on strippers and booze | PCWorld
Napisano Wczoraj o 00:07 1 dn 3 hours ago, Destroyer said:rok temu chłop z SIdefx mówił już na początku prezentacji, że nie planują się sprzedawaćA chlop z Autodesku mowil ze nie planuja zabic XSI. A Pixologic nic nie mowil :D. Tak samo jak Affinity "joined family". I Modo...Ludzie duzo mowia ogolnie. Realnie patrzac to wszystko sie rozbija o ilosc zer na czeku.Wiesz, oby sie nie sprzedali. Ja jeszcze ani razu nie odpalilem Hudego ale mu kibicuje bo fajne rzeczy widze ze robia.A te przyklady spoko. Zlodzieje to sie umieja ustawic. Znowu mi sie KPO przypomina :D
Napisano Wczoraj o 12:23 1 dn Autor @Nezumi Autodeskowi to nie warto wierzyć bo to mega korporacja a dział M&E to malutka część i księgowi decydują co się dzieje a Softimage przechodziło już z rąk to rąk avid kupił od microsoftu a potem autodesk do kolekcji i można się było tego spodziewać bo po co j firmie 3 softy do tego samego, któryś musiał iść do kosza albo nawet dwa, dziwne. że zabili a nie poszli z nim drogą mudboxa ale wtedy inne czasy były i nie byli tacy bezczelni.Pixologic nie brał kasy za nowe wersje ze 6 lat, już użytkownicy coraz głośnej mówili, że chcą zapłacić bo im się kasa skończy no i chyba się kończyła albo chcieli tylko jak najbardziej spenetrować rynek jak amazon prze początkowe lata i potem sprzedać industry standard za większy pieniądz. Modu umierało od lat i już od dawana ludzie je wyśmiewali bo prawie nikt go nie używał i foundry przestrzeliło swoje oczekiwana chcąc zrobić z niego produkt premium do czego nie było projektowane i jak widać nie dało rady. A affinity - no oni sobie powolutku piszą ten sofcik gdy canva zdobywa miliardy casualowych użytkowników, cały deal wygląda jakby bardzo im się opłacił na dłuższą metę więc może i "się sprzedali " ale to i tak po ich myśli i zastają szybciej i więcej niż gdyby sami to ciągnęli. A houdini jest teraz na fali wznoszącej, jedyny soft na palcu boju a i tak stał się bardziej dal ludzi i pod względem ceny bo zeszli z 16000$ do standardowej ceny pakietu 3d, to stał się duuużo bardziej user freiendly i do tego jest już pełnym pakietem do pracy a nie tylko wsparciem do bardzo wyspecjalizowanych efektów. Na minus to specjaliści od hodiniego już nie mają takiego eldorado jaki kiedyś :)
Napisano Wczoraj o 19:03 1 dn 6 hours ago, Destroyer said:Pixologic nie brał kasy za nowe wersje ze 6 latPonad 20 lat za updaty... Sie dziwie ze tak dlugo sie utrzymali...Affinity - wlasnie sie burzylem na forum u nich ze sie nie odzwywaja nic calymi tygodniami, update zabiera dziwnie dlugo i czy aby wszystko ok bo sie czlowiek denerwuje jak zaraz po wykupieniu przez Canve spadla do niemal zera aktywnosc ich teamu na forum. Ale po kilku dniach pojawil sie kolo mowiac ze pracuja nad updatem wiec moze jeszcze nie uslyszymy salatki slownej jak to jest im przykro ale bedzie "discontinued". Przez te wszystkie przypadki naokolo wpadam w paranoje :DCo do Hudego to tym razem na serio chce sie mu przyjrzec :D Jak juz bedzie 21 - a nie tylko mowic. Ocenic to "user friendly", bo fani Linuxa tez mowia ze teraz to juz jest duzo bardziej "user friendly" a potem sie okazuje ze zeby myszke przesunac to musze wpisac koordynaty punktu poczatkowego i koncowego z okresleniem predkosci po wektorze ruchu... 🤣A do dupereli co robie to nie potrzebuje wersji "Ultimate Complete Studio Enterprise" z mozliwoscia wspolpracy na 100+ stanowiskach w chmurze i klastrem GPU do renderowania, tak ze cena tez jest ok. Indyk wychodzi tak samo jak Maya, a aprentice jest za friko...
Napisano Wczoraj o 19:17 1 dn Autor 10 minutes ago, Nezumi said:Ocenic to "user friendly"to user friendly jest w stosunku do poprzednich wersji a nie tak w ogóle, bo tak w ogóle to krzywa nauki jest bardzo stroma na początku a potem... potem zresztą też :D13 minutes ago, Nezumi said:a potem sie okazuje ze zeby myszke przesunac to musze wpisac koordynaty punktu poczatkowego i koncowego z okresleniem predkosci po wektorze ruchu... 🤣weeell nie jesteś daleko od prawdy :D Edytowane wczoraj o 19:18 1 dn przez Destroyer
Napisano 19 godzin temu19 godz Linuksa wielu ludzi instaluje swoim nietechnicznym znajomym albo starszym rodzicom i ci ludzie nie mają żadnych problemów z ich użytkowaniem. Chodzi oczywiście o najprostsze dystrybucje czyli Ubuntu albo Mint, takie jakby odpowiedniki Windowsa. A problemy wynikają głównie z tego że niektórzy nie ogarniają że może istnieć inny system, z inną architekturą i innym podejściem niż najbardziej rozpowszechniony i na siłę próbują zrobić z Linuksa Windowsa, co się skończy wizytą w terminalu. To tak jakby liczyć na to że w jednym języku dogada się ze wszystkimi ludźmi na świecie, ewentualnie żeby w tych innych językach były identyczne struktury gramatyczne jak w swoim, a jak nie ma to do dupy i niech one się dostosują do mojego.Zresztą w ostatnich latach jeśli chodzi o rozwój systemów to jest bardziej na odwrót, Microsoft wrzuca coraz więcej rozwiązań z Linuksa do Windowsa, choćby wbudowanie WSLa w wersję Pro 10 lat temu, a w najnowszych update'ach do 11 jest windowsowe repozytorium aplikacji na wzór linuksowych. Jest też oczywiście telemetria, wbudowana w system razem z Bingiem i Copilotem, reklamami w menu Start, a niedługo może też Recallem jako integralna część systemu. Za wszystko oczywiście płaci się razem z systemem i pytanie czy wyłączenie tego wszystkiego raz a dobrze tak, żeby nie włączało się ponownie po aktualizacji (niemożliwej do przesunięcia) to więcej roboty niż to mityczne przesuwanie myszką w Linuksie? Niedługo może się okazać że to na Windowsie trzeba wiecznie siedzieć z nosem w poradnikach żeby móc używać systemu po swojemu, a nie jak Microsoft albo Twój Osobisty Agent AI przykazał.
Napisano 15 godzin temu15 godz 13 godzin temu, Nezumi napisał:a potem sie okazuje ze zeby myszke przesunac to musze wpisac koordynaty punktu poczatkowego i koncowego z okresleniem predkosci po wektorze ruchu...nie wpiszesz sobie, bo żeby to zrobić to trzeba podłączyć i zainstalować klawiaturę, a żeby to zrobić to trzeba wpisać komendy w terminal, a bez klawiatury da sie to zrobić wyłącznie wyłączając i włączając tranzystory ręcznie w odpowiedniej sekwencji. Zostań przy Windowsie, do samego końca, Twojego lub ich.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto