Napisano 4 Sierpień4 Sie Sneak Peak Houdineigo 21, jeszcze nie oglądałem ale na pewno zajebiste i teraz to na 1000% się przesiadam na stałe :DNo i obejrzałem, tradycyjnie jest w pytę! :) Ostatnią wersję tak bardziej używałem chyba w wersji 19 teraz 20, 20.5 i teraz 21 to czuję się jakbym przespał dekadę :) Inna sprawa że tyle nowosci, że serio porównując do mayi to spokojnie by na 10 lat updató wystarczyło :) Autorig apexa mnie cieszy, łatwiej będzie zacząć, do tego fajny mikser animacji i wbudowane sculptowanie shotów, będzie trzeba się temu bliżej przyjrzeć bo ostatnie moje przejścia z mają przy animacji nie napawają optymizmem na przyszłość Edytowane 4 Sierpień4 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie Jak tak dalej będą się popisywać to ich autobiurko kupi i się skończy zabawa.Coś za bardzo fikają w stronę majki.Ale jak wyjdzie, to nie omieszkam ściągnąć nowej wersji apprentice, odpalić 3 razy i zapomnieć do kolejnej wersji, jak panbuk przykazał.
Napisano 5 Sierpień5 Sie Za każdym razem jak wychodzi nowa wersja hudego, to czuję się jakby święta przyszły wcześniej xD
Napisano 5 Sierpień5 Sie MiENsnie sa chyba teraz jedyna alternatywa dla Zivy zabitej przez Unity... Ciasteczko w mleku mnie rozwalilo. Jak zwykle - super rewelacja. To co - tradycyjnie: "Trzeba sie temu przyjrzec!" A potem reality check i wracam do Zetki i Mayi XD Smiechowy koment ktos zapodal:"Houdini has just buried all of Blender's aspirations to become an industry standard. Behold the TRUE INDUSTRY STANDARD ALL-IN-ONE GOD!!"No, bo gdyby nie Houdini 21 to Blender juz prawie siegal po tytul najlepszego softu do 3D... 🤣
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor @Nezumi No też pomyślałem, że do mięśni "mamy majkę" której mięsnie nie są rozwijane od dekady i dodatkowe systemy też dla houdiniego :) np to i jeszcze jeden niedawno widziałem ale teraz sobie nie przypomnęTeraz ładnie dodali bardziej user freindly opcje do rigowania i animacji, i mocno podgryzają majkę na tym polu jako kompletne narzędzie, czasem studia robily rigi i animacje w mayi a Character FX i symulacje w houdinim i to zaraz się może zmienić bo po co maja w tym miksie jak Hudy ją ładnie zastępuje i rozwiązuje się problem z transferem danym między programami.Do modelowanie dokupić plugin Modeler i też majce nie ustępuje a nawet mocno przeskakuje. Jeszcze trzeba zobaczyć jaki ma sculpting bo jak podobny co w majce to robienia blendshapów też by się świetnie nadało i mamy komplet narzędzi pod jednym dachem1 hour ago, Nezumi said:No, bo gdyby nie Houdini 21 to Blender juz prawie siegal po tytul najlepszego softu do 3D... 🤣No gdyby nie rozwój Houdiniego to bledner by go gonił, już geometry nodes w wielu miejscach hoduinego dogoniły a jest kilku magików do bledera co potrafią każdy node wykorzystać tak, że wygląda jak magia :)Ja to bardziej widzę, że to będzie tak Hodini + Bledmner do wsparcia, choć teraz coraz mniej tego blendera potrzebuje :P I pomyśleć, że jeszcze z dekadę temu to max, maya miały równie emocjonujące updaty a pteom se pomyśleli "a może pójdziemy w subskrybcję żeby zapewnić finansowanie i pewny dynamiczny rozwój naszym softom" < wink wink> :D Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor SideFX po przygotowaniu każdej nowej wersji Houdiniegodevy z autodeski widzące każdy kolejny update do HoudniegoBlender gdy próbuje podejść do Houdiniego i efekt po każdym kolejnym update do HoudniegoamDgQ95P_700wv_0.mp4Suzanne łagodząca rany blenderowacaaAL2a6xV_700wv_0.mp4 Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie @Destroyer Jakby ten modeler byl czescia Hudego to by bylo elegancko. Bo jednak nadmierne uzaleznianie sie od 3rd party devow i potem szukanie alternatyw (kiedy dev naszego ulubionego pluginu zostal przejechany przez walec) nie jest fajne. Ale spoko, ze widac sporo pracy nad przyjaznymi narzedziami dla tych co nie lubia spedzac czasu laczeniem nodow. W koncu bedzie jak Maya co ma nody poukrywane :D
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor @Nezumi prawda ale i tak goły hudy też mocno podgonił w modelowaniu i nie jest źle a z każdym pluginem jak z ziva czy programem jak modo i XSI może być podobnie, dzisiaj używasz jutro end of life :/Nie ma co się martwić na zapas wybiegając myślami w przyszłość bo jest wystarczająco dużo zmartwień tu i teraz a plany i marzenia co będzie z naszym softem za dekadę też bez sensu bo to nas już może nie być :) Bierz co działa tu i teraz i najlepiej spełnia potrzeby, nie do wszystkiego potrzeba armaty, Houdini jest świetny ale nie jest taki szybki do iterowania i szukania trochę na oślep jakiegoś kierunku, ale jak już jest kierunek i konkretny plan to nie ma lepszego narzędzia, jeszcze jak jedziesz na indyku za 200$ to sam "miut" :D Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano 5 Sierpień5 Sie Autor Tutaj lista wszystkich ficzersówHoudini 21 Sneak Peek | Forums | SideFXNo nic, teraz tradycyjnie czekam na 21.5, ale będzie kozak aż z kapci powyrywa :)co będzie w 21.5? Edytowane 5 Sierpień5 Sie przez Destroyer
Napisano Wtorek o 18:551 dn Autor Pokazówka H21 na żywo teraz leciDobreńkie to było.Kurde robi wrażenie jak tego Apexa do rigowania rozwinęli i ciekawi mnie czy od samego początku jak wprowadzali pierwsze funkcjonalności tego systemu te 4 lata temu jako KineFX w 18.5 to to mieli w planach tak w miarę konkretnie czy tak jakoś wyszło po drodze vibe codingu :DNo i jeszcze baba to przedstawia, była też wczesnej ale tak nie byłem przekonany ale wygląda, że nie jest tylko po to żeby nie było tylko parówka party ale wie o czym mówi a rigowanie jest bardzo techniczne i tylko maleńki promil kobiet się w takie rzeczy pakuje :) fajnie Edytowane 21 godzin temu21 godz przez Destroyer
Napisano 22 godziny temu22 godz Myślę, że Houdini już połknął majkę razem z maxem jeżeli chodzi o fjuczery. Jedyne czego brakuje to adopcji przez studia. A na to potrzeba czasu. Studyjka mają po prostu mega dużo inhouse'owego staffu w melu i pythonie narzygane, i przede wszystkim przeszkolonych przez lata pracowników, że tranzycja na hudego trochę potrwa i to nie będzie soft tylko do sim. Niemniej nie widzę innej ścieżki rozwoju.Myślę, że ci więksi już w sporej części się przesiedli. Czy raczej się przesiada mocno. Zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że wersje softu per projekt się zamraża dla całego projektu, żeby uniknąć zonków z update'ami.
Napisano 22 godziny temu22 godz Autor 10 minutes ago, kengi said:Myślę, że Houdini już połknął majkę razem z maxem jeżeli chodzi o fjuczery.Ten autoriger robiący wszystko w locie to bajaka, robisz nogę, poruszasz, nie tam kolano? przesuwasz punkt kolana i na bieżąco się aktualizuje aż będzie tak jak trzeba, w majce zaczynasz np od lokatorów i budujesz riga, chcesz poprawić wracasz do lokatorów i przebudowujesz cały rig i tak w koło Macieju :) Albo to, że robisz jakiś prototyp rigowania, nieważne w jaki nieoptymalny sposób go ulepsz to możesz szybko go przekonwertować w gotowe narzędzie to autorigowania podobnych struktur i z automatu robić mirror. Do tego te różne widgety i możliwość ich kodowania w locie, nawet już przy animacji, albo parentowanie w locie dowolnego kontrolera jak się chce i kiedy się chce albo obracanie kilku kontorlerów wokół dowolnego wspólnego tymczasowego pivota. Nawet rigowanie krzywej gdzie podczas animacji sobie zmieniasz ile masz kontrolerów w zależności co robisz i ile ich potrzebujesz i nie musisz takie decyzje podejmować podczas rigowania i masz ich albo za duzo w pewnych ujęć albo za mało a tu tyle ile potrzebujesz pod ujęcie sobie ustawisz :) I te krzywe animowane po geometrii robiące za prosty rig twarzy to aż nie wierzę, że to tak od razu samo działało bez karkołomnej gimnastyki, robi wrażenie :)A na deser te mięśnie, zawsze chciałem się tym pobawić ale to była masa pracy a efekt bardzo delikatny i trochę szkoda czasu gdy się w pojedynkę coś robi a tu całą tą pracę można przetransferować na inny rig, postać o innych proporcjach a potem pokazują ja transferują z kota do krowy! :DNo majkę już dogonili, połamali jej kolana i poszli dalej (choć w sumie oi tak nigdzie nie szła to po co jej :)Ale tak jak piszesz teraz "jedyne co zostało" to szeroka adopacja przez świat i studia a tu będzie najciężej bo masa ludzi uczy się w szkołach mayi, kursy, szkolenia i dotacje żeby ten industry standard był industry standardem ale tak się zestarzało i stoi w miejscu że ciężko to ignorować i myślę, że houdini będzie coraz szybciej zabierał rynek bo rozwija się tak że, aż miło popatrzeć w przeciwieństwie do mayi i maxa które już nawet nie rozczarowują bo nikt już nie ma od nich żadnych oczekiwań :)Podobnie liczyłem, że Autograph od Left Angle zastąpi after effects od adobe bo tego najbardziej brakuje ale zabrakło kasy i adopcji tego rozwiązania, na początku mieli ceny za wysokie, potem już gdy obniżyli było za późno i w końcu się zamknęli a devów przejął maxon pewnie żeby robić nakładkę do AFX :/ szkoda z rozwojem tego softu można by było w całości porzucić adobe które stoi jak autiodesk w m&ehttps://www.maxon.net/en/article/autograph-acquisition Edytowane 21 godzin temu21 godz przez Destroyer
Napisano 13 godzin temu13 godz Zaden rozwoj nie trwa wiecznie. Powtarza sie ten sam schemat - najpierw jest fajnie, oryginalnie, wszyscy sie jaraja, wychodza nowosci. Ale im wiecej tych nowosci wyjdzie tym mniej zostaje do dodania i sie zaczyna stagnacja. A im bardziej soft popularny tym wieksza szansa ze jakies korpo da CEO propozycje nie do odrzucenia. I post na forum softu "We are very excited to announce that we are joining ............... family!!!". I koniec koncow bedzie znowu "Autodesk Houdini" albo "Maxon Houdini" :D O ile nie udupia calkiem jak Softimage'a.Wyglada wszystko miodzik, ale ponarzekac trzeba. No i oby nie kupili Hudego bo chyba ostatni taki sensowny soft na rynku poza znanymi i nielubianymi. Wiec by tradycji stalo sie zadosc, pozwolcie ze powiem jak co wersje:MUSZE SIE W KONCU PRZYJRZEC TEMU HOUDINIEMU...Wiwat! Edytowane 13 godzin temu13 godz przez Nezumi
Napisano 12 godzin temu12 godz Autor E Z rok temu chłop z SIdefx mówił już na początku prezentacji, że nie planują się sprzedawać i chcą zostać niezależni. Poza tym współpracują z epickiem więc co najwyżej będzie Epic Houdini ale Houdini już jest epicki :) Poza tym jest tyle skryptów i pluginów do każdego softu że samo to to pomysły na 10 lat do przodu intensywnych prac nad softem a do tego każdy użytkownik ma jeszcze swoje pomysły co by się przydało tylko trzeba chcieć.. Albo być jak autodesk i uznać ze Mudbox czy Revit to już kompletne softy, nic się nie da do nich dodać co najwyżej nowy numerek przy nazwie i droższa subskrypcja co jakiś czas i fajrant :) No i można być ja RR Martin, wziąć kasę, powiedzieć, że spoko, spoko będę robił dalej i fajrant, można grać w cs-a :) Chłopki od subnautca zresztą teraz to samo odwalili Krafton: Subnautica 2 Devs Lost Interest After $500M Dealjak kiedyś chłopki od symulatora mrówki :D Ant Simulator game canceled after devs blow Kickstarter funds on strippers and booze | PCWorld
Napisano 7 godzin temu7 godz 3 hours ago, Destroyer said:rok temu chłop z SIdefx mówił już na początku prezentacji, że nie planują się sprzedawaćA chlop z Autodesku mowil ze nie planuja zabic XSI. A Pixologic nic nie mowil :D. Tak samo jak Affinity "joined family". I Modo...Ludzie duzo mowia ogolnie. Realnie patrzac to wszystko sie rozbija o ilosc zer na czeku.Wiesz, oby sie nie sprzedali. Ja jeszcze ani razu nie odpalilem Hudego ale mu kibicuje bo fajne rzeczy widze ze robia.A te przyklady spoko. Zlodzieje to sie umieja ustawic. Znowu mi sie KPO przypomina :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto