Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

to moj pierwszy render v-rayem w dodatku wersją demo bo innej nie mam dostęp miałem tylko do tych parametrów

 

hsph subdv. - 200

interp samples - 50

 

multip.

first 1

second 0.8

 

aha musze tu dodać że finalrender robił to 8 godzin

a v-ray zaledwie 8 minut :)

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

DonKichot: niezla rozniaca predkosci :)

Bede musial porownac Brazila i vraya, bo od dluzszego czasu planuje przesiadke na vraya ale jakos nie moge sie zebrac :)

Napisano

testuje właśnie najnowszego vraya szybki no nie

 

hehe a myślałem że się nabierzecie na te sekundy :P

jedno omni

skylight biały, mult.2

czas renderingu łącznie 15 minut

irradiancemap jako pierwszy siła 1

ustawienia standardowe na medium plus

subdivs-100

samples-40

jako drugi lightmap ustawienia standard siła 0.85 niestety to demo i musze wrucić do tego badziewia 1.09 :((( w którym musze użyć directa to straszne ale jakoś przezyje :P

Napisano

hmmmmmm ........... a czemu masz taki jasny sufit??

masz jakieś podłoże wokół tego domku czy może skylight świeci ci przez okna od dołu na sufit ????????? tak to wygląda jak dla mnie ale może się myle :)

Napisano

nic nie dodawałem ani nie odejmowałem w tym obiekcie, jest tylko jedno omni i jest daleko za oknem i bardzo wysoko, jak by co to nie ja tylko vray to liczył :P a tak poważnie to światło wpada od góry i pierwsze odbite bounce lecą może na sufit i temu jest jasny, można by zmniejszyć kontrast lub przy liczeniu gi dać wiele słabych świateł przy oknach a na końcu dorzucić tego omni albo directa lub zmienić kont tego światła, zawsze można w ps coś poprawić :P

Napisano

YEEEAAAHH!!!!!! HARDCORE !!!!!!!!!

:D

oto mój harcorowo sadomasochistyczny render przy użyciu defaultowego SCANLINE'a (z aktywnym light tracerem of course)

co o tym sądzicie??

jakość nie jest najlepsza bo i tak troche za długo to trwało :/

 

info:

1x skylight multiplier 1.0

1x direct multiplier 1.0 (daleko pod kątem który można wywnioskować po cieniach :))

general light tracer settings:

global multiplier - 1.3

sky lights - 1.0

rays/sample - 400

filter size - 2.0

ray bias - 0.2

cone angle - 88.0

object multiplier - 1.0

color bleed - 1.0

bounces - 4

volumes - 1.0

rendertime: 6godzin 52minuty @AMD athlon XP 1600+, 1GB RAM (na szczęście robił to jak byłem w szkole)

no i tak poza tym to jest to mój pierwszy render wnętrza !!!

Napisano

Jak widac z scaline'a tez sie da cos wydusic ... tylko szkoda ze za cene 7h renderingu :D

 

DonKichot: jezeli dales bialy kolor do enviroment to skylight jest domyslnie wlaczony. Zeby go wylaczyc musisz w opcjach render ustawic jasnosc skylighta na 0.

Napisano

to znowu ja :P poprawiłem ten sufit ucze się dopiero vraya dlatego tyle tego tu wrzuciłem poza tym amatorzyną jestem, niestety czas renderingu 3x mi się wydłużył bo w wersji 1.09 nie ma lightmapy i trzeba irradiance podrajcować ale do godziny jeszcze nie dobiłem to nie jest źle :)

 

teraz lepiej ??

Napisano

ja przetestowalem na dwoch kompach z tymi samymi ustawieniami :) z tymze jedno wyszlo jasniejsze hmmm

trzeba doliczyc jeszcze mape photonow:

na szybszym kompie 7min 23s

na wolniejszym 9min 2s

 

takze szybciej niz ty DON :)

Napisano

No dobra to ja dorzuce takie cuś, narazie bez ustawień żeby nie było że nic nie robiłem :P

Taki trochę zimniejszy styl i chyba mało realistyczny.

Napisano

Baton --> W sumie dałeś dobry pomysł na zrobienie pokuju pod wodą :D.

kome --> Jakoś nie zwróciłem na to uwagi mogłem zostawić sam kolor :P

Napisano

milo mi poinformowac ze "ktos" przykleil ten wątek ;] i ktokolweik to jest , Bardzo mu dziekuje ;]... zaraz po zleceniu i koncu cafe obiecuje wstawic nową scene

 

jak narazie az milo popatrzec jak ludzie z chęcia pracuja nad ta sceną ...

 

a wiec pracujcie nad swoim warsztatem panowie ...

 

zycze cieplego swiatla i szybkich renderow ;]

 

---Edit---

 

jeszcze sie spytam o jedna rzecz

 

czy mogl bym usunąc przedrostek "scena 3d" z nazwy tematu ? wygladalo by to lepiej ...

Napisano

O, bardzo fajnie ze sie to przykleilo.

Ja mam taką prośbe edukacyjną, mógłby ktoś z doświadczeniem "świetlnym" skometnować moją pracke ( tak z 20 postów wyzej ) i powiedziec co tam jest nie tak ? Bo ja mam wrazenie ze ciągle cos tam nie gra, ale nie umiem samemu skonkretyzować co jest nie tak...

Napisano

hej.

W związku z takim fajnym "topikiem" postranowiłem pouczyć się wreszcie fotonów.

 

No więc poustawiałem na oko dobre parametry ale zaczał mi wychodzić badziew prześwietlony i z plamami, więc przerwałem rendering. Tu macie ten render:

http://strony.aster.pl/laser/testbrazila.jpg

A tu ustawienia

http://strony.aster.pl/laser/1.jpg

http://strony.aster.pl/laser/2.jpg

http://strony.aster.pl/laser/3.jpg

Podpowiecie coś? :)

Napisano

O, Laser, widze ze tez bawisz sie brazilem :)

Ja specjalistą nie jestem ale moge ci troche pomoc.

Masz tam w cholere nie potrzebnego smiecia w ustawieniach. Nie wiem czemu tak wysokie warosci skylighta dales.

Ale po koleji:

1. Probkowanie Swiatla Masz tam min -3 max 3. Ten max 3 mozesz spokojnie dac na 0. nie jest ci potrzebne takie probkowanie.

2. Masz włączone Bounces 2, a to oznacza Regathering w brazilu, a przy regatcheringu to masz DUZO za duzo photonow emitowanych ze swiatla mi spokojnie wystarcza 10.000

3. Tak samo przy regahteringu masz za duzy Photons in estimate. 2000 jest dobre jak masz bounces 1 ( czyli wylaczony regather ) przy bounces 2 wystarczy spokojnie 200. Jak dla mnie za maly max search radius. Ja na początek daje tyle ile ma szerokość pokój, a pozniej eksperymentuje

 

To tyle moich uwag, jak moowilem sam nie jestem expertem. Ale patrząc na twoje ustawienia to musialo ci sie to renderowac godzinami... na jakim sprzecie to robiles ? :-)

 

Aha, moj render brazila jest jakies 30 postów wyzej, mozesz sobie cos podejżeć :)

 

Mam nadzieje ze cos pomoglem

 

Bobby_digital: dzieki, jak bede mial czas to powalcze z tą sceną jeszcze troche :)

Napisano

O rany, mistrzu dzięki :)

teraz jest duuużo lepiej, tylko dlaczego to mi teraz takie zielone wyszło to pojęcia nie mam :/

test2.jpg

 

No i jeszcze widac jakies punkciki, pewnie jakies prubkowanie czeogs trzeba lepsze dać :)

 

a mój sprzęt to athlon 1,7 dlatego w małej rodzielczości licze takie rzeczy :)

Napisano

laser masz coś źle ustawione bo nie masz cieni w scence !

ja tam w każdym razie nie widze ani jednego cienia, zobacz czy je włączyłeś w świetle !

 

co do koloru to sprawdź czy masz enviroment na biało, skylight na biało i kolor światła na biało jeżeli one są na biało to może dałeś mgłe :)

Napisano

Wow, laser, ciekawie wyszlo :)

Chyba rzeczywiscie brakuje cieni.

Radze tez zaczac od dania wszystkiemu szarego materialu i bialy enviroment, wtedy najlepiej widac rozklad swiatla.

A skoro masz 1,7 GHz to powinno ci to ladnie smigac, tylko nie przesadzaj z probkowaniem, jak juz sie zadowolisz rozkladem swiatla to sobie probkowanie zwiekszysz :)

 

Cholera, tylko ktos mnie nazwal "mistrzu" i odrazu mi do glowy odbilo, zaczynam rzucac jakimis poradami i w ogule :D

Napisano

hmmm, no właśnie bawię się z ustawieniami i albo coś jest nie tak z miim kompem albo neiwiem. Kolor rysunku u mnie zalezy od tego jaki dam parametr max search radius. Jak mały to wszystko jest niebieskie, jak troche większy to żółte, a jak jeszce większy to zielone.

Napisano

Takiego motywu to ja jeszcze nie widzialem.....

 

Edit:

Z plamami to musisz pobawic sie probkowaniem swiatla troche.

A co do jasnosci, to z tego co widze to chyba oswietlasz scene jednym swiatlem. Powrzucaj Area Lights w okna tak zeby robily za rozproszone swiatlo wpadajace z zewnatrz.

Napisano

Laser - jak dajesz oswietlenie dzienne to nie daje sie czarnego w evoirment bo to psuje caly efekt ...

 

to wyglada jak by ktos w nocy swiecil lampą 300W w okna ...

 

evoirment na błękit i wszystko zmieni ....

 

co do brazila to nie bede sie wypowiadal ... ale widac postępy ... przynajmmnij nie jest juz zielone ... ;]

Napisano

witam,

bardzo ciekawy watek

moje rendery i ustawienia ponizej (sorki za aspect - jesli bardzo trzeba to poprawie)

daje rendery bez materialow i z bo jak widac przy tych samych ustawieniach render jest calkowicie inny

 

od razu mam pytania:

- co zrobic zeby czerwone kanapy nie "swiecily" po pomieszczeniu?

- co zrobic zeby mi nie swiecilo na dole po prawej stronie?

 

mial byc jeszcz plik ze zrzutem sceny ale okazalo sie ze jest za duzy :( w kazdym razie jest jedno swiatlo Direct za oknem multipler 4 kolor "zazolcony" cienie vray.

Napisano

Cudo nie wyszło, ale chyba sie poprawiłem troszke. Są bugi ale za to dość szybki był render(nie wiem co z nimi zrobić). Może macie jakiś skuteczny pomysł na pozbycie sie sensacji tvn'u czyli ciemnych kątów.

Napisano

Wiem że chodzi też o jakość ale nie każdy ma super mega komputer lub ma ochote czekać po 9 godzin. Może masz racje ciemno, second bounc jest ale dałem tylko 0,6. Oświetliłem to tak szybko na łapu capu (bo kablówka wysiadła), moze kiedy coś poprawie.

Napisano

min rate na -3

max rate na 0

hsph subdv. na 50

interp. subdv. na 20

clr thresh na 0,3

nrm thresh na 0,4

dist thresh na 0,1

 

w direct computation masz za duzo subdv ... zmniejsz do 1 lub 2

 

color maping NIGDY na linear ... zawsze ustaw sobie exponetial lub HSV ... i gdy za cimno bawisz sie dark multiplierem ...

Napisano

Ja też dzięki Marcin. Jaka jest różnica miedzy Exponential,a HSV Exponential???

 

No dobra pozbyłem się ciemnych rogów, jasniej jest i troszke odbicia zmieniłem. Niestety porobiły się zacieki na suficie, a czas renderingu zwiększył się dwukrotnie poniewaz dałem GI na min -3 i max -1. Czekam na sugestie.

 

PS. Nie spać!!!

Napisano

Witam. Mój pierwszy post i od razu tutaj, to dla tego że właśnie modeluje swoje mieszkanie i uczę się oświetlać wnętrza. Widzę że niewiele osób współpracuje z brazilem, ale patrząc na efekty, v-ray jest do takich rzeczy chyba lepszy.

 

Co do renderu to chyba troszkę przesadziłem z pewnymi parametrami, myslałem że będzie super a wyszło strasznie średnio, hmm....

 

W scenie są 2 T.Directy o siłach 1 i 1,5, reszta parametrów poniżej

 

room2-settings.jpg

 

room2.jpg

 

 

co wy na to?

Napisano

na jakiej planecie budujesz to mieszkanie? ptfu moze inaczej - w jakim ukladzie slonecznym? ;>

 

rada na przyszlosc - rob jedno sloneczko ;) nie badz taki chciwy ;>

 

aaa no i witamy na forum ;>

Napisano

Dzieki za tipsy, usunąłem jedno światełko, teraz świeci tylko jeden disc area, efekt jak widać, ponad 11 godzinach renderu :>, fakt że ustawienia też są konkretne a no i render w P3.

 

room2xy-settings.jpg

 

 

room2xy.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności